Jump to content

Проблем с маслена помпа.


landgraf

Recommended Posts

Здравейте форумци. Пиша ви тази тема, защото нямам към кого да се обърна по въпроса и реших да пиша тук. Имам проблем с маслената помпа на Audi C4 avant V6 2.6, бензин, abc двигател. Проблема е следния. Карах колата и по едно време започна да свети маслото и да пищи зумера. Тъй като аз не знаех какво точно значи тази лампичка с масларката на нея продължих да карам. Минаха се два дни и това чудо продължи по същия начин. Запаля колата и няма 1 минута почва да пищи. Вечерта се прибрах у дома и погледнах в интернет това онова относно проблема. Почнах да се чудя и да се мая дали не съм разказал играта на коляновия вал и лагерите за тези два дни. Спрях колата от движение - вече седи няколко месеца пред блока. Преди известно време я запалих и се чу тракащ звук. Най-вероятно са повдигачи. Бих искал да попитам следното. Нова оригинална помпа - 1200 лева, някакви по-евтини варианти за 400-500 лева продават, но не знам дали ще са добри. Аз исках да пробвам да взема от морга маслена помпа - да ми я свалят от същия двигател. Как ви се струва идеята? Колата е на почти 700 000 км и не знам дали е сменяна маслена помпа. Ако взема такава свалена от същия двигател примерно на 300 000 км дали ще изкарам още 200 000 км с нея? Благодаря предварително и се извинявам ако досаждам с тема, която вече е обсъждана много пъти. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Пробвай първо с датчика за налягането. И аз имах същия проблем преди месец. И аз се бях вкарал във филма за маслена помпа,ама за 20-25 лв си реших проблема. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърни се към сервиз, най-бързо и лесно ще е. Говоря да ти кажат какво е?

-Нормално е студена дълго не карана кола да изтрака 1,2 до 7-8секунди след палене. После е редно да спре

-Сутрин на студено налагането на маслото е най-високо.

-Освен маслена помпа може да са:

.датчик

.филтър

.масло

.количество масло

.проблем с таблото

.и чак тогава помпата

 

Пиши кой град и квартал си да може да ти помогнеме :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От София съм и живея в квартал Редута. На сервиз я закарах и главния механик ми каза, че била за маслена помпа, но не бил сигурен - трябвало да се отвори и да се види състоянието на лагерите. Ходих днес в една морга да видя за маслена помпа от едно ауди, но не можахме да развием онова чудо дето е на шайбата... счупихме вложката... стреляхме го с електрически пистолет, блъскахме го с чук и какво ли още не. За нивото на маслото - ок е. Относно датчика не знам - не съм имал подобен проблем преди. Масло и маслен филтър са сменяни, но не помня кога беше. Само помня, че маслото беше ENEOS 10/40. Последно я запалих преди месец - месец и нещо и ми направи впечатление притракване на самия двигател. Угасих я и от тогава не смея да паля. Ако някой може да помогне, добре е дошло. Искам само да попитам дали има разлика в маслените помпи на а6-ците от 94 до 96 година, демек взаимозаменяеми ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не са ми мерили налягането, защото се мислят за много велики и знаещи. Искам сам да си направя колата. Ако си купя лично манометър трябва ли да му слагам някаква специална приставка за да мога да го завия на мястото на датчика и ако налягането излезе ок, откъде да си купя такъв датчик. В смисъл да е качествен и на добра цена, а не някое менте. :) Какво трябва да е налягането? Предполагам трябва да го меря на студен и двигател един път и после още веднъж на работен режим или не е така?

Редактирано от landgraf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имах подобен проблем,не на 2.6 мотор,но горе долу идентичен с твоя-оказа се запушена маслена магистрала от помпата до филтъра,след продухване с компресор се оправи.Най-интересното беше,че маслото,картера и всичко останало беше много чисто и без отлагания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам по ред. Днес изкарах маслото. Купих едно манометърче с обхват до 6 бара и му сложих 10 мм щуцер. Махнах един от датчиците на налягането, обаче се оказа, че немога да завия манометъра там, защото няма място за опериране... Компресора на климатика пречи много и се чудя къде има друг датчик, който да е по-достъпен за да завия манометъра и да измеря налягането, че от там вече да мисля какво да правя. Моля ако някой е имал подобен проблем да помага с каквото може. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркуч или тръба да го отведеш навънка.Моя манометър е с маркуч с накрайници 10/1 дълъг е 1 метър и като меря връзвам манометъра на едната чистачка за да го гледам в движение показанията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Измерих налягането - купих един обикновен манометър за около 15 лв. и му сложих всички накрайници, закачих го на мястото на датчика за налягане. Отначало на студен двигател ми показа 3.5 бара даже малко повече. Оставих двигателя да поработи около 40 минути и след като пусна два пъти перките манометъра закова на 2 бара. Като и подадох газ на 2 000 оборота налягането се вдига, като стига на 3-4 000 оборота до 4 дори може би малко отгоре бара. Ако нещо съм пропуснал, моля някой да каже, но мисля, че маслената помпа ми е ок. Относно звука на двигателя - отначало като го запалих първите 10-15 минути имаше един звук малко странен тип дизелов двигател притракване, но след това като загря започна да работи по-нормално, докато накрая малко трудно беше да доловя този звук. Може ли някой да каже дали е нормално да има такъв звук около 15 минути или не? Благодаря предварително. Ще кача тези дни снимка на датчика и едно клипче на двигателя докато работи - снимах го с телефона, да се надяваме, че ще се чуе този гадничък звук. Имам и един друг въпрос - през времето в което колата ми стоя пред блока без да работи ми падна до нулата акумулатора. Сега намерих едно зарядно с копченце за 6 или 12 волта. То че е на 12 волта е ясно, но не знам как да закача кабелите за акумулатора и колко време да го зареждам. Единият кабел е червен, а другият е черен. Кой отива на плюса и кой на минуса? :)

Редактирано от landgraf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То че е на 12 волта е ясно, но не знам как да закача кабелите за акумулатора и колко време да го зареждам. Единият кабел е червен, а другият е черен. Кой отива на плюса и кой на минуса? :)

Подозирам,че се майтапиш с тоя въпрос,но все пак - червеният е + , черният е - . На акумулатора си пише коя клема е + и коя - . Червеният кабел на клема +, черният на клема - . Размениш ли ги - унищожаваш акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но не знам как да закача кабелите за акумулатора и колко време да го зареждам

 

Правилото е - зареждаш докато при напрежение на клемите 14,3-14,4 волта,токът който протича към батерията стане под 1 Ампер.Това гарантира 100% заредена батерия.Не си само ти ......много не го знаят. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами заредждах го повече от 12 часа с някакво обикновено зарядно, което има само едно копченце за смяна на 6 или 12 волта. Току що го пробвах на колата и таблото е малко заспиващо - не свети кой знае колко силно, но въпреки това ще се опитам утре да я запаля. Ако запали ще чакам алтернатора да добави още малко ток и така...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измерих налягането - купих един обикновен манометър за около 15 лв. и му сложих всички накрайници, закачих го на мястото на датчика за налягане. Отначало на студен двигател ми показа 3.5 бара даже малко повече. Оставих двигателя да поработи около 40 минути и след като пусна два пъти перките манометъра закова на 2 бара. Като и подадох газ на 2 000 оборота налягането се вдига, като стига на 3-4 000 оборота до 4 дори може би малко отгоре бара. Ако нещо съм пропуснал, моля някой да каже, но мисля, че маслената помпа ми е ок. Относно звука на двигателя - отначало като го запалих първите 10-15 минути имаше един звук малко странен тип дизелов двигател притракване, но след това като загря започна да работи по-нормално, докато накрая малко трудно беше да доловя този звук. Може ли някой да каже дали е нормално да има такъв звук около 15 минути или не? Благодаря предварително. Ще кача тези дни снимка на датчика и едно клипче на двигателя докато работи - снимах го с телефона, да се надяваме, че ще се чуе този гадничък звук. Имам и един друг въпрос - през времето в което колата ми стоя пред блока без да работи ми падна до нулата акумулатора. Сега намерих едно зарядно с копченце за 6 или 12 волта. То че е на 12 волта е ясно, но не знам как да закача кабелите за акумулатора и колко време да го зареждам. Единият кабел е червен, а другият е черен. Кой отива на плюса и кой на минуса? :)

На моята кола / ACE  двигател / като мериха налягането на маслото ми казаха ,че при 90 гр. на празен ход трябва да е 3 бара , а на високите до 6 бара и повече.Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На празен ход налягането може да е и 1 атм. - въпроса е да не свети лампата. По това, което дават по книгите замерването трябва да се прави при 2000 оборота на 90С загрял двигател като налягането трябва да е над 2 атм.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Код двигателя 'ABC'
Выпускался с 03.92 по 07.97

 

Общие данные

Степень сжатия / компрессия, бар 10.0:1/9.0 Диаметр цилиндра, мм 82.5 Ход поршня, мм 81.0 Тип моторного масла допуск VW 500.00 и 500.02 Количество моторного масла, л 5.5 Давление масла при 80°C на ХХ, бар 1.0-2.5 при 3000 об/мин, бар 2.7-2.9 Система питания электронный распределенный впрыск Порядок работы цилиндров 1-4-3-6-2-5 Зазоры клапанов регулируются гидрокомпенсаторами Рабочая температура двигателя, °C 87-102 Емкость системы охлаждения, л 11 Температура открытия термостата, °C 87 Давление срабатывания клапана пробки радиатора, бар 1.2 - 1.5 Экологические системы два каталитических нейтрализатора отработаных газов (на некоторых версиях A6 - один), фильтр с активированным углем в системе нейтрализации паров бензина.

 

Тук пише, че при празни обороти налягането на маслото е между 1 и 2.5 бара. Аз имам точно 2 бара на свободни и като дам газ се вдига нагоре вече до колко немога да кажа, но стабилно върви - сгига и до 4.5, така че би трябвало всичко да е наред. Днес я карах след като смених датчика за налягането на маслото - няма за сега проблем. Има обаче един гаден плачещо-скърцащ звук като я подкарвам на първа. Пускам на полусъединител и почва да реве. Като я подкарам иначе млъква. Не знам какво ще да е това, но звучи дразнещо. Иначе количката си върви де... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...