Jump to content

Надува ми охладителната система


MOM

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Вчера промих отново цялата водна система, вода тече отвсякъде, но като запаля не върти водата и това е. Прави налягане, няма циркулация на водата, съвсем леко охлабвам капачката, преди да изкипи я стягам и тогава започва да върти водата. Нямам вече обяснение и сили какво да правя:'(.   Ако някой има съвет какво да направя още, нека пише, аз нямам повече идеи какво може да й има. 

nedelcho_iliev, както обезвъздушавах 80-ката, така и тази. Наливам антифриза, стискам малко маркучите, паля( само че на 80 виждах как върти водата а тук НЕ). Стига до някаква температура, надига водата и започва да кипи, слагам капачката, надува маркучите, стопля и долния маркуч, включва перки, спират, охлабвам съвсем леко капачката, излиза въздух тръгва да кипи, стягам я и започва да върти водата чак тогава. Редактирано от PRILEP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 308
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колеги, някакви идеи, че вчера докато събирахме каляската стана тъмно и забелязах, че кабелите светят. Засега казах на жената само, че мисля да сменя помпата с турбинка, като тази, която беше мойта, ако и кажа и за кабелите....., вече ще ме изгони.

Поздрави, Данчо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То май не остана нещо, което да не си сменил. Моят съвет е да не повтаряш. (за помпата иде реч)

Без изпарителя върти ли водата както трябва?

Така като ти чета мненията излиза, че тази кола дърпа въздух отнякъде (най-вероятно докато не я караш). След обезвъздушаване, антифриза циркулира нормално? Съвсем се обърках.

Ако без изпарителя си сигурен, че нямаш проблем, свържи изпарителя паралелно на охладителя. Най-много да замръзне изпарителя.

Премери му компресията на мотора. Извади свещите и ги огледай внимателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност няма значение дали е с изпаритела или без него. Вече е вързан от масления охладител към тръбичката над него. Не виждам никъде да има мокро. Явно колата съм я купил с този плочлем, но не съм обърнал внимание тогава. Защо започва да върти водата след като направи налягане и охлабя капачката?

И друго без да я охлабя, като не се вижда да върти антифриза, как ма....ка и отваря термостат и включва перки?

Поздрави, Данчо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата заедно с корпуса ли я смени или само предната част?

Къде точно не върти антифриза? Останах с впечатление, че не върти само през разширителния съд. През парното и през охладителя върти ли?

Защо започва да върти водата след като направи налягане и охлабя капачката?

Според мен (само предположение), в този момент избутва въздух отнякъде и системата се обезвъздушава.

 

И друго без да я охлабя, като не се вижда да върти антифриза, как ма....ка и отваря термостат и включва перки?

 

Той антифриза се върти по няколко контура (1. парно, 2. охладител, 3. датчици глава, 4. разширителен съд). Явно през другите, които не се виждат върти.

 

Пробвай без термостат как ще е?

 

П.П. Маркучите и тръбичката от разширителния съд към радиатора проверил ли си ги?

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен на едно В3 се появи подобен проблем, описан в предишните коментари. Губене на вода, надуване,кипене. Подготвях се за смяна на гарнитура. Навсякъде винаги беше сухо, нямаше локви сутринта, цилиндрите бяха сухи. По едно време при угасен двигател се чуваше едно съскане от задната страна на мотора, където е фланеца за маркуча на парното, но никъде не беше мокро. Започнах да стискам маркуча. Съскането се усилваше, като натисна маркуча, а звукът беше друг, като го пусна. Взех да го дърпам и се скъса в ръцете ми. Като го погледнах отвътре, целият беше нацепен и явно покрай цепнатините и конците, като започне да изстива двигателя, започва да дърпа въздух. Смених маркуча, нещата се оправиха, но на моменти пак се чуване съскане откъм радиатора, който е нов. В крайна сметка се оказа, че тънкото маркуче е било хлабаво. Стегнах скобата, която е като тази за маншоните и всичко приключи. Изминати са над 100 км за 3 дни, маркучите стоят нормално надути, няма загуби на вода, а преди всяка сутрин се доливаха по 2 литра. На всички маркучи, които са с диаметър, като този на изпарителя, ако има възможност, отрежи по 2 см от двата края и стягай скобите. Огледай ги добре за цепнатини от вътрешната страна.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е основен проблем на старите маркучи. Там където са скобите, гумата се е смачкала, и колкото да се стяга, не става. Трябва да се отреже там където е била скобата и да се стегне на ново място (както каза колегата по-горе). Аз съм имал такъв проблем с дебелия маркуч отгоре на радиатора. Където беше скобата, маркуча беше страшно тънък станал и при стягане не може да уплътни, иначе си беше здрав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е основен проблем на старите маркучи. Там където са скобите, гумата се е смачкала, и колкото да се стяга, не става.

Ами нали от теб го научих, както и много други неща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Пробвах я и брз термостат. Не връща горе в казанчето. Смених само помоата без тялото. Изцяло съм съгласен, че избутва въздух, но нали като го избута и трябва всичко да е наред после? Ако на изгасен мотор дръпне въздух отнякъде, ще има и мокро. Затопля маркучите на парното, като я запаля. Промита е цялата система с маркуч и вода от чешмата. Маркуча, който влиза в масления охладител се затопля, на изхода е вързан изпаритела, но той се стопля доста по-късно. По закона на логиката, ако не бях сменял помпата, щях да я обвиня в малък дебит, но и с мойта старата правеше същите проблеми, на нея не й превтъраше оста, беше сменена, защото протече. Ако не измисля какво да направя, ще се замисля да сменя мотора, то май вече друго не остана......

Поздрави, Данчо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай в предвид, че ако има такъв проблем с херметичността на системата, когато колата е загряла и изстива, тя дърпа въздух навътре през хлабавата връзка, навън може да не пусне капка. Тогава при всяко изстиване, в системата се получава балон. Възможно е когато колата загрява, от проблемното място да не пуска навън.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко, integrale, много се извинявам за последният пост, заби телефона и не ми показа, че има още една страница с коментари. Замислям се, че сутрин, като я отворя, не изкарва въздух грам. Имам 2 или 3 маркуча, които май са малко по-широки и разчитам на скобите да ги стегнат. Възможно ли е обаче, когато я карам около 30-40 км в града, при положение, че включва няколко пъти перкии, да остане още въздух в нея и да корави маркучите.

Да предположим, че смуче въздух от някъде си, възможно ли е в града на ниски обороти да не може да се самообезвъздуши, а извън града на около 3000-3500 об/мин., поради бързото въртене на помпата, да успява да изгони въздуха и затова маркучите да са нормално твърди?

Петък и събота почивам, петък имам птуване, но в събота ще се занимая отново с нея. В съседното село(Чавдар), правят пневматични и хидравлични маркучи, ще отида и да ги питам, дали могат да ми направят и кранчето за обезвъздушаване на клапана на климатроника, че веднъж май превъртя и ме съмнява да гълта въздух от там. Досега винаги съм гледал за текло, мокро, влажно покрай скобите. Никога на съм предполагал, че може да дърпа въздух и да надува маркучите.

Ако се окаже нещо такова, след всички главоболия и набити пари, просто незнам как ще се почувствам......

Поздрави, Данчо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай в предвид, че ако има такъв проблем с херметичността на системата, когато колата е загряла и изстива, тя дърпа въздух навътре през хлабавата връзка, навън може да не пусне капка. Тогава при всяко изстиване, в системата се получава балон. Възможно е когато колата загрява, от проблемното място да не пуска навън.

Няма как да не губи вода, пък да дърпа въздух. Ако има такова място, от което да дърпа въздух при изстиване, то със сигурност от там тече при загряване. Помисли малко, кой ще направи място на въздуха? Друг е въпроса, че може да тече и да се изпарява и да е трудно за откриване.

 

Моите скоби половината сълзят, но нямам такива проблеми.

Когато правиш някакъв ремонт и после обезвъздушиш, какъв пробег минаваш, докато установиш, че проблема е отново наличен?

Според мен, начина по който обезвъздушаваш не е най-правилният, но веднъж завъртяла водата по всички контури, допускам, че ще се дообезвъздуши сама.

Лично мнение, или имаш някакво запушване по системат(малко вероятно, след като казваш, че си проверил всичко) или ти вкарва изгорели газове в охладителната система(по-вероятно).

Моята кола я взех с издухана гарнитура на главата без да подозирам. Изминах около 2 000 км. докато разбера къде е проблема.

На твое място, бих карал докато проблема си проличи откъде идва.

Капачката на разширителния съд я стягам съвсем леко(с два пръста), колкото да обере луфта на резбата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз започвам да си мисля,че не му работи коректно клапана на капачката на разширителният съд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде по-напред колегата беше писал, че и тя е сменена но ефект няма.

То и аз сменях капачки, събирах оферти за воден радиатор, пък то се оказа друго...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя с отворена капачка отначачало не иска да завърти водата. Когато бях на Копринка, бях сложил капачката ит колата на вуйчо, разлика нямаше. Като накорави маркучите, охлабя капачката, тогава завърта водата.

Поздрави, Данчо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна понеже много колеги следят темата, а и ще я четат занапред. Освен капачка трябва да се преглежда внимателно и самия разширителен съд и по точно резбата на гърловината. От много употреба прекомерно силно стягана и т.н. резбата се разваля и каквато и капачка да се сложи, нова, здрава, оригинална все тая. Капачката не уплътнява добре и от там проблем ;)  Малко хора обръщат на тази част внимание. Добре е и това де се оглежда. Лечението  е ясно, как става - нов съд и здрава капачка.

Редактирано от esox hunter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здавейте! Наистина е правен ремонт на главата: шлайф, гумучки, препасване на клапаните, снимка и нова гарнитура. Колара върви така от около 17000 км. Като запаля, не върти водата, прави налягане, охлабвам я, завърта и в продължение на 80 каране си я върти, налягането в маркучите е съвсем нормално, все едно колата няма никакъв проблем.

Поздрави, Данчо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте, колеги! Ами...... Какво да ви кажа, оказа се, че не винаги, когато е правен някакъв ремонт, всичко ще е наред. Днес реших да сменям ремъци и ролки, но за идеята, решихме да направим CO тест, за всеки случай. Предполагах, че може да промени цвета, но не и на 15-а СЕКУНДА. Момента в който запалих и подадох газ, течността пожълтя. Решението е ясно, във вторник се обезглавява, шлайф, гумички, затваряне и се надявам да нямам повече проблеми.

Благодаря на всички отзовали се!

Поздрави, Данчо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да благодаря на koko60 за информацията , която е дал в няколко теми за смяната на датчика за пускане на перките на радиатора. Всичко по охладителната ми система е сменено с ново , въпреки това маркучите продължаваха да стават твърди малко преди да се пусне първа степен на перките. Това въобще не ми харесваше , а знам , че с колата няма никакви проблеми . Когато прочетох за датчика , веднага купих нов и го монтирах. В момента пуска първа степен на 85 градуса и маркучите са много меки , както трябва и да бъдат. Не разбирам каква им е била идеята с пускане на първа степен на 95 и втора на 102 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как ги пуска на 85 когато термостата отваря на 87?Аз съм също със сменен датчик по препоръка на Коко и вентилаторите се включват на ниската скорост когато температурата мръдне една идея над 90гр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам въпроса ти. При пуснат климатик какво се случва с антифриза при положение , че върти перките постоянно на първа скорост? Затваря си термостата и толкова. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Беше писал, че караш така вече 17 000 км. Ако проблема е в гарнитурата на главата за толкова пробег щеше да се задълбочи си мисля. Затова проверете главата за пукнатини. Проверете и блока дали е равен отгоре, където ляга гарнитурата. Предполагам, че блока няма как да се провери за пукнатини без да се свали от колата.

 

И как ги пуска на 85 когато термостата отваря на 87?

И аз не разбрах въпроса, но не виждам проблем. Термостата пак си функционира, в радиатора се поддържа една по-ниска температура, перките въртят повече време и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен с това,но ще ти подскажа,че не датчика на радиатора включва вентилаторите когато пуснеш климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

И аз не разбрах въпроса, но не виждам проблем. 

Уважаеми колеги,термостата започва да отваря на 87гр.Преди това охлаждащата течност се върти в малкият кръг нали така?Това означава ,че в радиатора не постъпва гореща охлаждаща течност през долният маркуч на радиатора.Как ще се включат вентилаторите при 85гр. когато термостата все още не е отворил големият кръг?При включен климатик ситуацията вече е друга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...