Jump to content

Загуба на мощност - 1.9 TDI (90 PS)


ianiovski

Recommended Posts

Колата е Audi A3 1.9.tdi 90 кс.   имам от няколко месеца  ,обаче днес забелязах  загуба на мощност,която се усеща при 2700 до 4000 оборота  . Колата продължава да си набира в този диапазон ,но на педала се усеща ,че има някаква загуба на мощността . Турбината е чиста , не пуши и няма грешки по компютъра ,  обаче  колата има катализатор  и ме съмнява да не е той да ми прави проблема , по километраж колата е на 250 000 км  . Решил съм да го свалям обаче не знам кога ще е защото съм на работа ,но искам да разбера дали от това може да е проблема , усеща се  все едно е запушена когато го  прави този проблем . Най-вече се усеща при 3-4-5 скорост,  при 1-2 не съм го усещал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно е възможно да е от това проблема, махай катализатора и слагай една тръба или резонатор :) Просто от толкова сажди е напълно нормално да се запуши за тези километри :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най интересната част от "тюнинга" по колите ми е махането на катализатора и очакването на поуера :) :) Махай го сложи си резонатор и кажи дойдоха ли конете :)

Редактирано от strakov_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Махнах катализатора колата се поодтисна  и повече се усеща турбината, обаче пак я има тази загуба на мощност  по-малко се усеща,но я има . Ще видя АГР-а да се затвори и да се изчистят колекторните тръби,че може и от там да е проблема  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Хора все още не съм оправил този проблем просто не съм се и занимавал де . Прочетох няколко подобни теми  и до колкото разбрах  трябва да проверя  дебитомера,да изчистя АГР и да се провери клапана на турбото ?? Някви други съвети може ли да ми дадете ??? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

ЕГР е затапен колекторите са изчистени  при което имаше подобрение във вървежа , обаче  проблема идва от дебитомера при свързване с компютър   и натискане на педала   точно при спада на мощността   исканите единци за 850 мг ,а при мен са около 600 мг (дебитомер) . Варианта е да изчистя дебитомера ,защото ми изглежда мръсен ,може ли да ми дадете клипче  как се чисти и с какво   -мисля че си има специални спрейове . Ако и това не помогне ще се наложи купуването на нов дебитомер   каква е цената му ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Променливата геометрия чистил ли си скоро ? Или констатираш, че щом не пуши турбото е чисто ? Провери и как са вкуумите. Има уред за измерване на вакуум. Маркучите дали са ти здрави. Също провери и вакуум помпата където ти е , има едно чопче в което се нахлузва гумената траба. То често дава дефекти и започва да играе. От там се губи вакуум и не може да потдава хубаво на турбото. Значи 1во провери вакуумите и после виж променливата геометрия дали е чистена някога. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Имах същия проблем, със същия двигател - AGR 1997 90 к.с. Оказа се, че една гарнитура на нафтената ми помпа беше избила и от там сълзеше нафта и капеше къде ли не. Смениха ми всички гумени маркучи, съединения, и големия маркуч към интеркулера, които бяха разядени от нафтата. С две думи губех налягане, и то много. След смяната на всички тези неща колата "литна" направо, сега пълни до 5к оборота за отрицателно време (като за такъв дизел :D).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Същата работа и при мен. Деби/то/ломер. Някакви грешки при сканиране?

 

Преди време ми даде тази грешка :  http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=172434#entry2426810, но от тогава не ми я е показвала и нищо не съм сменял . От когато съм купил колата е с този проблем  така ,че не мисля ,че е от тази грешка ,а дебитомера ще го почистя когато имам време и пак ще пиша дали е имало резултат дори и минимален .

Редактирано от ianiovski
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен препоръките също са за почистване на дебитомера със спрей за почистване на спирачки (обезмаслител). Трябва да знаеш, че при такъв тип почистване има опасност да повредиш дебитомера напълно. Клапан 109, който ти е показвал грешка е клапан за подаване на гориво и ако е проблемен ще палиш трудно и няма да имаш мощност, колата ще изпушва като я запалваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте, колата е 1.9 tdi 110 кс. Да попитам може ли аз да си проверя вакума на турбото или трябва да отида в сервиз. Защото за втори път ми се случва да губи мощност,миналия път едното маркучле се беше спукало,но сега ми изглежда здраво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много странно,днес като карах колата нямаше никакъв проблем а вчера все едно нямаше турбо:(. Може ли да ми кажете какво е това на снимката (ограденото в червено) защото като нямаше мощност колата,от него духаше въздух. А сега като си върви не духа :D

post-92372-0-54422000-1435065334_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен.

 

Нищо, че е мъжка работа да са ОК колите на момичетата (ние само да караме, друг да се разправя), с моята аз се занимавам. Имам 1:1 същия проблем, който ми се появи съвсем скоро (вече месец стана а и съвсем от нищото) - до към 3000 оборота набира добре, след което ясно се усеща на педала как мощността изчезва. Двигател - 1,9 TDI 110 Hp, купе - А3, 4 врати. Най- странното е, че ако се изгаси и запали проблема временно изчезва докато пак не стигне 3000 оборота - градско помага по светофарите, но на магистралата пробвах няколко пъти гаси/пали и нанагорнищата яко ми се опъват - тировете ме изпреварват, не мога да кача повече от 100 км/ч посока Ботевград по завоите педала до долу!. Адски е   изнервящо, връзвах я на компютър - никакви грешки не дава, смених клапана, който колегата "r_karacenov" е показал по-назад в поста. Остана да сменя и аз маркучи, но си мисля че не е от тях щом като изгася и рестартирам двигателя проблема временно изчезва. Мисля, че може да е някаква защита която се включва, но на какво се дължи проблема още никой не може да ми каже. Майстора при който ходя гледа нещо по геометрията, имаше изместване, балансира - проблема още си е там. Побърквам се, че на магистралата педала е до долу и трябва да викам Флинтстоун да бута... Планирала съм вече смяна на маркучите, като я осъществя следващия или по-следващия уикенд ще ви кажа дали е имало резултат, но до тогава няма гаранция, че това ще помогне.

 

Казвайте какво да правя!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги  утре ще чистя дебитомера със спрей  ,ако не стане имам в наличност чисто нов дебитомер ,който не съм го плащал ,защото познавам човека от магазина  и ми го даде за проба ,обаче  дебитомера е за VW Polo 1.4 TDI    той каза ,че е абсолютно същият като на 1.9тди АГР  90 к.с. ,иначе на визия е 1:1 с моят . Дали наистина е така ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тук attachicon.gifN75.jpg

 

А там не трябва ли да има нещо маркучле?

Трябва да има! Въпросът е, че не помня от къде точно идва маркучето за този щуцер. Днес като имам време ще погледна и ще снимам при мен как е.

Към колежката - евала. Аз лично много ви се кефя като се занимавате с автомобилите си. Към проблема - обикновено тази липсна на мощност след 3000 об. я отдават на Н75 клапана. От тук насетне аз лично бих се заел да направя логове с VCDS на съответните неща, които могат да правят проблем. Това ще даде по-ясна представа дали и къде има отклонения и съответно от къде идва проблемът. Ако си с оригиналните маркучета, най-добре ги смени. Моите изглеждаха здрави, докато не започнах да ги сменям. Половината се изрониха и разпаднаха докато ги вадих от щуцерите, а след това имаше една идея разлика във вървежа. Внимавай докато ги сменяш, да не счупиш щуцер! Маркирай щуцерите и маркучите, за да не ги объркаш и да свържеш маркучите грешно или ги сменяй един по един. Маркучите са 3мм и 4мм, като няма смисъл да взимаш и от двата вида. 5 метра 4мм маркуч ще ти стигне и ще свърши работа. Други възможни причини - дебитомер, актуатор...

За дебитомерите - еднакви са, ако са от 1.4 75 и 80 кс. На 70 к.с. версията е друг. Това по спомен. Не знам само защо ти е дал такъв, като цените са еднакви. Явно това е имал в наличност. Ще чакам да споделиш какво е станало при чистенето, че не можах да разбера силна струя ли трябва да пръска спрея (високо налягане) или по-скоро колкото да попадне върху дебитомера. Мислиш ли да го разглобяваш или ще пръскаш през решетката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...