Jump to content

Накривен волан при прав ход


A3_Ambition

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Имах тук едни премеждия с леви карета (вътрешно и външно), преди това пак при движение направо, воланът не беше центрован, ами отиваше леко наляво, но сега имам чувството, че още повече е мръднал наляво и стои още по-странно от преди. Също така започна да се върти като че ли по-трудно след интервенциите на майсторите по тия карета, предполагам това пък идва от недостатъчно грес на външното каре (не стигна това, което имаше в тубата понеже иначе цяла туба отива, а майсторът и половин туба не изтиска). Може ли според вас смяната на каретата да има общо с това, че се е разцентровал още повече воланът? Как изобщо се коригира това понеже ходих преди време на реглаж на предница и пак не успяха да го накарат при прав ход на колата и той да е центрован, а не "килнат" настрани.

 

Друг въпрос имам - грес и скоба за външното каре от Еуратек мога ли да взема, че там принципно е по-евтино от Порше? Понеже махнаха оригиналната му скоба, имали само такава, която явно не пасва добре на маншона понеже леко излиза грес и се опасявам да не се прецака карето, понеже е оригиналното и е още здраво.

 

Моделът е A3 8L AGN 97-ма

Редактирано от A3_Ambition
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Волана ти ли си го свалял или предния собственик? Уверен ли си че е зацепен правилно? Ял съм я тая попара и няма да ти казвам колко нерви потроших докато стане както трябва! Ако и след реглажа ти седи действително настрани, направо няма к'во да го мислисиш, разкачи акумулатора, свали айрбега и си поиграй с наместването. Играчка е 'щото на място няма как да я хванеш реално, след всяко мърдане трябва да тестваш докато не си доволен от резултата!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми бе какво е причината за това разцентроване и как да се оправи, като цяло леко залита надясно при свободен ход, а същевременно воланът като че ли все повече бяга наляво. Иначе ми сменяха преди време клемореда и там малко като че ли го измести тогава майсторът, но ако го преместя сега само волана, ще е само оптично решение, а ми се ще по ходовата част да няма забележки. Освен на реглаж, просто на стенд като се вдигне, може ли да се коригира нещо от "обикновен" сервиз, а не там, където им закачат тия неща с компютърните диагностики.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мислиш, че по ходовата част е проблема това е друго нещо, аз останах с впечатление, че си минал реглаж след ремонта по ходовата и пак ти бяга в страни. Не те разбирам как реши, че ще е само оптично решение ако си центроваш волана?

В "обикновен" сервиз може да си провериш ходовата част и да отхвърлиш евентуално съмненията, че проблема идва от там.

Реглажа е ясен и ако след него пак ти седи волана на никъде това което ти написах горе е според мен единственото което можеш да опиташ и сам!

Друго което бих проверил на твое място е дали няма крива джанта или неравномерно износване на гумите и от там да идва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Волана не го вади в никакъв случай с реглажа трябва да стане без проблем а тва с ваденето на волана е ташак ако колата ти има ЕСП не ти ли е светнала лампата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега след като са ти сменяли карета си за реглаж на предница, при смятата се отвива шарнирен болт от носача, също такоа и амортисьора се вади от шенкела, и кормирната щанга също. Първото което написах е причина да отидеш на реглаж и не се бави така колата е нестабилна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега пак прочетох първоначално какво е написал колегата горе и действително изглежда като, че не е ходил на реглаж след смяната на карета... :steinigung:  Обаче също така пише, че " преди това пак при движение направо, воланът не беше центрован, ами отиваше леко наляво" ...Явно не е само от това и не е от сега, ама не съм врачка да гадая! 

 

Волана не го вади в никакъв случай с реглажа трябва да стане без проблем а тва с ваденето на волана е ташак ако колата ти има ЕСП не ти ли е светнала лампата?

А3 8L 1997 няма борд. комп. и ЕСП , няма проблем да извади волана ако му се налага стига да обезточи преди т'ва, лично съм го правил около дузина пъти преди няколко год на едентичен модел/година. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина проблема е от волана да но само при условие че са успоредни колелата но ако са разчекнати няма как да стане без реглаж друг е въпроса дали този дето регулира гледа гумите дали не са различно изхабени с различно налягане джантите криви и дали няма повреда по ходовата част защото такъв реглаж е безмислен вчера регулирвах на едно А6 за 10мин от наклон норм на колелото го даде извън норми заради тва че гумата изпускаше едната напомпих я точно преди реглажа после гледам(0,5 атм разлика)така че много зависи и от *майстора*колега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aбсолютно съм съгласен с последното мнение! 

 

Заигравката с волана е последното което би трябвало да бъде пипнато при положение, че всичко друго е проверено (ходова част,джанти/гуми/налягане и прочие) и дори реглажа не е дал резултат! А ако майстора не е в час и няма желание да помогне на клиента, то няма как да стане! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно това ми беше мисълта, не ме притеснява, че не стои баш в центъра, ами защо се е разцентровал, което 100% е от ходовата част. Ами като ми сменяха гумите преди два месеца нямаше криви джанти и неравномерно износени гуми, сега ще проверя налягането как е. Еми ще ходя на реглаж и това е, мерси на всички за отговорите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...преди това пак при движение направо, воланът не беше центрован, ами отиваше леко наляво...

 

Това преди ..от както я купи ли е или си беше наред всичко и просто с времето започна да става по зле?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Като я купих вървеше направо и не залиташе в някоя посока, а воланът беше идеално центрован. Оттогава ми смениха клемореда и може воланът после да е бил сложен на някой друг зъб спрямо преди както беше, но уж гледахме да е ок. Ходих на реглаж преди 2 години като още тогава вече беше наляво килнат, само че като че ли по-малко. По нашите "първокласни пътища" и дупки сигурно се е получило, но съм с усещането, че и след смяната на каретата още повече се разцентрова. Иначе друго по ходовата част не е правено аз откакто я имам.

Та, знае ли някой дали по ВИН-а ще ми намерят в Шкода подходяща скоба за външното каре както и грес за него?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не бележиш волана преди да го свалиш шанса да го зацепиш на право от първия път след това е много малък! При мен разликата беше, че нямах ремонт по ходовата част и веднага се усетих, от къде идва т'ва дърпане след като като бях свалил/качил волана. Няма намерение да те убеждавам в нищо просто споделям опита си с подобен проблем, а ти сам прецени може ли да се е случило и при теб така! Аз се занимавах много докато го върна както е бил и от тогава ми се набило в главата, че ако ще свалям волан трябва да си бележа предварително. А иначе, както споменаха и колегите, след смяна на карета задължително реглаж се прави! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при нормална смяна на каретата ти единствено може да се получи разлика в страничния наклон на предните гуми, което е кофти яде гуми или отвън или отвътре. Но при тези години на колите ни предполагам че при слагането на външния накраиник на кормилната щанга се е прецакал шестограма за контра и са развивали накраиника за да могат да го стегнат на място без да го сменят и да те товарят в сметката с нов, а това ти променя сходимоста на предните гуми и пак износване и нестабилно поведение на пътя и волан на една страна, от собствен опит зная, реглажа на предница е по-евтин от качествен външен накрайник. Относно скобата за външното каре предполагам че говориш за скобата на маншона му - там са от/мм/-до/мм/ и няма да имаш проблем като като отидеш с големия талон, а и навсякъде се продава отделно и грес за тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ъпдейт по темата  - отидох този път за смяна на маншон на външно каре и като за пореден път махна и после сглоби обратно полуоската с каретата, сега воланът отиде в обратната посока, леко надясно е, но е по-доближен до центъра вече, спрямо както беше преди. И той твърди, че каретата нямали общо с това дали воланът ще се размести, но явно има някакво значение понеже е очевадно, че след поредната интервенция има промяна в позицията и то забележима. Ще се ходи на реглаж и това е, явно нещо се променя в центровката, като се откачат полуоските. :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не полуоските, а по-скоро като ти разглобява окачването за да ги смени ти разваля реглажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз имам същия проблем от преди 2 вечери, но възможно ли е да ми бяга волана заради мека гума или разбит тампон.. или много сняг в калниците? Защото десния тампон на амортисьора си е позаминал и сега ми бяга надясно ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес забелязах, че при прав волан лявата гума е права, а дясната стои леко завита надясно? Напомпах гумите на 2.5 атмосфери както и преди съм ги помпал, но отново се налага волана да седи четвърт оборот в ляво за да върви колата направо  :unsure: Проблема се получи по време на пързаляне преди 2 дни, ако има нещо общо... ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една такава услуга по сервизите - нарича се "реглаж на предница".

Добре е преди нея да се подменят всички разбити / изкривени части. С нея се отстраняват всички проблеми с крив волан, странично теглене и подобни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз питам някой дали знае какво може да е причинило тоя проблем... иначе не съм малумен да незнам че има "реглаж на предница" 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...