Jump to content

B6 хърка много странно


Audi A4 Avant

Recommended Posts

От тази зима и аз започнах да го чувам това 'хъркане'. Вчера ходих на майстор, който ми обясни, че според него проблема идва от уестгейта. Какво бихте казали за тази идея ? Дайте да се хванем и да измислим решение на този проблем, че направо не мога да си карам колата с този звук, бърка ми в мозъка всеки път като превключвам скоростите. При мен се проявява до 3та (включително), особено ако тръгна да набирам рязко (на 3та скорост) от 1500-1600 оборота и стигна до 1800-1900 оборота и изведнъж пусна газта се чува най-отчетливо. Ако не съм в движение и форсирам, нищо не се чува. Прерових всички форуми и никъде няма решение на този скапан проблем. Дори един човек беше писал за чисто новата му А4ка, че на 12 500 км се е появил същия шум, вкарал си колата гаранционно в сервиза на Ауди, там му сменили турбината - отишъл, взел си колата, всичко било точно до следващата сутрин, когато отново чул звука ... Катализатора дали е възможно да бъде замесен и той ?  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 87
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Факта, че не ти го прави когато си на място, а само в движение според мен означава, че няма общо с турбото. При повечето от нас се чува при превключване и ускорение в диапазон 1500-2000 оборота, когато върт. момент е най-голям. Според мен си е от акс. лагер на съединителя или нещо друго по задвижването (маховик, съединител, лагер и ск. кутия). Ааа и до колкото знам нашите TDI-та нямат wastegate клапан, защото са с променлива геометрия. Moже и да греша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото го няма въпросният клапан, турбаната изпада в "помпаж" при рязката промяна на натоварването.

А на място не ти го прави, защото не е натоварена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се чуваше при внезапно освобождаване от скорост (натискане на съединителя при ~1850-1900 оборота), но до 3та(включително). След 3та всичко си е тихо и спокойно. Зимата направо шума ме побъркваше, не можех да стоя спокойно на седалката като го чуех този звук. Преди 3 седмици ходих до Варна и продухах хубаво колата, от тогава при превключване на скоростите почти не се чува това хъркане. В момента този противен звук най-хубаво се чува при описанието ми по-горе. Геометрията си я чистих миналата година - лятото. Ще открием от къде идва тая гад :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го няма хъркането когато на място давам газ, а само в движение от 1500-2000 об/мин. Като че ми се струва че и в момента на прехъркването леко забавя ускорението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно сте прави симптомите са едни и същи зимата е по зле от лятото. Аз карам колата вече 6 г. още като я взех го имаше но много слаб, а сега тази зима се чува много силно което ме притеснява. По принцип съм сменил маховик и съединител имам лек шум от аксеалния лагер, но за мен проблема е от турбината или нещо свързано с нея. Тези дни започна да ми прави впечатление, че като я запаля първите км не го прави после започва докато загрее и пак спира или поне утихва. Започнах да го чувам и като подавам газ нас 1800 оборота по рязко и отнемам . Звука ми прилича на перка която се допира на интервали в нещо метално ....



Всеки ден се чудя дали да я отварям за профилактика поне да видим дали ще помогне или да не се занимавам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В събота съм си запазил час и ако има яснота ще пиша!

Писна ми да ми хърка и ако е нещо поносимо финансово ще го оправя и съответно ще докладвам:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има шума.

Не веднъж съм писал и питал във форума,но така и не получих ни отговор ни предположение.

Явно вече форума се понапълни с В 6-ци и започнаха да си показват магариите.

При мен започна да се чува още преди 3-4 години,но рядко.

По-осезателно беше зимата,къде ли не ходих никой не откри нищо.

Накрая се разделих с близо 4 стотака,защото майстор на когото що годе имах доверие ми каза че е от лагера на главината.

Без да се замислям му казах да смени и на двете колела,но шума си остана.

Колата беше на 200-220к тогава,сега е на 260к и май се чува по-често да не кажа постоянно.

Аз си мислех,че е от аксиален лагер или нещо по кутията или скоростите,но щом всички казвате турбо може и така да е.

Преди няколко дни си взех спрей за почистване на ЕГР и Турбо,незнам дали би имал някакъв ефект в/у този шум ако е от зацапана геометрия но ще разбера.

Но честно казано първите ми изгледи са добри от спрея като че ли двигателя започна да работи по-тихо и равномерно,преди като работеше на обороти за секунда оборотите падаха все едно иска да изгасне и след момент се нормализираха,по-лесно пали и го няма това тракане особено като е по-студено./е то вече е топло,ама друг въпрос/

Най-важното спря да ми изключва,или по-точно да влиза в авариен режим след 3000 оборота.

Откакто го пръсках преди няколко дни пробвах няколко пъти ,но дори и при  3-3500 не изключи.

И за това изключване имаше много мнения и предположения,но добре че не тръгнах да сменявам дебитомер,вакуум регулатор и т.н.

Колега от форума ми се обади и сподели че при него проблема е бил от зацапана геометрия,каза че имало ефект от от тази добавка,но аз нямам DPF филтър пък и цената малко ме отказа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги само искам да споделя, че тези дни покарах около 300км извън града по магистралата и колата се отпуши . Според мен турбото натрупва някакви гадости или зацапва геометрията като се кара само градско на малки разстояния . Вече 3ти ден в града не чувам никакво хъркане направо е супер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също почти изчезна шума след като напръсках със спрея.

Най-вероятно се е поизчистила геометрията и на тоя етап не стърже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите майстори свалиха турбината днес, като на прима виста няма масло в маркучите, тя и не харчи масло де...

Има много нагар и според тях геометрията не работи на 100%

Има малък луфт турбината около 1 мм казват и май не се налагал рециклаж за момента ... Луфта го гледаме на свалена и разглобена турбина иначе на място не се усеща...

Ще ми е интересно и вашето мнение колеги, луфта нормален ли е според вас и как да постъпя дали да не я рециклирам превантивно или само проблеми ще си докарам ....

Като я изчистят и сложат ще докладвам дали стърже и ще му мисля!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

От моя майстор съм чувал, че този луфт стига да е малък е нещо нормално май за нашите мотори.Както и попиването на масло и омасляване около ЕГР клапана.Ако не се лъжа всички тези неща са навързани.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много технически запознат но усетих луфта на живо... Остта се движи леко нагоре-надолу ( радиален луфт ако не греша),но не и напред-назад (аксиален).

Ще взема колата в понеделник и ще пиша!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е при мен вече с изчистена турбина, че била много замърсена ... И пак си хърка като преди, като според майсторите хъркането идва от планката движеща геометрията.

При мен луфтовете са едва забележими и според тях няма никакъв начин хъркането да идва от оста и ми казват че турбината според тях си е в идеално здраве...и да не си давам парите за нова или рециклаж...

Сега като е изчистена турбината ми се струва, че по-леко върви колата и като че реагира по-бързо на педала на газта.

Това е от мен колеги... Не успях да го преборя това хъркане :(

Не знам дали си струва риска да купя нова турбина и ако ми се разхърка след 10-20 хил. км. да се гръмна от яд... От друга страна пък си поддържам колата и се дразня ама "мерак с пари се гаси"- както е казал мъдреца...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай си парите за друго, карай си колата така. Като тръгне да издъхва турбото ще го разбереш със сигурност. Първата ми Б6-ца(1.9 131 кс) беше с този симптом като я карах аз, продадох я на приятел преди 2 години и още не е сменял турбо.

Редактирано от dimitrov788
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Ей това го използвах и мога кажа,че съм доволен./струва 15лв/

Като,че ли колата се отпуши и спря да изключва след 2800-3000 оборота.

Мисля да взема и тази,казаха ми че се допълвали и резултата бил още по-добър./цената мисля беше около 10лв повече/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората не съм я слагал от същите опасения,само тази в която се пръска в EGR-а./първата/

Преди години с подобна добавка за прочистването на инжекторите на бензин имах проблеми със старото Ауди 80.

Беше пълна инжекция и все още е,сложих я в резервоара и вместо да почисти закара всички боклуци в инжекторите.

Известно време попрекъсваше,но се оправи без да се вадят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...