Jump to content

Калибриране на LPG инжектори.


Recommended Posts

Някой пробвал ли е да направи най-важното нещо от обслужването на газовия инжекцион - след почистването да си калибрира дюзите?

 

Голямо количество глупости изписани във форума, а за нещо важно, почти нищо!

 

Ако някой го е правил все пак, да сподели опит тука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки който почиства инжектори би трябвало да прави калибрация. Извършва се с индикаторен часовник. Отнема около 20 мин. Какво по-точно те интересува по темата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е да се знае обаче, какво трябва да е разстоянието на отваряне за различните марки инжектори. Ако някои е запознат с конкретни стойности нека да сподели.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рейл идва фабрично калибриран на 0.6 мм. В спецификациите на всяка рейка има описано фабрично заложения ход на буталцето. Мембранните рейки мисля, че не се калибрират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм ги от 0.4 до 0.6мм. За мен най-добре работят на 0.5, аз на всяка смяна на филтри почиствам и калибрирам задължително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 аз на всяка смяна на филтри почиствам и калибрирам задължително.

Тази смяна на колко км я правиш? При първото измерване преди да настроиш има ли големи отклонения от предишната настройка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10-12 хиляди км, когато ми остане време. Всеки път е различно. Случвало се е и да няма отклонения. Дори и да е имало отклонение не е било повече от +- 0.1 на цилиндър. Аз съм с рейка Рейл Апач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мисля, че със шублер може да постигне нужната точност на клибрирането. Стенда, като го гледам по клиповете е елементарен, но дори и без него настройката може да се направи, но с индикаторен часовник и импровизирано фиксиране на часовника спрямо инжектора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За шублера забравете, няма как да помогне, истината е в микромерния часовник, някаква съвсем простичка установка може да свърши работа, аз настройвам на 0.50, това е доказано най-правилното разстояние. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз захранвам бобината на инжектора последователно през бутон и луничка 35W на 12V от акумулатора с помпща на щипки.

Направил съм си две втулки за индикаторен часовник (една с резба за VALTEK, една с резба за RAIL) и допълнително укрепвам стеблото на часовника към втулката с PVC лента. Пробвал съм ход 0,4 и 0,6 - за сметка на отворите на дюзите разбира се, и не виждам особенна разлика. Може би малките разстояния са оправдани при гонене на по-голяма бързина. Но и според мен оптималния вариант е 0,5мм. Преди да калибрирам затоплям рейката до 40....50 градуса. Незнам дали има особен ефект, но предполагам има разлика за гумените О-пръстени деформацията при 15...20гр. и 40...50гр. 

 

До колкото знам, преди Valteka бяха завоски на 0,4мм, а RAIL на 0,6мм., немога да си обясня тази разлика след като са конструктивно подобни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е проблем да пусна направо линк към фотоотчета в Рено форума, който лично съм публикувал по въпроса: Фотоотчет: Профилактика на бутални газови инжектори Rail

Ако е проблем, предварително се извинявам, нека модераторите да изтрият този пост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Колеги някой пробвал ли е да калибрира рейка RAIL NOUMEA (като на снимката) с уреда по горе във видеото. Ако да, то махат ли се от рейката и една по една дюзите и се калибрират или закачени 4-те заедно като нормална рейка както е във видеото. Мерси предварително

post-60018-0-35816300-1432969836_thumb.j

Редактирано от bat'joro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми е, че ще се калибрира на машина като във видеото по горе в  отговор 3 на темата, там виждам че щуцерите са махнати дето влиза иглата на индикаторния часовник.  Щуцера на noumea-та също ще се махне. Иначе за преход мисля че ще трябва ако се нанизва директно индикаторен часовник за да може да се застопори хубаво но тук е друго. Питам защото ходих при един майстор с такава машинка и каза че може и да не стане и да мина другата седмица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Потърси си друг майстор, тоя е лабав, калибровката е работа точно за една минута без да бързаш, да те връща за другата седмица, все едно ще изливате бетонна плоча ?   :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иска ми се да видя как точно става калибровката за една минута. Може ли да пуснеш клипче, или някаква демонстрация да направиш?

Sent from Мобифоня powered by Мобиком

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Как е по-правилно да се калибрира рейката веднага след работа на двигателя когато рейката е гореща или при студена рейка? Защото калибрирам горещата рейка и когато изстине и е студена и проверя пак с индикаторния часовник показва различни числа от предишните къде в  плюс къде в минус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко големи са разликите? Не сали всички разлики в една посока при топли спрямо студени? Според мен ако са в рамките на +-0.02...0.03мм не е чак толкова фатално. Иначе принципно ако има значение, би следвало да е по-важно да са еднакви разстоянията при загряла рейка, тоест при работна температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...