Jump to content

Удар от автоматика при спиране на място


150hp

Recommended Posts

halil buz

Колега много полезна инфомарция, преди седмица като ходих до софия получих много силно блъскане отзад викам край някой каре, полуоска отиди , стигнах живот и здраве до софия и разбира се прибягнах до едно сервизче, дигнаха я момчетата гледахме,гледахме нищо свалихме я .. тя пак за инат спря да блъска... прибрах се и я  хвърлих в гаража и сега тази седмица ще я нося да я гледаме.. аз мисля кардан или диф.  защото блъска като подавам газ а не при смяна на скорости и за инфо. кутията я обслужих преди 2000км и сменихме тампона на кардана...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 93
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

колега огледай първо раздатката смени и маслото , и диф. смени маслото бурзо и евтино ,аз трудно повярвах ,че от тези масла може да се влезе в такива филми и проблеми. вдигни я на подемника ,вкл/ на директна след малко ще изкл. есп и абс, тогава виж дали задните колела движат дали поне едно от тях върти. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес я покарах и нямам блъскане но усещам вибрации, ще я кача тая седмица ... дано се размина с масалце, а раздатката и диф. колко масло събират литър? 
И като я вдигна ако върти или ако не върти ?!?!

Редактирано от MartinD1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предния диф. 1.1 л задния 1,5л раздатката торсена 0,5л о книги ,но моя побра 0.6л. ако не вартят задните колела зна4и раздатка няма масло или е за смяна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи по написаното от колегата halil buz разбирам че ако не се движат колелата отзад няма масло. какво е маслото на предния и задния диф и на тоя торсен и как се сменя че ми предстой смяна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че да, колега. Когато съм на "P" и двигателят е загрял са около 750-800. Но когато съм на "D" и на място, много често са около 500-600, но интересното е че не усещам колата да тресе или да не са й достатъчни. 

 Здравей,

при мен оборотите са 700 на загрял и P  и 590 на D ... и за мен са си нормални :)

Редактирано от hellix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробва ли това което ти предложиш? Не изисква никакви усилия и може да си спестиш мнооого мъки и средства. Не е 100% сигурно, че проблемът е това, но не пречи да опиташ.

 

Колега, пробвах го, удрянето значително намаля, но не е изчезнало. Междувременно забелязах и друго явление - когато колата работи на място и сменям и изреждам скоростите от P на R и на D, в момента на смяната се чува същия удар и метално прихлопване, което идва отдолу. Отново уточнявам - колата не се движи, а работи на място и просто сменям в различните режими на скоростния лост.

В движение най-силният удар е единствено при намаляване на скоростта и връщане от втора на първа. Това ме навява на мисълта да не би наистина проблемът да си е от кутията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Здравей,

при мен оборотите са 700 на загрял и P  и 590 на D ... и за мен са си нормални :)

и при мен е така

но на байр даржи не тругва назад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Междувременно забелязах и друго явление - когато колата работи на място и сменям и изреждам скоростите от P на R и на D, в момента на смяната се чува същия удар и метално прихлопване, което идва отдолу. Отново уточнявам - колата не се движи, а работи на място и просто сменям в различните режими на скоростния лост.

В движение най-силният удар е единствено при намаляване на скоростта и връщане от втора на първа. Това ме навява на мисълта да не би наистина проблемът да си е от кутията?

Добре защо просто не провериш цялата трансмисия отдолу за луфтове и тампоните как са? Това същото упражнение на канал ще каже веднага ако нещо не е както трябва след кутията. А между другото как се държи на D, има ли повече от нормалното вибрация спрямо N?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Проблемът се изразява в следното - когато искам да спра на място и се стигне до връщане от втора на първа предавка, автоматикът включва първа предавка с удар. Например - карам си с някаква скорост - да речем 60 км/ч. Идва светофар и трябва да спра. Започвам да намалявам и кутията съответно започва да връща предавки - 5-4-3-2-1. В момента в който вече съм с около 10-15 км/ч и е време да върне първа, удря силно в момента на включването й. Забелязал съм че останалите предавки ги включва меко и няма подобни удари. Когато потеглям от място, превключването от първа на втора също е доста по-меко. Проблемът се проявява единствено при спиране и връщане от втора на първа.

За ремонт ли е кутията?

А сменяно ли е маслото и филтъра на кутията?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DLS, категорично няма повече от нормалните вибрации на "Д". За проверката - другата седмица ще я закарам за оглед, но това от което ме е страх е че много познати и приятели са имали различни дребни проблеми с кутиите, но като ги закарат на сервиз веднага им измислят скъпи проблеми от рода на турбина, фрикционни дискове и не знам си още какво, само за да избият повече пари. Затова търся надежден специалист, който да ми каже къде реално е проблемът.

 

Георги, маслото е сменяно миналата година /т.е преди около 40 000 километра/, но не е сменяно с машина, т.е не е източено напълно, а са отвили пробката да изтече и просто са доляли, при което голяма част от старото масло остава вътре и не знам доколко ефективна е била смяната му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми според мен при този пробег няма да е лошо да го смениш както си трябва.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги, по принцип кутията ZF 5HP24A т.е. кутията на С 6 не се разваля лесно дават е за наи здравата и РС 6 е със сащата кутия ,само ако е с малко масло или не сменено масло може да се прецака,даржи на 900н/м , направих РС 6  на 920н/м софтуер и вече 2 години няма ядове със кутията,да търсим другаде проблема не да се захващаме за най скъпото,симптомите на хидроъселователя като е спукан или дебалансиран са други и постоянни -от личен опит го знам, 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм ходил още поради липса на време.. но вчера влезнах в черен път и с тоя дъжт  :dance:  :dance:  задното си върти яко  но все пак ще се сменят масла на диф и раздатка и ще я гледаме..... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, огледайте  каретата, кардана ,диф-а и раздатката за луфтове . От разбити предни карета при мен имаше удряне при отнемане на газ и след това като подам . Също и като сменя предавките 2-3 и надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак толкова разбити кареда не съм виждал, но по другите точки са възможни почти невероятни фуфтове, които ще чаткат точно като отпуснеш до полусъединител или в случая като включиш на Д. Връщането на първа и от трата на втора също е проблем в такъв случай, но когато е автмат оборотите варирират по-малко, смяната е по-плавна и точна и е нормално да не се усеща винаги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес имах път по маршрут, по който няма почти никакво движение и е изключително тихо. Реших нарочно няколко пъти да намаля от 60-70 км/ч до 0 км/ч. След това от 30-40 пак до 0. Целта беше да накарам автоматикът да върне от втора на първа, респективно да провокирам удар. Свалих прозорците и вече категорично мога да заявя че точно в момента на удара, който се усеща в купето, се чува метално дрънчене, наподобяващо еднократно удряне на два метални пръта един в друг. Металният звук идва някъде отдолу.

Обадих се в един сервиз за автоматици, обясних ситуацията и там ми казаха че са 90 % сигурни че скоростите нямат нищо общо с това. Искат да закарам колата, за да огледат диференциал, раздатка, тампони и т.н. Питаха ме дали е куатро и като казах че е куатро, вече бяха почти сигурни. Другата седмица ще я закарам и ще пиша какво са открили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звука отдолу можеш да разбереш откъде идва супер лесно, просто вдигаш колата и развърваш кардана и задните гуми, в момента на обиране на луфта ако не е от тампон, а авно не е, ще усетиш и чуеш какво става. Тук трябва да се молиш да е само от едно място, а не цялата трансмисия да има малки луфтове. 

Пробвай ако ти се занимава преди сервиза да включиш ниска предавка да ръчен режим и да попадеш и отнемеш газта рязко, би трбявало въпреки омекотяващото действие на автомата да ги има пак ударите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Пробвай ако ти се занимава преди сервиза да включиш ниска предавка да ръчен режим и да попадеш и отнемеш газта рязко, би трбявало въпреки омекотяващото действие на автомата да ги има пак ударите.

 

Мога да огранича превключването на предавките до първа в ръчен режим и да подам и отпускам рязко няколко пъти. Това се иска, нали? Ако е така, още днес ще го пробвам и ще пиша.

А дали може да е каре на кардана?

 

Нямам представа, колега, но се надявам на огледа в сервиза да установят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как точно става този ресет колега ?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1-вата страница в темата.

 

1. Даваш на контакт /не палиш колата/;

2. Настъпваш педала на газта до долу и го задържаш в това положение 20 секунди;

3. Пускаш педала, палиш колата и правиш едно кръгче за тест;

 

Аз го пробвах когато имах проблеми с ритането при смъкване на скоростите /от 3-та на 2-ра/ и при мен нямаше ефект, но проблема се оказа в дебитомера при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Аз също имам проблем с автоматика. Бавно превключва от 2-ра на 3_та, понякога това отнема доста време и нарочно вдигам оборотите над 3к и при отпускане на педала сменя предавката...но понякога не се получава... продължава да си се движи на 2-ра и вие като чакал от високите обороти... какво ли може да е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...