Jump to content

Ауди 80 Б4


Recommended Posts

Здравейте, след малко колебания реших и аз да споделя какво правя с колата... :hilezh:

От много време ми се върти в главата смяна на мотора на колата. Колебанията в началото бяха за 2.3 20в , 2.6 или 2.8 и накрая се спрях на 1.8Т АЕБ... Та в началото на тази година реших да се заема с начинанието и да прочета малко по задълбочено.

Търсих доста време мотор, но не можах да намеря и затова минах на варианта, за цяла А4 с АЕБ. Така и стана.

Ето Б4-ката преди да започна работа по нея и А4-ката която взех да ползвам за донор:

post-58375-0-70696600-1367441066_thumb.j post-58375-0-18039800-1367441186_thumb.j

Има линк с още снимки по-надолу.

Края на февруари месец (2013г.) започнах да разглобявам А4-ката на всички съставни части. След няколко седмици и малко помощ от приятели и баща ми колата беше разглобена.

Оказа се, че турбото е "мъртво" и не става за рециклиране... (оглеждах се близо месец и взех друго К03-029)

Трябваше да се сменят малко ремъци, ролки, гарнитура картер, маслен топлообменник с гарнитура и още малко други...

Освен другата турбина бях запланувал и друг въздушен филтър, челен интеркулер и малко по голяма генерация на 63мм.

Докато си набавях всички необходими части махнах А4-ката от гаража и вкарах Б4-ката.

За 2 дни всичко излишно беше премахнато от нея. От тогава до сега се монтира другия мотор, накичиха се доста неща като за някои се наложи преправяне и напасване.

Остават да се навърже инсталацията и да се заварят малко тръби по генерацията. До ден два се надявам генерацията да е готова и другата седмица да закарам колата да навържат инсталацията.

Тук е мястото да изкажа ОГРОМНИ благодарности на колегите тук във форума, от които получих доста добри съвети!!! :flehan:

Монтирах и напаснах друга броня на колата ( от Ауди купе ) сега остава да се боядиса. Също реших че джантите имат нужда от боядисване и ги пратих за боя (размерите са 4х108 17 цола 8J с гуми 225/45).

Ето още малко снимки(опитах се да напиша малки коментари на всяка снимка): http://yefto.snimka.bg/automobiles/audi-80-b4.748944.30316888

Това е за сега, като има развитие по колата ще пиша.

Нека по напредналите в тази област да споделят мнението си за работата ми до тук. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 140
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Така от снимките си се справил чудесно. Само като гледам как си изчистил всичко :respekt: Ако колата не е куатро, така и така е не продаваема заеми се(мога да дам жокери). За турбото не се ядосвай, а чети и търси, в нета е пълно. Имаше някъде по обявите к03с 029 катрич(картрич, или какво е там беше)за 120лв перфектен. Пък цяла турбина е 250лв вт.ръка(к03с).

ПП - И ако за всичко това ти помага баща ти :respekt: Дай боже всеки му такъв баща :bia: Моя като ме види да разчеквам колата се почва: ама нали върви, сега що са ти тия/ония неща, само пари трошиш...Ама видя че имам воля и даже сега почна да ми помага :lol::bia:

Поздрави и успех. Ще следя тамата, а ти питай да може да помагаме евентуално :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кошът ти е копи-пейст на моя :hilezh:/>/> Внимавайте как навързвате инсталацията, че един грешно свързан кабел и мизерията е голяма. Къде ще сложиш компютъра? Двигателят отворихте ли го? Докато е разглобена колата се възползвай, че после е голям т....к, а и желанието да се работи по колата изчезва. Успех.

Едит: Къде ги видя читави к03с по 250лв? А и според мен, от това, което е написал излиза, че вече си е взел турбо. Колкото до колата- преднячка е, след като е била с АБК.

Редактирано от vectra
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да попитам за спирачките?Писал си,че си закарал джантите на боядисване което означава,че нямаш намерение да ги сменяш...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

За турбото не се ядосвай, а чети и търси, в нета е пълно. Имаше някъде по обявите к03с 029 катрич. Пък цяла турбина е 250лв вт.ръка(к03с).

ПП - И ако за всичко това ти помага баща ти

Аз намерих турбо колега и направо го взех (к03-029). А баща ми не е постоянно при мен, защото пътува много и го няма. :zustimm:/>/>/>

Кошът ти е копи-пейст на моя :hilezh:/>/>/>/>/>/> Внимавайте как навързвате инсталацията, че един грешно свързан кабел и мизерията е голяма. Къде ще сложиш компютъра? Двигателят отворихте ли го? Докато е разглобена колата се възползвай, че после е голям т....к, а и желанието да се работи по колата изчезва. Успех.

Някои неща гледах от темата ти колега(филтъра например), така е.БЛАГОДАРЯ! :respekt:/>/>/> Инсталацията ще е правят в сервиз в Пазарджик. Сега се уговарям с момчето. ЕКУ-то смятам да е под волана, че на АБК-то беше под жабката и няма да стигнат новите кабели до там....

За двигателя го отворих само отдолу картера, защото си личи че е отварян отгоре(поне така мисля-гарнитурата на капака е нова) Сега мисля да запаля пък после ще видим... Компресията мерихме(12 беше и на 4-те цилиндъра) и закачихме диагностика преди да се разглоби А4-ката.

Сега се чудя какви свещи да си взема. Доста четох и гледам че се слагат: BKR6EIX, BKR7EIX(за чип или газ мисля че пишеше за тези) , NGK PRF6Q, и за БОШ четох, но забравих кои бяха точно.

И за малко да забравя. Хидравличното масло на АБК-то беше зелено а на АЕБ-а, червено. Сега се чудя какво да налея и най-вече как се процедира при наливането на новото масло? :gruebel:/>/>/> Обезвуздушава ли се и как?

Благодаря още веднъж на всички за съветите. :flehan:/>/>/>

А да попитам за спирачките?Писал си,че си закарал джантите на боядисване което означава,че нямаш намерение да ги сменяш...?

За спирачките също четох доста по форума. Сега в началото ще са си така... Джантите защо да ги сменям, на мен си ми харесват. Само където трябва да намеря тези декоративни болтове по тях където са. При свалянето им се счупиха 5 бр :zustimm:/>/>/>

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=144110

Нещо ги обърках тези цитати....

Редактирано от Yefto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За свещи аз заложих на NGK PRF6Q. Хидравлично си наливаш от ABK. За спирачки- недей да наливаш пари в сегашните, в момента , в който дисковете се предадат минавай към 5х112. За 4х108 няма никаква прилична алтернатива, а сток дисковете на АБК са крайно недостатъчни и след 2-3 по-агресивни спирания оставаш без спирачки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За спирачки- недей да наливаш пари в сегашните, в момента , в който дисковете се предадат минавай към 5х112. За 4х108 няма никаква прилична алтернатива,

Сегашните предни дискове са ми сравнително нови. Сменях ги преди 10к км. Предни и задни накладки също.

Гледах някъде за Гърлинг 60 че има вариант да се сложат на 4х108. Но за сега ще са тези да видя какво ще стане с другите неща и после ще мисля за спирачки.

Има ли нещо специфично при наливането на хидравличното масло(примерно пълен ляв или десен) обезвъздушава ли се по някакъв начин? :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За спирачки- недей да наливаш пари в сегашните, в момента , в който дисковете се предадат минавай към 5х112. За 4х108 няма никаква прилична алтернатива, а сток дисковете на АБК са крайно недостатъчни и след 2-3 по-агресивни спирания оставаш без спирачки.

Това имах предвид за джантите,не че не са хубави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тази кола и трябва кардан.Ако не се лъжа,като гледам снимките ми се струва, че А4-ката е била куатро

179893087417095272381367481974K4uTpGVLo83Fid1Y8wfZ.JPG

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тази кола и трябва кардан.Ако не се лъжа,като гледам снимките ми се струва, че А4-ката е била куатро

Не мисля да правя такива манипулации, за кардан. Поне за сега. А4-ката беше на предно само.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудна работа! Браво! :zustimm:/>/>/> Скоро и аз ще подхващам същото начинание и ще има "copy-paste" и е хубаво, че има от къде!

Какво си решил за съединителя? Мислиш ли да оставиш демпферния махових от AEB-то?

Разгледах снимките и ми направи впечатление на ето тази: http://yefto.snimka.bg/automobiles/audi-80-b4.748944.30317057

че cut off клапана е обърнат обратно! Оправи го!

А за кардан към задния мост... не никак лоша идеята, вече съм го прожектирал този филм! Ако и ти се захванеш, обещавам да помагам с каквото мога! :zustimm:

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислете за кардана.

Аз с моята бе4ет'ри компетишАн днеска даже леко подрифтих на завойчета с големия бууст. Ми, кеф си е да тръгне да мета гюбеци контролирано.grindev.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудна работа! Браво! :zustimm:/>/>/>/> Скоро и аз ще подхващам същото начинание и ще има "copy-paste" и е хубаво, че има от къде!

Какво си решил за съединителя? Мислиш ли да оставиш демпферния махових от AEB-то?

Разгледах снимките и ми направи впечатление на ето тази: http://yefto.snimka.bg/automobiles/audi-80-b4.748944.30317057

че cut off клапана е обърнат обратно! Оправи го!

А за кардан към задния мост... не никак лоша идеята, вече съм го прожектирал този филм! Ако и ти се захванеш, обещавам да помагам с каквото мога! :zustimm:/>

Сравнително безмислено е да слага съеднител от АЕБ, като може да сложи този от АБК, който освен, че не е демФерен, позволява ползването на АБК маховик, който е нЕколко кила по-Уек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

че cut off клапана е обърнат обратно! Оправи го!

Видях го колега, утре ще го оправя.... Няколко пъти слагах и махах маркучите покрай турбото, защото не бях сложил никакви "метални щитове"... Почна се, всичко на земята, сложих навсякъде ламарините както бяха на А4 с малко преработка и пак монтирах всичко. Изглежда в бързината съм го объркал клапана.

За маховиха и съединителя сложих всичко комплект от АБК-то. И без това скоро сменях скорости и феродов диск. :zustimm:/>/>

Редактирано от Yefto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

позволява ползването на АБК маховик, който е нЕколко кила по-Уек.

а и с няколко нули по-евтин! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

След днешния ден прекаран в гаража, колата има и нова генерация от турбото до отзад. Направихме я на 63мм алуминизирани тръби.

Гърне сложихме само задно от Б4 2.8 мотор... дано да не е много шумна. Иска ми се да е по тих и плътен звука.

Също си оправих BOV клапана че го бях оплескал. Та се замислих дали да не го сменя с някакъв афтърмаркет примерно до 100лв който да е циркулационен и да се "чува". :rolleyes:/> :gruebel:

С какъв може да се замени стоковия за да не се бърка отчетения въздух от дебитомера. Гледах в eBay има такива за 30-50 паунда.

Редактирано от Yefto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След днешния ден прекаран в гаража, колата има и нова генерация от турбото до отзад. Направихме я на 63мм алуминизирани тръби.

Гърне сложихме само задно от Б4 2.8 мотор... дано да не е много шумна. Иска ми се да е по тих и плътен звука.

Също си оправих BOV клапана че го бях оплескал. Та се замислих дали да не го сменя с някакъв афтърмаркет примерно до 100лв който да е циркулационен и да се "чува". :rolleyes:/>/>/>/> :gruebel:/>/>/>

С какъв може да се замени стоковия за да не се бърка отчетения въздух от дебитомера. Гледах в eBay има такива за 30-50 паунда.

Да добавя и аз една прясна прясна снимчица от днес. :blink: Честото!!6149928N.jpg

:bia:/>/> За проекта евала ти пич.Толкова часове прекарваше в гаража,но поне има нещо красиво на лице,направено с много желание и търпение. :)/>/> :respekt:/>/> За клапана,смени го според мен,да може да те чуваме да с*скаш, :blink:/>/> покажи малко мускули из Пещера :dance:/>/>

Редактирано от audi 90 kupe
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С едно боналуме си в играта, чува се доволно. Колкото до звука- не е шумно, на място не чуваш, че двигателят работи. Общо взето наистина правиш всичко както си говорихме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

покажи малко мускули из Пещера :dance:/>/>/>

Е чак мускули ... къде по-големи мускули има от мен.... :rolleyes:

С едно боналуме си в играта, чува се доволно. Колкото до звука- не е шумно, на място не чуваш, че двигателят работи. Общо взето наистина правиш всичко както си говорихме.

ОТ къде да го взема "боналуме" колега? Иначе да старая се да ги правя нещата както трябва, за сега мерака е налице. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, разгледах доста BOV клапани из българските сайтове. В ProSpeed го видях споменатия "боналуме" и мисля да го отложа за сега смяната на този клапан.

Другото което ме притеснява сега, бензиновата помпа на АБК-то до кога ще изкара? :gruebel:

От А4-та АЕБ стои все още. Та евентуално смяната с тази на АБК лесна ли е или трябва да се преправя нещо или да търся друга помпа.

До вторник, сряда трябва да взема и свещи, защото колата ще заминава за връзване на инсталацията.

И малко в страни. Търся си бели мигачи за броня от Ауди Купе, ако някои има или знае от къде да взема? :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нови бели мигачи депо струват по 27,00 лв.Има един интернетмагазин,ама не мога да намеря линк,от него пазаруват прекупвачите.Другия вариант в продавалника,там има всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...