Jump to content

DPF със или без?


Bilsan

Recommended Posts

Колеги дайте мнения как е по-добре дали с ДПФ филтъра или без и какви са ползите от него или загубите. Ако се премахне каква ще е цената, но да е качествено. Колата е Audi A6 S-Line 2.0TDI 103kw/140hp 7-Multitronic-Automatic.
Благодаря!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 613
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

ДПФ филтъра, ползите от него са само за ОКОЛНАТА СРЕДА, за теб полза никаква, конкретно. Вече ги премахват качествено и в квартални гаражчета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дпф, стара кола и българска нафта за мен е равно само на проблеми. Махането е сравнително евтина процедура и се прави от доста хора вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет е ако нямаш проблеми да не го махаш. Специално 2.0 TDI  е по-лесен и за регенерация и за принудителна регенерация.

И най-вече ако тръгнеш да го сваляш не забравяй да им кажеш да не свалят катализатора/това дето е в бурията по-малкото преди самия ДПФ/, че после мирише като икарус край колата.

Ако пък си решил и него да го разкараш ще ти го купя ако колата ти е до 150 000 км. Аз пропуснах да има кажа като я правиха моята и сега ме е яд за пред-катализатора..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България няма ли контрол на изгорелите газове при преминаване на ГТП???
Това във връзка и с премахването на катализатора!

В Германия разликата м/у коли със и без ДПФ при данък е доста голяма, а и тези без нямат право да се вдижат в центъра на големите градове, защото обикновенно са с червена плакета. Но........за България нещата винаги стоят по "другият" начин!

Дали няма да се промени скоро мисленето на хората за премахването на катализаторите и ДПФ филтирите!?!
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоса с проманята в мисленото е дискутирано вече и няма смисъл да се дъвчи.

 

Що се отнася до самия DPF, както споменаха колегите основната му задача е да прави колата по-екологична. Както и споменаха работата му в Българския условия обаче е доста трудоемка :D. За точен съвет дали да го свалиш или не, не се надявай. Тука ще чуеш и двете крайни мнения, подкрепени с 2 страници спам :). Ако ти се запушва много често и не ти се занимава, сваляй го. Ако обаче смяташ да заминаваш за някъде, както спомена колегата горе, нещата малко се променят. В някои страни (чувал съм, на мен не ми се е случвало) е възможно да ти направят проверка на пътя и да ти ударят глоба. Ако се местиш да живееш другаде, данъците може да са по-високи и т.н. Тук проблеми с данъчните или ГТП няма. На последното ГТП ми проверяваха газовете (което ми се случва за пръв път), но никой не ме питаше имам или нямам DPF. Съмнявам се да са ме проверявали по рамата (аз фабрично нямам).

 

Дали ще се качи мощността и ще стане по-икономична колата... на теория е така. Това и пушенето в голяма степен зависят от състояните на колата ти. Затова и много от колегите (с право) ще те посъветват първо да се увериш дали всичко ти е изрядно преди да се отърваваш от DPF-a.

 

За катализаторите, колегата също е прав... усеща се разлика, но и миризмата е остро осезаема :). И от там пушенето също може да се увеличи (появи).

 

Така че, проазтърси се из нета за коментари и обърни внимание най-вече на тези които са дадени от хора минали през това, а не някой който я чул, я недочул... Аз съм и без DPF, и без катализатори (и двата) и без EGR и сега имам 3 неща по-малко за които да мисля. Да мирише малко повече, което още не съм преценил дали е проблем който да решавам или не.

 

И в крайна сметка, да инженера го е сложил там с идея, но част от тая идея е била колата да се кара с нещо което поне наподобява нормално гориво :)

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България няма ли контрол на изгорелите газове при преминаване на ГТП???

И аз това се питам всеки път като карам след някой рейс...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоса с проманята в мисленото е дискутирано вече и няма смисъл да се дъвчи.

 

Що се отнася до самия DPF, както споменаха колегите основната му задача е да прави колата по-екологична. Както и споменаха работата му в Българския условия обаче е доста трудоемка :D. За точен съвет дали да го свалиш или не, не се надявай. Тука ще чуеш и двете крайни мнения, подкрепени с 2 страници спам :). Ако ти се запушва много често и не ти се занимава, сваляй го. Ако обаче смяташ да заминаваш за някъде, както спомена колегата горе, нещата малко се променят. В някои страни (чувал съм, на мен не ми се е случвало) е възможно да ти направят проверка на пътя и да ти ударят глоба. Ако се местиш да живееш другаде, данъците може да са по-високи и т.н. Тук проблеми с данъчните или ГТП няма. На последното ГТП ми проверяваха газовете (което ми се случва за пръв път), но никой не ме питаше имам или нямам DPF. Съмнявам се да са ме проверявали по рамата (аз фабрично нямам).

 

Дали ще се качи мощността и ще стане по-икономична колата... на теория е така. Това и пушенето в голяма степен зависят от състояните на колата ти. Затова и много от колегите (с право) ще те посъветват първо да се увериш дали всичко ти е изрядно преди да се отърваваш от DPF-a.

 

За катализаторите, колегата също е прав... усеща се разлика, но и миризмата е остро осезаема :). И от там пушенето също може да се увеличи (появи).

 

Така че, проазтърси се из нета за коментари и обърни внимание най-вече на тези които са дадени от хора минали през това, а не някой който я чул, я недочул... Аз съм и без DPF, и без катализатори (и двата) и без EGR и сега имам 3 неща по-малко за които да мисля. Да мирише малко повече, което още не съм преценил дали е проблем който да решавам или не.

 

И в крайна сметка, да инженера го е сложил там с идея, но част от тая идея е била колата да се кара с нещо което поне наподобява нормално гориво :)

Много вярно за горивото. Ама и инженера на Ауди ако бе помислил малко повече как да става регенерацията без такива големи разправии с вкарване на нафта, палене на саждите при 700 гр и други такива според мен твърде сложни и неустойчиви като процес операции и аз щях да се боря да го чистя или да го сменя, но пред дилемата на всеки 2 седмици на градско да светва че иска регенерация и от друга страна пък никаква обратна информация на таблото кога се регенерира и кога не, смятам че не е измислено съвсем точно като процес. Може да ми изкарва на акумулатора колко е зареден, а не се постарали да направят подобно за ДПФ филтъра, а тук за разлика от БГ лентата е като на забавен каданс няма повече от 16-17 кадъра/90% от шофьорите карат сякаш имат един век живот пред себе си/ и двигателя при мен трудно стига и 1000 оборота по ежедневния маршрут , така че няма как да не се задръства това нещо на градско.

Та това беше логиката за взимане на решението за премахване при мен. Всеки може да си прецени за себе си, но би трябвало и в БГ да стане незаконно, като услуга от страна на сервизите. Иначе това с тези сонди и вкарване на течност тук ми казаха, че е вятър и мъгла и са спрели да го правят, а гледам и в Германия метода е само един: сваляне/а специално при Ауди това по мое лично мнение щото гледах процедурата при мен не е никак ама никак за всеки гаражен майстор работа/ и принудително изгаряне на саждите в специална машина като мини пещ. Разбрах, че имало и в БГ вече такава някъде.

Редактирано от roggger
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България няма ли контрол на изгорелите газове при преминаване на ГТП???

Това във връзка и с премахването на катализатора!

В Германия разликата м/у коли със и без ДПФ при данък е доста голяма, а и тези без нямат право да се вдижат в центъра на големите градове, защото обикновенно са с червена плакета. Но........за България нещата винаги стоят по "другият" начин!

Дали няма да се промени скоро мисленето на хората за премахването на катализаторите и ДПФ филтирите!?!

 

Няма да се промени скоро мисленето на хората, защото със или без ДПФ повечето българи на могат да стигнат до големите европейски градове по финансови причини, а и червената плакета си е на мода у нас от 70 години насам. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам за цел да упреквам начина на живот на, който и да било от колегите от форума.По-скоро се замислих за разликата в ценностната система на Европейците и нашата!Може би всичко си изисква време и след 5-10 години и при нас ще стане нормално да се купуват по-скромни коли, по-нови, с по-малко разходи за подръжка и гориво, за сметка на по-голям бюджет за семейството или за някакви други цели облагодетелстващи всички негови членове, а не само нас "шафьорите" на Осмаци и Шестаци с куаттро и мноооооо иЕкстри!

Аз за това карам дърт шестак бензин и си го гледам като новичък и сега ще му менкам задните дискове+накладки за 130Е с труда.

Не ми излизат сметките с дизел. Данъци, застраховки, помпи, дюзи, дпф и т.н.    

Ако дойде момента за дизел ще му мисля, но бих си купил по-обикновенна кола за далечни пътувания по Аутобана до работа и обратно с по-малка цена, подръжка, застраховка и всички разходи по него.Пежо например са решили проблема с течност за ДПФ, доколкото съм запознат.Там дали има дилеми след определени Км. пробег или само се сменя течността?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По хитро е измислено при французите, но и те страдат доколкото разбрах аз като четох по форумите, но като че ли не толкова много.

Поне доколкото разбирам техния е на генерацията отдолу и с по-лесен достъп, може и да не съм прав, но с такова впечатление останах.

При Ауди е при двигателя точно под турбото, за де се топли лесно-едно заради катализатора/дизелов оксидатор се нарича всъщност/който е де факто две в едно пред-катализатор и катализатор, защото дизела работи на по-ниска температура и за да е ефективен катализатотра му трябва мин. 200 гр. темп на изгорелите газове, и второ за да се достига регенарационна темп. по-бързо. При французите оксидацията на саждите става с тази течност, която стартира химически процес на оксидация на саждите вместо това да става при висока темп. като при Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за момента след намесата на Маднес/можеш да ги намериш тук във форума и да се разбереш с Васко, сервиза им е на Владая 8/ проблем нямам, но пак ти казвам кой знае каква файда от махането на ДПФ няма, освен ако имаш проблем с него и мислиш че не може да се намери друго решение и ако все пак тръгнеш към тази интервенция не махай катализатора.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не намалява ли разхода, колата не върви ли по-добре, почна ли да пуши колата след премахването?

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пада разхода, колата върви по-мазно, пуши съвсем леко след даване на яка газ ;) разбира се, всичко зависи от този който го маха и дали ще ти сложи чип след това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ти прави проблема ДПФ-а и не си отишъл на майстор, на който имаш доверие и той да ти е казал след диагностика, че ти е в ДПФ-а проблема е превързване на здрав крак. Освен самата операция по махането трябва и да се пипа в ЕКУ-то а не става просто с наливане на софтуер от кола фабрично без ДПФ. При здрава кола разхода ще ти падне на куково лято, пада им разхода на хората дето имат принципно затлачени ДПФ-и, проблеми с дюзите и тн и като отпушат малко отзад колата си стига нормалния разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кукувото лято идва и през зимата понякога :) братовчед ми си махна също ДПФ-а (без да е имал никакъв проблем с него) просто заради падането на разхода и по-голямата ряз на колата! Когато го няма филтъра (дори и без слагането на чип) колата си харчи по-малко (поради липсата на пречистване на саждите, което от своя страна вдига разхода).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колко е разликата в разхода на стоково 3.0 в добро състояние преди/след манипулацията? Внимавай само да не изкараш резултати, че гаражните майстори са минали тези на Ауди, че много смех ще падне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По книга го дават супер извънградско - 6.1л./100км. - говорим за нова кола! Аз свалих 8 годишното си коле на 5.9л./100км. Все пак има значение вида на маршрута, нали така? А за градско - последния път за около 330 км. ми даде разход 9.5 :) Нека всички с двигатели 3.0 и с ДПФ да кажат колко им горят колите в града. За твоята също можеш да споделиш колко ти бърка в джоба в София и извън...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...