NIKO Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 ботилката ми е 60 Л, мислиш ли че ще дам 70 лв. само да проверя някав тъп разход, а?И защо изобщо пускаш темата, след като разхода ти е явно последната грижа? Да, колкото и да не ти се вярва, най-достоверния начин за изчисляване на разхода е пълно до гърловина-зануляване брояча-изразходване до резерва/празно-пълнене до гърловина-засичане километри-изчисляване РАЗХОД.Това са елементарни неща, все едно да не знаеш къде ти е гърловината за резервоара......На борд компютър не се вярва, още една азбучна истина, използва се само за груба справка.Принципа на отчитане на консумацията на гориво от тия съвременните системи е винаги със заложен коефицент на грешка, при това доста голям.Виж ако си сложиш активен поточен дебитомер на горивопровода и го вържеш кадърно към борда, тогава вече ще знаеш с голяма точност колко ти харчи драгстера във всеки един момент. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefanenko87 Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 (Редактирано) Колега, ако зареждаш бензин или дизел добре, НО когато засичаш разход на газ, ще ти излезе крива сметката, понеже тук се зарежда под налягане, което в случая е една променлива, пък било и от една и съща колонка. За мен най-точния метод за засичане на газ е празно-празно!По-темата, около ~1литър е приемливо да се вдигне разхода, като разбира се много зависи - градско, селско, на колко си го засилил и те така. За мен климатика е едно спасение и каквато и да е разликата, не ме интересува особено, така или иначе усещането за вкисналост ми е по-неприятно от усещането за по-висок разход Поздрави! Редактирано 3 Август 2013 от VBI Цитиране на предходен пост! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 (Редактирано) ........................За мен най-точния метод за засичане на газ е празно-празно! Защо , аз нещо друго ли написах? Редактирано 3 Август 2013 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefanenko87 Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 (Редактирано) Ако разбирам правилно това което си написал, пълниш до горе, изразходваш до резервата и пак до горе.Това което аз имам предвид е на абсолютно празна бутилка сипваш каквото количество си прецениш и караш докато ти изгасне колата, така елиминираш риска от това в двете зареждания "до горе" да те зареждат под различно налягане, което означава и различно количество.Поздрави! Редактирано 3 Август 2013 от VBI Цитиране на предходен пост! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 (Редактирано) Още веднъж да повторим едно и също нещо и може някой да разбере накрая..... Редактирано 3 Август 2013 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefanenko87 Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 Прав си колега, няма смисъл да го повтаряме отново, ако до сега не си успял да откриеш разликата, не мога да ти помогна. Единствено мога да те уверя, че има такава Извинявам се на автора за офф-а, в крайна сметка, ако не му е изгодно да движи "на студено", ами не е задължително, може и "без"...Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Reroll Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 (Редактирано) stefanenko87 не е точно така както казваш.На газ се засича пълно,празно и пак пълно,но за да е най-точно на една и съща бензиностанция,на една и съща колконка.Това само по-себе си важи и за бензин,дизел,метан ако щеш. Редактирано 3 Август 2013 от Reroll Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefanenko87 Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 Не съм съгласен колега, понеже макар и на същата колонка, нямаш гаранция че налягането ще е същото. То може да варира, да речем от температурните разлики, от това че примерно бензиностанцията е "заредила" гориво и т.н. При положение че тук се опитва автора да хване разлика с клима/без клима, която разлика може да е както 1,5л, така и 0,2л, то е важно засичането да е максимално коректно, а какво по-коректно от това да сипеш (на празна бутилка) 10, 20 или 50лв и караш докато ти изгасне колата. След това палиш на бензин и обратно на бензиностанцията за 2ри "рунд" и така. В крайна сметка, ако идеята е да се сметне ориентировачно разхода, спокойно може колегата да си гледа борда Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Reroll Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 както сам каза,налягане,темп разлики,отклонения на пистолета и др. - затова за 10 лв както казваш ще зареди различно количество.При зареждане догоре,доколкото знам газовата бутилка се пълни до 85%,повече не може.Изхождайки оттук от пълно до пълно е еднакво количество.Смята км и е готов.Даже колегата по-горе каза много разумно нещо - сменя бутилката с 20 л - тъкмо ще може винаги да знае колко гори,хем няма да разкарва бойлер Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefanenko87 Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 - затова за 10 лв както казваш ще зареди различно количествоКолега, надявам се не го мислиш това. Принципно налягането оказва влияние точно, когато се зарежда до горе, или с др думи когато се използва пълния обем. Точно заради това, че има защита бутилката, като зареждаш "до горе", ако колонката ти зарежда на 8атм ще заредиш едно количество, а ако зарежда на 12атм, ще заредиш друго количество. Предтави си че колегата тръгне да си засича така разхода на газ, като зарежда до горе и на второто зареждане му вкара 1л повече или по-малко, това ще му изкриви сметките и то не малко Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDI A4_B5 Публикувано 3 Август 2013 Автор Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 Ако разбирам правилно това което си написал, пълниш до горе, изразходваш до резервата и пак до горе.Това което аз имам предвид е на абсолютно празна бутилка сипваш каквото количество си прецениш и караш докато ти изгасне колата, така елиминираш риска от това в двете зареждания "до горе" да те зареждат под различно налягане, което означава и различно количество.Поздрави!и аз съм на това мнение..Не виждам смисал да слагам 70 лв., като мога да сложа 10 и пак да си изчисля.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristtov Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 По принцип колегата stefanenko е прав за начина по който се изчислява най-точно разхода на газ. Истината обаче е че на газ трудно се засича точен разход. Налягането в бутилката също е променлива величина, която пренебрегвате всички. Колкото по - горещо е толкова повече от количеството в бутилката ще бъде изразходено преди колата да предмине на бензин и обратното. Напрактика никога не може да се изразходи цялото количество газ в бутилката. В един момент просто налягането е прекалено ниско и колата преминава на бензин(това важи за ГИ), ако колата е с АГУ ще вземе да "хълбуца" и задкормилното устройство ще се принуди да мине на бензин, но газ ще има, колко точно ще има - всеки път е различно. Колкото повече литри и се заредят и повече км се изминат толкова грешката в замерването ще е по малка. С 10лв определено грешката ще е голяма. Напълни поне половината бутилка и карай по описания от stefanenko метод, в крайна сметка за какво ти е 70л бутилка ако ще сипваш по за 10-15лв газ, по - добре си освободи място в багажника и сложи малка бутилка. Току виж и разхода ти паднал, като махнеш теглото на огромната бутилка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
samsung Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 има евтини газстанции из България и големия бойлер в такива случаи е незаменим Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefanenko87 Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 По принцип колегата stefanenko е прав за начина по който се изчислява най-точно разхода на газ. Истината обаче е че на газ трудно се засича точен разход. Налягането в бутилката също е променлива величина, която пренебрегвате всички. Колкото по - горещо е толкова повече от количеството в бутилката ще бъде изразходено преди колата да предмине на бензин и обратното. Напрактика никога не може да се изразходи цялото количество газ в бутилката. В един момент просто налягането е прекалено ниско и колата преминава на бензин(това важи за ГИ), ако колата е с АГУ ще вземе да "хълбуца" и задкормилното устройство ще се принуди да мине на бензин, но газ ще има, колко точно ще има - всеки път е различно. Колкото повече литри и се заредят и повече км се изминат толкова грешката в замерването ще е по малка. С 10лв определено грешката ще е голяма.... Прав си колега Но налягането в бутилката е нещото, което в случая ня можем да контролираме, за разлика от начина на зареждане и засичане. Относно количеството също си много прав, колкото повече се заредят, се минимизира процента отклонение. Между другото бях чел в някой форум, че зимно време ако ти падне налягането в бутилката, а знаеш че имаш газ, можеш да надуеш с компресор и така да вдигнеш налягането, за да си изразходиш всичко. Не знам на практика до колко е възможно и/или "здравословно", но ако иска колегата сметките му да са максимално точни и му се експериментира, може и това да пробва Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDI A4_B5 Публикувано 3 Август 2013 Автор Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 По принцип колегата stefanenko е прав за начина по който се изчислява най-точно разхода на газ. Истината обаче е че на газ трудно се засича точен разход. Налягането в бутилката също е променлива величина, която пренебрегвате всички. Колкото по - горещо е толкова повече от количеството в бутилката ще бъде изразходено преди колата да предмине на бензин и обратното. Напрактика никога не може да се изразходи цялото количество газ в бутилката. В един момент просто налягането е прекалено ниско и колата преминава на бензин(това важи за ГИ), ако колата е с АГУ ще вземе да "хълбуца" и задкормилното устройство ще се принуди да мине на бензин, но газ ще има, колко точно ще има - всеки път е различно. Колкото повече литри и се заредят и повече км се изминат толкова грешката в замерването ще е по малка. С 10лв определено грешката ще е голяма. Напълни поне половината бутилка и карай по описания от stefanenko метод, в крайна сметка за какво ти е 70л бутилка ако ще сипваш по за 10-15лв газ, по - добре си освободи място в багажника и сложи малка бутилка. Току виж и разхода ти паднал, като махнеш теглото на огромната бутилкаами колега бутилката ми е голяма защото аз доста често патъвам извън града и слагам повечко...не я пълня цялата винаги, но не искам да ми е наква малка и да зареждам като насран на всяка бензиностанция..А иначе си слагам по 10 15 лв да си щукам из града..и с 10 лв минавам 80 км, така че..просто ми е интересно ако сложа 10 лв. 8 Л газ, с колко ще ми се увеличи разхода..специално за тия 10 лв...не ми трябва с хирургическа точност, но просто формално да си знам.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jim1 Публикувано 3 Август 2013 Доклад Share Публикувано 3 Август 2013 (Редактирано) аве баце ти си титан!!!! ква е рализката дали ще заредиш 3 пъти за 3 дни или 1 път догоре за същия период? та да си видиш смешния разход колко ти е. говорим като изминеш 100 км. да си долееш до горе нали, та да видиш аджеба колко е на колонката с точност? разбираш ли го това което ти пиша или не? май не.... мисля че имаме работа и с малцинства!! Редактирано 3 Август 2013 от jim1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hugsy Публикувано 4 Август 2013 Доклад Share Публикувано 4 Август 2013 Прав си колега Но налягането в бутилката е нещото, което в случая ня можем да контролираме, за разлика от начина на зареждане и засичане. Относно количеството също си много прав, колкото повече се заредят, се минимизира процента отклонение. Между другото бях чел в някой форум, че зимно време ако ти падне налягането в бутилката, а знаеш че имаш газ, можеш да надуеш с компресор и така да вдигнеш налягането, за да си изразходиш всичко. Не знам на практика до колко е възможно и/или "здравословно", но ако иска колегата сметките му да са максимално точни и му се експериментира, може и това да пробва Поздрави!Колега как така дигаш налягането на газта в бутилката с компресор ??? Това за прав пат го чувам. Не е ли опасно? Ако може да обясниш по-подробно ще съм ти благодарен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefanenko87 Публикувано 4 Август 2013 Доклад Share Публикувано 4 Август 2013 Както казах, съм го чел, не съм го пробвал. Дори ако не се лъжа беше мнение на майстор-газаджия от опел форума. Беше го дал като предложение за паднало налягане в бутилката. Предполагам колегата е имал предвид да се надуе през клапана за зареждане, а вече до какво налягане е безопасно, само мога да гадая. Ако има някой който го е правил, нека сподели повече Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
optimist Публикувано 4 Август 2013 Доклад Share Публикувано 4 Август 2013 Пичага на извънградско ако караш с клима и ли без разликата в разхода е нищожна... В града ако караш на къси разстояния и набичваш климата на макс щи глътне поне 2 л.. За тва е по-добре да свалиш прозорците изтрелваш се и за 1 минута горешия въздух се е пораздвижил вдигаш джамовете пускаш АС то и караш... Никога няма да замериш верно с по 10-5 лв... Зареди 7-8 пъти до горе и ще направиш нещо като среден разход по-точна индикация няма да имаш... Случвало ми се ГИ с 60 да прехвърля на бенц спирам зареждат 46 при положение че колата се зарежда 7-8 пъти в месеца и обикновенно събира 55-57 л зависи от бензиностанцията и настроението на колонката Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boxa Публикувано 5 Август 2013 Доклад Share Публикувано 5 Август 2013 Абе дали е 0.5 л. или 1.0 л. повече има ли значение...... Като искаш да не се вариш в собствения си сос, караш си на климатик. Като ти свиди и се чудиш как да спестиш някой грам бензин(нафта,газ), недей го пуска и готово Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristtov Публикувано 5 Август 2013 Доклад Share Публикувано 5 Август 2013 Не толкова остро казано, ама и на мен ми прави впечатление, че когато се купува кола всеки иска да има климатик и всевъзможни екстри. А после гледам половината ми познати не ги пускат, защото вдига разхода Какъв е смисъла тогава да се купува нещо и после само да го возиш. Лично при мен разликата с или без климатроник е малка, около 0.5л нагоре. Но това е на дизелов мотор, на бензин си се отразява повечко, а и ако не голям мотора просто умира с климатик и може би и това води до по-големия разход. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boxa Публикувано 5 Август 2013 Доклад Share Публикувано 5 Август 2013 (Редактирано) моя разход се вдига с около литър (това на 1.8 Т) което е нищо в сравнение с това, без него как ще се сваря в тези жеги.. понякога градско каране, като попаднеш в задръстване климатика е единственото спасение... Цитиране на предходен пост! Редактирано 5 Август 2013 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иво Селенски Публикувано 8 Август 2013 Доклад Share Публикувано 8 Август 2013 На моето Audi 2013 година на борд компютъра има индикация за това колко гори колата на час и на 100 километра .Практиката ми показва че когато колата седи на едно място с работещ климатик разхода на гориво е около половин литър на час. С това стигам до извода че климатика повишава разхода на колата с часовете през които е работила с него, а не с изминатите километри. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spitfire924 Публикувано 9 Август 2013 Доклад Share Публикувано 9 Август 2013 (Редактирано) Да, ако стоиш пред блока цял ден , естествено че ще е така. Редактирано 9 Август 2013 от spitfire924 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване