Jump to content

Показания на волтметъра?


TDI_Fan

Recommended Posts

Колеги как ви се движи стрелката на волтметъра на колите? При предишния му "душегуб" започваше на малко над 14 (да речем 14,2-14,3) и след 5-10 минути падаше на 13,7-13,8. Сега като запаля се лепка на 14,3 и все там си стои. Не е от акумулатора понеже съм го карал на топло и по 500-1000 км и не пада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14.3 е нормалното напрежение от генератора... Казвам го от собствен опит, тъй като имах големи проблеми с генератора на колата на баща ми. След, като му се смениха четките и стабилизатора на напрежение, компютъра на колата продължи да настоява, че не се зарежда нормално. Как ли не се мъчихме да го убедя, че всичко е наред и накрая купих един дигитален волтметър, който се включва в запалката за да се наблюдава напрежението и на лампата "battery charger foult" спря да се гледа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го мерил - горе долу там е, но то въпросът е че не пада - пък те точни неточни ако имаше пад от 0,3-0,5 волта се щеше да мръдне стрелката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой ли не си наблюдава волтметъра да каже как е при него?

Интересно ми е и друго - сега като подгрява колата с колко волта ви пада напрежението като подгряват свещите. При мен става на към 11,5 и като изключи релето се качва на 12,5. Тази цифра е интересна защото е показател за състоянието на самите подгревни свещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... е показател за състоянието на самите подгревни свещи.

 

Бих казал на акумулатора, по-скоро.

 

Щото подгревните свещи му се явяват товар ( един вид товарна вилка ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, на 1.9 тди, стрелката на волтметъра седи над делението за 14V, но колкото да се вижда самото деление. Имах случай на магистрала Тракия в задръстванията заради ремонта да падне до малко над 12V, може би около 12,3-4, и ми беше странно, но нямах мултицет да спра и да замеря какво се случва в действителност. След спиране на климатика, фаровете и радиото се вдигна примерно до 12,7-8. След задръстването до София стигна може би около 13,8-9. След това не ми се е случвало подобно поведение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих казал на акумулатора, по-скоро.

 

 

Ако акумулатора е читав не би трябвало да има големи разлики. Ако ти е пътник то тоя волтметър няма какво да го гледаш изобщо. Според мен всяка свещ си дава определен пад на напрежение и ако всички ти бачкат ще е един а ако една-две съвсем друг.

При мен, на 1.9 тди, стрелката на волтметъра седи над делението за 14V, но колкото да се вижда самото деление. 

Когато нямаш грижи (с описания пад) и караш малко по дълго не ти ли пада една идея под 14?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TDI_Fan, замери си свещите, дали работят. Аз миналата зима съм карал с 5 неработещи, сега като работят всичките и почна да застудява, доста осезаемо се усеща техният товар. Иначе акумулатора се мери с товарна вилка дали държи на ток, напрежението без консумация, не е от значение, с изключение когато има умряла клетка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен като е студен мотора е малко над 14, може би 14,1-14-2, после спада до 14 или малко под 14, в редки случаи 13,7-13,8.

Това е без фарове и климатик. Ако се пусне компресора отива на 13,5. Фарове - 13,7.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го гледайте този волтметър, освен ако не показва по-малко от 13 волта /примерно/, или не светне лампичката, че липсва зареждане на акумулатора, тия коли имат адски много мощни консуматори, но на практика всички видове подгреви черпят най-много ток /правете разлика между ток и напрежение/, на първо място подгревните свещи, те не изключват след изгасването на лампичката, а остават да работят още известно време, след запалването на ДВГ и то се вижда ясно до кога по показанието на волтметъра, дори се усеща по работата на мотора, заради съпротивлението на генератора /алтернатора/. Като сложим подгреви на седалки, задно стъкло, огледала, фарове, пръскалки, ел. подгревател за вътрешен въздух, ABS-помпата също дърпа много и т.н., то при студен ден е напълно нормално алтернатора /120, или 90 Ампера/ да не насмогва със захранването и да сме "на минус" откъм приета, спрямо отдадена  ел. енергия. С дълъг маршрут и по-високи обороти нещата си идват на мястото /не разбирайте тук каране с високи обороти на студен двигател в никакъв случай!/. Най-лошият сценарий е да се кара с "увяхнал" акумулатор, който тежко развърта мотора в студените дни, а после иска продължително зареждане, с голям заряден ток, поради увеличеното си вътрешно електрическо съпротивление, което води до бързо износване на четките и колектора му, а може и още екстри. Лично си позволих такъв експеримент, да карам с почти умрелият огиринален акумулатор на колата, който ми даваше точно 1 опит за палене при студено, като само отлагах да си купя нов и после си купувах и акумулатор и алтернатор + готината смяна на последния...

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С дълъг маршрут и по-високи обороти нещата си идват на мястото /не разбирайте тук каране с високи обороти на студен двигател в никакъв случай!/. 

Е проблемът е че при мен и след дълъг маршрут напрежението не пада, което би трябвало да означава че алтернатора зарежда постоянно  :angry2:

на първо място подгревните свещи, те не изключват след изгасването на лампичката, а остават да работят още известно време, след запалването на ДВГ и то се вижда ясно до кога по показанието на волтметъра, 

Аз паля не след като изгасне лампичката , а когато цъкне релето на свещите и волтажа се качи над 12 (ясно се вижда как се мести стрелката).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз паля не след като изгасне лампичката , а когато цъкне релето на свещите и волтажа се качи над 12 (ясно се вижда как се мести стрелката).

 

Не виждам особен смисъл в това...

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преки и съвсем пресни наблюдения,реших да проверя зареждането ,но през ваг ,изненадах се на 13,9,14,7 беше на последната заверка на акумулатора,той вече е на 4 години,закачих зарядното,консумацията беше голяма 5 ампера,мислих ,чесах се,акумулатора е необслужваем,....в крайна сметка отворих го,на клетката до плюса се виждаха питите,другите бяха намалели ,но без оголвания,долях вода ,заредих,утре ще проверя на колко се е променил заряда,ако се е променил,но  докато беше студено ,печката палеше без проблем ,иначе изписва грешка на ниско напрежение.Стрелковия уред според мен е за красота ,реално промяна в работата му не съм забелязал.А именно заради печката след както и направих профилактика  и отказа да запали една сутрин,грешката записана от нея ме накара да проверя заряда и акумулатора.Утре ще мерна напрежението през ваг и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Необслужваемите акумулатори всъщност са обикновени обслужваеми, само че с лента, вместо капачки. Просто са разчетени да вършат работа в периода на гаратирана експлоатация (гаранция) и това се ползва като маркетингов трик. Тия с гел вътре и със специфични нужди (оф-роуд) и се водят необслужваеми, са на тройни и четворни цени. Всички останали са едни и същи, с дребни разлики в химичният състав на плочите и електролита. Гледайте само един параметър на акумулатора - капацитет! Другото не ви интересува... За съжаление такъв уред на таблото няма, мери се с товарна вилка, както споменах - демек по товар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изненадах се на 13,9,14,7 беше на последната заверка на акумулатора

Това не го схванах ?

Днес ми остана половин-един час за колата и закачих мултицета - като го пусна показва 14,6 волта на мултицета (малко след чертичката вътре в таблото). Ще си поиграя някои път след час каране да видя как е. Забелязал съм че ВАГ-а дава по-нисък волтаж от мултицета - предполагам защото мери в компа. Загледах се и че като паля студено волтажа пада на 10 волта.

 мери се с товарна вилка

Аз за толкова години тоя митичен уред не го видях  :badgrin:

....в крайна сметка отворих го

Как го отвори та да го долееш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина единствените реално необслужваеми акумулатори са само сухите такива или АGM. Има ли електролит който се плиска вътре разбира се, че е обслужваем макар на теория да се очаква, че никога няма да се наложи.

 

Относно това да се гледа само капацитета на акумулатора твърдо НЕ Е така, дори точно този параметър казва най-малко. Тук може да се добави и че вилката за да покаже истинската разлика между два акумулатора трябва да е способна да поеме товар за доста повоече от 1-2 секунди както мерят всички. При това замерване разликите между акумулатор за 150 и такъв за 450лв може да почти никакви, а реално двата да нямат нищо общо, дълга тема е защо е така :)

 

Уредите на таблото по принцип трябва да показва 14,5 примерно и да падат до 13,8 след като позагрее колата, идеята е ясна - презареждането ако пътуваш дълго може да бъде далеч по-опасно от недозареждането. Никога не съм виждал случай алтернатор да държи постоянно 14,4, би трябвало нещо да е правено. А самия уред на таблото не е особено точен, но принципно тези разлики могат да се хванат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има си акумулатора капачки,не е с лента,но капачкитре са с некви гуми уплътнения,помня че акумулатора ми бил с мн ниска точка на изпарение.Проблема е че печката я пускам цяла зима всеки ден преди да се кача в колата,за тази цел хакумулатора трабвада е як,когато ми правеха заверката,80 ампера е ,специалистите викат на тоя малък мотор му били много,вадя им кодовете от лепенката,питам ,момци вие по умни ли сте от немците,тука пише 100 ампера,тишина! Та доволен съм,4 години не е малко при такъв тормоз.Идеята на зареждащото напрежение е че за разлика от волтажа,тока е толкова колкото има нужда консуматора,тоест ,големи загуби в акумулатора,по дълго презареждане.Товарната вилка не трябва да показава под 9 волта за период около 10-12 секунди.вилката го дава де факто на късо,има реостат ,който става червен,ако елемента е читав и се задържи по дълго,почва да кипи,яко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм виждал случай алтернатор да държи постоянно 14,4, би трябвало нещо да е правено. 

Моят прави точно това  :angry2: По-лошото е че трябва да разбера защо го прави  :angry2:

А самия уред на таблото не е особено точен, но принципно тези разлики могат да се хванат.

Колкото и да не е точен като има разлика в напрежението се би трябвало да мръдне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От както съм я карам (над година), стрелката на уреда зимно врме отначало е малко над 14 волта и след около 5 мин. пада да кажем на милиметър под 14 волта! Лятото пада на 14 и до там. Това е със включени светлини и климатика е на auto и всеки път е така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...