Jump to content

Не иска да запали


okops

Recommended Posts

Днес сутринта я запалих както винаги на бензин, без проблем, от първия път, след това минах на междинно положние ключето "газ - бензин", за да си изгори бензина в карбуратора, изгори го и изгасна (това си е нормално), след което отказа да запали на газ, минах я на бензин и пак не искаше, после пак на газ, но без успех. т това, което съм чел, тигам до заключение, че проблемът е бобина или комутатор и въпросът ми е има ли начин да разбера кое от двете е заминало? До колкото успях да видя няма искра от кабелите.

Колата е Б3, NE мотор.

Редактирано от okops
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем преди седмица с АБК-то, оказа се комутатор, но той е един възел заедно с бобината. Има вариянт при твоя двигател да са отделно. Разгледай тази тема:

Система на впръскване DIGIFANT

по-точно от тук надолу: "Диагностика на запалителната система"

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сутринта я запалих както винаги на бензин, без проблем, от първия път, след това минах на междинно положние ключето "газ - бензин", за да си изгори бензина в карбуратора, изгори го и изгасна (това си е нормално), след което отказа да запали на газ, минах я на бензин и пак не искаше, после пак на газ, но без успех. т това, което съм чел, тигам до заключение, че проблемът е бобина или комутатор и въпросът ми е има ли начин да разбера кое от двете е заминало? До колкото успях да видя няма искра от кабелите.

Колата е Б3, NE мотор.

В аутодата има схема как се замерва цялата запалителна система, необходим е мултицет и светодиод!

Сега погледнах и няма за твоя мотор!

Провери дали има искра, ако няма замери дали идва 12V, след което замери със пробна лампа дали има импулс от делкото!

Ако няма 12V или бушон или клеморед, ако няма импулс погледни делкото!

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега , бих те посъветвал преди всичко да провериш ключето за превключване на газ-бензин.Ако не работи , задействаи ръчно бензиновото клананче докото си смениш ключето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали има искра, ако няма замери дали идва 12V, след което замери със пробна лампа дали има импулс от делкото!

Ако няма 12V или бушон или клеморед, ако няма импулс погледни делкото!

Замерих кабелите, които отиват до бобината и има ток до там, искра няма от централния кабел на бобината.

Къде трябва да свържа пробната ламба, за да проверя има ли импулс от делкото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един път и аз останах на пътя и не иска да запали и на двете и се оказа че е ключа на газта за превключване.Не знам при теб но виж да не е и той се прецакал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема може да е от няколко неща:

1. Първо провери дали имаш захранване +12В на бобината на контакт и докато ВЪРТИШ на стартер.

2. Ако има +12В, слагаш единия край на пробната лампа на +12В, а другия закачаш към втория извод на бобината на мястото,където датчика на Хол подава импулс - не там където си мерил захранването. При въртене на стартер трябва да "мига". ако не мига значи е датчика на Хол.

3. Също така ако не мига за да изключиш евентуален проблем с куплунга на датчика на Хол вадиш куплунга от делкото, този с 3-те крака, слагаш единия край на пробната лампа на "маса", даваш на "контакт" и в момента в който допреш другия край на пробната лампа в СРЕДНОТО краче на куплунга от датчика на хол трябва да чуеш "изпукване" от искра на бобината. Чува се отчетливо и ако преди това си сложил свещ на средния кабел на бобината ще я видиш.

4. Проверяваш дали има захранване и маса на другите 2 крака на куплунга при контакт и при въртене на стартер

Ако нямаш захранване по т.1 при "контакт" и докато ВЪРТИШ на стартер - възможен проблем е повреден клеморед

Ако по т.2 ти мига пробната лампа докато въртиш на стартер, но няма искра на централния кабел е много вероятно да е заминала бобината. Ако не мига пробната лампа значи проблема е в датчика на Хол.

ако по т.3 няма искра - вероятен проблем е пак бобината

ако по т.4 няма захранване в куплунга на датчика на Хол на крайните крачета - проблем с предпазител или с ел. инсталацията.

Пробната лампа трябва да е с нажежаема жичка - светодиодна не върши работа.

Естествено има и други вариации за проблема, но първо пробвай тези неща.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Пробвах всичко изброено от колегата VBI и би трябвало да е от бобина проблемът, пробвах с друга бобина от Голф 2, но не запали -номерът й е различен и предполагам, че затова не запали колата?

Редактирано от okops
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните си цъкат - и на газ, и на бензин при цъкане на бутона :gruebel: , отделно докато въртя почва да си мирише сега на бензин, тоест си пуска гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом пуска гориво значи има импулси от датчика на Хол. Замери с мултицет при откачени кабели съпротивлението на самата бобина - някъде имаше какви стойности трябва да дава. Между двата болта трябва да са няколко ома, а между някой от болтовете и високоволтовия изход трябва да са доста килооми - потърси, имаше тема някъде. Ако не трябва да погледна в Аутодата какво дават. Опитай да смениш и централния кабел за да видиш дали ще се появи искра на изхода на самата бобина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сложих друг централен кабел от бобината до дистрибуторната, но не запали, сложих и работеща бобина от Б3, пак не запали, клемореда го свалих и беше здрав, сега ще сложе тея дни работещ комутатор и се надявам за запали, ако не, ше я карам в сервиз да я гледат. Благодаря за инфото :flehan:/>

Редактирано от okops
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава нещата отиват към датчик на Хол - предполагам, че ако имаш аларма/имобилайзер са в ред?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,okops погледни тази тема, имах подобен проблем наскоро и след смяна на: датчик на хол, комутатор с бубина, кабели, свещи, замервания и т. н. проблема излезе от прескочил зъб. Пробвай да запалиш с откачен датчик на хол, ако запали проблема ти е може би същия! Моторите не са същите, но нищо не пречи да опиташ.

Редактирано от cakky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имах този проблем оказа се че е от датчика на Хол. смених го и от тогава няма проблем преди това сменях бобини комутатори и нямаше ефект в делкото има едни кабелчета на този датчик и с времето се опичат и край

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених комутатора и запали

Ха добър ден чадо hilezh.gif

Това трябваше да направиш първо преди да си блъскаш главата другаде bia.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колега ако мога да ти позлвам темата.Проблема ми е пресн пресен от преди 2 часа.Може и аз да съм виновен де,и да не се е предало нещо по колата.Почвам с историята.КОлата беше пред нас.Принципно като я отключвам и заключвам не и светят мигачите.Почнах да бъзикам дистанционното на алармата(тук това е доста ключово за по натамошния ми разказ :hilezh: )Та запалих колата,отидох до ЕКО-то на България да сипвам газ,плащам,паля колата и тръгвам да се прибирам покрай ст.Раковски.И ми изгасна колатаааа.Викам изпуснал съм съединителя сигурно.Паля пак без проблем и след 20 метра пак загасна.Вече почнах да се нерва.3-ти опит и ооо не.Нема палене.Тоци си има ама нема палене.Мерихме всичко което колегата VBI е изброил подробно в първия негов пост.Искри няма.Колата си върти на стартер и неще да пали.Мерихме по абсолютно същия начин но нищо не се получаваше.И о да се сета за алармата.Става въпрос за SATURN M5.Това ми е модела с 4 бутона на дистанционното и разнообразни функции.Добре,че книжката беше в мен.Може би съм активирал некак си имобилайзера,защото до сега само отключвам колата,и паля,без да натискам допълнителни копчета.Та прочетох книжката,направих някаква комбинация от копчетата и хоп запали :hilezh: Оставих я да поработи и загасна сама :flehan: Отново псувни :hilezh: и реших да пробвам друго.Заключих колата за около 1 мин,отключих я,и чаках да чуя звук(цъкане на реле) и точно това и стана.Давам на контакт,натискам копче 2(изкл.на имоб.)и хоп колата пали.Тръгвам си към нас доволен и преди нас загасна.И пак по същия начин я запалих без проблем.Утре ще хода при хората дето ми я слагаха.Сега знам за блокировката на заплаването какво представлявава.Само немога да разбера това гаснене по време на път,докато карам,и после,чрез описания метдо пали без проблем,като,възможност на алармата ли е?Възможно ли е да има и такава блокировка?Да спира всички токове и колата гасне в движение?Пак един вид с цел предпазване от кражба..Търсех много в нета но точно такъв проблем не намерих <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...