Ibrahim_buz Report post Posted November 24, 2015 Здравейте колеги. Предстой ми смяна на масло , взех наскоро моето Ауди а4 б6 1.8Т и сега се чудя какво масло да сложа, в момента е с 5W40 но го гори маслото значително ( не съм забелязал точно колко ) но ауспуха е черен като на дизелова кола въпреки че няма черен или син дим. Та викам да го сменя сега с някакъв и после ако продължава ще е карам на сервиз. Колебая се между Castrol GTX 10W40 и Castrol Magnatec C3 5W40. Колата е на 225хил. Км но до колко са верни не знам може да има плюс минус 50хил. отгоре. Вие какво препоръчвате?! Колата е с чип ( не знам дали това е от значение) и километрите от значение ли са или не при смяна на масло? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ander Hererra Report post Posted November 24, 2015 (edited) Здравей колега, слагай Мотул 5w30 x-clean + 504.00 507.00 , може и други марки но гледай да покрива спецификацията! ОЕМ мисля че беше Castrol edge 5w30 ))) Edited November 24, 2015 by Ander Hererra Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ibrahim_buz Report post Posted November 24, 2015 http://www.mister-auto.bg/bg/dvigatelno-maslo/castrol-14d79b_g3224_a20714D79B.htmlза това ли става въпрос? до колкото го видях покрва ''VW 504.00-507.00'' Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joro Irl Report post Posted November 24, 2015 Castrol Edge 5W-30 слагай. Или от тукашните търговци оригинално масло пак 5W-30. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ibrahim_buz Report post Posted November 25, 2015 а само да попитам защо 5W30 a не 10w40 или 5W40? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jim1 Report post Posted November 25, 2015 не искам да те разочаровам но най вероятно километрите са + още 300 000 да кажем. за този двигател и боза да налееш ще върви. най добре каквото и да е 5-40. проблема на горенето не е от маслото. оправи си двигатели. иди на сервиз Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ibrahim_buz Report post Posted November 25, 2015 е , повече от 290 хил не е в това съм сигурен. Quote Share this post Link to post Share on other sites
robobug Report post Posted November 25, 2015 Правилното масло е висок клас 5w40 с норма 502.00. Оптимално е Мотул 8100.При този мотор разходът на масло най-често идва от глава и турбина. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nasko62 Report post Posted November 25, 2015 Ако те притеснява черното по аспуха не е задължително да е от маслото моята е карам с 5w30 total от смяна на смяна доливам 600 грама при нормално каране с изрязване по някога и моите аспуси са черни много често от кофти горивата ставот тъка Quote Share this post Link to post Share on other sites
mitaka811 Report post Posted November 25, 2015 Не се занимавай с тез бози сложи Bardahl - XTC 5W40-Ще останеш много доволен Quote Share this post Link to post Share on other sites
robobug Report post Posted November 25, 2015 Ако ще си говорим за по-скъпи масла - Мобил1 0/40 е с 1 лев по-скъпо от този бардал, а е несравнимо по-добър. По всеки параметър. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ibrahim_buz Report post Posted November 25, 2015 Тези на кастрол не са ли хубави? Edge или пък Magnatec и каква е разликата между 5W40 и 10W40? Quote Share this post Link to post Share on other sites
venomcorp Report post Posted November 25, 2015 Бардали....мардали...бози....Пълни глупости. За да си сигурен , че не е от маслото ( което ме съмнява ) сложи си Motul x-cess 8100 5W-40 от доверен дилър. Ауспухът ти може да е черен и от прекалено богата смес ( каза че си я чипосвал ). Все пак сподели с каква марка масло си сега...И още нещо - не слагай 10/15-40...Но имай в предвид , че харча ти може да е наистина от самият двигател. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ibrahim_buz Report post Posted November 25, 2015 еми взех колата и човека от който е взех каза че маслото отдавна не е сменено но той самият не е навъртял толкова километри че да се смени маслото колата не е карана и запазена и карах си аз и ми светна на борда че нямам масло ... оттам видях найстина беше малко долях 1 литър репсол 5-40 ( той ми каза че предишното масло е било 5-40 но не си спомня каква марка) та карах карах карах около 2500 км и пак ми светна на борда за масло обаче тапака не видях колко е и направо долях още 1 литр тотал 5/40 и след като долях на следващия ден проверих маслото беше даже малко над нормата( то нали как е края на пръчката има малко място и после едно кат вдълбина и там по средата на вдълбината има една черта , маслото в момента ми е над чертата точно до края на таз вдълбина) и сега неделя или понеделник ше го сменям и маслен филтр и маслото , колата няма дим , има ГИ но има проблеми с нея по едно време и карах на бензин и сиг заради тоя чип няма хубаво изгаряне на горивото или не знам ... Затова викам да го смен сега и да го следя през седмица и евентуално ако харчи тогава да се кара на майстор сега просто искам да ми дадете съвет за хубаво масло за таз кола да се махне и тоя проблем и да се надявам да нямам други за напред. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bobitovn Report post Posted November 25, 2015 Ибрахиме, Ше береш ядове с тая кола и то не само от невежеството на предишния собственик, ами и от твоето собствено.Как ще долееш литър масло, разликата от мин. до макс. на щеката е 0.5л.Сменяй ремъци, ролки, масла, филтри и всички течности.Тези мотори може да са здрави, ама не търпят немърливо отношение.За маслото ..... колегите са казали- 5W40, покриващо стандартите на ВАГ групата за конкретния модел.Sent from my Lenovo A6000 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ibrahim_buz Report post Posted November 25, 2015 Значи мотул 8100 5w40 така ли? И да знам че това което направих може да ми донесе главоболия Quote Share this post Link to post Share on other sites
bobitovn Report post Posted November 25, 2015 Да, идеален е Мотула, само да не попаднеш на менте. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ngoro Report post Posted November 25, 2015 505.02?505.04?505.07?Или пак ще се надпърдате кой е намазАл по-добре фЕлията? А след това ще четем за алди и смотаните им двигатели? Quote Share this post Link to post Share on other sites
GLS Report post Posted November 25, 2015 Как ще долееш литър масло, разликата от мин. до макс. на щеката е 0.5л. Това вярно ли е? Аз си мислех, че е около 1л.Всъщност аз съм с APU двигател на B5. Там може да е различно...Някой може ли да каже. Quote Share this post Link to post Share on other sites
robobug Report post Posted November 26, 2015 Да, идеален е Мотула, само да не попаднеш на менте.Досега няма отникъде информация за ментета. @Ибрахим - вероятно имаш някакъв проблем - може да си просто за гумички на клапани, може да си за рециклиране на турбина, може да тече от гарнитури или семеринги.При всички положения трябва първо да си смениш маслото, за да се знае какво точно е сипано в двигателя.Мотул-ът е около 60лв за 5л туба, реално моторът поема около 3.5л, ще остане за доливане, ако харча остане. Quote Share this post Link to post Share on other sites
venomcorp Report post Posted November 26, 2015 Човеко не се филмирай. При така описаните от тебе подробности бих те посъветвал преди да сложиш новото масло да направиш един флуш.....промивка. Xenum имат доста добър флъш продукт...сипваш го директно към старото масло,караш от 100 до 300 км. с него у след това на загрял двихател точиш старото масло и си сипваш новото....сменяш и масленият филтър естествено. Също така ако можеш разкарай чипа и си я върни към стоковите стойности.Изпратено от моят LG-D855 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joro Irl Report post Posted November 26, 2015 Незнам колко реално взима 3.5л, моя си поема точно 4л, и на щеката е точно 2-3 деления под максимума. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ibrahim_buz Report post Posted November 26, 2015 Досега няма отникъде информация за ментета.@Ибрахим - вероятно имаш някакъв проблем - може да си просто за гумички на клапани, може да си за рециклиране на турбина, може да тече от гарнитури или семеринги.При всички положения трябва първо да си смениш маслото, за да се знае какво точно е сипано в двигателя.Мотул-ът е около 60лв за 5л туба, реално моторът поема около 3.5л, ще остане за доливане, ако харча остане.Благодаря ви, първо ще го сменя с мотула и ако забележа че харчи веднага я карам на сервиз. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jim1 Report post Posted November 26, 2015 по добре отиди на сервиз първо Quote Share this post Link to post Share on other sites
kosio85 Report post Posted November 27, 2015 Не се стряскай, но е малко вероятно да намалее разхода от смяна на маслото. Отиди да я прегледат за течове. Ако няма почни от проверка за наличие на масло в кулера. Нормално е там да има на стар турбо кош, но не прекалено. 1л на 2500 си е бая. Това значи 4л. на 10000 км. Според мен си долял повече от необходимото. Казвали са ми, че маслото трябва да е точно накрая на деленията, а не накрая на вдлъбнатото от пръчката. Quote Share this post Link to post Share on other sites