Jump to content

Спортен волан на Б4 и елиминиране на airbag ?


esox hunter

Recommended Posts

Буксата трябва да е с два пина само, клаксона няма общо. Като работиш просто гледай да не даваш контакт, не е нужно да се маха акумулатора. За съпротивлението съм почти сигурен, че е по-малкото от последната кола, с която се занимавахме, но не изключвам да има разлика при различните еърбеци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....................................................., ако някой е сигурен на 100% точно, колко ома резистор се слага нека напише.................

 

Ето ти и по същество:

-клаксона е на отделен кабел и  няма нищо общо с лентовия кабел на Airbag-a при тия коли

-сваляш горната пластмаса зад волана

-разкачаш червената букса на Airbag-a

-забиваш  стабилно/щото,ако мърда,ще изкарва грешка и ще трябва да се бъркаш всеки път по 10-20 лева да я трият/ едно съпротивление в буксата/тази,която отива към кабелния сноп под таблото/ със стойност 3,2-3,5 ома-лично проверено/толкова е съпротивлението на работеща възглавница/

-сглобяваш всичко,палиш колата и лампата сигнализираща за неизправност трябва да гасне,като при изправен Bag.

-после си слагаш една икона на таблото и преди всяко потегляне се кръстиш и удряш по една молитва да не срещнеш някой див селски бег с бърза Астра или Голф,решил да паркира в двигателния ти отсек и да се порадва на ретро волана ти!!!!

И накрая ми пишеш едно ЛС да се спазарим за стария ти "грозен" волан с лентовия кабел!

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Сваляш акумулатора, за да не ходиш по спешност при форумния лицево челюстен стъкмител yavor20v. :hilezh:

2. Сваляш възглавницата на волана, посредством торк 24 (може и да греша за номера)  от задната му част, има две дупки.

3. После с камък 24 развиваш гайката на волана, и го вадиш много внимателно с инсталацията, която фиксира и лентовия кабел с възглавницата, представлява една пластмасова черна квадратна планка на самия волан. Пазиш я, ценна е, а и може да решиш, че тоя геврек силно не те кефи, след като го монтираш. Разкачаш една червена букса с два проводника за възглавницата и една кафява за клаксона.

4. Мисля, че ще се наложи да си вземеш пластмасата около ръчките от друг волан без еърбег, за да ти сработи клаксона и да си монтираш на него твоите ръчки, както и да преправиш кафявата букса за клаксона.

5. На края на червената букса при лостовете за мигачи и чистачки слагаш съпротивлението, за да лъже модула за възглавницата, че нищо лошо не се е случило с колата. Пробва се с различни съпротивления, практиката показва, че безпроблемно системата работи със стойности на съпротивление, в диапазона, посочено от Гризли, а именно около 3,5 ома.

6. Проверяваш няколко пъти дали си затегнал гайката на новопоставения волан, `щото пак отиваш на същото място - при yavor20v.

 

Като сваляш волана и слагаш новия, гледай да си позиционирал гумите идеално равно напред. Да не ти седи на ебем страна волана.

И един съвет - не качвай мадами с токчета в колата, че се препотяваш и ако някой те щракне ненадейно, ще изглеждаш като оня младеж на горната снимка, дето много се връзва. :hilezh:

 

Ето малко снимки:

 

така изглежда твоя волан

6a98807043449f4f.JPG

Това не трябва да се случва, а ще се случи, ако не внимаваш с онова от точка 3.

020561196.jpg

Обърни внимание на червената букса в дъното на снимката. На другия неин край, трябва да вържеш съпротивлението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за пластмасата около ръчките от кола без волан с еърбег не е сигурно, зависи изпълнението на този волан, дето ще слагаш. Може да минеш и с препозициониране на самите ръчки по дължината на рамото на кормилния прът, което става посредством този винт, описан в тази тема - пост  № 20 http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=74867&p=1131720

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

jоrdanik и Ради :flehan:  Голямо благодарско - отново!
Има си явно доста тънкости, ще чета внимателно да видя дали сам, ще мога да се справя :redface:

 

Ради, на фланеца на волана има една медна пъпка, която ми беше казвал, че трябва да се трие (контактува) с някаква контактна "шайба" на пластмасата. През нея минава сигнала на класона. Не разбрах защо да трябва да се сменя пластмасата и да се регулират ръчките - би трябвало тази ди си става :eusa_think: . Както споменах волана си е оригинален за ауди кабрио със съответната номерация.

 

Ето така изглежда фланеца (не е моя,че нямам снимки но е същия модел)
"пъпката за клаксона"
32286_1393585422_693_32286.JPG

Отгоре, на края на червения кабел има букса за клаксона:

32434_1393585458_660_32434.JPG

И отстрани без "кожуха"
32560_1393585508_8_32560.JPG

Редактирано от esox hunter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах - може, зависи от това къде е пъпката и къде е месинговата пластина. Пъпката на волана ли е?



Едитнал си, ако е така, както ми го показваш, ще сменяш пластмасите. При теб пластмасата на волана няма тази пластина, в която трябва да се трие тази пъпка от снимката.



Ще трябва още едни 70 тина лева да кихнеш за такива пластмаски 2 ра употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такава ли трябва да е правилната (на снимката)или тази е като моята (не съм я виждал моята как е)?
Може ли само пластмасата да се смени или всичко барабар с ръчките?

42921993_1_800x600.jpg

Редактирано от esox hunter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменя се само пластмасата. Такава трябва да е, ако пъпката ти е на волана.

 

Така изглежда отзад волан с еърбег при ауди 80.

89310977_3_644x461_kierownica-audi-80-b4

47_222878114.jpg

 

Това е ръчкотията без еърбег

5zgqjr.jpg

 

Сигурно вече стопляш какво те чака. :hilezh:



Казах ти още в самото начало - не се занимавай с простотии, ще навали някой дъжд и ще се раздуе тоо чамов матр`ял и ше ти се набиват трески по пръстите. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоплих Ради :hilezh: ...в сериозен размисъл ме хвърляш, но не съм се отказал още....а за треските да не го мислим, той Явор предложи  " и оранжеви ръкавици"  :hilezh:  ...
Ако правилно съм разбрал снимката на пластмасата, която пуснах погоре е същата като на последната снимка пусната от теб...намира се това да му е проблема ;)
Отново благодаря за съветите :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, реално конзолите са еднакви. Моята снимка е с една ръчка повече, тя е за аварийните светлини при ауди 90 например или при 80 тките тип - "междинка".

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Като изключим гореизброеното няма ли някой да каже по техническата част, как да се реши грамотно, а не по елементарния начин с изключване на букса и махане на лампичка ?..........

 

Колега, ами ти като махнеш еърбега, тя системата вече е, така да се каже "бастисана". И оттук опитите да бъде бастисана по-грамотно според мен са излишни. За какво ти е да гледаш при контакт дали проверката на еърбега е ок, като ти нямаш еърбег? Махни лампичката и всичко е ок.

Освен това при съпротивление 1 ом максималния ток ще бъде 14 ампера. При напрежение 14 волта мощността върху резистора и тънкия кабел, който го захранва ще бъде 196 вата. Не знам в детайли какво се случва, когато се наложи да сработи еърбега, но в случая с резистора да не стане така, че недай си боже да изпаднеш в ситуация на сработване на еърбега, и на всичкото отгоре да се запалиш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се откажеш- дай ми го този волан и без това не ценя беговете точно в такова кабрио.

Митко, за сега не съм се отказал, доста се изкефих, когато успях да го намеря и дори и да се откажа да го монтирам, вероятно ще си го пазя от "ценителска" страст ;) ...поне за сега така мисля, но винаги може и друго да ми хрумне :)

Колега Костадинов и такъв вариант ми бе предложен - само откачане на буксата и махане на лампичката. Това естествено веднага, ще набие грешка за еърбега в компа и не знам дали това, ще води и до други последици :rolleyes:

Ако е по-безобиден вариант и набитите грешки не пречат на колата по някакъв начин, може и да мина на този вариант (сваляне на лампичка) Ще се радвам и на други мнения по въпроса.

Иначе разсъждението по използването на съпротивление в буксата и вероятните последствия от него са интересни, но чак да се запали :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради, луд умора няма :freude: ...дори и да приемем, че ще го сложа ей така заради експеримента да го покарам малко така....
Я кажи моля те като спец с ваг ком-а твоето мнение по въпроса с другия вариант  "само изключване на букса и лампа от таблото" - какви грешки и има ли последствия от тях и пр. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък, какви толкова последствия може да има според теб? Ще си стои грешката за бега и след чистене пак ще се появява, нищо повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смисълът на това съпротивление в еърбега е точно да детонира пиропатрона вътре. То си е реотанче.

Не знам дали не може просто да се изключи модула който го управлява и сагата да приключи. Май беше долу пред скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с модула е нещо ново за мен, къде казвате точно се намира и какво представлява ? Той като се изключи, ще трябва ли да се маха лампичката или генерално елиминира и бега и нея ?
Това с модула май е по добрия вариант за мен вместо да си играя със съпротивления в буксата и пр.
Предполагам после, ако се наложи да се сложи отново волан с еърбег само се включва модула, буксата и се чисти грешката и готово не бъркам нещо нали?.

Редактирано от esox hunter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колеги да върна темата отново.

На същия етап съм и ще слагам волан без еърбег. След време пак може би ще си сложа волана с еърбег, затова при мен варианта е само 1 - да си сложа резистор на буксата и след което да го махна директно с буксата като ми се наложи.

Имам резевна букса с няколко сантиметра кабел, където мисля да запоя резисторче, за да ми е лесно да махам и слагам.

Въпроса е дали и моя бег е към 3.5 ома? Все пак е по-различен от този на 4-лъчевите волани. Моя е с 3 лъчевия Ес лайн бег.

 

А някой знае ли за какво е онази голямата букса с едното кафяво кабелче?

035343867-big.jpg

 

035343868-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

колегата Grizzly, Radi_b4 и jordanik и DLS ако могат да се включат за малко напътстване

Както гледате нещата на картинката и съм измислил да правя така с резистора на букса, която да си махам и слагам, мислите ли, че ще е ОК

Не нзам как е схемата на еирбега, и се опасявам ако ги свържа тези двете жички с този резистор да не ми гръмне другия бег или нещо по-сериозно да стане

:)

035446744-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много на Jordanik че ми отговори и в крайна сметка номера с резистора стана и лампата на еърбега си изгасва като нормално. Използвах 1 от тези 3.3 ома резистори на снимката, като имам резервна букса, която отрязах от стар волан и по всяко едно време се слага/вади и се връща еърбега без грешки и какви ли не неща.

:)Който ще маха еърбег - това е лесен и евтин начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...