Jump to content

Топъл или студен въздух??


Recommended Posts

Вижте на какво попаднах днес във форума на фиат -

http://www.fiat-bg.com/forum/viewtopic.php?t=10562

Та се чудех дали има някаква истина в това, че за газ е по добре само студеният въздух :bia:

Аз мисля да пробвам с блокирана клапа - да смуче само студен въздух (и без това само паля и карам 1-2км на безин) пък ще видя как се отразява на вървежа и разхода. Между другото чат пат като зависна в задръстванията и загрее повечко колата ми се стува, че найстина става малко мудна - най вероятно това е плод на безцелно лутащите се неврони из мозъчната ми кутия ама знае ли човек :respekt:

Редактирано от landolin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

студен въздух за работа на газ, а топъл на бензин /когато е студен двигателя де/ това е правилото за оптимална горивна смес :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля има резон в казаното....Карам моя автомобил на кратки разстояния и през тези 3,4 километра колата е сравнително по-пъргава и определено върви по-добре от случаите в които е загрял до нормална работна температура....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

студен въздух за работа на газ, а топъл на бензин /когато е студен двигателя де/ това е правилото за оптимална горивна смес :bia:

По-скоро:

Студен въздух за мощност.

Топъл въздух за икономия.

Избора е ваш. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За бензина не знам как е, но на газ разхода се вдига доста от топлия въздух. Въздуховода, който е вързан отвън на генерацията направо го махаме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За бензина не знам как е, но на газ разхода се вдига доста от топлия въздух. Въздуховода, който е вързан отвън на генерацията направо го махаме.

Напълно съм съгласен с тебе. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

От няколко дена и аз пробвам с откачена тръба на топлия въздух пък ще видим кво ще стане. Иначе ми се струва, че наистина няма онова леко замисляне и падане на мощността при загрял двигател, но е възможно да е само на умствено-психическа основа или казано иначе - плод на болния ми мозък и на по големите ми зимни обувки :bia:

Разхода ще го засеча като свърши газта в бутилката. Поживьом увидим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох темата и реших да видя как е при мен/ В-4 АВК - гори много на градско-зимата 15-16,лятото 13-14/,оказа се че клапата е блокирана и смуче само топъл въздух /но не директно чрез маркуч към колекторните тръби - маркуча го няма , а от обема на двигателният отсек/ ! Колата е внесена от Италия и тази блокировка са я правили там .Направих я в положение само на студен въздух/карам на газ/,обаче сега имам проблем- извън града на високи скорости гасне,иначе в града сякаш наистина е по-пъргава и при загрят мотор,което преди не беше така.

Мисля си да не би при висока скорост принудително да влиза по-голямо количество въздух и да обеднява сместа та затова да гасне? Пишете какво става при Вас,а пък ако някой знае какво става да обясни .Все още засичам разхода и незнам има ли промяна.

Редактирано от moniglow
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си да не би при висока скорост принудително да влиза по-голямо количество въздух и да обеднява сместа та затова да гасне?

Точно така се получава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж накъде е насочен въздуховода. Не трябва да е срещу посоката на движение. Ако можеш обърни го назад или настрани. Само по инерция да гасне, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Вижте на какво попаднах днес във форума на фиат -

http://www.fiat-bg.com/forum/viewtopic.php?t=10562

Та се чудех дали има някаква истина в това, че за газ е по добре само студеният въздух :hilezh:

Аз мисля да пробвам с блокирана клапа - да смуче само студен въздух (и без това само паля и карам 1-2км на безин) пък ще видя как се отразява на вървежа и разхода. Между другото чат пат като зависна в задръстванията и загрее повечко колата ми се стува, че найстина става малко мудна - най вероятно това е плод на безцелно лутащите се неврони из мозъчната ми кутия ама знае ли човек :hilezh:

Топъл въздух се подава към карбуратора просто за икономия (макар и много малка) На работата на двигателя на газ, например това въобще не влияе, ако всичко останало е в ред. Аз например паля до температури на въдуха до -10 -15 гр.С направо на газ (даже понякога превключвам след 8-10 сек на бензин защото замръзва изпарителя). Имам смукач поставям на ~ 1000 об/мин и всичко е у редо! Критерий за добра работа на студен двигател на газ е да не излиза много кондензат от ауспуха (след първите 20-30сек. работа). Ако излиза пара ячко значи гориво въздушната смес е много бедна, колата губи мощност, особено на ниски обороти 1200 - 1900 (така че невроните ти са у ред, вакуумната система обаче може и да не е, провери я) :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох темата и реших да видя как е при мен/ В-4 АВК - гори много на градско-зимата 15-16,лятото 13-14/,оказа се че клапата е блокирана и смуче само топъл въздух /но не директно чрез маркуч към колекторните тръби - маркуча го няма , а от обема на двигателният отсек/ ! Колата е внесена от Италия и тази блокировка са я правили там .Направих я в положение само на студен въздух/карам на газ/,обаче сега имам проблем- извън града на високи скорости гасне,иначе в града сякаш наистина е по-пъргава и при загрят мотор,което преди не беше така.

Мисля си да не би при висока скорост принудително да влиза по-голямо количество въздух и да обеднява сместа та затова да гасне? Пишете какво става при Вас,а пък ако някой знае какво става да обясни .Все още засичам разхода и незнам има ли промяна.

Въобще няма значение откъде идва въздуха за горене при работа на карбураторен двигател на газ пропан бутан (има една малка теоретична подробност, в Италия карат само на пропан, но в случая едва ли важи) На високи скорости при 3200 3400 оборота, ако колата "гасне" (искаш да кажеш губи мощност!?!?) вероятно причината е в газовата система, почни с изпарителя, дренирай от него боклуците (ако си карал например над 30000 км на газ без да дренираш) и виж всички кранчета дали са отворени докрай! Най-добре иди на сервиз за регулиране на газовата уредба (там мерят СО и лесно хващат всички проблеми) включително и по изпарителя (пробити мембрани) :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз например паля до температури на въдуха до -10 -15 гр.С направо на газ (даже понякога превключвам след 8-10 сек на бензин защото замръзва изпарителя).

Браво бе, майстор. Тая кола да не ти е служебна? :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно това със студения и топлия въздух , моята колица си върви добре на газ - само в баира я усещам че няма много душа.

Искам обаче да ви попитам - имам чуството че на газ - смукача не ми работи ( поне не усещам разлика аз ) - влие ли се вобще работата на газ при студен мотор от смукача ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка колеги,колко от вас смятат,че е по-добре на газ да се кара само сьс студен вьздух?Това не разбрах само от цялата тема,а тя е точно за това.Аз нямам клапа за вьздуха и си сменям позицията на маркуча,който е един-зимата(на топло) и лятото(студено).Да го оставям ли и зимата да смуче само студен вьздух или...?Как би било по-добре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като извих въздуховода да не бъде срещу движението проблема с гасненето при висока скорост се оправи.

В града колата е по-пъргава,но за съжаление разхода сякаш не намаля!

Смятам,че на газ по-студен въздух - по-добре !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Аз си мисля че на нъпълно изправната кола не и пука студен или топъл въздух ще лапа.Освен това италианците, дето си слагат прецизно газовите уредби с разни емулатори, що не са го измислили до сега?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Малко да съживя темата - сега пък минах в другата крайност - пуснах да смуче само топъл въздух. Преди няколко дена един роднина ми се похвали как след известни проблеми с газовата, пуснал само топлия въздух и след това разхода му паднал и ауспуха побелял. Аз не вярвах на това, но реших и аз да пробвам и след 1 ден работа на газ и пуснат само топъл въздух и какво да видя - моя ауспух също му опада чернилката и побеля :D За разхода още не мога да кажа, че ми се налага да доливам, но по груби сметки е паднал май, като го засека със сигурност ще пиша как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... но по груби сметки е паднал май...

Не забравяй,че вече времето е топло.А и наистина като взима топъл въздух работи по добре. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам друго питане - маркуча от към генерацията съм го махнал, но и този за входящият въдух, за да не ми гасне на празен ход.

т.е. смуче въздух от към двигателният отсек - как се отразява това на разхода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...