Jump to content

Скоростна кутия AKM


akm

Recommended Posts

АЗ оня ден я изцепих на 3та,и бях много учуден че прави тия обороти,а не изключва примерно!Иначе под 2200об.си е труп.Мисля че показват вярно уредите,нека и някой друг с 1Z да сподели.Ще ми е от полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 116
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

От вчера 3та 4400об.–120км.леко съм объркал/имал съм предви 100 под 4500,а не 5000/,и макса и беше окло 130/135км.и пак минах над 4500об.и това според мен и е предела на 3та.

Редактирано от lubolalev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата АКМ на 5та е 130км при 3000об./Б3ка бензин/,и моята със CVC кутия също на 5та е 130км.при 3000об.,а аз съм дизел.От тук си мисля че тая кутия CVC e леко къса,ама то и колата с тоя мотор 1Z и 1310кг.тегло явно няма как да е по–дълга! Б3–та все пак е 1050кг.,а бе къси са тия кутии на TDI–то.Мое мнение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Да ползвам темата да попитам - къде трябва да е прекъсвача на АБТ маторя ? Снощи реших да го установявам и видях , че е на 5200 об, което нещо ми се вижда много малко :nixweiss:  На 2ра (с дългата кутия съм) беше на около 100км при тея обороти. Таблото ли лъже или делкото ми е фалшиво и там изключва ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да е на 6200 прекъсвача. При мен поне беше така. На газ вече е колкото ти сърце дава да натискаш! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам нещо. Скоро свалих от Б4 АБТ 94г. повредена скоростна кутия с код CVF  !  

 

До колкото разбирам не би трябвало да е с такава кутия, но така си пристигна колата от Германия.

 

Някой може ли да каже това CVF от какъв мотор е? Чашките са 100мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Взехме една В3-ка с мотор 1,6,че с приятелката ми не можем да се разберем кой да кара.Колата е родена 1987 г., на 350 000 км, с газова уредба,обслужена глава,сменени ремъци и накладки.Скоро и смених амортисьора.Тампоните на носачите са оригиналните и не са мръднали.Тампона на лагера на макферсъна също е оригиналния,не беше смачкан и имаше същия луфт като на нов лагер,понеже имах такъв за сравнение.Маншона на карето също е оригиналния леко нацепен,но не и скъсан.Преди доста време моето окачване беше по същия начин,откакто го смених,станах редовен клиент на магазините за авточасти. Оказа се,че е с кутията АКМ. 4 предавка на АКМ се равнява на моята 5 на АХМ/Ауди 80 куатро/.Много съм впечатлен. Сложих и летните ми гуми 195/65/15,че беше с някакви от школник и на 5 предавка на 3000 оборота се движих със 130 км/ч.Ще направя един клип и на двете коли,като сменям предавките на 3000 оборота.Това се равнява на моя 6 предавка,за която само си мечтая.Доколкото съм запознат куатро кутиите от 7А са с най хубавите предавателни числа за мен,но не намирам такава,всичките в момента са в движение.Сега имам един въпрос към по-запознатите.Кой е най удачния вариант на моята АХМ куатро кутия да имам същите предавателни числа ,като на АКМ?Да се сменят валовете?На кутия на предно предаване може ли да се добави торсен и да стане куатро?

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Понеже съм със 7А да ти кажа при мен как е.

Оригиналната ми кутия е с код АКU - при 120км/ч е точно на 3000 оборота - при засичане с GPR показва 5км/ч по малко.

Поради проблем временно е заменена с кутия АКТ заедно със задния диф - предавателните числа са 4.55.С тая кутия при 120км/ч съм с 3200 оборота.Като че ли мисля да остана с тая кутия.200 оборота повече извънградско не са болка за умиране.Но пък мотора е доста по пъргав при ускорение.Първите три скорости са по къси от оригиналната кутия което много подобрява ускорението до 100км/ч .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви проблеми се случват със скоростните кутии? Питам за да съм подготвен при евентуално "обслужване". Скоро ще сменям лагера на кардана

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Износват се лагери, при повече напъни се чупят и синхронизатори, което пък вече може да доведе до повече поразии, но може и само синхронизатор да е фира. Иначе като цяло са си доволно здрави 01А кутиите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше много износен лагер на първичния вал и виеше яко.Смених и двата лагера отзад на торсена.Но остана едно тънко виеене само на 5-та ( едно "иииииииииии" само при подаване на газ,при отнемане на газта го няма - но много дразнещо при дълго пътуване.За това сега кутията е в гаража).За сега с новата всичко е наред - като изключим трудно влизаща задна скорост.Съвсем скоро и тя ще е долу и от двете ще се събира една  :hilezh: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...
На 16.07.2014 г. at 23:03, genttogsg написа:

При мен с АБК , CCF-а е доста къса.Даже ме дразни. 

на 5та със 120 случайно ако си забелязал с колко об/мин е 
щото аз съм с АВТ и CGT кутия и на 5та с 3000 съм на 105 точно  и полудявам към 120 130 отиваше към 4000  и кусур и много бързо ше й скапя мотора така  щото често излизам на магистрално каране  и едно е  250 км до Бургас със 4000 друго  е с 2900 + -  100 об  

понеже съм с абт все пак си е слабичък мотор  и съм с CGT кутия / незнайно как / та ми допада от 1ва до 4та как върви и набира обаче на 5та с 3000 об/мин  е точно със 105 км  а на 120 отива към 3500 + -  100 об  не съм сигурен тОчно с колко е на 120  но това е висок оборот  питането ми е  възможно ли е тая кутия да се отвори и да се смени САМО петото зъбче с такова от акм понеже там знам че на 3000 е с 128 130 нещо такова  . искам другите зъбчета да си ги оставя тях си само петото да го сменя с такова от акм  дали е възможна тая операция 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7/17/2014 at 10:47, Ngoro написа:

По-добре! че на CCF са много малки вътрешните карета
CDY e със  100mm

че на CGT колко са ?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...
На 16.07.2014 г. at 19:01, Ngoro написа:

най-дългата кутия на 90 коньовия ABT е с номер CCF.

но не е кой-знае колко дълга спрямо AXG от 5-цилиндрови мотори на B3 щото диференциала на CCF-а е 4.11 a на AXG-то е 3.88

май AKM е най-дълга - но не знам какъв й е диф-а

4,111

 

аз съм с абт 90 кс и с най-късата кутия в ауди а CGT  с 4.111 диф  със 105км съм на 3000 об  и ми бърка в гъза на дълъг път и мотора седи излишно напрегнат  и гори повече  и ще свалям само 5та от акм и ще го слагам на моята 5та  така хем ще запазим динамиката хем ще се успокои мотора на дълго ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...