Jump to content

Пoставям си сам климатик


forest

Recommended Posts

И аз най-накрая открих кола-донор,от която да сваля климатик за моята Б4-ка.Климата е оригинална и работеща,даже в момента,и би трябвало да няма проблем при конверсията.Започнах свалянето на частите и още не съм стигнал до компресора,но веднага възникна един въпрос.Ако се окаже,че системата работи с по-стария фреон R12,дали има вариант да не минавам на новия екологичен фреон,а да го заредя със стария?Има ли все още места,където да ми го заредят "контрабандно" и колко по-скъпо излиза операцията от другия вариант? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

99% е със стария фреон. Щом сега климата работи, закарай колата да го смукнат преди да разглобяваш. После иди при същия човек да ти зареди на твоята кола. Мисля, че най-евтината оферта беше 10 ст. за 1гр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с изсмукването на стария фреон не го знаех и вече разхерметизирах системата,а и колата-донор е на "каскет" отзад и нямаше начин да я завлека при майстор.Та въпроса все още стои-има ли фреон R12 за ново зареждане на климата или задължително трябва да я правя "европейка",разбирай да минавам на R134? :hilezh:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Други:

PAG масло за компресора (ако се минава на Р134).

Дюза за Р134.

grizzly, да разбирам ли, че само маслото и дюзата трябва да се сменят за да се мине на R134?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото, дюзата, "О"пръстените и филтър-дехидратора.

Който аз не смених поради ненамиране на подходящ. Но беше измит надлежно от Сумиста с някава тайна съставка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи,работата е ясна-ще се менка фреона.Сега,не са ми ясни няколко неща:

-маслото на компресора откъде се източва и трябва ли да се направи преди да се монтира климата или може и след монтажа му

-тази дюза за подмяна къде се намира и предварително ли трябва да я сменя или може и след монтажа на всички части

-всички ли уплътнителни пръстени по тръбите трябва да се сменят

-има ли упътнения в компресора,които трябва да се сменят за работа с новия фреон

И да обобщя-трябва ли предварително да нося компресора,дехидрататора,всички гумени уплътнения и тази дюза/където и да се намира/ в сервиз за климатици,за да ми направят конверсията предварително или мога да сглобя частите и чак тогава да се занеса при клима-майсторите и да ги карам да работят при вече монтирана система?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Ураааа,и аз съм вече с работещ климатик,при това собственоръчно монтиран!Днес колегата SUMISTA го вакуумира,после го напълни с фреон и контрастно вещество и той взе,че проработи.За по-малко от минута свали температурата на решетките на въздуховодите от +25 градуса на -2,3 градуса-страшен кеф.Предстои ми едно ходене след две седмици,да го проверят с UV лампа за евентуални пропуски и това е.Искам да изкажа големите си благодарности към колегите:forest,grizzly,дани---д и SUMISTA,без чиято помощ едва ли щях да се справя-страшни сте момчета! :hilezh: Съвсем скоро,ако не умра от студ,ще пусна едно хубаво инфо за това с какви непредвидени трудности се сблъсках и как ги разреших,ще има и малко снимки и ел.схеми,за да съм в помощ на всички,които се захванат с това начинание.Работата е доста,но не е невъзможно/да не сме по-сакати от жабарите ,я/,а резултата определено си струва. :taunt:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с нов дехидратор или със стария?

[/quot

Климатика ми беше от по-стария тип,работил е с R12.Аз му направих конверсия към R134,като смених всички "О" пръстени,капилярната тръбичка и монтирах нов филтър-дехидрататор за R134.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам и аз! имам климатика от същия двигател като при мен на 90-ка. само кабелите нямам. и се чудя да се захващам ли сам,или да търся човека?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам и аз! имам климатика от същия двигател като при мен на 90-ка. само кабелите нямам. и се чудя да се захващам ли сам,или да търся човека?

Ивах мааму,ако успееш сам да го поставиш.........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам и аз! имам климатика от същия двигател като при мен на 90-ка. само кабелите нямам. и се чудя да се захващам ли сам,или да търся човека?

Какво да ти кажа,ако имаш понятие от "токовете" на автомобила,ще се справиш.Схемите ги има в нета,а и аз скоро ще пусна една опростена,работеща/лично изпробвана/ и много подробно обяснена ел.схема на свързване на компонентите на климатика.Освен това,тази интервенция си струва най-вече,ако си я правиш сам. :bia:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с нов дехидратор или със стария?

Климатика ми беше от по-стария тип,работил е с R12.Аз му направих конверсия към R134,като смених всички "О" пръстени,капилярната тръбичка и монтирах нов филтър-дехидрататор за R134.

а преправя ли накрайниците на маркучите за новия дехидратор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

След направените последни проверки на новопоставения ми климатик и двуседмичните му тествания в реални условия се оказа,че всичко работи "на шест" и вече мога да допълня темата за поставянето на автоклиматици с инфото,което получих покрай тази операция.

Запален най-вече от тази тема реших да се пробвам и да се оборудвам с екстрата.Намирането на кола-донор се оказа най-лесното от всичко,а и тъй като бях свалял таблата на няколко Аудита за ремонт на клапи на парното,демонтажа на чарковете на климатика си го направих сам за два дена.От тук обаче ми започнаха и трудностите.Никога досега не бях карал кола с климатик и изобщо не разбирах принципа му на работа.Информация в нета има доста,но беше непълна,разпокъсана и за лаик беше трудно да се асимилира.Тук на помощ ми дойде колегата дани---д :hilezh: ,който много обстойно ми разясни всичко и се оказа,че нещата не са чак такава "тъмна Индия".Та какво трябва да се очаква от един климатик,когато натиснеш копчето за пускането му AC:

1.С натискането на бутона се подава напрежение,през датчика за външна температура,пресостатите за ниско и високо налягане на фреона,към бобината на релето на климатика и ако всичко е наред/температурата е над +5градуса и налягането на фреона е в норми от 2бара до 32 бара/ то сработва и подава напрежение към муфата на компресора и системата заработва.

2.Освен това този бутон комутира напрежение и към бобинките на реле№6 и реле№11,които също се задействат и съответно включват вентилатора на купето на първа скорост и вентилатора на радиатора за охлаждане на първа скорост.

3.Същия бутон подава напрежение +12V към съответния пин на ЕКУ-то за да се повишат оборотите на празен ход и да се компенсира натоварването на двигателя при включен климатик.

4.При достигане на налягане на фреона около 15 бара при включен климатик,съответния пресостат за оптимално налягане включва вентилатора на радиатора на втора скорост

5.Буона REC управляващ клапата за рециркулация на въздуха в купето сработва само при натиснат бутон AC и подава напрежение на електромагнитен вентил,който при задействането си пропуска вакуум към изпълнителното устройство управляващо тази клапа, тя се затваря и се явява преграда за постъпването на външен въздух в купето.

Получавайки цялата тази информация се заех да разуча и конкретната електрическа схема реализираща тези функции и тук попаднах на най-голямата греда.Оказа се ,че схеми в нета има колкото си искаш,но или не бяха обяснени на разбираем език,или си противоречаха една на друга или не отговаряха на ел схемата на Б4-та и т.н..А тъй като не успях да си сваля изцяло ел.инсталацията на климатика от колата донор,защото климатика беше заводски поставян и кабелните снопове бяха оплетени заедно,се налагаше аз да си изграждам наново почти цялата инсталация на климатика.Та след съпоставянето на няколко ел.схеми и съобразявайки ги с ел.инсталацията на моята кола успях да сътворя напълно работеща/както се оказа по-късно/ ел.схема за вентилацията,охлаждането и управление на климатика на Ауди80 Б4 с АБК мотор.

post-1505-1246113329_thumb.jpg

Означенията по схемата са следните:

АC и REC са бутоните на централната конзола за управление на климатика

tв-датчик за външната температура

Pн-пресостат за ниско налягане на фреона

Pв-пресостат за високо налягане на фреона

Rкл.-реле за пускане на климатика

Ккл.-компресор на климатика

ЕКУ-"компютъра" на колата/при АБК мотор и 45 пиново ЕКУ,+12V се подават на 39 пин за повишаване оборотите на двигателя в клима режим/

R6-реле№6 пускащо вентилатора на купето на първа скорост

R11t1-реле№11 пускащо вентилатора на радиатора на първа скорост

Д-диод,който предпазва нежеланото пускането на климатика при задействането на вентилатора на радиатора на първа скорост от двустепенния

температурен датчик на радиатора

ЕМВ-електромагнитен вентил подаващ вакуум за управление на REC клапата

ПР.-ръчния 4-позиционен превключвател на скоростите на вентилатора на купето

R-резисторния блок определящ скоростите на вентилатора на купето

В.К МIII-мотор на вентилатора на купето

Т-двустепенен температурен датчик на радиатора на автомобила

P15-пресостат включващ вентилатора на радиатора на втора скорост при налягане на фреона 15 бара

R2t2-реле№2 пускащо вентилатора на радиатора на втора скорост

R3-реле№3 пускащо вентилатора на радиатора на бавна скорост при изгасена кола/има го при АБК за да се предпазят дюзите от прегряване/

Rв.р.-резисторен блок определящ скоростите на въртене на вентилатора на радиатора

В.Р. МI MII-моторите на двете перки на вентилатора на радиатора

17/30А-означение на съответния предпазител във веригата,като първото число означва поредния му номер в бушонното табло,а второто число е

ампеража му

+15-клема 15 получва захранване в ел.инсталацията на Ауди при кола на контакт

+30-клема 30 има винаги захранване в ел .инсталацията на Ауди

-31-клема 31 е маса

За изграждането на управляващите вериги на релетата използвах проводник със сечение 1,5мм2,а за изпълнителните вериги на същите 2,5мм2

Единствения кабелен сноп,който успях да сваля наготово от ел.инсталацията на колата-донор беше вътрешния,който се намира под таблото,но и там се изискват някои доработки,за да пасне на кола без климатик.Неговата принципна схема е следната:

post-1505-1246115900_thumb.jpg

Означенията са следните:

жълтата и червената букса служат за свързване на снопа към действащата инсталация на колата

Б1-букса на 4-позиционния ръчен превключвател на вентрилатора на купето

Б2-букса на резисторния блок определящ скоростите на вентилатора на купето

Б3-букса науправлението на климатика намиращо се на централната конзола

Б4-букса на вентилатор купе

Б5-букса на електромагнитния вентил на клапа REC

Б6-букса на датчика за външна температура

Б7-букса на пресостата за ниско налягане на фреона

Б8-букса на пресостата за високо налягане на фреона

Б9-букса на пресостата за оптимално налягане,включващ вентилатора на радиатора на втора скорост

Ето и схема на по-сложните букси и веригите,които се свързват към тях:

post-1505-1246116516_thumb.jpg

Б10-букса на двустепенния температурен датчик на радиатора/цветовото означение на кабелите

е:св/с-сиво-синьо;ч-черно;к-кафяво;чв-червено;з-зелено/

Б11-букса на вентилатора на радиатора при вентилатор с един мотор и две перки свързани с ремък

За да се реализира в пълен обем работата на климатика трябва да се свърже и вакуумното управление на REC клапата.Ето и схемата:

post-1505-1246117135_thumb.jpg

Означенията в схемата са:

1.двигател

2.сервоуправление на спирачките

3.вакуумен резервоар намиращ се в подкалника на колата

4,5-еднопосочни клапани

6.електромагнитен вентил,който при подаване на напрежение пропуска вакуум

7.изпълнително устройство управляващо задвижването на клапа REC

Общо взето това е всичко по електрическата част при монтажа на автоклиматик.Сега и малко снимки ,които успях да направя:

post-1505-1246117782_thumb.jpg

В тази синя кутийка се намира оригиналния диод от ел.схема на климатика и ако не искате да импровизирате при монтажа е нужно да си го свалите от колата-донор/намира се под бушонното табло/

post-1505-1246117977_thumb.jpg

Това е вакуумния резервоар намиращ се под левия калник и служеш за управление на REC клапата-сваляте го и него към комплекта на климатика

post-1505-1246118190_thumb.jpg post-1505-1246118164_thumb.jpg

Това е новата предна греда,която е нужно да се монтира на колата ви,за да може да сложите по-големия радиатор от колата с климатик/по-висок е с 4см. и по дълъг/ за по-добро охлаждане

post-1505-1246118398_thumb.jpg

снимка на двете релета№6 и №11,които трябва да монтирате в бушонното табло и които липсват на колата без климатик

post-1505-1246118555_thumb.jpg

Това тук е резисторния блок,който определя скоростите на вентилатора на радиатора при вариант на същия с две перки,всяка с отделен мотор

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При преминаването от фреон R12/моя случай/ към фреон R134 се налага смяната на филтър-дехидрататора.Колегата SUMISTA ми го намери нов на много приятна цена :bia: ,но като взех да го монтирам излезе,че резбата му от едната страна не пасва на моите налични маркучи.Оказа се,че филтрите за R12 са с различни резби/метрична и цолова/от всяка страна,а при R134 резбите са еднакви/метрични/-пак уцелих голямата греда.Тук на помощ отново ми се притече Голямото момче от Суходол :hilezh: и ми намери маркуч с необходимия накрайник от друго Ауди.Последва смяна на накрайниците,цветна заварка,тест на заварката на 15 бара и успях да монтирам новия дехидрататор.Тук искам да вмъкна и адреса на едни майстори,които също много ми помогнаха и не искам да звучи изобщо като реклама.Момчетата се намират в кв."Разсадника" ул."Позитано"165-167 тел.0888960512.Та те се оказаха едни от малкото майстори на климатици в София,които могат да тестват за пробиви отделните компоненти на климатика при демонтиран на части такъв.Имат си съответното оборудване и преходници и могат да проверят за течове,радиаторите на климатика или някой от маркучите му,както са свалени от колата,а това е много важно,когато се борави с части втора употреба.Освен това ми бяха измили и почистили идеално двата радиатора на климатика,без да го включват в цената за проверката за пробиви.

А ето и някои параметри,които може да се измерят много лесно и които ще ви дадат информация за правилната работа на климатика.

При включен компресор на климатика,работа на двигателя на 2000 обората/мин,задействана клапа REC,вентилатор на купето включен на 4 степен и поставен да духа фронтално, след 5 минути на решетките на въздуховодите трябва да се измерят следните температури:

външна температура------- температура купе

15-30 градуса ------- 3-6 градуса

35 градуса -------- 3,5-6,5градуса

40 градуса ------- 5-8градуса

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я аз да ударя 1 въпрос.Гледам колегата Grizzly си е поставил климатик пък и много разбира тоя човек като чели гений се е родил ;):bia: немога ли аз на тая ваничка ли е ква е дедая знам дето е под джапката с тоя вентилатор да и сваля само долната част,че е от такива л***а дето ги е показал на снимките ми се е запушила тръбичката за изхвърлянето на конденза извън купето,че тва сега ми е главния проблем пък съм тръгнал да го разглобявам и неискам да се отказвам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я аз да ударя 1 въпрос.Гледам колегата Grizzly си е поставил климатик пък и много разбира тоя човек като чели гений се е родил :flipoff::flipoff: немога ли аз на тая ваничка ли е ква е дедая знам дето е под джапката с тоя вентилатор да и сваля само долната част,че е от такива л***а дето ги е показал на снимките ми се е запушила тръбичката за изхвърлянето на конденза извън купето,че тва сега ми е главния проблем пък съм тръгнал да го разглобявам и неискам да се отказвам?

Бъркаш се нещо по снимките.Няма никаква ваничка там а всичко си е един дълъг въздуховод,в който напречно/леко по диагонал/ ти е поставен изпарителя на климатика.Този въздуховод се цепи само надлъжно/закопчан е с щипки/ и няма вариант да го отвориш отдолу.Ако не искаш да раглобяваш цялото табло,шанса ти е да демонтираш жабката,да си свалиш вентилатора на купето и през неговия отвор с прахосмукачка да си почистиш въздуховода,доколкото можеш.Маркуча за отводняване на конденза се намира зад изпарителя ти и едва ли чак толкова боклуци са достигнали до него.Пробвай с някаква мека тел или с парче от рейка за канали да го отпушиш от долната част на колата. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркаш се нещо по снимките.Няма никаква ваничка там а всичко си е един дълъг въздуховод,в който напречно/леко по диагонал/ ти е поставен изпарителя на климатика.Този въздуховод се цепи само надлъжно/закопчан е с щипки/ и няма вариант да го отвориш отдолу.Ако не искаш да раглобяваш цялото табло,шанса ти е да демонтираш жабката,да си свалиш вентилатора на купето и през неговия отвор с прахосмукачка да си почистиш въздуховода,доколкото можеш.Маркуча за отводняване на конденза се намира зад изпарителя ти и едва ли чак толкова боклуци са достигнали до него.Пробвай с някаква мека тел или с парче от рейка за канали да го отпушиш от долната част на колата. :hilezh:

Колега тая операция е изваршена още преди 4 дена дето казваш да я направя и пак не се е отпушил и ако искаш да ти кача снимки да види за кви боклуци става вапрос то не боклуци ами си е направо кал ватре и изпарителя е като запечатан в тая кал даже в момента карам без джапка и вентилатор и няма такъв вариант да се изчисти с прахосмукачка просто конденза от тея гадорий неможе да пробие на вън мислех си дали под налягане да не го изчистя ама ем ще се разхерметизира системата ем ако не стане ще се наводни всичко въртре понетака си мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да имаш толкова много гадости по изпарителя си,значи нямаш филтър на купето и оттам ти е основния проблем.Щом не става по лесния начин,значи трябва да минеш към пълно разглобяване на въздуховодите,разбирай сваляне на арматурно табло.До маркуча може да стигнеш и без да разглобяваш нацяло въздуховодите,а само да разкачиш половината въздуховод/този на парното и клапите/и ще ти се открие гледка към задната част на изпарителя и въпросния маркуч.Само,че това е половинчато решение ,защото боклуците отпред не може да махнеш така.Тогава решението е едно.Отиваш при майстор на климатици и той ти изпразва системата/събира фреона ти/,после разглобяваш и почистваш всичко,сглобяваш и пак при майстора да ти върне фреона и да ти допълни,ако се налага. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-рано може и да е нямала но като си купих колата си имаше филтър на купето лично с бащата проверихме даже това беше една от първите работи които напраихме и открих нещо интересно тоя вентилатор,който си е под джапката е сменян и интересното беше като бракнах в дупката и изкагах половината стар вентилатор на парчета интересно ми е как се е праснал той едва ли прави толкова високи обороти,завърших за климатици ама тая пуста работа по автоклиматиците не я учихме :hilezh: значи казваш,че няма шанс да се свали само долната част,защото аз щипките ги свалих ама пак не слезе доната част явно изпарителя е държи.Ходих до майстор каза ми разглобяваш вземаш там някакъв специален спрей ми каза ама го забравих почистваш затваряш и караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш никакъв шанс да разглобиш въздуховода на място-просто така е измислен-цепи се само надлъжно,а и се държи от страшно много щипки,до които нямаш никакъв достъп и изобщо не виждаш.Това спрейче,което са ти препоръчали е антибактериално и е само за премахване на лошата миризма от изпарителя.Само,че при теб нещата са много по сериозни и без механично почистване на цялата гадост по изпарителя и въздуховодите няма да стане/аз използвах Меглио и всичко светна/.А и ще си направиш пълна профилактика и на парното и клапите. :hilezh:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми значи като съберем малко финанси и ще започне голямото разглабяне,защото сега колата ми трябва доста,че голямо обикаляне ще падне да се записваме по университетите :hilezh: малко се плаша като видя колко много трябва да разглобя ама аз съм упорито магаре ще го сваля тва табло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...