Jump to content

Демпферна шайба! Каква? От къде?


ILI@N

Recommended Posts

Маховика, колкото е по-лек, толкова е по-добре. Най-скъпите афтърмаркет маховици са по 3 кг. За ежедневна кола 6кг. маховик е перфектен. Аз съм го правил този ъпгрейт на старото ми Ауди. Замених двумасовия маховик с едномасов от 5-так, като преди това го качих на струга и го изрязах. На кантара в еконт показа 8кг и нещо. Пратих го на Данчо в Първомай за баланс. Дори си останах с недемпферен феродов диск. Ефекта беше прекрасен. Колата се развърта, като мотор. Всичко се подобрява- ускорение, доускорение..... А тези митове за умаляването ги забрави. Това си го приказват хора, които никога не са пипали нещо и пишат какво са чули тук- там. Сега съм в процес на изработване на едномасов лек маховик за осмака. Ще изхвърлям и демпферната шайба и ще си правя алуминиева на нейно място, така че скоро ще имам за продаване демпферна шайба в прекрасно здраве за продан.

 

ПП: Горното се отнася и за олекотяване на всички въртящи се детайли по колата и тези с възвратно постъпателно движение- Джанти, кардан, карета, оси, ремъчни шайби, разпределителни валове ....мотовилки, бутала, компенсатори на хлабини, клапани, тарелки, колкото са по-леки, толкова по-добре.

Най-добре е всичко да е от титаний но си трябва доста $кеш$ :)

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такава информация ми трябваше!

Можеш ли да ми дадеш пример за цена на автърмаркет маховик?

Ако купувам втора употреба едномасов от стотица има ли нещо специфично което трябва да гледам?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е точно така само където този дизел след чип с 350НМ++ 2 кила надолу на съединителя ще ги усети точно никога. Ще се рязка като мотор ама на празен ход  :hilezh: . То от там идва и илюзията, че колата почвала да се развърта по-бързо :hilezh:.
kapitango При теб има смисъл и ще има ефект, но ти ще олекотяваш и други карантии :arrow:
Т. Златев Ако имаш възможност засечи някакви времена на колата точно преди разглобяването. Метни на кантара новия маховик+съединител и старите. После след интервенцията направи нови замервания да видим черно на бяло какво се случва :arrow:

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

поредната сменена демпферна шайба, до сега за шест години три ,таз с която взех колата, следваща ФЕБИ, предната СВАГ и сега КОРТЕКО от КОКО100.А дано е на късмет. На Фебито гумата се разпадна, на СВАГ а външната част почна да хълтави напред назад и вибрации колкото щеш че чак 4 те болта ги нямаше само на коравия болт се държеше всичко ;).

Ментета колкото щеш. 25-30 хил. и аут.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускаш ли много компресора?

Как го пускаш и спираш - аз го празен ход, отделно само в краен случай. Точно заради шайбата.

 

А успяваш ли да се движиш след като се скапе?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не , много рядко, това ми е ясно за товаренето на шайбата от климатика особено в обороти като е.

Е движил съм се , не се е разпадала шайбата. Винаги на ход до гаража с канала ;). Тя като тръгне да се скапва не е от раз тотално. Предния път се разчатка постепенно, сега беше със шум ,стържене на шайбата по ламарината зад нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тогава нещо друго явно товари.

 

шайбата на алтернатора сменял ли си я?

 

Ти ме плашиш. Аз сложих преди 6 години шайба за 200лв. Тваоите по колко пари бяха?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

шайбата на ген.си е стандартната заводската. Те годините ясно но километрите са интересни, общо взето по 30 х. и чао. А за цените ,ми то под 200 аз не съм срещал.

Ако карах по 5 хил. може би щях да избутам 6 годинки с една шайба и един амортисиор на обтегача ;) Ако има друга причина за скапването им , за тез шест години щеше да си проличи , а и всяка си се скапва по нейн си начин.

Редактирано от ivajlo petroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм минал близо 80к с тази шайба и съм за смяна на ремъци, но хич не ми се захваща, че ще е маса пари.

Но са 95% извънградско и сигурно половината по магистрали.

Наистина рядко пускам климатика. И когато работи компресора превключвам много внимателно да няма тласъци. Пускане и спране само на празен ход.

 

Сменил съм 2 пружини и 2 шайби с фрайлайф на алтернатора. И май пак ми заминава обтегача.

 

Като отваряш виж шайбата на компресора. Имало някакви гуми за демпфер. Да не са ти се сплескали и да прави рязък удар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм отварял няколко компресора и няма гуми,демфери и т.н. или поне така си спомням, само кураво джелезо.

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето ААТ е от 5год. в БГ. 2,5 при стария собственик, 2,5 при мен и сега пак е при стария (над 150 000км.). От както е тук само аз подържам колата. Шайбата е тази с която си дойде от испанско и не е мръднала от тогава. Генератора не е с фройлайф ролка и климатик се пуска без съображение в какъв режим е мотора. Това често късане на шайбата не е по вина на климатика. Правело ми е и мн.пъти впечатление, че коли с този мотор та и с 1,9тди работят супер твърдо и шумно, а този мотор спокойно може да мърка като коте почти без вибрация...

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен за шайбата е добре да се пуска компресора при ниски обороти и за самия него. Момчетата, които ми правят климатиците на колите на скоро им бяха докарали кола, на която собственика пуснал климатика докато юркал по магистралата и едно от буталата на компресора беше на сол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...