Jump to content

A3 1.6 (1999) - гори масло


CDS

Recommended Posts

Здравейте, да си споделя и аз мъката и да поискам съвет. Ситуацията е следната - "горд" собственик съм на ауди а3, 1.6 бензин, 1999 година. Карам я от година, колата няма течове и явно ми гори масло. Сменени са гумичките, направен е шлайф на главата, сегментите са проверени и са добре. За съжаление колата си гори същото количество маслко както преди. На около 1000 километра гори 300-400 мл., но интересното е че само понякога. Например скоро ходих до София(от Бургас съм) и на отиване не ми изгори една капка масло, но като се прибирах за 300 километра и ми светна лампата на таблото, че ми е спаднало нивото. След това долях, и се прибрах, оставих я на равно в гаража и на другия ден проверих нивото, наистина беше под средата. Въпросът ми е как така понякога гори, понякога не и имате ли идея от какво може да е. Знам, че казусът ми е странен тъй като изчетох доста теми и не намерих сходен проблем, но съм в безизходица. Благодаря за вниманието.

Редактирано от Moonland
Редактирано заглавие!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо четене ми идва на ум да попитам(тъй като не си споменал), като сте проверявали сегментите дали сте се сетили да проверите и цилиндрите за износване(елипса) или дали няма някой надран в следствие на прегряване или друг проблем, но в такъв случай  би трябвало и да припушва от ауспуха ако го гори(нещо което ти също не си споменал дали се забелязва). Определено не е нормален този разход за въпросния атмосферен мотор.

 

П.С. Разбит водач на клапан също би могъл да бъде причина за харч на масло, но ти знаеш най-добре какво е проверявано като са сменяни гумички на клапаните и сте проверявали сегментите...

Редактирано от A.Petrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колата не пуши, което беше и причината до преди месец да не искам изобщо да отварят двигателя, но като видях, че проблема си стои се съгласих. Относно цилиндрите, момчетата от сервиза казаха, че няма надирания, което още повече ме озадачи каква е причината за този разход на масло. Освен това, преди да я отворят сложихме добавка в маслото уж да уплатни стените и да не качва масло през сегментите, но ефекта беше 0. Колата върви прекрасно, не чука, не трака, не стържи, което прави този проблем още по-дразнещ иначе до сега да съм я продал. Мен най-много ме озадачава как така един път за 500 км няма да гори нищо, след това за 500 км ще изгори 300-400 мл...просто няма логика. :wall:

P.S. Забравих да добавя, че в началото смятах за проблем самото масло. Карам с 10 на 40 полусинтетика(ако не бъркам) и съм сменял две марки - Фукс и Тотал, разлика никаква.

Редактирано от CDS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сигурен си, че нямаш теч? Защо не погледнеш по-обстойно мотора, както отзад - зад колекторните тръби, така и под-картера. Няма логика в това което казваш. Все някъде трябва да отива това масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сефте .... те 70 % от 1.6 VAG моторите си горят...

Потвърждавам. На приятел с Голф 4 този мотор, му гори горе долу същите количества. Кофтито е, че на 6 месеца му чистиме дросела, че набива такъв зверски нагар, че не му държи обороти на празен ход. Искаше да прави мотора, но се отказа. След време, Надин-метал ще го оправят генерално...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В гаража имам "канал" и съм слизал да я оглеждам цялата кола отдолу с лампа, няколко пъти при това, никакви течове, никакви омаслявания. Наистина разбирам, че това, което казвам, че хем няма течове хем не пуши и само понякога гори масло звучи абсурдно, но за моя жалост е факт. По едно време се съмнявах дали нямам запушени маслени магистрали и затова да има разлика в нивото на щеката, когато го проверявам, но щом наливам и не тече явно го гори, защо обаче... както каза колегата по-горе скрапа ще и реши проблема генерално някой ден, но още не е настъпил. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,аз съм със същия двигателя и много добре знам за какво става дума.Трябвало е да се проверят цилиндрите за елипса както е казал колегата по горе.Аз направих абсолютен основен ремонт и вече година и нещо май става няма никаква загуба на масло.Колкото сложа толкова точа.Като си проверявал сегментите,маслените въртяха ли се?Имаше ли нагар по тях?

Покараи колата няколко километра с по-високи обороти и тогава провери нивото на маслото.Най-вероятно ще е паднало и трябва да решиш дали ще правиш ремонт.

Редактирано от koko76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майсторът при когото ходя и той ми каза, че явно ще е от цилиндрите(то просто не останало какво друго), но като започна да ми прави сметка в пари ми стана лошо. Първо трябвало да се замерят цилиндрите дали са прави, ако не са да се шлайфат или там както се казва + отварянето на двигателя цифрата ставала над 1000 лв. На теб колко ти излезе като пари? . Относно сегментите дали са се въртяли и дали е имало нагар не знам, не бях там като са я отваряли, но ми казаха, че са добре. Имам им доверие и си мисля, че нямат сметка да са ме излъгали. Мисля си, че след като колата я купих за 5000 лв още един ремонт и то за над 1000 лв просто е нерентабилен. Все се надявах да е нещо дребно, но явно ще си карам с една двулитровка масло в багажника и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо....дал си 5000 за кола която струва реално има...няма 2000 ....След това отваряли сте двигателя и никаква работа съществена не сте направили.....излишно си дал пари....При пълна ревизия на главата се сменя всичко....водачи....гумички.....самите цилиндри ако са извън нормата директно се отива на ремонтен комплект бутала след шлайфа.....и наистина сумата става драстична.....не знам защо твоят майстор не ти е споменал кое колко е измерил а самото ти е сменил едни сегменти....кой знае каква марка (едва ли са оригинални) дал е главата да я шлайфат....сглобил е двигателя и ти е взел парите....излишно е да питам дали и хонинг ти е правил.Съвет....ако не искаш да продължават мъките-продавай я!Все пак провери си картера за теч при форсирване на двигателя и си провери пак картерната вентилация.Маслото като го проверяваш чисто ли е или вече е черно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е с 4 врати и както бях споменал е в много добър външен и вътрешен вид, затова и цената беше такава. Сегментите както казах в първият ми пост не са сменяни, защото са проверени и е нямало износване, също така са сменени гумичките и водачите. Проверка на картерната вентилация не е правена, а маслото при проверка не е съвсем чисто и по-скоро е черно. Да я продам добре, но какво да взема? Смятам ако някой познат/приятел, който знам че си е гледал добре колата да се опитам да му я купя, но да продам тази котка в чувал и да скоча на следващата просто не виждам смисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз имах голф 4 с същия проблем след ремонт на главата както и ти си направил е трябвало да пуснете само едни сегменти и едни биелни лагери и проблема щеше да изчезне не съм специялист но може да имаш и спекъл маслен сигмент поне при мен беше така на мене целия тоя ремонт в бургас ми излезе 500лв и после масло не бараше грам даже ни го оцветяваше а в интерес на истината какъв цвят е твоето като дигнеш щеката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, къде в Бургас си прави ремонта? Цветът на маслото е по-тъмно, не е със златист оттенък ами направо си чернее. Забелязах, че бавно се оттича в картера. Не я бях карал три дни, на първия ми показа доста под полвината, на втория я замерих пак и беше леко под средата и на третия си беше в средата. На какво може да се дължи и дали има връзка с това, че ми губи масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега ремонта го правих при едни момчета срещу стадион черноморец а за маслото пак казвам несъм спечиялист но щом го оцветява за мен значи че гори масло защото ако е теч нямаше да го цапа а и щом си правил главата неостава друго освен сегменти а лошото е че операцията е била почти готова а не сте я докарали до краи

Редактирано от nasko62
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да я карам така лятото и да я следя гори ли го и колко, а на есен с песен ще мисля да я отварят ли пак, да я продавам ли и т.н. Иначе сте прави готова работа не е свършена, но моята специалност не е механиката и каквото ми кажат се доверявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз измама не бих го нарекал по скоро некадърност и неразбиране и на твое място не бих посетил този сервиз било то дори и за смяна на крушка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...