Jump to content

Audi A3 Sportback Attraction 1.6 TDI 105Hp


Recommended Posts

Здравейте, обмислям да си купя  Audi A3 Sportback Attraction 1.6 TDI 105Hp 2009г. 

прегледах форума, но не успях да намеря инфо за този автомобил.

Моля някой ако има опит с този модел и двигател да сподели опита си.

Наистина ли е толкова нисък разхода който дават за този двг? 

Има ли сила този двг или купето е тежичко за него т. е. колата е мудна? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядай: 

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=156597

и заповядай:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=96170

 

Тези 2 теми ще ти дадат ако не друго, прекрасна представа за модела. Относно двигателя - той е заместителя на 1.9 TDI, който бе спрян през същата година в която пуснаха 1.6 TDI (2009). Съответно се превърна и в най-масовия двигател при фейслифт-а на 8P. До момента няма никакви признаци да има хронични болежки. Моят скромен опит с такъв е изцяло положителен (отчитайки все пак, че е бюджетен дизелов двигател).

В никакъв случай купето не му е тежко, все пак става дума за А3. Обърни внимание обаче, че 1.6 TDI се предлага в 2 варианта - 90PS и 105PS. И двата са напълно достатъчни за купето за транпорт от А до Б, стига да не очакваш спортен автомобил. Разходът за сметка на това е наистина нисък. Виждам, че си се насочил към 105PS версията, което може би все пак е по-добрия избор... в зависимост все пак и от разликата в покупната цена между двата. 

Ако си карал 1.9 TDI със сигурност няма защо да очакваш нещо по-мудно. И двата са със 105PS, и двата имат 250Nm, само че 1.6 TDI ги достига още при 1500 оборота спрямо 1900 при 1.9 TDI ;)

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно за разхода на този мотор съм чел много теми с оплаквания по чуждите форуми, че е много далеч от официалните данни и хората не са доволни от него. Разходът бил почти идентичен с 2.0 тди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено нямам такива впечатления, нито лични, нито от форумите. А официалните данни са винаги при оптимални условия. Надявам се никой не си въобразява, че ще я яхне и ще изкара разход 3,5 в София. Това което аз съм чел за разхода от потребителите е определено главно положително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз миналата година правих тест драйв нова а3 с 1,6 и 2 тди повече ми хареса 2ката, да ти кажа аз имам 1,9 90кс а4 и да ти кажа 1,6 105 не го превъзхождаше това е моето субективно мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам този мотор (105 коня версията) на новата Октавия.

 

Каталожните данни са постижими само извънградско. Градско е трудно, но те са толкова ниски, че едва ли някой очаква да са реални - разход 4.6 градско на голяма кола е трудно постижимо.

 

Реален разход - при 90 км/ч с лекота средният пада до 3.5/100. При 120 км/ч по магистрала е около 4.5/100, при 130 е 5/100. Градско в София - между 5.5 и 6 на 100. За мен е повече от добре.

 

Като вървеж и динамика е съпоставим с AFN на купето на А4 - т.е. напълно достатъчно ако не си състезател. Самият мотор е доста рафиниран като работа и на място не се усещат вибрации и тракане вътре в купето.

Поне при Шкодата скоростите са доооста дълги и това за извънградско е супер, защото носи нисък разход и много тишина в купето - на 140км/ч е на около 2500 оборота само.

 

За хронични проблеми - не съм чул да има, а доста почетох преди да направя избора си на двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градски разход още като понятие е безсмислено. Човек трябва да знае точната дефиниция според производителя, за да може да сравнява.

гр. София ли е "градски" разход или гр. Долни Дъбник... или Инголщат? 3 км отсечка ли е меродавна от студен старт зимата или 30км. при 20 градуса външна температура?

 

Значение има само извънградския разход тъй като там е относително ясна дефиницията. И моите впечатления също са, че там 1.6 TDI както повечето двигатели на концерна (когато с в технически добро състояние) се доближават достатъчно до посочените стойности. Те в крайна сметка не са измислени, но все пак са при оптимални условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mooland благодаря за темите. Карал съм 1.9 тди  и много ми хареса как се държи. Добре ускоряваше. От това което си написал разбирам, че  1.6 тди е значително по-добър двг.

Ако разхода е 7/100 това е повече от добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих го нарекъл "значително по-добър", но най-малкото не по-лош (поне за момента, все още е относително "млад" двигател), а това не е никак малко, 1.9TDI е легендарен с дълголетието си! Съдейки по данните на хартия би трябвало 1.6TDI да ускорява мъничко по-добре на съвсем ниски обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със завишения разход при 1.6 идва когато колата се кара основно градско и започне да се задръства DPF филтъра. Тогава през по-голямата част от времето колата е в режим на регенерация с повишени обороти на празен ход и повишена консумация на гориво. Четох мнения по чужди форуми където хората се оплакват че за 1 година брояча на регенерациите достигнал броя на дните, в които е карана колата. 

Като здравина няма оплаквания от двигателя и много хубаво се чипосват всичките до над 130к.с. независимо от модификацията (75,90 или 105 к.с.). Всички части са еднакви - турбина, дюзи, съединител, спирачки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелова кола за изцяло градски автомобил така или иначе според мен е глупава идея, независимо дали с или без DPF. С DPF разбира се нещата се отежняват. 

А да купуваш нова кола за да я чипосваш е другия абсурд ама това е друга тема, която вече е обсъждана достатъчно.

Избор на двигатели при А3 - голям. Ако на автора му минава дори за секунда през главата да чипосва по-добре да се насочи направо към нещо с желаната мощност. При дизелите - 90, 105, 140, 170 коня.... ако 170 не са достатъчни и държи на дизел, очевидно вече трябва да търси други методи или модели коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споменах го защото може да си купи примерно 90к.с. понеже данъка е 40лв срещу 200 за 105 коня а получаваш същия двигател. Ако приемем че кара 3 години колата ще си е избил парите за майстора. Така или иначе сигурно ще се наложи в един момент да ходи да му махнат DPF филтъра.

 

Аз не казвам че трябва да ходи да я чипосва. Просто го споменах като полезна информация.

Също така от доста хора чувам, че са им взели повече пари щото техния двигател бил някаква особена модификация разбираш ли и частите били марсианско производство от горна патагония. Затова е хубаво да се знае, че всички модификации на 1,6 TDI CR имат едни и същи компоненти. Лично съм си играл да сравнявам в ЕТКА.

Редактирано от Flatmo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата, я взимам основно за градско ( Сф ), като ще имам и ежемесечни служебни пътувания в цялата страна. Надявам се да са достатъчни за  DPF филтъра. Не ми се ще в противен случай да елиминирам някакви неща. Идеята за чипосване с цел намаление на данъци изглежда добра, но определено не ми се занимава с преработки по автомобила. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак се намери някой да обори целия свят....нямало такова нещо като градски разход! Има си...... нали караме в града :)  Естествено че варира...... той и извънградския варира....... едно е да минеш през Беклемето, друго е да караш по магистралата......    едно е да караш с 90, друго са 140......     И както заводските данни за извънградски разход са усреднени, така са усреднени и за градски. Да са живи и здрави в Долни и Горни дъбник, и все така малко да им горят колите! И...да почерпят;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Усредняването":

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2293192/The-tricks-trade-How-fuel-economy-figures-new-cars-good-think.html

 

+

Many aspects of the test and test procedure contribute towards the growing gap between official figures and real world experience:

The basic driving cycle was first developed in the 1970s and, though it has evolved, it is short in duration and dominated by periods of idling, low acceleration and low engine load. It doesn’t adequately represent modern-day driving patterns and vehicle performance.
The test car only briefly reaches motorway speed so ‘highway’ driving is barely represented.
Air-conditioning, lights and other electrical loads – which increase fuel consumption in the real world - are all switched off for the test.
Flexibilities and tolerances in the test procedure can be exploited to achieve a lower overall fuel consumption figure – speed that is within the specified corridor for the test but consistently just below the target speed will result in lower fuel consumption than a speed that is just above.
The test is conducted in a laboratory at an ambient temperature between 20 and 30 C - considerably higher than the average temperature in the UK throughout the year.
The inertia load applied to the rolling road to simulate real-world vehicle inertia and aerodynamic drag, can only be varied in discreet steps. A small reduction in vehicle weight, such as removing the standard spare wheel, may be enough to get the car just into the next lowest inertia load band and hence experience lower loads in the test than on the road in the real world. ICCT research shows that a car is five times more likely to be just under an inertia limit than just over.
Car fuel consumption/performance can be optimised for the speeds/conditions of the test.
Test conditions may give a distorted view of the true benefits of new technologies - stop-start systems for example will show a relatively high benefit in a test in which idling is over-represented. The car is stationary for about 10% of the NEDC.
The test doesn’t take account of passengers or other loads
Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, чета си из форума и събирам инфо и за А4S B7 2.0 TDI BLB и става ясно че този двигател е пълен с бъгове. Проблемни: маслена помпа, пукане на глави, турбини. Също видях и тежки коментари за тежки ремонти и на мултитроника който се монтира с този двг. А този автомобил е другият таргитиран от мен. Ако трябва да бъда честен, доста ми падна желанието за А4S B7 2.0 TDI BLB. Представяте ли си човек да даде 15-17 хил за автомобил и после още 5 хил за ремонти. Направо може да се гръмнеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали си наясно, че каквото и да си купиш, няма гаранция че няма набързо да се бръкнеш с няколко хилядарки за ремонт:)  

Няма как..... като нови тия коли струват по над 40 000 евро, във версиите с почти всички екстри и доста повече, та..... всички сложни и скъпи агрегати по тях струват много пари.  Неслучайно западняците ги карат 6-7 години, след което ги "изхвърлят" и си купуват нови.....:)    Не очаквай нищо да ти излезе евтино.......заглеждаш се по хубави коли.... съответно бъди готов за харчене на пари. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fireblood, може и да си прав, но съгласи се че тези бъгове за А4S B7 2.0 TDI BLB говорят за слаб двг. Естествено, че при кола на старо трябва да плануваш пари за ремонт, но е хубаво човек да проучи инфото за автомобил преди да купува с цел да минимизира бъдещи разходи. За това разглеждам няколко модела на Ауди. А горе посоченият модел е описан от доста практици ( а и не само) че е несполучлив. Това имам в предвид през цялото време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е......разбира се, че трябва да се избягват най-несполучливите варианти.....  аз пък не това исках да кажа ;)

Иначе както си имаш уж перфектна колица, може да е най-успешния като цяло вариант......ей тай си спира на пътя и толкоз! Винаги може да се случи:)      И....няма модификация която няма слаби места :)   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен съмнението ми за висок разход на 1.6 тди идва от случаите, когато ще се кара по магистрала с около 140км/ч и поради липсата на 6-та скорост няма ли да си похарчва колкото по-мощните мотори?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами няма пълно щастие.....напълно въжможно е при висока скорост разхода да е  приблизително като при 2.0 тди например:)  Все пак във всяка друга ситуация е по-нисък:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен такъв елемент (ако въобще) би имало едва при по-високи скорости от 140. И както каза fireblood - няма как да има пълно щастие :) ем да е евтина за купуване, ем да е евтина за поддръжка, ем да е с нисък данък, ем да не харчи в града, ем да дърпа, ем да не умира на 3000 оборота, ем и при 160 да не харчи.... И един мармот завива шоколада... ;)

Ясно е, че абсолютно всеки двигател има недостатъци, за това е важно какви са приоритетите.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне при Шкода 5-тата при този мотор е супер дълга - при 140 е на 2500 оборота. Разхода е около 5.5 на 100. И в купето е доста тихо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също много се колебах за A3 8P с този двигател, тъй като е доста достъпен ценово... но след доста размишления най-накрая стигнах до извода, че ми се кара бензин, още повече, че не карам чак толкова често извънградско, а когато - предпочитам да се насладя на малко по-други обороти ;)

Но от проучванията ми тогава стигнах и аз до заключение, че 1.6 TDI е надежден двигател с чудесен разход при спокойно каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...