Jump to content

Бензиновата помпа бръмчи.


dorsy

Recommended Posts

Колеги, в последно време забелязах, че след по-продължително каране бензиновата помпа започва много силно да бръмчи. Колата е А4 ADR 125к.с. и е с газова уредба Фобос2. Бензиновата помпа не е спряна, когато колата работи на газ. Задължително обаче си държа около половин резервоар бензин, така че изключвам възможността да се прецаква от каране на газ с малко бензин за циркулация. Отделно помпата я смених преди около две години, като тогава взех чисто нова и е на около 20 000км. Каква може да е причината за това бръмчене, възможно ли е да е от боклуци в бензина или някакъв проблем с налягането. Интересното е, както споменах вече, че докато е студена колата звука от помпата си е нормален (трябва да се наведеш  и да се вслушаш, за да го различиш), след половин час каране и повече вече се чува осезаемо от 5-6 метра. Дайте някакви мнения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери колко ти зарежда алтернатора, преди и след като загрее автомобила.Моята виеше само когато загрее колата и се оказа, че алтернатора не зарежда достатъчно, около 12V.След рециклирането нямам проблеми и с помпата.

Редактирано от bobitovn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

А ти на газ ли си и от кога го имаш този проблем? Между другото при начален старт с пуснати къси светлини заряда ми е 14,2V. След около 5 минути пада на на 14V, но тогава помпата още не е започнала да бръмчи. Ще трябва да измеря заряда след по-продържително каране, когато започне силното бръмчене, макар че не намирам логична връзка между по-ниския волтаж и повишения шум от помпата както казва колегата bobitovn!

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не намирах връзка, но след рециклажа на алтернатора, помпата ми свири понякога само при палене,а в движение спря на цяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на газ , и на бензин все си свири. Не помня от кога.  Принципно ми казаха , че е тръгнала да се преебава и затова свирела, ама така я карам вече две години.

 

Ако беше истина до сега да е сдала багажа. Може и наистина да е от зареждане. Утре ще го меря пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

thekiller, може да минеш покрай вкъщи да ти дам сонди за мулти-метър (и него мога да ти дам). От единия край съм ги направил с букса за запалка. Така, бодваш в запалката и тръгваш на тест драйв. Мулти-метъра ти показва постоянно напрежението в ел. инсталацията докато си караш. Така установих, че и аз на Пежото си го имам този проблем. При каране на фарове, първите 5-6 минути всичко е ОК )14,4 V). След това волтажа започва да пада. След 15-20 минути, вече напрежението в инсталацията е 13,5-13,6. Алтернатора е обслужен - сменени четки и реле-регулатор профилактично. Акумулатора на 2 години и също е на 6 Кабелите са свалени и клемите изчистени от окиси. Но волтажа си пада..... Следва да подменя кабелите, но това по-нататък (за сега ми е по интересно да си бъзикам Ауди-то).

Та, ако искаш мини да ти го дам и си го забоди в запалката, като тръгваш на работа примерно. Хвърляй по едно око на мулти-метъра и ще се ориентираш как ти е зареждането при по-продължително каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bsdnikolov аз тебе имам да си те черпя . отдели ми малко време една събота или неделя , ако можеш и ще го чекнем и това. а и да видиш как се получи интериора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някоя събота ще да е, че неделите са резерве за хегиенизиране на апартамента. Може и тази събота да минеш по някое време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя и моята преди години бръмчеше, но не си спомням като смених акумулатора ли спря или.....И аз си мислех, че си заминава, но уви не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......................не си спомням като смених акумулатора ли спря или............

Сигурно  си я сменил........, без да се усетиш........... :hilezh:

 

Купувайте си качествени помпи, по възможност оригиналдъ,  зверските имитации дават фирА много бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Днес закачих лаптопа и покарах така доста време. Относно заряда, като загрее хубаво колата, с пуснати къси светлини се установява на 13,8V, като оборотите са без значение. Като пусна и дългите нещата не се променят по никакъв начин. Обаче като пуснах климатика направо се опулих- на празен ход волтажа падна на 12,9V, а като вдигна малко оборотите се качва на 13,3V и повече не се вдига, независимо колко вдигам оборотите, като изключа дългите нещата са си същите. Това означава, че докато си карам с климатик заряда е 13,3V max! Това не е ли много малко? Иначе реле-регулатора с четките го смених преди половин година. От друга страна акумулатора ми тази година ще "празнува" седмия си рожден ден, но пък държи на товар (докато въртеше на стартер не падна под 10V.

  Направих и друг експеримент. След като почна да бръмчи хубавичко помпата (колата работи на газ) извадих бушона на помпата и естествено тя спря. После вместо бушона закачих мултицета на ампераж. Протече 4,8A ток, но това вероятно е нормално, все пак бушона, който махнах е 15A. Странното обаче е, че когато помпата работи през мултицета вместо бушон изобщо не бръмчи! Пробвах го няколко пъти като сменях бушона с мултицета и със сигурност е така. В това не намирам никакво логическо обяснение, но е факт. Дайте сега и по двата въпроса (за зареждането и експеримента с мултицета) някакви мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи седнахме да се видяхме с thekiller. Покрай лафа, поне чекнахме и зареждането.

Малииииии, как му вие помпата. Че тя се чува от поне 10 метра.

Боднах си сондите в запалката и хоп - ~13,2. Повози ме поне 30-тина минути, волтажа си се е закротил около 13,2 и си кюта. Като му оправиме зареждането, ще видим дали ще утихне помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарение на колегата bsdnikolov имам доста ъпгрейднат интериор. И понеже имах да го черпя за това се видяхме и след като премери волтажа на моята каляска нещата не изглеждат добре. Надявам се пак с негова помощ да пооправя проблема тъй като никак не ми е ясно кой е кабела за компа , кой за купето .

Ще се рови то е ясно. Единственото сигурно нещо е акумулатора. Мерен е на машина преди няколко месеца и даваше Health 89% charge 30% явно е че има недозареждане . Въпроса е къде е проблема ? Колегата като удари ръка за смяната на кабелите когато му е удобно (не искам да се натрапвам)ще видим какво ще се случи. И пак ще имам да го черпя :)

Редактирано от thekiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, пробвах с друг акумулатор, който е на половин година и промяна в стойностите почти нямаше.  Понеже, както бях споменал в по-горен пост, преди около половин година смених реле-регулатора с чисто нов, обаче взех някакъв евтин от Евро07,  реших, че проблема е от него. Добре, че си запазих стария(оказа се че е оригиналния), на който бяха заминали четките, та вчера си купих четки и ги запоих на стария реле-регулатор. Свалих отново алтернатора и си върнах стария реле-регулатор с новите четки, но после като замерих стойностите са си почти същите.  Къде да търся проблема? След като загрее хубаво колата с пуснати къси светлини на празен ход напрежението е 13,5V. При покачване на оборотите нищо не се променя. Със пуснати къси,дълги светлини, нагревател на задното стъкло и климатик пак при загряла кола на празен ход- 12,7V, а с увеличаване на оборотите максимум 13,3V.  Иначе пак пробвах теста с амперметъра вместо бушон и тогава помпата не бръмчи. Нека някои от вас, които са със същия двигател да споделят какви са стойностите на заряда със и без консуматори на загрял двигател. Мисля си да нямам проблем с диодния блок. Абе всякакви мнения ще са ми от полза!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам да ненавиждам алтернатори с марка Валео, тези дни като се позатопли и заряда ми започна да пада под 13.4V и помпата запчва да си вие, но по-леко от преди.Ще си купя някой Бош и приключвам с това теглило.Сменено е всичко по шибания алтернатор, само статора е стария и пак не държи 13.8V, независимо от оборотите.Или ще се пускат допълнителни кабели, маса и плюс, да видим дали ще има подобрение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов ротор и реле регулатор, даже и шибаната ролка.Мислех да не е ремъка, ама няма как да е хлабав, понеже си има обтегач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия алтернатори са си така. И моя е така. Някой знае ли дали бош става на мястото на валео. Бош са много по лесни за обслужване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия алтернатори са си така. И моя е така. Някой знае ли дали бош става на мястото на валео. Бош са много по лесни за обслужване.

Това обяснение хич не ме задоволява! Просто не може да е така. Преди при мен не беше така. Това, че дискутираме заряда се измести от същината на темата, която е за шума от бензиновата помпа. Обаче съм сигурен, че нещата са свързани. Вероятно никой от вас, които пишете, не е прочел обстойно двата ми по-дълги поста, в които обяснявам, че когато помпата работи през амперметър вместо бушон шум няма! Това ме убеждава почти 100%, че има връзка. Или ако не съм прав нека някой ми обясни защо се получава така! Сега съм свалил диодния блок, обаче май се оказва, че си е OK. Вече не знам какво да правя. Имам някакво съпротивление от 2-3 мегаома,което постепенно се увеличава между статорните намотки помежду им и статорните намотки и корпуса на алтернатора, но четох някъде, че можело да е от влага. Не знам как да измеря ротора за пробив. Най-лесно ми е да взема направо друг алтернатор, но от една страна нещата може да са същите, а от друга искам да разбера каква е причината за цялата простотия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този проблем го има и Пежо-то ми. Първите 5 минути, зареждането е перфектно - 14,4V, но след това с всяко натискане на спирачката или пускане на мигач, напрежението пада. След като го забелязах (преди 2 години), директно свалих алтернатора и му направих цялостно рециклиране. Остана само неговия кожух. Занесох го на алтернаторджия да го провери на машина. Обясних, че проблемът е след като загрее. Въртя го на машината 20 минути. Пуска му товар, менеше оборотите и какво ли още не. Алтернатора не мръдна - поддава от 14,4V до 14,2V. Върнах го на място и   :wall: . Проблемът все още си стои. Стигнах до извода, че не е той виновника. Но пък, акумулатора ми бе на по-малко от година. Свалих го, занесох го да го проверят - и той беше перфектен. Точно щях да се заема със подмяна на ел. инсталацията от него до навсякъде....... и се появи Ауди-то в гаража. Бързо загубих интерес към Пежо-то и си го карам така. 

Изводите, които си направих от всичко свършено, преди да загубя интерес: Проблемът не е в алтернатора. Проблемът не е в акумулатора. Остана ми само да подменя ел. кабелите. 

Ауди не са чужди на проблемите с окислени кабели. В 8Р раздела, доста напреднахме в тази насока:

Проблем със зареждане на акумулатора 2.0tdi BKD

 

Само да добавя, че и моето Ауди отдавна премина успешно през драмата с напрежението по инсталацията:

Моята А3 - няма диагноза, а цяла патология: страница 3, пост 45

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Николов , докато така блажно се разисква, кажи ако се смени алтернатора 90-ка със 120-тка, нещо хубаво/лошо ще стане ли?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично, проблем не виждам. Така или иначе, рядко ползваме пълния капацитет на алтернатора, малко повече запас не би трябвало да навреди, но не виждам и полза от това. Аз моя алтернатор, с над 70% Load не можах да го докарам, каквото и да се сетих да пусна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз за сега изоставих зареждането , защото ми се разтрака веригата и чакам нов обтегач от чужбина. като пристигне сменям го заедно с гарнитурата, маслото и филтрите -  и ще ти се обадя да се поровим с проблема - зареждане. :) а сега и А3-ката ме мъчи с това окачване.

Редактирано от thekiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...