Jump to content

Добавки за почистване на двигател


Recommended Posts

Здравейте,наближава ми смяна на масло,но имам доста нагар,като се отвори капачката на двигателя се вижда доста наслоявания.В сервиза ми предложиха някаква добавка за 8лв,която се слага след източване на старото масло,пали се двигателя да поработи и се източва и добавката.Чак след това се налива новото масло.Убеждават ме,че тази добавка щяла да изчисти двигателя.Въпроса ми някой ползвал ли е нещо подобно,доволни ли сте,въобще има ли смисъл тази гимнастика?Мерси

 

П.П.А и още един въпрос,предстои ми каране извън града(на повечко километри),преди тръгване ли е по-добре да се смени или когато се върна?Километрите не са навъртяни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И аз съм против добавките, може да направят проблем, ако имаш много отлагания в мотора....за две-три смени на маслото на около 7 000 км. двигателя сам ще се изчисти. Смени си маслото преди дългия път...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

XENUM M-FLUSH

100-150 км каране в всички режими,докато е топъл двигателя източваш и наливаш новото

Ще останеш доволен,и на други ще я препоръчаш.

Редактирано от kerpi134
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм против добавките, може да направят проблем, ако имаш много отлагания в мотора....за две-три смени на маслото на около 7 000 км. двигателя сам ще се изчисти. Смени си маслото преди дългия път...

Ами то това е вече трета смяна,ако не се лъжа.Но "саждите" си стоят.Ще го сменя преди пътя.Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

50:50 е работата...

Преди време съм ползвал промивното масло на Приста 4л. туба.

Това го направих при преминаването от полу синтетично 10W40 към пълна синтетика 5W40.

Двигателя поработи около 3-4 минути и го източи майстора (доста черно стана за много кратко време).

Колата все още си се движи и няма индикации да сдава багажа (според датчика за налягане на маслото).

Та, проблеми не е имало.

 

Но с многото нагар си е опасно.

Имай в предвид, че тези добавки за прочистване са силно киселинни и свалят наред.

Опасност от задръстване на маслени магистрали има сериозна, скапване на маслена помпа и какво ли още не.

Отделно че са силно корозивни и гумата не се понася никак с това.

 

Както ти казаха покарай няколко смени с нормално масло.

Даже не го чакай на интервал а го смени по рано.

Примерно покарай с това от кауфланд-а 1000 километра и го махни.

После 3-4 с по добро и накрая си сложи каквото трябва и си карай 10 000 спокойно.

Сам ще видиш след време как нагарите ще изчезват.

Маслата освен мазителни свойства имат и миещи.

 

Моите две стотинки :bia: .

 

 

п.с относно xenum

Правил съм промивка на двигател (дизел) с пробег 100 000 реални.

Но там промивката отне около час с работещ двигател.

Махнаха тръбата на входящия въздух и набиха една дюза която впръсква определена порция.

Е тогава какви парцали излязоха от ауспуха.....

Колата след това стана много по отзивчива!

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Ползвах тази добавка и на двата си автомобила и резултатите са потресаващи,какъв батак излезе не е истина.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убеждават ме,че тази добавка щяла да изчисти двигателя

Предполагам, че питаш за 1.8Т.

Ако двигателя няма много нагар ще се изчисти с хубаво масло след няколко смени.

Ако нагарът е много обикновено, след промивка се стига до отваряне на мотора:).

 

Ако искаш да изчистиш мотора, отдели 100-на лева и половин ден - свали и измий картера, свали и измий капака на клапаните, промий маслената магистралка за турбото, слагай нова гарнитура на капака и затваряй.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да изчистиш мотора, отдели 100-на лева и половин ден - свали и измий картера, свали и измий капака на клапаните, промий маслената магистралка за турбото, слагай нова гарнитура на капака и затваряй.

+1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 г. ,,изгорях" със слагането на такава добавка .Сложих я, изчаках колкото пишеше ,после си сложих новото масло и на другия ден тръгнах и ....не стигнах .Последствията запушен от мизерията датчик за масло ( не светна) и ....основен ремонт.При отварянето на мотора вътре беше останала още много мизерия ( явно паднала в последствие).Така че ако не си първи собственик или не познаваш колата как е подържана...си е рисковано,както писа колега по горе 50/50.Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички,по принцип никога не съм ползвал каквито и да е добавки,дори и на старите ми коли.Просто се чудех дали ще се получи нещо,но явно ще си го сменям с това,което карам и да се надяваме,че ще падне лека полека нагарта.Колата е 1.8Т,маслото е Castrol 10w40,втори собственик.Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигател с доволно количество нагар не може да се изчисти с никакви добавки а само по механичен път. Както спомена Робо-то чистене с четката и обезмаслител/нафта и т.н. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички,по принцип никога не съм ползвал каквито и да е добавки,дори и на старите ми коли.Просто се чудех дали ще се получи нещо,но явно ще си го сменям с това,което карам и да се надяваме,че ще падне лека полека нагарта.Колата е 1.8Т,маслото е Castrol 10w40,втори собственик.Поздрави

 

Колега май това не е правилното масло за твоя мотор ?

Редактирано от paci_4444
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 г. ,,изгорях" със слагането на такава добавка .Сложих я, изчаках колкото пишеше ,после си сложих новото масло и на другия ден тръгнах и ....не стигнах .Последствията запушен от мизерията датчик за масло ( не светна) и ....основен ремонт.При отварянето на мотора вътре беше останала още много мизерия ( явно паднала в последствие).Така че ако не си първи собственик или не познаваш колата как е подържана...си е рисковано,както писа колега по горе 50/50.Успех

Колега с коя добавка си изгорял,аз съм използвал Ксенум и съм пре доволен.От добавка до добавка има 100% разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега kerpi134 нямам грам спомен каква марка беше :( .Не казвам, че нетрябва да се ползват добавки ( аз ползвам предимно за почистване на горивната с - ма Pro Tec и съм доволен).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От добавка до добавка има 100% разлика.

Няма никаква разлика. Има нагар, който трябва да бъде свален. Като се свали, този нагар запушва маслените магистрали и моторът и/или турбината блокират.

Различните мотори имат различни работни режим, различна вентилация на картера, различно мазане.....т.е. имат конструктивни особености.

Понеже темата е за 1.8Т - при него използването на добавки за сваляне на нагара е противопоказно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега май това не е правилното масло за твоя мотор ?

Знам,бях на 5w40,но почна да го гори а и стигнах вече 150к и минах на 10.Грешно или не с 10w40 почти не се усеща да спада нивото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и на 400к км. да е колата, си я карай с 5/40.С това 10/40 ще се вкараш във филми със запушени маслени магистрали, от там турбо и те така. :-)

Sent from my IdeaTab A3000-H using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

И това ми е ясно,но много го пипа маслото когато съм с 5/40.Може сега пак да мина на него,ама трябва да доливам.А с 10/40 не мърда въобще.

 

П.П.Ще пусна допитване към всички с Т двигател.Мерси за съвета,просто от майстори съм го чувал

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги продължавам да се одивлявам на как методично подлагате двигателите си на тормоз и мъчение.За N ти път повтарям колата не го гори маслото,то се изпарява защо се изпарява на около 5 к ами защото е некачествено толкова му е животеца.Колко от вас са използвали добавките на Lubegard и Lube1и Xenum,колеги не карайте само на спомени от преди 10 г.Второ колко от вас са карали с премиум масла Amsoil,Red Line

Joe Gibbs или Royal Purple.Спрете да наливате ,,бози,,както аз им казвам на маслата от шир потребата.

Малко дълъг стана коментара ми,но това е истината как при мен с промивка на двигателя,втора смяна на 15 к с Amsoil 5w30 на 210 к нямам никакви проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм обяснил "как":

- когато нямаш нужда от прочистване (примерно заради редовна смяна с хубави масла или мотор, който за разлика от 1.8т не е склонен към образуване на нагар) добавката не вреди....убеден съм, че и не помага, но това вече е до вътрешно усещане:)

- когато има нужда да се чисти нагар - с добавка рискът от блокиране на мотора е огромен, затова се препоръчва механично почистване или преминаване към по-качествени масла с надеждата, че те ще разтворят постепенно нагара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

На едно мнение съм с теб,трябва използваме по качествени консумативи.И най вече да спрем да слушаме гаражните тунери.
Поздрави на всички

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Колеги продължавам да се одивлявам на как методично подлагате двигателите си на тормоз и мъчение.За N ти път повтарям колата не го гори маслото,то се изпарява защо се изпарява на около 5 к ами защото е некачествено толкова му е животеца.Колко от вас са използвали добавките на Lubegard и Lube1и Xenum,колеги не карайте само на спомени от преди 10 г.Второ колко от вас са карали с премиум масла Amsoil,Red Line

Joe Gibbs или Royal Purple.Спрете да наливате ,,бози,,както аз им казвам на маслата от шир потребата.

Малко дълъг стана коментара ми,но това е истината как при мен с промивка на двигателя,втора смяна на 15 к с Amsoil 5w30 на 210 к нямам никакви проблеми.

Ами само мога да кажа,че с този вид масла не съм запознат.И от доста години карам с Castrol.Но от дългото ти мнение виждам,че можеш да дадеш съвет тук -  http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=164070&hl=

 

Мерси.

 

П.П.Няма упомената марка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Моя опит с промивките показва 100% положителен ефект. Доста съм скептичен по принцип към всякакви подобни, но в последните 2г  работя с доста голям набор професионална химия и определено съм доволен. Тази работа със запушените в следствие на промивка магистрали са малко в теорията на вероятностите, правил съм си експерименти като накисвам стари части с доволно нагар и той просто се разтваря без остатък. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...