Jump to content

DPF със или без?


Bilsan

Recommended Posts

Днес след упгрейдването на софтуера на таблото и скоростната кутия на моя 4ф, при КРЕМАТОР реших да си спра и вихровите клапи. Бях изненадан от резултата скоростната кутия спря преритването между първа и втора скорост. Двигателя работи по тихо и разхода на колата (според мен ) падна с 1-2л/100 градско. Извънградско още не съм я карал.... Много съм доволен

И аз се нареждам на опашката със спрените клапи. Въпреки новите лостчета и т.н. се изкефих макс на по-добрата динамика в ниските, по-ниския разход и най-важното: вече няма помен от миризмата на празен ход!!

Който е пропуснал да побърза, няма да съжалява!

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 613
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

А аз трябва да ходя при kpematop след месец за премахване на ДПФ,ЕГР off, коригиране на дюзи, флашване на кутията и като цяло да се прегледа колата за проблеми :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срам ме е да си призная, за десетината софта които правихме със Стефан, голям тормоз му упражних за тази год. време :steinigung: Лично мнение-от първия или втори път няма как да се получи. Колите са доста различни от към състояние, пробег и разбира се изисквания на собствениците. Все пак това ми е поредното пипано Ауди с турбо и знам какво искам....

Важното е, че вече колата ме кефи-плавна динамика по целия оборотен диапазон и при спокойно каране даже се отплаща с икономия под заводските показатели :dance: А с тези клапи е голяма магия-сега в ниските опъва здраво и няма абсолютно никакъв лаг :flehan:

Вярно доста я окастрихме от към агрегати-ДПФ, КАТ, ЕГР, фихрови клапи, но сега няма и помен от оНзи "СПРЕЛЯК" дето бях купил преди 14-месеца.

30х.км. и колата ОЩЕ няма ядове, дори падна на три пъти до Гръцко на 6.0/100км. Това го споделям за тези, които се колебаят- кое, защо и как :zustimm:

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да 6,1/100км., ако може да се вярва на това което сипват на колонката. Замерено три пъти за по близо 1000км.пробег. Това е спокойно каране по ограничения с клима. В петък ще направя един по нашите пътища и ще споделя за ефекта от спирането на клапите. В града е -0,5л./100км. при мен.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намирам леко противоречие на поставените агрегати от Ауди с цел екология. Вихровите клапи и егр-а са за да намалят вредните емисий нали така?

Това означава, че използвайки ги колите би трябвало да изгарят по добре горивото.

1лт гориво прави еди колко си гр изгорели газове при изгаряне с Х кислород. Махайки клапите и егр-а ние добавяме повече кислород, т.е подобряваме изгарянето. Отделно изгореното гориво за единица време при еднакви други условия е по-малко отколкото когато егр и клапи бачкат. Щом изгореното гориво е по-малко и е изгоряло с повече кислород аджеба саждите и останалите вредни емисий не са ли по-малко?

Редактирано от baba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, защото няма вторична обработка и си излизат директно. Но това може би е вярно, ако сравняваш какво излиза от цилиндъра.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта кола лудна като оправих турбопътищата.

Тия дни ще завъртя едни 1000км и ще споделя после реакния ефект от разкарването на ДПФ и Катализатора.


Намирам леко противоречие на поставените агрегати от Ауди с цел екология. Вихровите клапи и егр-а са за да намалят вредните емисий нали така?
Това означава, че използвайки ги колите би трябвало да изгарят по добре горивото.
1лт гориво прави еди колко си гр изгорели газове при изгаряне с Х кислород. Махайки клапите и егр-а ние добавяме повече кислород, т.е подобряваме изгарянето. Отделно изгореното гориво за единица време при еднакви други условия е по-малко отколкото когато егр и клапи бачкат. Щом изгореното гориво е по-малко и е изгоряло с повече кислород аджеба саждите и останалите вредни емисий не са ли по-малко?

Тоше,

прав си според мен.

Въпреки,че е на 1.9 АФН мотор един приятел ходи да му мерят вредните емисии,после направи генерация,разкара егр и катализатора,чипна я,после пак отиде и колата показа по-ниски стойности на вредни емисии

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, защото няма вторична обработка и си излизат директно. Но това може би е вярно, ако сравняваш какво излиза от цилиндъра.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Вторичната обработка е само на празен ход и при малък лоад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намирам леко противоречие на поставените агрегати от Ауди с цел екология. Вихровите клапи и егр-а са за да намалят вредните емисий нали така?

Това означава, че използвайки ги колите би трябвало да изгарят по добре горивото.

1лт гориво прави еди колко си гр изгорели газове при изгаряне с Х кислород. Махайки клапите и егр-а ние добавяме повече кислород, т.е подобряваме изгарянето. Отделно изгореното гориво за единица време при еднакви други условия е по-малко отколкото когато егр и клапи бачкат. Щом изгореното гориво е по-малко и е изгоряло с повече кислород аджеба саждите и останалите вредни емисий не са ли по-малко?

Саждите са по-малко, но азотните окиси се повишават. Моята логика е, че понеже по това време улавянето на сажди с DPF е било по-добро от способността за неутрализиране на азотни окиси(в днешно време за това се грижи AdBlue и съпровождащатата го система), производителите са намаляли отделянето на азотни окиси чрез начина на изгаряне като са повишавали въглеродните отпадъци в процеса и след това са ги улавяли и изгаряли с DPF.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е навързано. В общия случай при повече кислород имаш повече азотни окиси и по-малко сажди, а при по-малко (с ЕГР и вихрови клапи) имаш повече сажди и по-малко азотни окиси. Със сигурност има и други вещества, но тези са главните обекти на еконормите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, със сигурност са ги сметнали като система. Неслучайно ЕГР не може да се спре като има ДПФ.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сажди нямам, за азот не мога да кажа.. ама баба е сток без дпф, там сметката е друга.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Е ти преди казваше, че не може. Пробвано ли е вече?

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая не говорим за видими сажди :hilezh:

Между другото на мен винаги ми е било интересно, освен това че колата става по-пъргава и съответно крака олеква и това че се премахва пост-инжекция и регенерация на дпф, има ли нещо друго, което сваля разхода. Имам предвид същинския разход, който реално извършва работа, а не някакви "обслужващи"функции?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също намирам огромна разлика между колата, която купих преди 8 месеца и колата сега.

Бях удивен как кола 240 коня може да е толкова тромава на ниски предавки и при тръгване.

След махане на ДПФ, катализатор и спиране на ЕГР, сега колата не дава да и пипнеш газта- направо подскача:)

За разхода да не говорим-в началото градско под 14 не падаше, сега спокойно си правя 10-11/100

Предстои и спиране на вихровите клапи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми хареса дебата и най-вече тезата на "baba"-та, която се припокрива с моето обяснение за ситуацията!

Дано се запази добрия дух и дебатите на грамотни участници, за да бъде той полезен на повече фенове на любимата марка :zustimm:

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да 6,1/100км.,

Цитиране на предходно мнение!

Днеска обадих 6.9 за 300+ км и средна скорост 134км/ч

Как да не е доволен човек :)

Утре имам смесено грацко,селско и извън,като мисля да карам по знаците и ще доложа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...