Jump to content

Спешно се търси се най-изгодната подмяна на k03-029.


Recommended Posts

Днес най-накрая са ми попиляли кутията на съставните и части но покрай този ремонт реших да сваля турбото на "манията" а.к.а. погърметина най-страшна.

 

Аз съм с 1.8Т и по-точно с APU мотор, той заводски излиза с к03-029 дотук добре. Обаче турбината която свалих от колата (029-ка) е тотал щета, пукната топла част (но не при клапана) която е раздула към турбинното колело и е покривило перките както и съответно леко захапали перки на компресорното колело. Идеята ми преди да се установи пукнатината в топлата част беше да я "ребилд"-на и да я разстържа с компресорно колело от 073-ка и това да е тавана на тази кола заради автоматичната кутия (целта бяха около 215-220 коня на вала). Обаче реално в момента имам един отпадък който чеп за зеле не става от нея. Имам няколко варианта за действие и се допитвам за идея кой е най-смислен откъм финансова гледна точка защото тоя кош ме върна в първи клас:

 

Първи вариант - взимам чисто нова оргиналдЪ к03-029 от Реал Турбо срещу сумата от 1050 лева с ДДС. При този вариант турбото се качва и каквото изстиска от чипа това е, не бих си играл чисто нова турбина да я разстъргвам и т.н.

 

Втори вариант - взимам чисто нова топла част оргиналдЪ от Реал турбо срещу 220 лева с ДДС, плясвам един афтермаркет картридж но от к03-073 на Милет или Турбо Индъстрис (или както се водят) на цена от 620 лева, стържа си моя капак или ми намират капак от 073 и затварям така целия цирк и става около 850-900 лева тотал.

 

Трети вариант - поръчвам нова к03-073 оргианлдЪ от Реал Турбо срещу 1700-1800 лева с ДДС, като освен високата цена проблема е че трябва да се чака и доставка от Европа допълнително оскъпена от куриерските. Най-финансово неизгодния вариант

 

Четвърти вариант - включва намирането на читава втора употреба к03-073 (защото втора ръка 029-ка е малко безсмислено на фона на цената и нова) и после и аз не знам какво ребилд ли или просто качвам и карам докато стане на салата.....цена на този вариант между 400-700 лева евентуално.

 

 

Ако някой се сеща за други варианти да споделя. Решение трябва да взема до утре вечерта и в сряда да действам.

 

 

Пукнатината в топлата част на моята е идентична на тази:

 

81741362_4_800x600_turbo-turbina-za-18t-

 

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, втория вариант е ОК, защото ще имаш максимума за к03 и то за най-къси пари. Щом трябва да действаш бързо, четвъртия вариант отпада, защото 073 втора ръка са си рядкост и ще ти трябва време да намериш. Третия вариант са много кинти и според мен е неоправдано.

Това на снимката е старата ми турбина. Тази цепка на мен не ми пречеше на вървежа и на надува. Сега при чип, не знам какво ще се случи. К03 029, която взех е на 80к км, Унгарска и имаше цепка точно на същото място. В интерес на истината не съм виждал к03 да не е сцепено там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимката както си разбрал идеално е илюстративна да уточня само че не е както обикновено се случва на 005-ците при Wastegate-а а е на по-друго място.

 

Проблема е че видимо тази цепка е довела до проблем оттдругата страна където е "надул" чугуна и съответо е батисал турбинното колело.

 

Ясно е че всичко се свежда до вариант 1 или 2. още събирам мнения кое е по-добро....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако кажеш какви намерения имаш в бъдеще към навеса , ще бъде по лесно да ти се даде акъл....нали, аз например не бих набил пари за нова 073 щото не си струва ъпгрейда на този кош.

Или ще взема нова 029ка или ще направя хибридчето.

П.с....моята нямаше никъде пукнато, когато я свалях преди 14к:)

П.с2 ....и чакаме за другата тема "ХаФтомата роди" да го Фърлям ли или да го правя (шегувам се разбира се)

Редактирано от moto_fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли ще помогна, ама да  го вметна все пак. Тия цени с отстъпка ли са, защото приятел скоро си купува чисто ново и беше набарал отстъпка за - 30, 40 %, ако поразпиташ и намериш такава, спокойно и най-чисто можеш да минеш на вариант 3. Мисля тогава и той чака доставка, но беше 2-3 дни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е безсмислено да се дават пак пари за 03-ка.

Дори да не засилваш колата повече заради автомата,малко по-голяма турбина ще достигне същите параметри на по-ниско налягане и по-малко жега си мисля.

Я някоя к04 втора ръка или рециклирана ,я на борг варнер некоя от по-новите шукария.

Гарет ,мъничък некъф?

Редактирано от Ц Е Ц О
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тавана който гоня е 220 коня и 300Nm защото това мисля че ще е достатачно безопасно за дръгливата 5hp19-ка.

 

Цецо не ми се мигрира на друга турбина което е свързано с преправяне защото човека при който е колата се занимава с кутията и нямам доверие за други интервенции. Искам всичкото което ще творя да е болт-он. За капак съм си запазил и колектор от BEX (ама турбината е продадена отдавна) щото оригиналния леко се е цепнал..... :wall:

 

За К04-ките доколкото прочетох има някой неща които трябва да се преправят назад към изпускателната система, може и да се лъжа де. Колата е вече с даунпайп и няма катализатор така че новата турбина каквато и да е тя няма да и пече нещо на гъза.

 

 

Audi_RS нещо не можах да те разбера за тези отстъпки?

 

Мото-фен аз тоя навес вече съм го прежалил, кутията е на парчета и се ребилдва като после надвам после да устиска уникалния напън от 200 дръгливи магарета .

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не бих дал пари пак за к03ка. В момента се продава хубава тд05ца за 450лв с все даунпайп. На по-ниско налягане ще имаш същите коне, с тази разлика, че при 210-220к.с. Колата ще е много по-плавна и ще върви много по-приятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя май и 04ката е болт он , не съм сигурен де, ама визуално не виждам разлики.Само дето тръгвала по късно и в комбинация с автомата не знам какво ще е усещането и дали няма да има гоУем лаг ....примерно:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде я тази td05-ца и как седи въпроса с колектора?


Автомата чрез stall speed-а избягава лага поне при потегляне. Реално автомата позволява на мотора да развърти до 2000 об/мин преди да го натовари по какъвто и да било начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това някакъв китаец ли е, щото като му гледам цената няма как да е друго пък и се шипва от Хонк Конг

 

 

Китаец е. Колега и аз минах по твоя път и сега съм с хибрид турбинка. Ако може въобще не мисли за тия К03/04/05 и т.н.  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да не мисля, проблема както на всички им е ясно е финансов и явно че очертава някакво болт-он решение за до 1000-1100 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам отстрани ми се струва, че най-подходящият  вариант за теб ще е да направиш най-сейфти варианта, който да издържи възможно най-дълго и безпроблемно. Вече имаш достатъчно проблеми, за да влизаш още по-дълбоко с търсене на турбини, стъргане, поръчване на картридж, който така като гледам цената е нещо от сорта на eBay и тн. Основния ми аргумент, е че автомобилът няма да изкара нещо кой знае какво - 15 кс повече или по-малко, нито гъзомера ще ти хареса, нито колата ще се промени реално кой знае колко. Ако драмата беше за 40-50кс, може би... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е, че единия ти вариант е китайка, а другия- не.
Решението е твое в зависимост от финансите.
Има колеги, които карат с китайски, но е добре да се прегледа преди монтаж за да няма изненади

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто решение според мен и най-щадящо колата.Аз също бих избрал този вариант.Дано нямаш повече драми.  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... най-щадящо колата.

 

След 10 к. лева хвърлени по нея вярвай ми щаденето и ми е последната грижа ......

що не избра вариант 2?

 

Щото ще се сглабя от нова топла част с картридж от Мелети и някакъв капак. Така и никой не обели дума стават ли за нещо въпросните картриджи и затова се отказах и предпочетох евентуалната разлика в 10 к.с да заложа на нещо заводски сглобено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! 029-ката и след време може да я пристържеш, но както викаш ти за 10кс не си заслужава заниманието.

Информативно от реал турбо ли я взе?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете какво е най-доброто решение за нова маслена магистрала да не прекецам новото турбо. Да взема една правена мека от ПЕПЕ-то или както там беше?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...