150hp Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 (Редактирано) Здравейте. Както споделих в съседната тема, преди 2 дни чипнах мотора си /1.8Т АЕВ/. Диното ми показа резултат 192 коня, а преди чипването - 145. След като си тръгнах от сервиза, умишлено включих на газ, като бях сигурен, че инжекционът ще се обърка, понеже мощността е увеличена значително. По време на целия път с учудване установих, че няма никакви смущения в работата на мотора на газ, нито пък придърпвания, насичания, приплъзване и ускорение на тласъци. Днес посетих майстора ми, за да провери как са настройките. И за негово учудване графиките на газта и бензина бяха почти еднакви, като тази на газта дори беше със съвсем малко по-висока. Помолих го да направи настройка в движение, на той каза че няма какво да се настройва, защото всичко си е ОК, което се потвърждава и от безупречната работа на мотора. Разликата в ускорението е съвсем малка, каквато си беше и преди да сложа чип. Този факт предизвика сериозно учудване както у мен, така и във всеки, на който го споделих, включително и в майстора. Тръбата е 8мм, изпарителят е усилен и е Томасетто, дюзите не знам точно какви са. Тук възниква въпросът - възможно ли е чипът да е променил само налягането на турбината и въртящия момент, без подаването на гориво? Това ми се струва нереално, но газовият ми инжекцион не е самоадаптивен /СТАГ е/ и не виждам как може да се настрои сам към чипването. Това е казус-парадокс. Имате ли някакво обяснение? Редактирано 29 Май 2013 от 150hp Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Нали в крайна сметка СТАГ-а взима времената на бензиновите инжектори и ги привежда към газовите специфики.Ако рейката и снабдяването с гориво е достатъчно не виждам какво те учудва. Нали чипа освен буста прави промени и във времената на бензиновите инжектори, иначе ще обедни и чао мотор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lnd1 Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Просто не са ти чипнали нищо !!!! 35 коня няма как да са се добавили !Дино мино .... Вълшебства няма колега ...има физика и разпространение на газовете ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 29 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Колега, много крайно изказване. Да разбирам че отричаш цялостно чип-тунинга и че твърдиш че последният няма абсолютно никакво отношение върху мощността на колата ли? В такъв случай защо усещам осезаемо покачване на мощността? Въпросът е хипотетичен. Дали са повишили 35 коня или 5 коня, в конкретния случай не е основен предмет на дискусията. Пита се дали въпреки повишението на мощността на бензин, газовият инжекцион е успял сам да се настрои и да не прави никакви проблеми, като същевременно е запазил почти същото ускорение като на бензин и ако това се е случило, как точно е станало? Благодаря на колегата Пешо за споделения отговор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SunShine Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Щом газовия компютър гледа времената на бензина е редно да се адаптира спрямо него... така си мисля поне.От друга страна казваш, че си с 8мм тръба което е достатъчно за да "нахрани" двигателя с нужната газ + усиления редуктор...Ако беше с 6мм тогава вероятно щеше да имаш недостиг на газ и да се получава забиване и авариен режим поради недостиг на дебит.И все пак, не е лошо да посетиш газ сервиза за евентуална настройка заради повишеното изискуемо гориво пропан-бутан, ей така за твое спокойствие един вид.Сондата в бутилката каква ти е?Имам спомен шпека беше сменил неговата с по-добра, след смяната на турбото и повишаване на конете. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eurogas Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Голям парадокс с този твоя казус, напиши едно писмо до БАН. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 29 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 До БАН е добра идея, тъй като не мога да пиша до извънземния ти сервиз, който може да разреши всеки глобален проблем на човечеството с лека ръка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Как не ти омръзна да пускаш малоумни теми. Какво има в тоя газов комп, че да може да се адаптира. Той е супер прост боклук. Само взима бензиновите времена и ги прилага с коефициент. Нищо повече. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 29 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 На който са му малоумни темите, да не ги чете. Пускам, защото навсякъде се тръби, че газ и чип било кофти комбинация, че след чипването трябвало супер прецизна настройка, че не винаги се получавало, че имало много странични ефекти, плетене, придърпване и т.н. Останах учуден след като при мен не се прояви нито един такъв, дори нямаше нужда от донастройване, което първоначално противоречеше на всякаква логика. Пробвай да напишеш в търсачката на форума "1.8Т ГИ ЧИП" или нещо такова и ще видиш за какви драми става въпрос. Добре че се намериха няколко адекватни колеги, които изясниха отговора на въпроса в темата. Професорите и дървените философи имат пълното право да я подминат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Проблема е, че има 10 милиона вида чипа. Радвай, че са нацелили свестен чип за твоя кенеф. Или искаш да се похвалиш просто колко ти е готина колата ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Пускам, защото навсякъде се тръби, че газ и чип било кофти комбинация, че след чипването трябвало супер прецизна настройка, че не винаги се получавало, че имало много странични ефекти, плетене, придърпване и т.н.Всъщност има само една такава тема.....и колегата не кара вече ауди. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NORTIKUS Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 (Редактирано) абе не е една със сигурност и да , проблемно е това газиране на 1.8 т с чип . и или е случил на читав майстор .. или драмите му тепърва предстоятЦитиране на предходен пост! Редактирано 30 Май 2013 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eurogas Публикувано 30 Май 2013 Доклад Share Публикувано 30 Май 2013 (Редактирано) Няма начин да няма разлика и нужда от донастройка, това че майстора ти го МЪРЗИ за направи настройка в движение, и да сравни времената на бензин и газ е негова лична драма, в нашия извънземен сервиз винаги замерваме всичко в движение а не на място, вдигаме скорост от 120 км., и ВИНАГИ има нещо за донастройване, затова моите клиенти нямат никакви проблеми с чиповете си, само наивник може да повярва че след чипване не е нужно да се донастройва, и това че върви добре не означава че коефициентите са правилни, а само че не са излязли от границите на възможности на рейката. Абсолютно съм съгласен с Шпекси че темата е малоумна, особено в частта и за "адаптацията" на неадаптивния компютър, колкото по -малко разбира човек, толкова му е по-лесно да фантазите небивалици. Редактирано 30 Май 2013 от eurogas Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 30 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 30 Май 2013 (Редактирано) Вероятно искаш да кажеш, че всеки шофьор, който има на колата си Газов инжекцион, следва подробно да е изучил настройките му, устройството, принципа на действие, бензинови и газови времена, ситуации, при които се изисква донастройка, чипове и т.н. Ти така ли съветваш клиентите си? Да се подготвят теоретично и да дойдат при теб на нещо като изпит и ти като ментор да оцениш познанията им Ако аз съм икономист по образование, длъжен ли съм да познавам автомобилните двигатели, или за целта си има сервизи, на които си заплащам и ми решават проблема и съответно форуми, в които при добро желание по-знаещите помагат с общи насоки и съвети, а някои други........като теб се правят на голямата работа. Ти като толкова разбираш, защо не разбулиш небавилиците и не внесеш яснота, тъкмо утрешния ден като някой друг като мен не разбира, да отвори и да се осведоми? Вече освен маняци, явно ще наричаш клиентите си и наивници, ако не са подготвени блестящо преди идването в сервиза ти или пък ако се осмелят да претендират за нещо, което си обещал, а не е изпълнено стриктно. При желание отговори, при нежелание изпрати въпросите ми по компетентност към БАН - нали там ме пращаше последния път? Редактирано 30 Май 2013 от VBI Цитиране на предходен пост! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 30 Май 2013 Доклад Share Публикувано 30 Май 2013 Ти като толкова разбираш, защо не разбулиш небавилиците и не внесеш яснота, тъкмо утрешния ден като някой друг като мен не разбира, да отвори и да се осведоми? Няма начин да няма разлика и нужда от донастройка, това че майстора ти го МЪРЗИ за направи настройка в движение, и да сравни времената на бензин и газ е негова лична драма, в нашия извънземен сервиз винаги замерваме всичко в движение а не на място, вдигаме скорост от 120 км., и ВИНАГИ има нещо за донастройване, затова моите клиенти нямат никакви проблеми с чиповете си, само наивник може да повярва че след чипване не е нужно да се донастройва, и това че върви добре не означава че коефициентите са правилни, а само че не са излязли от границите на възможности на рейката. Toва не е ли внасяне на яснота!?? Не ми се взема отношение, но ми се струва, че вече по инерция се заяждаш! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 30 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 30 Май 2013 С майстора се возихме в движение и той каза че няма какво да се настройва. Пипна няколко неща, но аз карах и нямаше как да знам какво точно е направил /каза че не било нищо съществено и че могло и без него/. Возихме се около 15 километра, през които пълних оборотомера почти на всяка предавка /без пета, защото нямаше терен за толкова високи скорости/, карах с 2000 оборота, натисках леко газта, после силно и какви ли още не тестове. Освен това, погледнете кой пръв се е заял в тази тема и и във всички останали. Нашият човек Еурогас, с писмата му до Бан, с обидните квалификации и отприщената агресия, когато нечие мнение не съвпада с неговото или пък някой се осмели да го оспори. Както и да е, няма да пиша повече в темата, важното е че колата е ОК. Исках да разбера как се получава това явление и благодарение на няколко отзивчиви и полезни колеги успях. Темата е изчерпана, а моят приятел Еурогас може да ми пише на лични съобщения, ако толкова му липсвам или има нещо да ми казва, понеже гледам че напоследък активно ми следи мненията и не пропуска да ги иронизира, контрира, осмее или провокира. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts