Jump to content

Ауди А6 автоматик - няколко въпроса


Omega_a

Recommended Posts

А тоя автомат на какви коне и нютони държи? Имам 2.7 битурбо и се чудя дали няма да издъхне автомата ако се напомпа до към 300 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 145
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Това е колата със 6 степенния автомат, лично съм я карал:

 

http://www.cars.bg/c1051816

 

И как точно реши че скоростите са 6, да не ги брои на гъзомер?

 

В сериозните таблици за тези кутии си пише че 6HP19 се слага на 4F/C6 а на C5 в каквито и да е модификаци седи 5HP19 с изключение на 4.2 литровия който е с 5HP24 както казах.

А тоя автомат на какви коне и нютони държи? Имам 2.7 битурбо и се чудя дали няма да издъхне автомата ако се напомпа до към 300 коня.

 Твоя автомат има по една пластина повече в пакетите и може да устиска чип но той трябва да е направен така че да не стоварва целия торк в ниските обороти за да не прекине кутията като солета. Проблема на тези кутии не са пакетите със съединителите а хидротрансформатора който е консуматив и ражда без никакви проблеми. Проблема е че като роди си заминава моментално и помпата и някой друг пакет.

 

Има разни "усилени" торк конвертори но доколко да им се има доверие нямам идея. Ще го тъпча този път в идните месеци. Стандартната 5HP19 я дават до 310/320 Nm.

 

Ето ви един ценен линк с точните кодове на кутиите по ZF по VAG и по код на кутията (буквен) и това къде се е слагала и в какъв период (по мощност/тип и код на мотора).

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

значи не е добре да се вдигнат малко конете с нютоните.по бързо ще износят кутията,явно само козметично ремапче ще се прави

 

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как точно реши че скоростите са 6, да не ги брои на гъзомер?

 

Колата е с мултитроник и там на ръчен режим мисля, наистина са 6 скорости както казва колегата. Може и да бъркам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук коментираме 5HP19 и наследниците и а не мултитрошляците. Редно някой като пише да се запозне за какво се пише и тогава да прецени дали да пише въобще.


значи не е добре да се вдигнат малко конете с нютоните.по бързо ще износят кутията,явно само козметично ремапче ще се прави

 

Прави се "сейфти" ремап или иначе казано съвсем лек без да се изстискват турбините сериозно. Хем турбините ще устискат по-дълго хем и кутията няма да снесе много бързо. А тя рано или късно снася/ражда.....проблема е в начина по който го прави, така че да гарантира сериозни щети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно ми е, написах го това за да се доразберете с колегата, че той си знае неговото ти твоето, а говорите за различни неща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е коректно да се говори за "предавки" в истинския смисъл на думата при мултитроника, така че може би затова колегата твърди, че са 6 :) Иначе ogip - не знам по какви маршрути караш, но не очаквай според мен да постигнеш нисък разход. Аз също наскоро си направих профил в spritmonitor и можеш да видиш в подписа ми данните (колата е от първите 2.5 и я карам спокойно само градско).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам си нормално - прекосявам целия център и после Цариградско, минавам малко преди 8 и хващам лек трафик. Пешо, ако кутията е 310/320 Нм то 150-коньовия дизеляк само ги постига, а 180 е 370Нм?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марсианец, както каза ogip, 5НР19 още заводски държи на въртящия момент на АКЕ-то, а може и да се "припомпа" с още 40-50 Нм, ако се мапне качествено именно по пътя на твоята логика, да идва торка малко по-късно, а не в ниските.

 

ogip: Умишлено не съм сложил линк към профила ми в спритмонитора, но лесно можеш да ме намериш там, ако сложиш нужните филтри.

Обективната истина в моя случай е следната: за около 16000 км, с 85% градско, разходът е 11,6/100. Само градско се върти около 12/100, зимата плюс 1/100, кратки дистанции - плюс 3/100 :hilezh:

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как точно реши че скоростите са 6, да не ги брои на гъзомер?

В сериозните таблици за тези кутии си пише че 6HP19 се слага на 4F/C6

Това което пише по книгите не расте по нивите. По някога има изключения, фактите сочат друго. BDV мотора се монтира и на 4F, какъв е проблема и кутията да се монтира на някой от последните модели 4В?

На последната предавка при 3000 оборота колата е със 160, и на фиса отдоло свети 6-ца (на автомат и ръчно). Според теб на на коя предавка е?

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да има изключения, колега :) Чисто и просто в С5 е нямало никога 6-степенен автомат. Както ти казаха колегите това е защото колата е мултитроник и там в ръчен режим показва 6 "виртуални" предавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оги разхода не е всичко  .. Лично АЗ не харесвам тоя автомат , всъщност харесвам много малко автомати.. Примерно 6 ст в  е65-цата\ 6HP24 \ която карах и като софтуер и механично се допълваше почти перфектно с колата... същото немога да кажа за уж същата кутия в а6 с6... Предишното БМВ е46 не бях очарован от ГМ кутията  въпреки ,че при директно сравнение работи достатъчно добре ако не и по-добре от 5HP19.....ДСГ тат пък  особобено в малките мотори съкс :hilezh:

При ауди всичко е по -сложно лично аз бих изкубал автомата и сложил ръчка   точно както направих с 4HP22 от е32 ката и доидоха 30 коня отгоре както и 3-4 литра надоли чесън градско...

Признавам явно имаш доста железни нерви щом пак си взе подобна конфигурация кола .. пожелавам ти много безаварийни километри с кеф да ги навъртиш :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

:bia:

 

С риск да стане малко офтопик, нека поставя така нещата:

Бюджета и желанието ми за по-комфортна колица ме насочват да си купя Ц5. Искам куатро - 1.9тди и 2.4 отпадат. Никак не съм фен на атмосферните мотори, особено за стари премиум кокали, мразя апетитът им за масло и бензин, както и не ми се занимава с чеснова диета (повече). Остават ми 1.8Т,  2.5Тди, 2.7тт, 4.2. Тръца е ОК, но ... бордовото оборудване обикновено е по-скоро типично за Тойота - скръб... 2.7тт - страх ме е от тия турбинки, температурите и местоположението им, знаем и за техните ядове с егт и т.н., тегаво газифициране, иначе за мен е на второ място по избор от приоритетите ми. 4.2 - супер, ама... ръчка! Поне за месеца, в който търсих кола, не видях ни едно читаво 4.2, или във възможностите ми. Отделно екзотиката при обслужване и ремонти по спирачки, окачване, екстериорни и интериорни детайли... Какво остава - 2.5 тди. Не го превъзнасям в никой случай. Пазарите са заляти на 80% с тоя тулуп, избор голям - кеф ти дрънголник за 2к, кеф ти богато оборудван лъскоч за 10к, с натрупания ми опит смея да ги познавам доста добре и отсях от 50-на обяви 15-на коли за оглед, Всичките ги посетих и прегледах както си знам и от всичко това една-единствена ставаше като екстри и състояние (според мен), дори нямаше колебание между една и друга.

Човъркам си сам каквото мога, чета, намирам части с отстъпки, познавам разни ценни хора и мен ме устройва този вариант - 150-200 дизелови коня, с характерни болежки, каквито има всеки един агрегат повечко, или по-малко.

 

Сега съм на път да разбера, че този умрял автомат в никакъв случай не бе част от цялата ми схема, но... Ще покаже времето, още малко шанс ще дам на колицата! :schlaumeier:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе на дълго автомата става. Особено пък ако е по магистрала... кеф ти да го караш. При мен на 100км/ч като забоде 5та и забравям, че колата има някакви скорости(макар и автоматични). Ако се наложи изстрелване мачкам, чакам секунда и излитам :hilezh: Градското и извънградското му куцат на тоя автомат. На 2.5то беше по-тегаво, но колата беше сток и не знам как би се представял с чип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което пише по книгите не расте по нивите. По някога има изключения, фактите сочат друго. BDV мотора се монтира и на 4F, какъв е проблема и кутията да се монтира на някой от последните модели 4В?

На последната предавка при 3000 оборота колата е със 160, и на фиса отдоло свети 6-ца (на автомат и ръчно). Според теб на на коя предавка е?

 

Ако имаше и минимален шанс да забодеш 6HP19 на С5 то тогава щеше да има доста преправени по този начин коли. 6-степенната е около 2-3 пъти по-адекватна а донори бол. Последните Ц5-ци са с мултитроник с S режим така че си карал мултитрошляк. Ако си спомняш как са се движили стрелките по таблото ще ти се изясни.

Карам си нормално - прекосявам целия център и после Цариградско, минавам малко преди 8 и хващам лек трафик. Пешо, ако кутията е 310/320 Нм то 150-коньовия дизеляк само ги постига, а 180 е 370Нм?

 

Както казах 310-320 Nm е на базовата кутия, за 2.7тт и за 2.5 тди мисля че използват сродна кутия с по един допълнителен диск в пакетите да устисква и предполагам леко е пипнат торк конвертора. Но карйния резултат е кутия която работи на ръба на възможностите си в сток вариант за моторите, затова се чипват "внимателно" и не се мачкат много в ниските. Всяка кутия се чупи реално от въртящия момент и като сме по-плавни в подаването на жегата има шанс да устиска повечко.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така че си карал мултитрошляк.

Незнам какъв трошляк е,но до сега не е имало никакъв плоблем с автомата. Най приятното е че си караш спокойно със 150...160 с температура на маслото едва достигаща до 100'С и разход на газ под 11/100, а двигатела се разбира че работи само по оборотомера. Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля,че един софтуер може да пратовари тая кутия на Зф тя най-вероятно е предвидена с достатъчен резерв  в противен случай щеше да се чупи поголовно а тя си ражда след 250 х......Със стокова карантия и турбо няма шанс да се строши според мен 40-50 60 н са нищо за нея...

Отделно ако говорим конкретно за душегуба огромната му слабост е именно при потегляне ,във високите ако го ребриш върви що годе и ако не може да подобри нещата не ти трябва изобщо ..чип...... При моят кош имаше голяма разлика но пък ръчка и преднячка = пръчка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
...

Има разни "усилени" торк конвертори но доколко да им се има доверие нямам идея. Ще го тъпча този път в идните месеци. Стандартната 5HP19 я дават до 310/320 Nm.

 

...

Тръгна ли да тъпчеш по пътя или още не си?

 

Да питам и друго... Тия кутии да не са "умни" като при БМВ-тата и да се нагаждат според стила на водача, че днес останах с такова впечатление. Попринцип си карам в ниските и само при нужда намачквам, но днес барах някои работи по колата и направих една "масажираща" разходка. Раздавах и яко газ и не след дълго забелязах, че автомата не иска да превключи предавка нагоре като отпусна газта на 3000-3500об (сякаш съм на "S"  а си бях на "D").  След това започнах да карам нормално и автомата започна да качва предавки на по-ниски обороти :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май има нещо такова, не съм ровил за подробности в нета.

В тази кутия за 5к км установих, че най-много ме дразни превключването от 2 на 3. Разстоянието като предавателни числа е доста голямо, има някаква междинна предавка за замазване на положението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен 3,4,5 са дългички, но пък не съм обръщал внимание как е от 2-ра на 3-та.  На 5та като и набича кикдауна сваля на 3та и излитам :hilezh:  Ако не беше толкова дълга кутия досега да са ме обзели греховни мисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сравнявам с един и същи (почти) Онзи мотор  :hilezh: на който карах ръчка - 5-тата на 5хп19 = 6-та на ръчката като обороти/скорост. Недостига като бройка на превключване ми идва точно между 2 и 3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгна ли да тъпчеш по пътя или още не си?

 

Да питам и друго... Тия кутии да не са "умни" като при БМВ-тата и да се нагаждат според стила на водача

 

Имат известна самоадаптация по начина на шофиране да, колко е "дълбока" обаче не се наемам да кажа.

 

Ми на 01.08 е планирано да влиза в бокса защото тогава жената е в отпуска и мога да ползвам Ондата и за да ходя на работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колко пари е усилената карантия? С какви данни е? Мисълта ми е че ако е по-яка от на моята кутия, то при евентуално обслужване на автомата да сменя карантията с таз усилената за да не се притеснявам от по-агресивен чип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...