Jump to content

Бедна горивна смес


ares 1967

Recommended Posts

Разхода на газ при мен е около и под 10л. извънградско до 110км./ч., а магистрално към 12л. когато карам с около 140км.\ч., градско 12-14л. с клима.

Другия момент е, че турбо мотора има нужда в даден момент(при много газ) от голямо количество гориво.Забелязал съм, че при културно каране тази грешка не я набива, започна ли да раздавам газ и се появява.Това означава само едно, че не достига горивото във високите обороти.Дали проблема е в газовото или другите хубавини, си трябва време, шофиране в различни режими и правилна диагностика за да се разбере.Имам кабел, но лятото ми е много натоварен сезон и не мога да се занимавам с диагностика, дори диодчето за чек енджина ми е изгоряло и нямам време да му обърна внимание :).Мога да услужа с кабел и комп., ако имате нужда от диагностика и ви се занимава.

Иначе дебитомера трябва да изкарва около 120 единици при скоро сменен въздушен филтър(да отбележа,че и той е от голямо значение за вървежа, особенно в ниските до 2500 оборота).А за ламбда сондата има теми като тази http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=114492

Грешката при вас временна ли е.... т.е. intermitten ,поне при мен така излиза, затова и не прибягвам към някакви действия.

Ето и за разхода статистика http://www.carspending.com/bg/vehicles/4713-audi-a4

Същото е и при мене. Грешката излизаше при повече раздаване на газ, иначе не. След като смених дебитомера спря да излиза бая време и сега при последното закачане пак беше излязла. Според мене има връзка с дебитомера. Аз сложих втора употреба и незнам дали не е тръгнал и той. След като ми го почистиха, колата почна да върви осезаемо по-добре и сега незнам дали пак я е записало грешката. При мене чекове не светкат обаче, коеот  значи, че грешката не е постоянна и компа не и обръща чак такова внимание май. Ламбдата ми е на 6, вакууми са сменени, PCV клапан също. Или е нещо с дебитомера или с настройката на газта. Аз на бензин не я карам грам и може и това да и влияе. Може да се записва и при свършване на газта, защото аз на пример редовно я засичам на системата празно-празно и я оставям да свърши тотално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравейте ,

 

при мен грешката същата. Само , че колата ми спира да върви и все едно съм без турбо, след като изчистя грешката , колата тръгва много добре докато не дам газ 2-3 пъти и пак светва чека.

Колате А4 1.8T BFB мотор.

 

Някои има ли идеи?

post-9457-0-29173800-1443617977_thumb.jp

Редактирано от sashov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си картерната вентилация за пропуск на въздух. При запален загрял двигател, на ниски обороти трябва като развиеш капачката за маслото да почне да подскача. Ако стои като залепена за капака значи имаш проблем с картерната вентилация и затова не надува турбото достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, ще проверя , но защо като изтрия грешката колата тръгва да върви и като я настъпя както трябва 2-3 пъти и пак забива, докато пак не изтрия грешката, да не е софтуерен проблем?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влиза в авариен режим, понеже има проблем с налягането на турбината, провери всички въздуховоди покрай нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гледам съм ги , даже и турбината ходи в Real Turbo и по нея всичко е ок, колата като е изчистена грешката върви много добре. Чудя се дали да не е нещо от чипа да се бъзика софтуера

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама тука има повече грешки. При нас излиза само за втората - 17536. А тая третата не е ли за катализатора или аз бъркам нещо? Ако си с чип разкарвай тоя катализатор, че ако е запушен прави ебати backpressure-a отзад.

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя тази грешка не се показва всеки път, ама ще го махна и него, ама не мисля ,че ще оправи проблема

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако махаш имай впредвид, че трябва първо да провериш дали с чипа са ти изключили втората ламбда сонда. Ако не са ще трябва да отидеш да ти я изключат, иначе нов проблем ;)

Тоя чип ти ли си го слагал или така си взел колата?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мое мнение е да я върнеш в сток вариант и тогава да се гледат записаните грешки.Не бих избързвал с махане на катализатора.Моя кош е на 280 000км. и катализатора е добре.Не се знае кой какво е пипал по софта и ще изпаднеш в някакъв затворен кръг, дето оправия няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16804/P0420/001056

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665

Предполагам си проверил в Ростех, за възможните причини за тези две грешки.

Общо взето, възможни варианти доста.Ламбда сонда, DV-клапан, скапан катализатор(малко вероятно, но възмжно), пробив във входящи или изходящи въздуховоди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина най-добре я върни в сток състояние първо. После, както ти е казал Боби, ако пак вади същите неща ги почваш едно по едно, но отиди при някой, който може да види в реално време параметрите на сондата и другите неща. Аз не изключвам и катализатора да се запуши. Пипа ли масло колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми значи е напълно възможно да се запуши кат-а. Виж първо да оправиш софтуера, пък после вече ако не се оправи, ще го мислиш ;)

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята го пие на големи глътки, но няма проблем с катализатора, така че ако се кара със синтетика мисля няма голяма опасност да е запушен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз моя като го свалих си беше чист, не изглеждаше запушен. И мойта си пипа масло - към 2л. на 10000 км., но пък моя като раздавах пълна газ смърдеше яко на сяра и затова го разкарах. След това миризмата изчезна, но сега си смърди на газ/бензин отзад като стара кошница :D

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте ,колеги. Моето  AUDI  е с двигател ALT  130 к.с. бензин(нямам газова уредба).Проблема ми е следния: постоянно ми излизат 3 грешки накуп

1 богата горивна смес

2 бедна горивна смес

3 механичен проблем със спирачки (вакуум)

Зачиствам ги и мине от 150  до към 500 км и пак светва чека.

Вече се чудя кво да правя.Ако някой е имал подобен проблем ,нека сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се оплача, при моя дръгел АЛТ,на всеки 200~300 км ми излиза грешка за богата смес. От какво може да е проблема? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, ivoaudi4 написа:

...

3 механичен проблем със спирачки (вакуум)

...

От тук може да ти идват всички проблеми - ако имаш пропуск на вакуум (сцепен маркуч, повредено серво и т.н.) влиза неотчетен от дебитомера въздух и съответно сместа става некоректна и записва грешки. Първо оправи тази грешка - прегледай всички вакуумни маркучи и тръби и вероятно и другите две грешки ще изчезнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
На 21.05.2015 г. at 14:02, bobitovn написа:

Ако става въпрос за тази грешка fuel trim bank 1 system too lean , то проблемите може да са доста.Започва се от газовото, караш само не бензин 200-300км. и ако не се покаже пак, то проблема е ясен... кофти настройка на газовото.

Другите възможни проблеми са описани тук http://www.obd-codes.com/p0171

Общо взето, заподозрени са бензинова помпа(ниско налягане), спукани вакуумни маркучи, дебитомер, мудна ламбда сонда(причината за което може и да е запушен катализатор) и все такива хубавини.При мен тая грешка се появява като временна и въобще не съм се занимавал да я търся, понеже колата върви прилично и не мени обороти.Понякога за 2000км. не се появява, друг път за 100км. се появява.

Ако грешката ти е постоянна трябва да се обърне внимание, започвайки от спирането на кранчето на газта за няколко дни и каране само на бензин.Ако излезе пак... проверка на вакумни маркучи и PCV клапана, проверка налягане на бензинова помпа, проверка на дебитомер и показания на ламбда сонда.Ако е мудна и имаш катализатор.... евентуално махане на катализатора, или тест с работеща сонда, за да не го махнеш напразно.

Това си е работа за разбиращи хора с опит, а не гаражни монтажници, които разчитата предимно на уменията с чука.

Колега аз смених първата ланда ,и сега пак ми излиза тази грешка Catalyst system ;bank 1 P0420-001Efficiency Below Threshould i втората грешка  fuel trim bank 1 system too lean ,съмнява ме че ми е запушен катализатора  мотора е 2,0 alt

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на S4-ката излизаше грешката за смесите заради неработещ клапан на картерната вентилация (PCV) но общо взето няма откриване, оправя се на принципа проба/грешка със смяна на компоненти до моментът в който уцелиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отново да се включа. Предното ми мнение беше за богата смес. Оказа се клапана за картерна вентилация и вакуумите около него. Смених всички и колата даже заработи по-добре, по-тихо и стана по-интуитивна, но пък неравномерния разход на газ остана, веднъж харчи 10 на сто, после пък 20 на 100. 
След смяната на въпросния клапан и вакуумите, започна пък да ми дава грешка за бедна смес. 

Някой може ли да насочи, какво следва от тук нантатък, както и за другите колеги, със същия проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...