Jump to content

Ауди А6 автоматик - няколко въпроса


Omega_a

Recommended Posts

Аз ги ползвам като минавам през проход за да не държа на спирачка при спускането. Иначе декември ходих на една хижа предишния ден беше валяло и снега беше отъпкан като си тръгнах на следващия ден. Сложих на ръчни 1ва и докато беше стръмното не посмях да сменя предавка защото беше чист лед. Даже на места газих в страни за да мога да контролирам коалта. На 1ва с 5 км/ч ми се стори огромна скорост особенно като наближавах мост или остър завои  :hilezh:  Понякога найстина ръчния режим е по-добрия вариант. Всияко зависи от това в каква ситуация си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 145
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако в движение ръгнеш на 4/3/2, колата няма да свали предавка. Ще си кара така, докато поради намаляване на скоростта не се наложи такова сваляне и след това вече ще е блокирана до съответната скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги.

 

Наскоро ми направи впечатление , че колата превключва полвин скорост ( това го прави само при доста голям наклон и със малко газ)  Тръгвам минава от 1 на 2 вдига 2200 оборота превклучва половин скорост оборотите падат на 2000 пак качва до 2200 и тогава вече минава на 3. 

 

Ако и подам повечко газ подминава малко 2200 и направо си включва 3.

 

Това което се получава нормално ли е?  Ако нее какъв може да е проблема?

 

Благодаря. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както го описвяаш точно lock-up'а е според мен :)

 

При мен се усеща как връща малко на 3та преди 4та

 

в смисъл: 1а - до 2000 - 2а до 2000 - 3та до 2000 - пада към 400 оборта после пак до 2000 - 4та

 

Това само при пенсионерско ускорение обаче го прави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един глупав върос...Този ЗФ автоматик за които се говори "държи ли на скорост" при вас? Защото карам от време на време А4 1.9 ПД  и то като му върна газта винаги си седи на скорост(оборотите на мотора не падат на празен ход). А същото А4 но с бензинов мотор при най-леко пускане на газта падаха до празен ход както при много други коли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами незнам каква е тази скоростна 3ф но моята никога не пада под 1200-300 оборота дори и при голям наклон. Борд комп ми изписва 0 разход (това при спускане). Поне аз и на ръчни скорости никога не съм изключвал от скорост особенно при движение 40-50 + км/ч. Ако идва реч за икономия не само мое мнение е, че при движение на вклиучена предавка разхода е по-нисък от движение на свободен ход и работещ двигател. Ако разбира се не включим варианта за изключен двигател, но не мисля, че той би бил благоприятен за безопасността на движение и експлоатацията на автоматика.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите падат на 800 веднага.Умишлено съм ги гледал,защото съм го виждал това за оборотите и в друга тема :)

Моите падат на 800 веднага.Умишлено съм ги гледал,защото съм го виждал това за оборотите и в друга тема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както го описвяаш точно lock-up'а е според мен :)

 

При мен се усеща как връща малко на 3та преди 4та

 

в смисъл: 1а - до 2000 - 2а до 2000 - 3та до 2000 - пада към 400 оборта после пак до 2000 - 4та

 

Това само при пенсионерско ускорение обаче го прави :)

 

Точно при ускорение с подаване на много малко газ съм го усещал. Значи да не се притеснявам, че нещо и има на колата... :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите падат на 800 веднага.Умишлено съм ги гледал,защото съм го виждал това за оборотите и в друга тема :)

 

:zustimm: Значи не съм луд. Кутията за която говоря е на кола 2000 година ZF...За мен НЕ Е безопасно да изключва от скорост на свободна. 

 

Добре тогава защо една го прави друга не? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тя като я изключи човек от скорост няма да спести чак толкова много гориво,а и аз си мисля,че не е добре за кутията,а самата безопасност мисля,че не е ОК :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм моята никога не е изключвала от скорост. Колкото и да е дълго и стръмно спускането винаги си я държи на скорост, и на борд. компа дава разход 0,0 

Не съм много на ясно но си мисля че имате проблем с въпросният Lock Up съеденител...

 

ПС Преди Аудито имах Омега А която беше автоматик, при нея заводски няма Lock Up  и при спускане на наклон изключваше от скорост.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за принудително изключване след човешка намеса :) Не ,че сама изключва от скорост :)

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж това за оборотите,не съм се заглеждал  :stupid: Утре ако ми остане време ще пробвам,бавно и бързо ускоряване.Да видя на колко ще превключва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за принудително изключване след човешка намеса :) Не ,че сама изключва от скорост :)

 

Аз до колкото разбрах колегата Vankata_84  иска да каже че при връщане на газта и колата изключва от скорост, не след принудително изключване...   моята Омега също правеше тъка, при спускане мотора не я държеше ( защото изключва от скорост ) и се засилваше като торпедо  :D  

 

Ако не съм разбрал правилно, моля да ме извините

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Хубави са тези автоматици ама да не е късмеъ да се развалят! Ти сменял ли си на твоя автомат масло и филтър,и колко струва тази процедура,че след още 25000 ще трябва да го сменям на моята :)

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменях го, масло взех ZF мисля беше по 27лв литъра филтъра + гарнитурата бяха около 50лв. Труда зависи къде ще отидеш  ( не помня колко ми взеха на мен )  

 

Чета разни мнения тук за Типтроника и все съм на тръни :D  постоянно се ослушвам и гледам да няма някоя капка масло или странен шум, че да не я изтърва и да я прецакам...

 

А като бях с Омегата... кой ти е мислил за такива работи, "ритам паля и заминавам"   бяхме и направили 580 000км (произведена 1987)   2014 разпродадох колата на части и кутията още се използва без да има проблеми. Кутията беше Японска.

 

А тук чета че на около 200 000 и хидротрансформатора повличал втулката на маслената помпа... 

Редактирано от Omega_a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то тука ако четеш и вярваш на всички,може и до психиатрия да стигнеш :D :D

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от скоростта, натоварването и разни други фактори дали ще изключи от скорост като пуснеш газта или не. Ако има възможност, с намаляване на скоростта и отпускане на газта кутията връща надолу предавки, както би правила и ръчна кутия (естествено ако я кара нормален шофьор, който ползва моторна спирачка, а не се засилва и от 4-та например с 50 км/ч директно изключва от скорост :D ). Не съм сигурен, но моята връща до 2-ра или 3-та и не по-малко от 30-40 км/ч. След това директно изключва от скорост и оборотите падат до тези на празен ход. Но това не е проблем, защото както казах се случва при ниска скорост, т.е. се предполага че сте вече почти на светофар и колата просто изключва и допълзява до него :) А относно lock-up-а - при много пенсионерско каране, както сте забелязали сами, се включва доста отчетливо, но това е полезно, защото пести гориво (няма загуби от хидротрансформатора). Тръгнете от място и вижте как ще се усетят три превключвания и сложете веднага лоста на типтроник и дисплея ще показва "2" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това как да се държи: Дали директно да изключва на свободна или да връща скорости надолу зависи от начина на каране но ако не ме лъже паметта имаше някакъв сетинг във VAG-COM'а за shifting (Old, New style) .... спомням си че съм виждал нещо такова ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги забелязах още нещо на моята колица.

 

Днес както си правя завой и без да искам натиснах бутона на кормилото който превключва скоростите и върна една скорост надоло, без лоста да е в положение на ръчен режим. ( в първия момент се шашнах :D помислих че нещо се побърка ) но после реших да пробвам пак и се оказа че копчетата работят дори и без лоста да е на ръчен режим. При натискане на бутона кутията реагира и сама минава в ръчен режим като след около 20 сек пак се връща на автоматик. 

 

Странното е че на колега със същата кола това не се получава. Копчетата на волана са активни само когато лоста е в ръчен режим. Та някой знае ли защо тъка... ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...