Jump to content

Audi 80 B4 - ABT или ADA?


Recommended Posts

Здравейте колеги!

Решил съм да си взема Audi 80 B4 и се двуумя м/ду тези два двигателя.

Мисля да му слагам обикновенна газова уредба и се блазня най-вече от ниският данък (до 101 кс).

Интересувам се най-вече от динамичните показатели и разхода за това купе.

В момента карам Пасат В3 с 2Е (2.0 , 115 кс.) двигател, което е аналог на АВК на Ауди.Като динамика и разход ми допада но имам непрекъснати проблеми с инжекциона Digifant ,който на всичкото отгоре не е с букса за диагностика и откриването на проблем по него е голяма борба.

Иначе двигателчето си е уникално.След 2500 обр. върви доволно (купето е 1400 кг всепак) а рекорда ми за разход на газ е 5/100 (но съм го постигал само 2 пъти за съжаление).Иначе в града ми дава 12-13 а извън 7-8.

За ADA (ADY-VW)на Пасат знам ,че е голяма мъка а на Голф 3 му пасва перфектно.

За АВТ ме блазни ,че е моно и става по-добре за газова с плочка.А на такава уредба не и пука дали е многоточкова или пълна инжекция - важна е кубатурата.

 

Ще съм ви благодарен ако изкажете мнение по въпроса.

Редактирано от drido
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко че ауди не правят двигатели 1,2 или 1,4. Щяха много да се търсят. А6 с 1.2. Ускорение 0-100 за 90сек. Ама разхода...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каркаи си пасатчето и си свиркаи доста по без проблемен е и от към окачване и е по широкичък имам пасат 2, хонда црв 1 и алуди 90  2.3  нж

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За обикновено АГУ е по-добре АБТ. Моторите вървят горе-долу еднакво, но са осезаемо по-слаби от АБК. Достатъчни са за придвижване от т. А до т. Б и толкова. Разхода на АДА е около 7л/100 км. бензин извън града при нормално каране. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2006г карам Б4 авант с АБТ мотор и обикновена газова уредба Ланди Ренцо. Като изключим някои дребни и лесно остраними болежки през годините, мога да кажа, че е доста безпроблемен мотора, но..... винаги има но.... гори колкото 150 коня мотор, а е куц кон от всякъде. Ако искаш нисък данък, под 100 коня, никък разход на гориво и в пъти повече вървеж от АБТ и АДА вземай 1Z (1.9tdi) и му се радвай. Пък ако случайно решиш, че върви по-малко от Пасатора му бодваш един чипС и си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Решил съм да си взема Audi 80 B4 и се двуумя м/ду тези два двигателя.

Мисля да му слагам обикновенна газова уредба и се блазня най-вече от ниският данък (до 101 кс).

 

За АВТ ме блазни ,че е моно и става по-добре за газова с плочка.А на такава уредба не и пука дали е многоточкова или пълна инжекция - важна е кубатурата.

 

Ще съм ви благодарен ако изкажете мнение по въпроса.

 

Според мен грешно си се ориентирал. 

Малкия данък в рамките на следващите 3 год. постепенно ще изчезва или поне отстъпката за катализатора която го правеше доста привлекателна опция. Всичките ми коли с изключение на тая в подписа затова са избирани по този критерии но както казах ще отпадне доста скоро. Пак си на далвера защото под 101 к.с. данъка е средно 50 ст. на к.с. докато над 101 си по около 1 лев на к.с. (това съвсем грубо калкулирано)

 

АБТ освен че е прост за монтаж на газова няма никакво друго предимство. С ниска степен на сгъстяване е и реално само харчи газта и всеки 1.8 карбуратор или моно го препарират по вървеж и разход. 

 

Според мен по добре АДА с бюджетен ГИ с малко мерак ми се струва че ще върви по-прилично(на средни и високи обороти) а разхода ще е по-нисък. Единствения недостатък е фабричните кутии на АДА са крайно къси, реално можеше да са една идея по-дълги скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите колеги.

 

Май пак ще се оглеждам към АВК двигател но след 93.

Както казах на 2Е до 93 няма дата конентор за диагностика.При АБК така ли е?

 

За данъка като се замисля дали ще е 40 или 120 лв на година май няма голяма разлика.Това са си оклоло 10 лв на месец= 2 кутий цигари или едно ходене на кафе с жената.Не си заслужава с две думи.Особенно ако дигнат  ниският данък догодина.

 

А Пасата ми за съжаление скоро няма да  мога да го карам поради редица проблеми.

 

Да попитам как седи историята с "купетата".Има ли нещо по-спесифично при тях в окачване или трансмисията (изключвам спортно окачване и всякакъв друг тунинг)?Подръжката им по-скъпа ли е от седана или комбито.Липсата на рамка за страничните стъкла създава ли проблеми като навяване на сняг вътре зимата.

 

И друго, Б4 с какъв фреон е в АС , Р12 или Р134а? В Ауто Дата пише Р12 но не ми се вярва след '92 да е с него.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АДА не е лош избор ако не си рейсър.
По- доброто като вариант е 2.0 115 к.с.
За фреона > търсиш кола с R134 (почти всички всички от Италия след 1992). R12 става все по- труден за намиране.

Редактирано от eic-idimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези с климатроника като на А3 и А4 ползват фреон R134a. 

Относно купетата- те са на базата на Б3, резервната гума е изнесена от страни, което заема от пространството в багажника. Липсата на рамка може да създаде неудобство зимата, защото стъклата замръзват към уплътнението. Отделно, че гумата вече е доста стара и може да влиза паразитен шум от вятър в купето при по- висока скорост. Вратите са по- тежки и висват с времето, което допълнително допринася за увеличаване на фугата между прозорец и уплътнение. Подръжката е същата иначе. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...