Jump to content

Добавки за почистване на двигател


Recommended Posts

накисвам стари части с доволно нагар и той просто се разтваря без остатък. 

Ключовият момент е колко време киснат частите и колко мотора. При мен се наложи разглобяване на маслена помпа след добавка, а колата беше на под 100к км, обслужвана само в официален сервиз в Германия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

20  мин работа на празен ход частите ги киснах точно толкова в добавка с масло източена от промит мотор, а съм разглобявал кола на 140 000 и в картера имаше 10мм утайка под формата на грес. Всичко е субективно, но според мен ако след промивка се появи проблем то той е в следствие на добавка (я за уплътняване я за спиране на теч слагана от предишен собственик за скриване на проблем) и тя след като е отмита проблема лъсва. Миналата седмица обслужих маслата на нисан навара на диференциали, рзадатка и кутия (ръчна) и познай какво имаше там, след смяната с оригинални масла задния диф започна да вие като линейка а колата е купена от оторизиран сервиз на под 200 к км. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

XENUM M-FLUSH

100-150 км каране в всички режими,докато е топъл двигателя източваш и наливаш новото

Ще останеш доволен,и на други ще я препоръчаш.

Колега няма ли опасност за двигателя ако се кара с добавката, би ли споделил малко повече по въпроса. Поздрави!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 но според мен ако след промивка се появи проблем то той е в следствие на добавка (я за уплътняване я за спиране на теч слагана от предишен собственик за скриване на проблем) и тя след като е отмита проблема лъсва. 

Пак ще спомена моя случай, защото при него всичко е абсолютно ясно - след добавка, нагарът падна в картера. След 100-на км каране помпата беше дръпнала парчета нагар с големина между оризово и бобено зърно. Промивката беше след една смяна на масло, а и след това колата е минала 160к км и в момента е в перфектно здраве без никакъв ремонт по двигател.. (а и не само), т.е. изключваме момента добавка за прикриване на нещо.

 

При познати, на които им се е наложил сериозен ремонт (шлайфане на вал) също няма как да е имало скрит проблем, защото промивката не е правена на новозакупен автомобил.

 

А за наварата какво да кажа - нови гаранционни автомобили чупят колянов вал на парчета...конкретно заден диф се прецаква много лесно и бързо - с голямо тегло, с теглене или с големи гуми...и следва добавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега няма ли опасност за двигателя ако се кара с добавката, би ли споделил малко повече по въпроса. Поздрави!!!

Здравейте използвал съм Xenum M-flush 2 пъти на два различни автомобила,Б4 1,9 тди и Каренс 2.0 crdi.Както каза по горе колегата химията доста дръпна през последните години.Отлични почистващи качества,щадящо всичко гумено по двигателя.Използвам я след всяка смяна на вискозитет на маслото.Както съм описал,наливаш и караш смело около 100-150 км докато е топла колата източваш и наливаш новото,всеки път резултата е един,,отличен,,След 7-8 к пак ще я изполвам на Субито,а и ще слагам маслен филтър на 20 микрона.Та след промивката каквото е останало да го уловя :).

Редактирано от kerpi134
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този Xenum M-flush, може ли да се ползва и без да сменям вискозитета на маслото, карам целогодишно с 10в40. Мисля да направя един подарък на "колаТА".Откъде мога да я закупя и да съм 1000% сигурен че е оригинална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.bulmotors.com/ Това е единия сайт.

http://xenum.expertoils.com Това е другия.

И от двата съм купувал.Няма никакъв проблем с вискозитета,един съвет мини на 5w40 при положение ,че нямаш теч от двигателя само ако знаеш как ще го разтовариш това двигателче.Разгледай им маслата също са изключително напред,дори бих казал отиват в друго ниво.

Редактирано от kerpi134
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за линковете, няма никакви течове и не гори масло (макс 100-150 гр.) и то към 10к.км чак.5в40 си мисля, че е изхвърляне за 20+ годишна кола.Вярно, че е незаменима, ама ...................Кастрол-а и Мотул-а 6100+  са и предостатъчни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Годините и километрите нямат нищо общо за състоянието на автомобила.Б4 на 500 хк на 21г- 5w40.Subaru на 210 хк на14г-5w30.

Но всеки си бие сам магарето.

Поздрави.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам заовдски на Б4 сипват 10в40, какъв е смисъла да му наливам 2 пъти по-скъпото масло, нито е натоварен двигател нито е спортен.Не, че не искам, но не виждам смисъл (лично за мен).

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро.Ако трябва да ти отговоря с тази информация, която даваш, би следвало да е нещо такова:

- 10-40 Мотул 6100 може да ти е много подходящо, ако караш само на бензин, сменяш го на всеки 4-5,000км и температурите на маслото ти не се задържат в диапазона 115-120С.

- 10-40 Мотул 6100 няма да ти е добре, ако караш на газ или ако колата редовно се настъпва здраво.

- 10-40 Мотул 6100 може да ти е добре за стоков сетъп, само с ремап, но няма да ти е добре, ако си рибилдвал мотора с по-големи хлабини.

- 10-40 Мотул 6100 няма да ти е добре, ако решиш да покараш в топъл ден на някоя писта.

- 10-40 Мотул 6100 е минерално масло, микс от групи 2 и 3 (и двете са минерални) - с доста вакса, с много променлив вискозитет в зависимост от температурата. Ако ти харесва да караш с минерално масло - значи всичко е наред.

4000-5000 макс за това масло и вън.Скъпото накрая идва евтино,ако си обичаш колата си.

Да обобща накрая,маслото охлажда,смазва и почиства двигателя отвътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата се кара основно на газ, на магистрала си я настъпвам до 140-150 (толкова си и може), маслото го сменям на 8 макс. 9к.км.Нямам абс. никакви оплаквания от него и зима и лете с него и един Кастрол чат пат 10в40.Сега от поста ти да разбирам, че наливам неподходящо масло за тоя двигател ли?Аз си мисля че му наливам едно от най-добрите масла съобразено с пробег, състояние и т.н.?

Пробвах един път и с Тотал 7000 10в40 но не ме изкефи.Маслото с което най-добре обаче съм усещал колата е Кроон Емперол 10в40 от Кокича.Може следващия път пак да е такова.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Здравей първото нещо е да промиеш двигателя,виждам кои масла те кефят теб но да знаеш ,че на колата хич не и понася.Това въобще не е твоя вискозитет.много важно е състоянието на двигателя годините са без значение.Какво ще постигнеш от промяната:

-Двигателят ще стане по тих.

-Ще стане по пъргав,по бързо ще развърта.

-Ще има по добро мазане,по добра циркулация на маслото от там по ниска температура

- Проблема на маслото е когато изстива.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам смисъл от промивка на мотора при смяна на вискозитета на маслата......то дори да смесиш 10-40 с 5-40 в съотношение 50:50 не се пресичат , камо ли като се източи от двигателя и налееш другото.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам заовдски на Б4 сипват 10в40, какъв е смисъла да му наливам 2 пъти по-скъпото масло, нито е натоварен двигател нито е спортен.Не, че не искам, но не виждам смисъл (лично за мен).

Наистина няма голям смисъл, защото разликата с хубаво масло при този мотор ще е минимална....но от друга страна и разликата в цената е минимална.

Керпи е изредил предимствата на по-доброто масло, аз ще изредя особеностите на АБК/АБТ:

- стара, много стара технология с 2 клапана на цилиндър и ниска степен на сгъстяване;

- много заоблен разпределителен вал, тежки бутала, неоптимизиран въздушен поток - тези мотори дори и с "най-лекото" масло ще се развъртат бавно и няма да стигат високи обороти;

- релано липса на катализатор и други еко-системи, които да са зависими от масло;

- добро охлаждане;

- добре проектирани и широки маслени магистрали;

- смешно малък картер за 2.0 :(

- стари семеринги и уплътнения, които може да не издържат на новите масла с миещи присадки - в резултат да погорва масълце от гумички на клапани (независимо от маркировката "40", реално маслата са с различен вискозитет, особено при Т под 100 градуса);

.....има и още но в общи линии обобщението е, че АБТ/АБК наистина не се нуждаят от 5в40. Въпреки това, поради ниската цена на 5в40, на семейната Б4-ка от известно време сипвам Мотул 8100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Харесвам всеки който чете и се интересува"учи" от света на маслата.Аз също на любимия ми двигател Z1 който сигурно е на 400-500 к му сипвам Amsoil 5w30 и съм убеден ,че по добро масло не е вкусвал за 20 г.Но колеги масло индустрията се развива с бързи темпове и не бива с лека ръка да пренебрегвама по старите двигатели и те си искат нещо по така.

Поздрави.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но колеги масло индустрията се развива с бързи темпове и не бива с лека ръка да пренебрегвама по старите двигатели и те си искат нещо по така.

В тази връзка - имам един  БОП215 (конкретно е ровърски V8i) , който е на 160к км. Смених разпределителен вал и повдигачи, който бяха износени (2.5 душегуб ряпа да яде). Американците твърдя, че проблемът е в съвременните масла. Не смея да му сипя добавка, а в момента е с Репсол 5/50.

Какво масло да му сипя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина няма голям смисъл, защото разликата с хубаво масло при този мотор ще е минимална....но от друга страна и разликата в цената е минимална.

Керпи е изредил предимствата на по-доброто масло, аз ще изредя особеностите на АБК/АБТ:

- стара, много стара технология с 2 клапана на цилиндър и ниска степен на сгъстяване;

- много заоблен разпределителен вал, тежки бутала, неоптимизиран въздушен поток - тези мотори дори и с "най-лекото" масло ще се развъртат бавно и няма да стигат високи обороти;

- релано липса на катализатор и други еко-системи, които да са зависими от масло;

- добро охлаждане;

- добре проектирани и широки маслени магистрали;

- смешно малък картер за 2.0 :(

- стари семеринги и уплътнения, които може да не издържат на новите масла с миещи присадки - в резултат да погорва масълце от гумички на клапани (независимо от маркировката "40", реално маслата са с различен вискозитет, особено при Т под 100 градуса);

.....има и още но в общи линии обобщението е, че АБТ/АБК наистина не се нуждаят от 5в40. Въпреки това, поради ниската цена на 5в40, на семейната Б4-ка от известно време сипвам Мотул 8100.

Е точно поради тези причини, не виждам смисъла, а и освен това да е минимална, колко да е минимална разликата.Аз сменям по 4 до 5 пъти масло на година.5 пъти по 20 кинта разлика (а в някои случаи и повече) са си 100 лева.100 лева са ми 2 туби Кроон 5 литра 10в40 с двата маслени филтъра.И мисля, че е достатъчно добро.Този амсоил много го хвалят мисля ако намеря 10в40 да налея да видя еле ще утихнат ли хидравличните повдигачи, които на студен мотор потракват за няколко секунди и ме дразнят.За момент се бях замислил за 15в40 че като е по-гъсто евентуално ще утихнат, но не ми се причинява този мазохизъм на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази връзка - имам един  БОП215 (конкретно е ровърски V8i) , който е на 160к км. Смених разпределителен вал и повдигачи, който бяха износени (2.5 душегуб ряпа да яде). 

Ровърските мотори май са си жмел....виждал съм на MG 1.8, което си е Ровър.....на 70 000 км....с износване на разпредилителните валове....а причината да ги видя е сваляне на глава за издухала гарнитура на глава.....боклук.

За момент се бях замислил за 15в40 че като е по-гъсто евентуално ще утихнат, но не ми се причинява този мазохизъм на колата.

Нищо подобно, пробвал съм.....дори вероятността да ти тракат повече, дори постоянно повдигачите е голяма...

 

Аз сега на 1.6 с А4-ката имам лек шум от повдигач само в празния ход на студен двигател и понякога на загрял и то като е вънка около или над 30 градуса. С МОБИЛ 10-40 съм от туба, внос уж от Полша....другата смяна или с 5-40 ще пробвам или с 5-50

Редактирано от tanuco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ровърските мотори май са си жмел....виждал съм на MG 1.8, което си е Ровър

Принципно бъркаш, а и става дума за мотор на Буик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Нищо подобно, пробвал съм.....дори вероятността да ти тракат повече, дори постоянно повдигачите е голяма...

 

Аз сега на 1.6 с А4-ката имам лек шум от повдигач само в празния ход на студен двигател и понякога на загрял и то като е вънка около или над 30 градуса. С МОБИЛ 10-40 съм от туба, внос уж от Полша....другата смяна или с 5-40 ще пробвам или с 5-50

Износени повдигачи.

Щом се чуват при загрял мотор, маслото си губи свойствата. С 5W50 ще се държи по- добре при по- високи температури.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С МОБИЛ 10-40 съм от туба, внос уж от Полша....

Имал съм две АЦЕ-та (с трите уреда) и съм пробвал всякакви масла. На по-скапано от Мобил 10в40 не съм попадал. Не помня дали изкара и 2-3к км и го изхвърлих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм с турския Мобил, наливен дори и не беше толкова зле до 7-8 000 км....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...