Jump to content

Подгряващи свещи 2.5TDI


Toshko

Recommended Posts

Здравейте,

Имам следния пробелм - когато колата стои цяла нощ в гаража дори и след дни когато се предполага, че трябва да е изтинала добре като дам контакт лампичката за подгряване на свещите светва за няма и секунда и гасне. След това паля сравнително трудно - въртя 6-7 секунди.

Веднъж ми се случи колата да нощува на открито и то в планината. Температурите през нощта бяха -8, -9 градуса, а сутринта когато тръгнах да паля термометърът показваше -3.5 градуса. Тогава лампичката за подгряване светна и поработи няколко секунди.

Та въпросът ми е има ли датчик който мери кога да се пусне подгряването и ако да, къде се намира този датчик, за да се помъча да оправя проблема. Също така ще се радвам ако споделите опит и кажете от какво може да се получава този проблем (може да не е това което аз си мисля).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз,също съм забелязъл,че колкото е по студено времето толкова по дълго свети въпросния индикатор.Но при мен свети 3-4 секунди през лятото и 10-15 секунди при -3 С,но и при двата случая пали от четвърт оборот(както се казва),няма и секунда,дова ме кара да мисля,че нещо при тебе не е както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато захладня времето и моята по4на да пали трудно но като ходих до софия реших да мина покрай жоро от суходол за една диагностика и човека докато я закачи на компа и вика:"пали трудно, нали?"

...центровката не била добре.и има няма 5мин я докара на място.сега наистина пали само от 4етвърт, докато преди въртях по десетина оборота.същевремино ми изкорми и катализатора и после го завариха-целия беше задръстен.

та идеята ми е да отидеш на диагностика.там всичко си казва-дори и за свещите. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toshko : имах твоя проблем - вече го нямам ! Смени си свещите и направи центровка :rolleyes:

От сигурен източник знам, че новата свещ грее само на върха си, старата - по цялата си повърхност, това е проблем. Аз когато смених моите свещи започна да работи по-дълго лампата за подгряване при по-ниски температури и след това колата пали от 1/4 оборот <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите!

Май ще започна първо с диагностиката, защото 6 свещи сигурно са скъпо удоволствие :rolleyes:

А относно диагностиката някой има ли представа дали ще върши работа и при моя автомобил? Колата е от края на 97-ма година и доколкото разбрах немогла да се настройва. Механично се гласело нещо при смяна на ремъците и след това с компютър само се проверява дали всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите!

Май ще започна първо с диагностиката, защото 6 свещи сигурно са скъпо удоволствие <_<

А относно диагностиката някой има ли представа дали ще върши работа и при моя автомобил? Колата е от края на 97-ма година и доколкото разбрах немогла да се настройва. Механично се гласело нещо при смяна на ремъците и след това с компютър само се проверява дали всичко е наред.

ДА! центровката се диагностицира на комп. а самото регулиране се прави с един шестограм за 5 мин-без да се разглабя нищо(освен един пластмасов капак на ангренажа, който е с щипки и декоративния капак на мотора.) :rolleyes:

Редактирано от taf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще започна първо с диагностиката, защото 6 свещи сигурно са скъпо удоволствие :rolleyes:

Моят съвет е да не ги сменяш 1 по 1, веднъж всичките накуп и си знаеш, че 1-2 години нямаш грижи <_< Иначе като цяло твоята кола си е скъпо удоволствие...

Предполагам можеш да си намериш 6 свещи за около 100-120лв...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ме прощаваш че те разочаровам, но читавите подгряващи свещи са 100-120 лв. бройката, а не за 6 бройки да дадеш същите пари..

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй...значи трябва да гледам без свещи да мина :rolleyes:

Все пак нямат ли някакъв датчик който да казва кога да се включат и кога не? Щом при -3.5 градуса тръгнаха явно ги имам и работят само дето не когато трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа под 8'С трябва да се включват, така че явно знаят кога да се пуснат, въпроса е защо въпреки това двигателя не пали лесно.

Между другото виж на www.kanex.bg за свещи, но не знам доколко марката е читава. За всеки случай не са по 100 лева (коет и според мен е много).

Редактирано от stani76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сменял подгряващи свещи. 40 лв бройката на Бош сервиз за AFB-AKN двигател. Започна да свети постоянно лампата за подгряване и бяха изгорели 4 свещи. След няколко месеца само при две изгорели свещи не ми даде сигнализация. Открихме ги при диагностиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВЕСКО : моите са най-добрия и скъп модел на Бош - 45лв 4-те <_< (с отстъпка за служител на Бош:rolleyes:

И моите са малко над 11 лв едната Champion(естествено с отстъпка). Аз също се учудвам откъде Веско е взел тази цена. Според мен 40-50 лв максимум. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че искам да обиждам любителите на великата фирма Бош, НО голяма част от проблемите по нашите коли (AAT/AEL двигатели) се дължат на възли и детайли от въпросната компания - класически пример е дебитомера, производство на френския клон на Бош (гадни франсета, каквот пипнат ръцете си оставят :rolleyes: ).

Като имаме в предвид и дългогодишния опит на едни наши южни съседи във фалшификацията на продукти на Бош, бих казал че въпросната марка отдавна не е мой фаворит при покупка на подобни консумативи..

А най-лесно е да попитаме Димо да ни каже примерни цени за няколко различни марки..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък уважавам марката, вярно не съм се сблъсквал с такъв дебитомер (за моя радост) , но съм чел доста за проблемите по тях...

Нормално е всяка фирма да се изложи поне с 1-2 продукта...Но нека не забравяме, че говорим за коли на 10+ години, стандартите за качество са други...Едно време (преди около 20-тина години) всичко е правено за вечни времена......

Всичко, което досега съм купувал с тази марка е с гарантиран произход и с отстъпка, а качеството на оригинала Бош е доста високо... независимо къде се произвежда... Та това ме кара да сменям консумативи предимно с Бош...

ВЕСКО : ако говориш за NGK - нормално е цените да хвърчат нагоре, а след 1.1.2007 ще си е...т м....та, причината - защитни мита на Европейския съюз...

Редактирано от galaboff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BECKO ако кажем че бош не произвежда качествени продукти трябва от колите ни да остане само купето щото в общи линии само това не е произведено от тях :rolleyes:. И аз при възможност избирам техните продукти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веско е прав в смисъл, че повечето неща на реномирани фирми, които се внасят в България са своеобразно "второ качество". Това важи с пълна сила и за самите автомобили, с изключение само на най-престижните марки - Ауди, БМВ, Мерцедес и още максимум 2. Този въпрос сме го дискутирали нееднократно във форума. :puke:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...