Jump to content

Проблем с DPF


viara

Recommended Posts

Здравейте!

Имам проблем с DPF -а на Audi A6 4f 2.7tdi.
Отказва да се регенерира както в
движение, така и принудително със
софтуер на Аudi/WV.

Първо на таблото се изписа символа на
DPF, подканящ колата да се покара на
извънградско докато се изчисти (както
обикновено), но този път странното
беше че 2-3 минути след след като се
появи, индикацията изчезна без дори да
съм започнал да карам в режим на
регенерация (на прав участък над 2000
оборота и скорост над 80 км/ч и т.н...).
Няколко часа по-късно светнаха и двете
индикации (реотан + "чек енджин") колата
влезе в авариен режим и нищо не е в
състояние да накара DPF -a да се
регенерира.
Първо се оказа, че не работела перката
на вентилатора пред радиатора -
съответно грешката принуждавала ECU -то
да не допуска регенерация за да не се
стигне до прегряване  - оправихме
перката и пак нищо.

В Порше казаха че обикновено това
ставало заради някакъв датчик, който
като се развали не позволявал да
започне регенерацията, обаче според
диагностиката на Порше при мен този
датчик си работел нормално.

Та след казаното до тук, исках да ви
попитам дали вие имате някаква идея
как да регенерираме проклетия ДПФ, че
вече 2 седмици без кола си е направо
мъка?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Щом си от София твоя човек е колегата "kрematop", махай го заедно с катализатора и ще забравиш за проблемите! Направи си ъпдейт на софтуерите и разхода ще ти падне средно с 1,5л./100км. Поне при мене резултата беше такъв плюс изключване на ЕГР-клапана. Ако колата ти е в кондиция няма да пуши и няма да има странични ефекти, освен икономията и по-добрата динамика :hilezh:

Доста хора му се доверихме и и останахме много доволни :zustimm:

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди в Порше и им кажи да ти пуснат едно регенериране на ДПФ-а и си карай колата. След това ако ти е възможно направи едно между градско като и раздаваш колкото можеш повече газ да държи по-височки обороти и си ти :)

 

 

Стига сте го предлагали тва махане на ДПФ и катализатор като пенкелер за всяка болежка. Едва ли Вяра има нужда от спортни резултати и чипосване. Накрая някой ще се наяде на такъв *** от тия глупости дето ги причинявате на колите ама после никой няма да поеме на човека разноските....

Редактирано от N1995
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност си много прав. Изобщо спортното каране не ми е приоритет. :razz:

Всъщност точно това и направих - отидох в Порше за регенерация и след двучасова обстойна диагностика и всякакви опити да го регенерират и на място и в движение резултата беше нулев.Единствено установиха че не може да започне регенерация въпреки че запълването на DPF-а е под 30 %.

Провериха за някакъв датчик, който се оказа че бил здрав и казаха да я оставя да търсят проблема. След 5 минутен размисъл си я взех след като ми обявиха евентуални 700-800 лв за нещо си ... и т.н . и в крайна сметка така и не ми казаха колко ще ми струва неясният за момента ремонт .

В тази връзка реших да попитам дали случайно някой от вас не е минавал вече по този път. Ако имате някакви предположения биха ми били наистина от полза :wall:

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно всеки ден свалят нивото в Запад. Нали точно защото по нормален път не може да започне регенерация трябва да могат принудително да я направят.  Кое е това "нещо си" което са обявили за смяна? Дай максимално точна информация защото иначе единствения съвет който ще получиш е "дай едни пари да ти махнат DPF-а и катализатора"....

Редактирано от N1995
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже е до болка ясна ситуацията (поне на мен) (без да се уточнява  това "нещо си") и съм минал по този път...ако някой си е играл да я пипа и да й задава, че е с нов ДПФ (за да лъже колата да изкара повече време без главоболия) се стига до неискане да тръгне регенерация и оттам даваш хиляди левове за нафта и не толкова много изминати километри, безсънни нощи и нерви и хоп - свързваш се с някой хакер и си решаваш проблема за малко пари (а ако ти е там и катализатора) може и пари да ти дадат! Като за начало запали животното и се нареди на опашката отзад - ако има миризма различна от чавдарка - значи имаш и катализатор! Ако ли не...казах вече няколко пъти какво да правиш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз реших, да споделя по-прекия и евтин път за решение на проблема! Що се отнася до софтуерното изкл. на ДПФ-а то е задължително, а софтуерното оптимизиране право на избор. Познавам доста хора и с двете опции включая и моята кола и смея да твърдя, че с адекватна поддръжка няма ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се спре само ДПФ-а без ЕГРа, или ДПФ-а + ЕГРа, а насъскването на колата е опция по желание :)

На 12 канал на адаптацията на моторното ЕКУ се задава, че си си сложил нов ДПФ и брояча започва сначале.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, проблема е решен! Трябваше да се направи update на софтуера и принудителната регенерация тръгна, което великите специалисти в Порше не можаха да проумеят. Мерси на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А най-вече на този,който ти реши проблема, т.е. Мишо.

 

П.С. Пропуснал си уникален шанс да разкараш ненужните ДПФ и ЕГР.

Редактирано от Emillion
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се знае колко време ще изкара без главоболия ;) Дано нямаш грижи viara  :dance:

Редактирано от petio_venkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мили не говори глупости. С нормални дюзи и навременна смяна на масло ще изкара още десет години поне тоя дпф!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то и аз бях фен на "белитте кюнци", ама след 6х.км. Софийско градско всичко се затлачи, пък и цените дето искаха за нов КАТ и ДПФ.......

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 02.07месец до днес-20х.км в това число два пъти гръцко слънце ме гря. Първото ходене в сток вариант с разход 7.4л/100км., а втория път след като ходих да й баят-6.1л/100км. В града няма да казвам колко беше сток, щото някой ме питаше дали не е осмак :steinigung:

Не помага слънцето и морето за чистенето на ДПФ-а макар че, в рекламите на А6 не се споменава, че е кола само за магистрала :hilezh:

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би е хубаво да си погледнеш колата при някой който разбира, примерно при Мишо. ДПФ-а се запушва, когато колата има друг по-сериозен проблем, обикновено дюзи. Махането му е отстраняване на симптома, но не и първопричината...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А съвсем отделен въпрос (или не толкова) е, че този ДПФ си има живот около 150 000 км. :) Колкото и да си гледаш дюзите и сменяш маслото редовно...няма да те надживее ;) А за нафтата в БГ има ли смисъл да говоря...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДПФ-а се води практически вечен преди да го скапеш от пикаещи дюзи, развален сензор или от механичен удар отдоле...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано ИЗОБЩО не съм съгласна, че трябва да  " осакатя " кола на 6 год като и махна ДПФ, който до този момент не е създавал никакъв проблем . Като тотален лаик по пътя на логиката все си мисля че нещо което е сложено фабрично и е свързано със един куп други неща, ако се махне все ще даде отражение в един момент ...и проблемите ще са по сериозни.  А между другото след ъпдейта колата май  върви повече от преди , НО това може да е резултат и внушение от карането на близо месец в авариен режим :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...