Jump to content

Смяна на демферен маховик с плътен 1.9ТДИ АФН


LUDsAUDI

Recommended Posts

маховика не пасва

аз съм пратил да ми разпробият и балансират един от АБК

и сложих комплект съединител от посочените мотори-перфектно

А за съединителя от ААТ нещо съм се заблудил там

На AFN пасва перфектно маховик от ABK. Аз съм с такъв и нищо не се разпробива ;) Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ставаше въпрос за маховик от 5 цилиндров към 4. Иначе всички маховици на 4 цилиндровия мотори при В4 са еднакви. Пасват на коляновия вал на 4 цилиндрови при В5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички В3;В4;С3;С4 с 5 и 6 цилиндрови двигатели ли са със съединител на 240 мм?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми мисля че да на 240,поне докато търсех варианти за моята кола доста съединители изгледах,но май няма по малки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колеги, малко ЪП на темата.

 

1. Първо искам да попитам след като сте минали на твърд маховик и вече няколко години карате, навъртяли сте десетки хиляди км., някой дали е имал проблеми - например скъсан вал - колянов или кутия?

 

2. И в тази връзка малко по-специален въпрос: Нали уж демпферния маховик се слага за обиране на паразитните, камшични и т.н. колебания и вибрации? На какво се разчита като се сложи твърд?  На  демферната шайба ли? И ако  да, оказва ли се достатъчна? (надявам се, че се изказвам адекватно на български, ако някой има забележки към техническите термини нека ме поправи тук и сега.. )

ПС. Не говоря само за това дали на някой му тресе като тръгва, а за паразитните вибрации от мотора.

 

3. Друго, което искам да попитам, понеже  има такива варианти на пазара - някой ползвал ли е комплект за конверсия на VALEO или ITN  (твърд маховик, нов с феродов, притискателан диск  и лагер...) дали е доволен и съответно мнение по въпрос номер 1 и 2.

На пръв поглед се вижда разлика във феродовите дискове, които са с двойни по-големи пружини спрямо тези на оригиналния АФН феродов диск и съответно могат да направят по-голям ъгъл на отклонение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та това с демпфернатата шайба, което написах горе според не би следвало да е вариант за "гасене" на вибрациите при скоростната кутия, остава си маховика/съединителя да върши работата.

 

Зачетох се за комплектите за конверсия на Валео, там наистина говорят, че феродовия диск е оптимизиран да върши работата на демпферния маховик... 

 

http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/18935934554EE8CB817FDDE.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един познат си взе нов демпферен на LUK за АФН, кара няколко месеца . Всичко ОК но след това се появиха вибрации, клатене.

Разпитах един познат със сервиз, той разправя, че и други са се оплаквали от нови DMF. 

 

Та за това сега питам тук, търся адекватното решение.

Редактирано от Schmeichel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам повече от 80 000 км със  демпферен маховик и съединител закс,колата е леко засилена, никакви проблеми. От 3000 км съм с по дълга кутия, която още повече товари....

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случката, за които говоря е от миналата година. Дали на пазара не са се появили нискокачесвени DMF? Все пак AFN са по на 18 години... 

Редактирано от Schmeichel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...
На 8/19/2017 at 22:42, Schmeichel написа:

Колеги, малко ЪП на темата.

 

1. Първо искам да попитам след като сте минали на твърд маховик и вече няколко години карате, навъртяли сте десетки хиляди км., някой дали е имал проблеми - например скъсан вал - колянов или кутия?

 

2. И в тази връзка малко по-специален въпрос: Нали уж демпферния маховик се слага за обиране на паразитните, камшични и т.н. колебания и вибрации? На какво се разчита като се сложи твърд?  На  демферната шайба ли? И ако  да, оказва ли се достатъчна? (надявам се, че се изказвам адекватно на български, ако някой има забележки към техническите термини нека ме поправи тук и сега.. )

ПС. Не говоря само за това дали на някой му тресе като тръгва, а за паразитните вибрации от мотора.

 

3. Друго, което искам да попитам, понеже  има такива варианти на пазара - някой ползвал ли е комплект за конверсия на VALEO или ITN  (твърд маховик, нов с феродов, притискателан диск  и лагер...) дали е доволен и съответно мнение по въпрос номер 1 и 2.

На пръв поглед се вижда разлика във феродовите дискове, които са с двойни по-големи пружини спрямо тези на оригиналния АФН феродов диск и съответно могат да направят по-голям ъгъл на отклонение.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвай на всички глупости,които се пишат в ауди форума. 1Z мотора не е съвършено различен от AFN и живее дълго и щастливо с твърд маховик,не съм чувал нито за скъсан колянов вал нито за скъсан първичен вал на такъв мотор,носи му се слава на много здрав двигател.Оригиналния феродов диск на АФН пружини НЯМА понеже е предвиден да работи с демпферен маховик,пружини имат заместителите,които работят с плътен.Демпферната шайба по никакъв начин не може да изпълни работата на демпферния маховик,а и никой не я кара в маховика има пружини,които позволяват завъртане на двете му части една спрямо друга.Над 200 хиляди километра имам наблюдение над такъв мотор без никакъв проблем с този възел,а се кара на двойна и тройна езда.
На моето а4 сложих демпферен на LuK и от доста време чакам да изтрака и да го махна,след замяната му се появиха вибрации и обърнах колата с главата надолу да ги отстраня,накрая разбрах че съм попаднал на рециклиран LuK и оттам тръгва проблема.Ако взимаш демпферен добре проучи нещата преди това,понеже шанса в момента да попаднеш на кофти рециклаж са още по-големи,аз го вземах преди 10тина години и тогава направо съм оцелил шестица от тотото.Маховика го взех от Евро07,когато още прохождаха като фирма и си нямах на идея що за ментета продават,а и всичко си му беше ОК като на оригиналния,само че по това време никой още не беше чувал за рециклиран демпферен маховик в магазините.Дори да съм случил на кофти бройка,освен леки вибрации на празен ход нямам никакъв друг проблем и съм минал с него малко над 250 хиляди,за сега няма признаци да умира.След смъртта му съм си приготвил плътен от Ауди80 и съединител на LuK от 1Z.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят феродов диск има пружини, и той има демферни функции явно (ЛУК).

Щом ще слагаш от 1Z съединител значи VALEO също ще свърши работа, не знам обаче дали да не се насоча към вариант с 1Z и аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години :)
С Валеото има една особеност,(по-скоро педерастия на фирмата Валео)Маховика е така направен че при евентуална замяна пасва само техния съединител,който разбира се продават за доста солена сума.Предполагам че може да се преработи за съединител от 1Z,но при все че плътния маховик е практически неубиваем не виждам смисъл от преработката.Съединителя комплект за 1Z мисля че беше нещо от рода на 200лв и на Sachs и на LuK.Ако все пак имаш задни мисли за някакви проблеми с колата намери такава с 1Z двигател без значение дали е а3 а4 или голф 3/4 и покарай за проба,за да се убедиш за себе си,че няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно вярно е написаното по горе,на всичкото отгоре се счупи ламел на пририскателя след по малко от половин година каране,внимавайте с това валео.Монтирах китаец,някакъв английски бранд с 300 зора го намерих,няма проблем за сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, да обобщя: най-добре да се вземе 1Z маховик (на старо) и нови притискател, феродов и т.н. (от ауди 80 1.9 ТДИ)

Маховикът ще стане ли без разпробиване на нови отвори или други доработики?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имали значение,ако се минава на твърд маховик от 1Z/ACE,кой комплект съединител ще се сложи,от 1Z или от ACE.Притискателя и лагера са едни и същи,разликата е във феродовия диск?На 1Z е цял,а на ACE има канали по феродото,има и разлика в пружините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как изглеждат един до друг, но аз бих сложил с по-яките пружини. И съответно с по-голям ъгъл на завъртане. Предполагам на 1Z е този, който има по-яки пружини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да имам някаква информацията за разликите между двата бих взел този за 1З,понеже предвиждаш да го слагаш на дизелов двигател,логично е да се присади от сходен дизелов двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...