Jump to content

Самоадаптация на ГИ след чип


Recommended Posts

Здравейте. Както споделих в съседната тема, преди 2 дни чипнах мотора си /1.8Т АЕВ/. Диното ми показа резултат 192 коня, а преди чипването - 145. След като си тръгнах от сервиза, умишлено включих на газ, като бях сигурен, че инжекционът ще се обърка, понеже мощността е увеличена значително. По време на целия път с учудване установих, че няма никакви смущения в работата на мотора на газ, нито пък придърпвания, насичания, приплъзване и ускорение на тласъци.

 

Днес посетих майстора ми, за да провери как са настройките. И за негово учудване графиките на газта и бензина бяха почти еднакви, като тази на газта дори беше със съвсем малко по-висока. Помолих го да направи настройка в движение, на той каза че няма какво да се настройва, защото всичко си е ОК, което се потвърждава и от безупречната работа на мотора. Разликата в ускорението е съвсем малка, каквато си беше и преди да сложа чип.

 

Този факт предизвика сериозно учудване както у мен, така и във всеки, на който го споделих, включително и в майстора.

 

Тръбата е 8мм, изпарителят е усилен и е Томасетто, дюзите не знам точно какви са.

 

Тук възниква въпросът - възможно ли е чипът да е променил само налягането на турбината и въртящия момент, без подаването на гориво? Това ми се струва нереално, но газовият ми инжекцион не е самоадаптивен /СТАГ е/ и не виждам как може да се настрои сам към чипването.

 

Това е казус-парадокс. Имате ли някакво обяснение?

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали в крайна сметка СТАГ-а взима времената на бензиновите инжектори и ги привежда към газовите специфики.

Ако рейката и снабдяването с гориво е достатъчно не виждам какво те учудва. 

Нали чипа освен буста прави промени и във времената на бензиновите инжектори, иначе ще обедни и чао мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, много крайно изказване. Да разбирам че отричаш цялостно чип-тунинга и че твърдиш че последният няма абсолютно никакво отношение върху мощността на колата ли? В такъв случай защо усещам осезаемо покачване на мощността?

 

Въпросът е хипотетичен. Дали са повишили 35 коня или 5 коня, в конкретния случай не е основен предмет на дискусията. Пита се дали въпреки повишението на мощността на бензин, газовият инжекцион е успял сам да се настрои и да не прави никакви проблеми, като същевременно е запазил почти същото ускорение като на бензин и ако това се е случило, как точно е станало?

 

Благодаря на колегата Пешо за споделения отговор. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом газовия компютър гледа времената на бензина е редно да се адаптира спрямо него... така си мисля поне.

От друга страна казваш, че си с 8мм тръба което е достатъчно за да "нахрани" двигателя с нужната газ + усиления редуктор...

Ако беше с 6мм тогава вероятно щеше да имаш недостиг на газ и да се получава забиване и авариен режим поради недостиг на дебит.

И все пак, не е лошо да посетиш газ сервиза за евентуална настройка заради повишеното изискуемо гориво пропан-бутан, ей така за твое спокойствие един вид.

Сондата в бутилката каква ти е?

Имам спомен шпека беше сменил неговата с по-добра, след смяната на турбото и повишаване на конете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям парадокс с този твоя казус, напиши едно писмо до БАН. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До БАН е добра идея, тъй като не мога да пиша до извънземния ти сервиз, който може да разреши всеки глобален проблем на човечеството с лека ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как не ти омръзна да пускаш малоумни теми. Какво има в тоя газов комп, че да може да се адаптира. Той е супер прост боклук. Само взима бензиновите времена и ги прилага с коефициент. Нищо повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На който са му малоумни темите, да не ги чете. Пускам, защото навсякъде се тръби, че газ и чип било кофти комбинация, че след чипването трябвало супер прецизна настройка, че не винаги се получавало, че имало много странични ефекти, плетене, придърпване и т.н. Останах учуден след като при мен не се прояви нито един такъв, дори нямаше нужда от донастройване, което първоначално противоречеше на всякаква логика.

 

Пробвай да напишеш в търсачката на форума "1.8Т ГИ ЧИП" или нещо такова и ще видиш за какви драми става въпрос. 

 

Добре че се намериха няколко адекватни колеги, които изясниха отговора на въпроса в темата. Професорите и дървените философи имат пълното право да я подминат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че има 10 милиона вида чипа. Радвай, че са нацелили свестен чип за твоя кенеф. Или искаш да се похвалиш просто колко ти е готина колата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Пускам, защото навсякъде се тръби, че газ и чип било кофти комбинация, че след чипването трябвало супер прецизна настройка, че не винаги се получавало, че имало много странични ефекти, плетене, придърпване и т.н.

Всъщност има само една такава тема.....и колегата не кара вече ауди:).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе не е една със сигурност и да , проблемно е това газиране на 1.8 т с чип . и или е случил на читав майстор .. или драмите му тепърва предстоят

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма начин да няма разлика и нужда от донастройка, това че майстора ти го МЪРЗИ за направи настройка в движение, и да сравни времената на бензин и газ е негова лична драма, в нашия извънземен сервиз винаги замерваме всичко в движение а не на място, вдигаме скорост от 120 км., и ВИНАГИ има нещо за донастройване, затова моите клиенти нямат никакви проблеми с чиповете си,  само наивник може да повярва че след чипване не е нужно да се донастройва, и това че върви добре не означава че коефициентите са правилни, а само че не са излязли от границите на възможности на рейката.

 

Абсолютно съм съгласен с Шпекси че темата е малоумна, особено в частта и за "адаптацията" на неадаптивния компютър, колкото по -малко разбира човек, толкова му е по-лесно да фантазите небивалици.

Редактирано от eurogas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

Вероятно искаш да кажеш, че всеки шофьор, който има на колата си Газов инжекцион, следва подробно да е изучил настройките му, устройството, принципа на действие, бензинови и газови времена, ситуации, при които се изисква донастройка, чипове и т.н. Ти така ли съветваш клиентите си? Да се подготвят теоретично и да дойдат при теб на нещо като изпит и ти като ментор да оцениш познанията им :)

 

Ако аз съм икономист по образование, длъжен ли съм да познавам автомобилните двигатели, или за целта си има сервизи, на които си заплащам и ми решават проблема и съответно форуми, в които при добро желание по-знаещите помагат с общи насоки и съвети, а някои други........като теб се правят на голямата работа.

 

Ти като толкова разбираш, защо не разбулиш небавилиците и не внесеш яснота, тъкмо утрешния ден като някой друг като мен не разбира, да отвори и да се осведоми?

 

Вече освен маняци, явно ще наричаш клиентите си и наивници, ако не са подготвени блестящо преди идването в сервиза ти или пък ако се осмелят да претендират за нещо, което си обещал, а не е изпълнено стриктно. 

 

При желание отговори, при нежелание изпрати въпросите ми по компетентност към БАН - нали там ме пращаше последния път?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти като толкова разбираш, защо не разбулиш небавилиците и не внесеш яснота, тъкмо утрешния ден като някой друг като мен не разбира, да отвори и да се осведоми?

 

 

Няма начин да няма разлика и нужда от донастройка, това че майстора ти го МЪРЗИ за направи настройка в движение, и да сравни времената на бензин и газ е негова лична драма, в нашия извънземен сервиз винаги замерваме всичко в движение а не на място, вдигаме скорост от 120 км., и ВИНАГИ има нещо за донастройване, затова моите клиенти нямат никакви проблеми с чиповете си,  само наивник може да повярва че след чипване не е нужно да се донастройва, и това че върви добре не означава че коефициентите са правилни, а само че не са излязли от границите на възможности на рейката.

 

Toва не е ли внасяне на яснота!?? Не ми се взема отношение, но ми се струва, че вече по инерция се заяждаш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С майстора се возихме в движение и той каза че няма какво да се настройва. Пипна няколко неща, но аз карах и нямаше как да знам какво точно е направил /каза че не било нищо съществено и че могло и без него/. Возихме се около 15 километра, през които пълних оборотомера почти на всяка предавка /без пета, защото нямаше терен за толкова високи скорости/, карах с 2000 оборота, натисках леко газта, после силно и какви ли още не тестове.

 

Освен това, погледнете кой пръв се е заял в тази тема и и във всички останали. Нашият човек Еурогас, с писмата му до Бан, с обидните квалификации и отприщената агресия, когато нечие мнение не съвпада с неговото или пък някой се осмели да го оспори.

 

Както и да е, няма да пиша повече в темата, важното е че колата е ОК. Исках да разбера как се получава това явление и благодарение на няколко отзивчиви и полезни колеги успях. 

 

Темата е изчерпана, а моят приятел Еурогас може да ми пише на лични съобщения, ако толкова му липсвам или има нещо да ми казва, понеже гледам че напоследък активно ми следи мненията и не пропуска да ги иронизира, контрира, осмее или провокира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...