Jump to content

Съдейсвие и мнение за покупка на A3 с 4/5 врати


Recommended Posts

Здравейте бъдещи колеги - твърдо съм решил, че това е колата която искам :)

 

Това ще ми е първият автомобил, покупката на който отлагам от около година заради неприятни случки, но това е извън темата, а през това време много се начетох/нагледах/осведомих и въпреки това нямам капка опит.

 

Преди всичко да опиша желанията си:

1. A3 с 5 врати

2.Много-много ми се иска да е 1.9 TDi, но след многото изчетени теми се съмнявам, че на света, камо ли в bg, са останали здрави бройки :) С голямо нежелание бих се съгласил на LPG...

3.Много ми се иска да е след 2000г. и да не е сиво.

4.Бюджета ми е около 4-5к лева - общо взето гледам обяви до 5,5к с надеждата да се спазаря, за което ще разчитам на подкрепа :)

- смятам, че сумата от 4 000 лв. е напълна дойстойна за нов внос автомобил, особено след консултация с "познати"-вносители на коли.

 

До сега упорито преследвах и филтрирах следните обяви:

 

http://olx.bg/audi-a3-i48336173 - в това се влюбих :)

http://olx.bg/audi-a3-1-9-i46623999

http://olx.bg/audi-a3-5vrati-i48135621

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11268890426434811&slink=6pr6v4 а.к.а. http://www.cars.bg/c574607

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11377098974965560&slink=6pr6v4

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11397077455765951&slink=6pr6v4

http://www.cars.bg/c700650

 

От такива - http://www.cars.bg/c578127 още като им видя снимката бягам. Не е заради цвета, за защото ми изглежда буквално изкривена :)) Странно, но е пълно с подобни  обяви и още от снимката изглеждат съмнително...

 

 

 

 

Много бих искал да намеря човек, на който да се доверя да дойде с мен срещу съответното черпене/заплащане, защото аз през живота си не съм се пазарил или оглеждал детайлно коли. Обиколих Горубляне, наслушах се да готини истории и разбрах, че търся кола от Дупница или региона Пловдив/Пазарджик, но ако трябва и си заслужава - ще пътувам. Само не д оГорубляне... Иначе съм от София, по л.к. Пазарджик.

 

Имам си цял "чеклист" с нещата, които трябва да гледам и които вероятно няма да успея забележа колкото и да ги гледам :) Изгледах тонове видеа, четох по форуми, а темата ми стана непоносимо огромна, затова спирам до тук :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, без да навлизам в анализи на обявите, поне те съветвам да търсиш фейслифта на А3 - за какво ти е да взимаш дизайн от 1996?

Другото - дали Горубляне, Дупница или Труд, няма никакво значение. Там няма да намериш запазена кола, шансът е почти нулев.

Тези, които си дал като пример, хм - човек, личи си че нямаш опит с колите. Най-общо казано силно надценени напудрени дараци.

Търси си фейслифт, търси от частно лице, още по-добре от форума ако изпадне нещо подобно.

А за проверката няма да имаш проблеми - виж в темата с доверените сервизи колко кадърни колеги имаме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съквартиранта ми е от ДУпница и за 23год не е виждал неударена, запазена кола на автовоз. И аз съм на мнение за феистлифт и частно лице, макар че и тогава не е много сигурна работата. Задължително в сервиз за проверка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше една от Смолян за 5к във форума,1,9 тди 131кс - на снимки изглеждаше добра.

 

П.С.късно видях,че търсиш с повечко врати,но все пак 

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=160775

Редактирано от Reroll
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Под фейслифта имате предвид това http://www.cars.bg/c728550, предполагам? Да, харесват ми, но честно казано за мен общото състояние на колата е по-важно, особено след като се нагледох на толкова обяви.

Значи общия съвет до момента е това - да разчитам на сервиз за независимо мнение? То така или иначе преди покупка щеше да се ходи задъжително....

Иначе гледах аз по немските пазари как вървят и за цените по нашите пазари наистина само конструктори продават, една две да имаше цели...

P.S.

Като алтернатива само за леон съм се замислял, гоуфу не ми допада изобщо на външен вид. Или за японска машинка...

Редактирано от vladec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като за първа кола и в този бюджет най-добре се насочи към бензинова. дизела е хубаво нещо, но ще ти създаде много и непрекъснати ядове като попаднеш на милионник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не сравнявай цените на  колите втора ръка от немските пазари и тези от Италия, където колите са доста по евтини и автоджамбазите купуват именно от Италия защото в противен случай немските коли на фона на италиянските по автокъщите остават непродаваеми.Както са казали колегите в по горните постове с колите втора ръка всичко си е на късмет,особено с дизел втора ръка.Можеш да си късметлия с дизелака,но можиш и да набиеш едни бързи пари в ремонти.Огледай и бензинови версий на Ауди-А3,подръжката е доста по евтина от дизела и елементарна,слагаш си АГУ и си караш пак на тънкаж,това е като съвет не искам да спорим дизел или бензин,преценката си е твоя.Сетих се за изказването на един колега от форума,който беше написал,че трябва да си отделиш едни първоначални-30% от покупната стойност на колата за да си спокоен за първоначалното обслужване и евентуални други скрити проблеми,което не е гаранция че парите ще стигнат за всичко. Желаяти успех с покупката и безаварийно каране с възможно по малко ремонти !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като за първа кола и в този бюджет най-добре се насочи към бензинова. дизела е хубаво нещо, но ще ти създаде много и непрекъснати ядове като попаднеш на милионник.

 

И този извод е породен от личен опит или доста обширно пряко наблюдение?Особено ми е интересно това с непрекъснатите ядове - това не е в сила за бензинова кола милионник ли,или е в сила ама е по-поносимо,понеже накрая тотала за бензиновият труп е почти един и същ и човек го е срам да си признае.

Колега,дай приоритет на състоянието - в добро състояние.Ако обаче си търсиш конкретно дизел я прегледай при човек,който е наясно с тези мотори.

Редактирано от Reroll
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не сравнявай цените на  колите втора ръка от немските пазари и тези от Италия, където колите са доста по евтини и автоджамбазите купуват именно от Италия защото в противен случай немските коли на фона на италиянските по автокъщите остават непродаваеми.Както са казали колегите в по горните постове с колите втора ръка всичко си е на късмет,особено с дизел втора ръка.Можеш да си късметлия с дизелака,но можиш и да набиеш едни бързи пари в ремонти.Огледай и бензинови версий на Ауди-А3,подръжката е доста по евтина от дизела и елементарна,слагаш си АГУ и си караш пак на тънкаж,това е като съвет не искам да спорим дизел или бензин,преценката си е твоя.Сетих се за изказването на един колега от форума,който беше написал,че трябва да си отделиш едни първоначални-30% от покупната стойност на колата за да си спокоен за първоначалното обслужване и евентуални други скрити проблеми,което не е гаранция че парите ще стигнат за всичко. Желаяти успех с покупката и безаварийно каране с възможно по малко ремонти !!!

 

Относно произхода смятам, че това е доста по-маловажен фактор от състоянието и биографияа на колата (не легендите разбира се). Тя и нашата семейна е от "Италия, на един дядо, дето я е карал само през почивните дни", а след години разбрахме, че е била удряна, но ремонта е изклютелно читав и за 6 години само дребни ремонтчета и консумативи са сменяни - най-скъпото беше сервото, ама вината си беше наша. Така де, колелото на Къци определя нещата, за съжаление :) Иначе благодаря за пожеланията - да ти се връща :)

 

И този извод е породен от личен опит или доста обширно пряко наблюдение?Особено ми е интересно това с непрекъснатите ядове - това не е в сила за бензинова кола милионник ли,или е в сила ама е по-поносимо,понеже накрая тотала за бензиновият труп е почти един и същ и човек го е срам да си признае.

Колега,дай приоритет на състоянието - в добро състояние.Ако обаче си търсиш конкретно дизел я прегледай при човек,който е наясно с тези мотори.

 

Често карам семейните коли, нашата и на семейството на жената, и двете бензинчета по 1.3 и 1.4 - спор няма, евтини са за поддръжка от към двигателя. Но аз за дизел от много време си мисля, особено след като карам колите на познати - просто ми доставя кеф, пък моята се надявам да я намеря читава, а от там насетне ще си я гледам и поддържам със сигурност - не обичам мърлявите и безотговорни работи. Още повече ако семейството се увеличи :)

 

Тази Монтанската е страшен дарак, въобще не я гледай.

 

И аз като я погледнах повторно нещо се отказах. То и не знам дали има особен смисъл да обикалям "пеш" цяла България. Освен ако някой случайно не минава през някоя къща и се обади, че някоя наистина си заслужава, тогава вероятно ще се грабна ;)

 

Благодаря на всички отзовали се! Знам, че темата е поредната и вероятно скучна за повечето, но все пак идеята е да посъбера акъл, да се ориентирам по-добре за хора, евентуално да получа препоръки за продавач/къща/сервиз/частно лице, че пък ако попадна и на някой ентузиаст :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще ви се увеличава семейството, преди да купиш А3, купи детска количка която да влиза в колата. Тоя котър хич не е лош за млади семейства http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11396699052263400&slink=6q2wbp

А4 комби, също е вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Често карам семейните коли, нашата и на семейството на жената, и двете бензинчета по 1.3 и 1.4 - спор няма, евтини са за поддръжка от към двигателя. Но аз за дизел от много време си мисля, особено след като карам колите на познати - просто ми доставя кеф...

Между 1.9тди в която и да е версия, серийно вграждани в а3 8L има голяма разлика във вървенето в сравнение с тези 1.3 и 1.4 бензин, които си карал. Няма значение какви са били и колко поддържани или направо нови. Та даже и 1.8 слагам. Качи едно хубаво и в изправност 1.8т на това купе и сравни сам. Една малка мушица :-) ще ти се стори. 

Предполагам твърдо си решил да е дизел. Искам само да ти обърна вниманието да не гледаш нютонметрите и на коя предавка как изтегля. Мога да ти сметна колко нютонметра идват до колелата при 1.9тди 110 коня и при 1.8Т при различни обороти и предавки. Нещата не са както изглеждат на хартия (предполагаемият колосален превес на дизела пред бензина). Същото ще се случи и в сравнение на 1.9тди 110 с атмосферен шестак 2.4 или 2.8. Просто най-големият редуктор на въртящ момент е скоростната кутия, а когато дизелът те дърпа на трета, бензинът прави същото на втора. Ще кажеш ама едното на трета, пък другото на втора ... не може така. Може. Примерно от 70 км/ч нагоре. Така е и при останалите предавки. Казвам ти това, защото не знам кое ти е привлякло интереса към дизелова. Една лачена 1.8т с 4 вратички също ще прави кеф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Здравейте колеги и за много години!

Чак сега ми се отдаде възможност най-накрая да си взема кола и имам въпрос за конкретен модел.

 

Харесах си едно А3 от 2002г., 1.9 TDI (само светли букви, ако е от значение), 101к.с. PD. Колата е внос от Италия и е без регистрация.

 

Въпроса ми е свързан с това PD - тези дюзи подлежат ли на рециклиране или горе-долу какви са цените? Чисто информативно. Колата тепърва ще я водя на преслушване, но пъроначално ми се стори, че хвърля малко по-сив дим от ауспуха. Истината е, че не успях да я видя по-загряла, но знам, че по-принцип газовете са по-светли. Собственика каза, че е сменяна турбината и може да са някакви остатъци (?). 

 

Другото е, че човека, който беше с мен и има приличен опит (купувал е доста коли) спомена, че не чува компресора на климатроника да се включва и ще трябва и това да се види, но това ще е дело на сервиза, най-вероятно. Като цяло според него двигателя звучи чисто и си заслужава да се прегледа, но все пак.

 

Ще се радвам някой да сподели повече информация за проблемите при този тип двигател и какви изненади евентуално крият.

Редактирано от vladec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че не чува компресора на климатроника да се включва

 

 

На 0 градуса външна температура няма как да го чуеш че се включва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...