Jump to content

Как се съхраняват най-добре гумите?!


Recommended Posts

Знам че беше се писало вече по тази тема обаче преди доста време.Затова моля да споделите как съхранявате вашите гуми и как смятате че е правилно.Мене лично ме интересува съхранението на летни гуми през зимата,седат на джантите и се напомпани.Намазват ли се с некакви преперати,в чувал да седат или не....такива неща...?

Редактирано от SLO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тъмно в хладилник при +2 до +6 градуса Целзий и влажност не повече от 65%. Опаковани във фолио ПЕТ и вакуумирани. Преди вакуумирането да се постави вътре датчик за контрол на вакуума. Естествено напомпани на нормално налягане и окачени на подходящи стойки така че да висят във въздуха за да не се деформират. Естествено с джантите. Ако нямаш вакуум машина може да запълниш опаковката с благороден газ. Аргон примерно.

Казано по друг начин - напомпани на сухо. Това е достатъчно. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намазват се с някакъв силикон за гуми и ги редиш една върху друга легнали както са с джантите. Не виждам защо трябва да се окачват чак на куки и да висят като одрано прасе, като е съвсем достатъчно като ги слагаш на земята да постелиш някакво велпапе от кашон или нещо подобно. Не е лошо да се завият и с найлон. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като одрано прасе

В "джунлата" дерете ли ги тез прасета ?! :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коле, споко, поне до Коледа нямаш проблеми, после ще те изнесем в някоя мУсуЛЬманска държавица докъм 1-2 Януари да не ти се случи нещо :(:(:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коле, споко, поне до Коледа нямаш проблеми, после ще те изнесем в някоя мУсуЛЬманска държавица докъм 1-2 Януари да не ти се случи нещо :hilezh::(:hilezh:

Абе то като идея добре , ама ... на мене ми се чини нож с 2 остриета. Кожата може да спаси, ама...те там в мисилманските страни много-много не си поплюват, нали се сещаш . :hilezh:

Да не стане мечешка услуга :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:flehan: Направо ще откача вие колко време мислите да ги карате тия гуми 20-30години чак пък и некъкво спецялно съхранение 1-2години и нови каучукът стърее и губи своите качества.Достатъчно е да са почистени и да не са на влага за да не раждясват джантите това е ;);):flehan: Редактирано от DZVER
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако ги подпра така(но на сухо и топло де, тук още се откапват от банята:flehan:), според мен не би трябвало да се деформират, вие какво мислите?

o632960214967031250.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-новия начин е една зад друга в индианска нишка. Така се запазва по-дълго време грайфера ! :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си купувах гумите питах продавача - каза ми легнали една върху друга и да не са на светло. Ако са изправени - примерно както са техните на стелажи - трябва да се въртят през определен срок. Иначе гледам по аутобилд че там като си свалят гумите на края на сезона и в някакви пликове ги слагат ама те са си немци-гъзари :flehan:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:flehan: Направо ще откача вие колко време мислите да ги карате тия гуми 20-30години чак пък и некъкво спецялно съхранение 1-2години и нови каучукът стърее и губи своите качества.Достатъчно е да са почистени и да не са на влага за да не раждясват джантите това е ;)B):flehan:

Пич когато комплект гуми ти струват 600-700лв. зимните и още толкова летните,и когато върхо тях караш кола по-скъпа от 4-5000лв. и теб ще те вълнува този въпрос,затова ако нямаш конкретен съвет по-добре си мълчи :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В "Практикер"продават специални стойки за съхранение на гуми.Представляват четири кръгли хоризонтални носача,закрепени в средата на перпендикулярна подвижна ос.Разстоянието между таблите се регулира в зависимост от широчината на гумите.По този начин се съхраняват напомпани гуми с джанти/ако имате достатъчно място/.Ако са само гуми,същите се съхраняват изправени,като е пожелателно отвреме навреме да се претъркалят на място,за да се сменява контактната повърхост.Хубаво е да се пазят на тъмно и хладно,естествено добре измити.Има и разни силиконови шпрейове за съхранение,ама чак до там?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SLO, извинявай за много от тъпите изказвания ама то крушката си има опашка.

Гумите свалени от кола няма особенно значение как се съхраняват. Най-добро е тъмно и сухо.

Тия глупости (като прави/легнали/на куки и др.) към които аз повлякох крак са безсмислени.

Защото:

1. Най-голям проблем гумите имат ДОКАТО са на колата. При условие че теглото което носи гумата е около 300 килограма смятате ли че и пука как е сложена когато не носи нищо? (след 30-40 години може би).

2. Гумите се скапват най-много през лятото на слънце. През зимата им няма нищо. Защото температурата е ниска и ултравиолетовото излъчване липсва. Единствената мъка остава ръждата / окисляването на джантите.

Та ако нещо за съхранението има значение то е "Как да съхраним гумите докато са на колата?"

1. Не ги режи на ръбове, релси и дупки. Не спирай и тръгвай с "пилене". Отнасяй се с тях нежно.

2. Помпай ги номинално.

3. Карай ги за да не "пипонясат". Ако не се кара дълго колата да се премества леко за да тежи на различни места. Или гумите да се превъртат.

пожелателно:

4. Паркирай на сенчести места (трудно изпълнимо).

5. Вдигни колата на трупчета за да не се товарят гумите (фантастика но съм я виждал).

:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:flipoff: За това говорех само че явно не съм намерил правилните думи :dance: Много добре казано :respekt::hilezh:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

grizzly не съм много с физиката добре но все пак не ми е тъмна Индия.

Искам да изкажеш мнението си за плюсовете и минусите при помпането на гумите с различни от въздуха газове (азот и подобни).

С какво е най-добре да се помпат гумите и защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С газ който не съдържа кислород ,за да не се окисляват/стареят. От газовете които отговарят на това условие избираш най-евтиния по обясними причини :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... не съдържа кислород.

...най-евтиния...

Въглероден двуокис? Познах ли? :hilezh:

Или АЗОТ?

Да не е отровен? Или избухлив? А може би гори? ЦЪК, КЛИК, ПУК тук.

Що не неон?

Темата е за съхранение все пак. Най-добре гумите се съхраняват в херметичен контейнер запълнен с НЕОН. Ако контейнера е прозрачен и пуснем ток ще можем и да си светим. Пакет 2 в 1. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...