Jump to content

Проблем с климатик, Audi90 B4, 1993, AAH, 2.8 мотор


Бъчи

Recommended Posts

Моля за съвет.

 

Модела е 90S, американски, ръчен климатик (без климатроник). Компресор SANDEN.

От известно време климатикът ми прави въртели - когато най ми трябва, хич го няма. Ако оставя колата на слънце, шансът да включи намалява пргресивно с увеличаването на температурата. По принцип включва, но ако е много горещо, компресорът изключва почти веднага и повече не тръгва докато не изключа запалването и не подам контакт отново. Помага ако съм покарал малко и колата се поохлади от преминаващия през системата външен въздух. Ако, обаче, изключи пак, пак се налага да минавам през режима ON-OFF на контактния ключ. Добре, че колата е с ръчни скорости и просто го правя докато карам без газ.

По принцип компресора си цикли нормално, но явно има и друг режим на изключване на компресора, след който не включва повече. Към съединителя на компресора водят 3 кабела през две зелени клеми - един единичен с жълто-зелена жица и един с две жици.  Ако изключа и после включа който и да е от тях по време на работа на компресора, повече не се включва докато не мина отново през ON-OFF на контактния ключ.

Тоя модел е снабден с прословутото "умно реле" на компресора - номер 332. Смених релето - ефект нулев. Ако включа на ръка самото реле в "умното реле" всичко е наред. Забелязах, че при нормална работа релето си цикли, т.е. включва и изключва през определен интервал компресора, но изключи ли (според мен при прегряване), повече включване от само себе си няма.

 

Климатикът е зареден както трябва и когато работи охлажда изключително добре.

 

Някой има ли идея какво му е на чупандака и как да го излекувам.

 

Прикачам снимка на реле 332.

post-44487-0-86969000-1378871584_thumb.j

post-44487-0-70300600-1378871600_thumb.j

post-44487-0-87410400-1378871615_thumb.j

Редактирано от Бъчи
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така описан проблема , ми се струва че имаш малко фреон в системата.Хубаво е да се видят двете налягания на системата с манометри, ако са добре тогава да се търси проблем в ел инсталацията, което ме съмнява. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вентилаторите работят, фреонът не е малко, а точно колкото трябва, налягането също е наред (тая кола има изход само за високо налягане, който не е съвсем стандартен размер). Има нещо по електрическата система.

Не е логично ако е ниско налягането, компресорът да не включва само когато колата е разкалена от жега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой има схема за да разбера как работи реле 332 (part № 4A0 919 579 F) сигурно ще успея да разбера къде е проблема.

Възможно е и самото реле да прави въртел. Замених го, но и новото все пак е втора употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, Багер979!!!

Ще се радвам ако споделите и схема за същия модел кола, от същата година, но с климатроник. Да съм си подготвен.

 

От схемата се вижда, че на първо време имам няколко места да проверя, изхождайки от това, че проблемът е в пряка корелация с температурата на колата като цяло:

1. Предпазния диод на компресора (каква ли му е функцията)

2. Electronic thermo switch (нямам идея къде се намира, ще трябва да го търся по цветовете на кабелите)

3. Engine control module

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://dox.bg/files/dw?a=17b54e450b



 http://dox.bg/files/dw?a=d311c0f11e



Диода е заради намотката на съединителя на компресора, обира индуцираното напрежение от нея,

Другото са ти датчика за температура на двигателя, и еку-то на мотора.

Датчика служи да ти изключи климатика при висока температура на мотора, двата му пина са като термоключе.

има и един за нивото на охлаждащата течност.

 

ПП.схемите са за климатроник с ръчна кутия, имам и за автоматик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прецакан термо-датчик за околната температура?

И аз имам съмнение в него, обаче като се замисля, дали ако той е прецакан ще се пускат перките отпред? Не помня точно, но според мен и перките няма да се пуснат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перките не се включват когато температурата на въздуха е ниска, тогава и лампата на копчето за климатика не светва. Инак, перките се включват веднага след натискане на копчето, а компресорът включва няколко секунди по-късно.

 

Интересното е, че след като почистих леко корозиралия контакт на масата на диода, тоя дето е завинтен на тялото на компресора, климатикът не ми е правил повече въртели, макар, че вчера и оня ден колата пак я паркирах на слънце, а температурата на сянка беше 35 градуса.

 

Не мога да повярвам, че това е била причината, но оттогава още не съм я хванал в издънка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, явно не е била причината в диода. След като няколко дена работи изрядно, днес пак изключи компресора и повече от само себе си не пожела да включи. Това стана след излизане от магистрала, надвечер когато вече не е такава жега. По обяд пак по магистрала и после цял час из града в адската жега и на по-ниска скорост не се изключи. Не знам какво може да е. Загадка. След рестарт на двигателя, климатикът продължи да си работи съвсем нормално. Симптомите са като че има някъде някакво реле, което изключва и сработва пак след запалване отново на двигателя. Очаквам вашите идеи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Имам абк седан 94 год с подобен проблем Повечето пъти климатика тръгва нормално и работи  но когато е топло понякога не стартира Взех си друг компресор и датчик който е на малкия радиатор под таблото и когато мога напролет ще ги сменям Майстора има съмнения за магнитна шайба Ще следя темата

Редактирано от ivang19
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо смени майстора. За какво ще сменяш датчик за ниско налягане или електромагнит без да си сигурен.

Намери майстор да ти диагностицира проблема и тогава сменяй каквото трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...
Публикувано (Редактирано)

Сагата със самоволно изключващия компресор на климатика продължава. Минах през вакумиране и презареждане на климатичната система и проверка на работното налягане само за да установя че там всичко е наред и ефектът естествено е нулев.

 

Компресорът си изключва си когато си иска, но предимно когато колата е на празен ход и не се движи. Опитах да включвам и изключвам на ръка зеления и червения датчик на самия кондензер и там си работи и включва като хората: дам ли зеления (по-ниския) на късо - високи обороти на охлаждащите вентилатори, отварям и затварям моста между клемите на червения - изключва и включва компресора, но оставя ли колата да спре компресора от самосебе си - повече компресора не включва без да мина през режим OFF-ON на контактния ключ, което все пак показва, че не изключва заради задействан червен датчик на кондензера.

Много се надявам някой да е разрешил подобен казус и да ми подскаже къде да търся проблема. Товарното реле, което изключва много от консуматорите на ток при запалване е проверено също. Датчиците за обороти и положение на коляновия вал на двигателя също са проверени и почистени.

Колега от форума ми подсказа да огледам всички клеми, възможно ли е да е от розетката под контактния ключ, никакви други въртели по ел.инсталацията не съм засичал.

Редактирано от Бъчи
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

По принцип компресора си цикли нормално, но явно има и друг режим на изключване на компресора, след който не включва повече. Към съединителя на компресора водят 3 кабела през две зелени клеми - един единичен с жълто-зелена жица и един с две жици.  Ако изключа и после включа който и да е от тях по време на работа на компресора, повече не се включва докато не мина отново през ON-OFF на контактния ключ.

......

 

Няма такъв режим за изключване на компресора. Ти си си отговорил сам в първия пост.

Тия двете жици са съединителят на компресора директно без мозък. Ако при подаване на напрежение >12Волта  върху тях не работи, очевидно проблема е в самия съединител. Измери напрежението на клемите и вече е ясно. Може да имаш и лош кабел до там.

 

--------

 

Още малко идеи:

Двата извода на компресора са краищата на бобината на магнита. Може да ги измериш на топло и студено. Мисля че е около 3 ома. Ако е много повече се сещаш че бобината преекъсва при загряване. Демонтаж на съединителят може би е възможен на място без източване на газта.

 

Ако много те мързи пусни компресора на + контакт за лятото и перките на висока скорост. Така ще имаш клима докато те отмързи.

 

Прочутото "умно реле" не е чак толкова умно. Освен да пуска компресора, вентилаторите на ниска/висока скорост според датчика за високо налягане, единствената по умна функция е че ако види да намачкаш газта до край (през ключето на ТПСа) спира компресора за 10 сек до отпускане на газта. Дава повече мощност един вид.

 

Успех!

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, разсъжденията са логични и правилни и ще измеря всичко, но си мисля, ако бобината изключва при прегряване на компресора, защо съединителя веднагa пак сработва при OFF-ON на контактния ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-после проблема май е решен. Оказа се клема №15 по схемата. Тя се намира в розетката под контактния ключ. Контактът на клема №15, вътре в розетката беше корозирал и порядъчно замърсен от греста, с която са нацапали фабрично въртящата се гърбица в самата розетка с контактите. Почистих нагорялото, обезмаслих, сложих съвсем малко грес AeroShell 22, но без да клепам по контактите и сглобих. Засега си работи както трябва и не изключва без причина.

Редактирано от Бъчи
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 years later...
Публикувано (Редактирано)

UPDATE

 

След толкова години мисля, че най-после реших проблема. Оттогава направих няколко ремонта на тая кола, вкл. и смяна на гарнитури на главите, окачване, нови спирачни маркучи и тръбички, съединител и какво ли още не, и реших да купя и нов компресор на климатика, нищо че тая кола си мрази климатика от сърце и не му дава да работи точно когато най ми трябва. Но положението стана съвем зле. Почна и в хладно време да прави само по един цикъл на компресора, по-скоро половин - включва и след секунда спира и дотам.

Намерих странен пад на напрежението и го проследих. Оказа се, че причината, както правилно подсказа VBI е термо-датчика (прекъсвач) за околната температура, но не в него самия, а окисление и на двата контакта на буксата на тоя датчик (за температурата на входящия въздух, F38 на схемата). Буксата се намира над кожуха за тялото на вентилатора на парното. Като свалите жабката ще я видите тая букса. Водата е влизала през тръбичката на кожуха на кабелчето точно под самия термодатчик във въздухозаборника. Кабелът и кожуха са много внимателно опаковани в завода с термосвиваемо фолио, гума и някаква оплетка, но само откъм буксата в купето и точно това е причината влагата да няма къде другаде да избие, а капилярно да стига до самите ножове на контактите и през тях да изсъхва. Почистих контактите и падът на напрежението към управляващото компресора "умно" реле изчезна (J153 по схемата, на самото реле има номер 332). Засега всичко работи както трябва. За да не влиза повече вода запуших кожуха и откъм въздухозаборника с течен изолирбанд.

Прилагам снимки. Надявам се да съм помогнал на някого в нужда.

А ако на някого му трябва и цялата книга с ел. схеми за тоя модел да каже за да му я пратя.

Благодаря!

 

 

 

Pages from Electrical wiring diagrams 90_1993_series.pdf

 

 

IMG_7400.jpg

IMG_7399.jpg

IMG_7398.jpg

IMG_7397.jpg

Редактирано от Бъчи
допълнение
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...