Sign in to follow this  
Ibrahim_buz

какво масло да сложа?! 1.8Т

Recommended Posts

Здравейте колеги. Предстой ми смяна на масло , взех наскоро моето Ауди а4 б6 1.8Т и сега се чудя какво масло да сложа, в момента е с 5W40 но го гори маслото значително ( не съм забелязал точно колко ) но ауспуха е черен като на дизелова кола въпреки че няма черен или син дим. Та викам да го сменя сега с някакъв и после ако продължава ще е карам на сервиз. Колебая се между Castrol GTX 10W40 и Castrol Magnatec C3 5W40. Колата е на 225хил. Км но до колко са верни не знам може да има плюс минус 50хил. отгоре. Вие какво препоръчвате?! Колата е с чип ( не знам дали това е от значение) и километрите от значение ли са или не при смяна на масло?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега, слагай Мотул 5w30 x-clean +  504.00 507.00 , може и други марки но гледай да покрива спецификацията! ОЕМ мисля че беше Castrol edge 5w30 ))) :respekt:

Edited by Ander Hererra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Castrol Edge 5W-30 слагай. Или от тукашните търговци оригинално масло пак 5W-30. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

не искам да те разочаровам но най вероятно километрите са + още 300 000 да кажем. за този двигател и боза да налееш ще върви. най добре каквото и да е 5-40. проблема на горенето не е от маслото. оправи си двигатели. иди на сервиз

Share this post


Link to post
Share on other sites

Правилното масло е висок клас 5w40 с норма 502.00. Оптимално е Мотул 8100.

При този мотор разходът на масло най-често идва от глава и турбина.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако те притеснява черното по аспуха не е задължително да е от маслото моята е карам с 5w30 total от смяна на смяна доливам 600 грама при нормално каране с изрязване по някога и моите аспуси са черни много често от кофти горивата ставот тъка

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не се занимавай с тез бози сложи Bardahl - XTC 5W40​-Ще останеш много доволен

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако ще си говорим за по-скъпи масла - Мобил1 0/40 е с 1 лев по-скъпо от този бардал, а е несравнимо по-добър. По всеки параметър.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тези на кастрол не са ли хубави? Edge или пък Magnatec и каква е разликата между 5W40 и 10W40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бардали....мардали...бози....Пълни глупости. За да си сигурен , че не е от маслото ( което ме съмнява ) сложи си Motul x-cess 8100 5W-40 от доверен дилър. Ауспухът ти може да е черен и от прекалено богата смес ( каза че си я чипосвал ). Все пак сподели с каква марка масло си сега...И още нещо - не слагай 10/15-40...Но имай в предвид , че харча ти може да е наистина от самият двигател.

Share this post


Link to post
Share on other sites

еми взех колата и човека от който е взех каза че маслото отдавна не е сменено но той самият не е навъртял толкова километри че да се смени маслото колата не е карана и запазена и карах си аз и ми светна на борда че нямам масло ... оттам видях найстина беше малко долях 1 литър репсол 5-40 ( той ми каза че предишното масло е било 5-40 но не си спомня каква марка) та карах карах карах около 2500 км и пак ми светна на борда за масло обаче тапака не видях колко е и направо долях още 1 литр тотал 5/40 и след като долях на следващия ден проверих маслото беше даже малко над нормата( то нали как е края на пръчката има малко място и после едно кат вдълбина и там по средата на вдълбината има една черта , маслото в момента ми е над чертата точно до края на таз вдълбина) и сега неделя или понеделник ше го сменям и маслен филтр и маслото , колата няма дим , има ГИ но има проблеми с нея по едно време и карах на бензин и сиг заради тоя чип няма хубаво изгаряне на горивото или не знам ... Затова викам да го смен сега и да го следя през седмица и евентуално ако харчи тогава да се кара на майстор сега просто искам да ми дадете съвет за хубаво масло за таз кола да се махне и тоя проблем и да се надявам да нямам други за напред.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ибрахиме, Ше береш ядове с тая кола и то не само от невежеството на предишния собственик, ами и от твоето собствено.

Как ще долееш литър масло, разликата от мин. до макс. на щеката е 0.5л.

Сменяй ремъци, ролки, масла, филтри и всички течности.Тези мотори може да са здрави, ама не търпят немърливо отношение.

За маслото ..... колегите са казали- 5W40, покриващо стандартите на ВАГ групата за конкретния модел.

Sent from my Lenovo A6000 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи мотул 8100 5w40 така ли? И да знам че това което направих може да ми донесе главоболия

Share this post


Link to post
Share on other sites

505.02?

505.04?

505.07?

Или пак ще се надпърдате кой е намазАл по-добре фЕлията? А след това ще четем за алди и смотаните им двигатели?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как ще долееш литър масло, разликата от мин. до макс. на щеката е 0.5л.

 

 Това вярно ли е? Аз си мислех, че е около 1л.

Всъщност аз съм с APU двигател на  B5. Там може да е различно...

Някой може ли да каже.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, идеален е Мотула, само да не попаднеш на менте.

Досега няма отникъде информация за ментета.

 

@Ибрахим - вероятно имаш някакъв проблем  - може да си просто за гумички на клапани, може да си за рециклиране на турбина, може да тече от гарнитури или семеринги.

При всички положения трябва първо да си смениш маслото, за да се знае какво точно е сипано в двигателя.

Мотул-ът е около 60лв за 5л туба, реално моторът поема около 3.5л, ще остане за доливане, ако харча остане.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Човеко не се филмирай. При така описаните от тебе подробности бих те посъветвал преди да сложиш новото масло да направиш един флуш.....промивка. Xenum имат доста добър флъш продукт...сипваш го директно към старото масло,караш от 100 до 300 км. с него у след това на загрял двихател точиш старото масло и си сипваш новото....сменяш и масленият филтър естествено. Също така ако можеш разкарай чипа и си я върни към стоковите стойности.

Изпратено от моят LG-D855

Share this post


Link to post
Share on other sites

Незнам колко реално взима 3.5л, моя си поема точно 4л, и на щеката е точно 2-3 деления под максимума. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Досега няма отникъде информация за ментета.

@Ибрахим - вероятно имаш някакъв проблем - може да си просто за гумички на клапани, може да си за рециклиране на турбина, може да тече от гарнитури или семеринги.

При всички положения трябва първо да си смениш маслото, за да се знае какво точно е сипано в двигателя.

Мотул-ът е около 60лв за 5л туба, реално моторът поема около 3.5л, ще остане за доливане, ако харча остане.

Благодаря ви, първо ще го сменя с мотула и ако забележа че харчи веднага я карам на сервиз.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не се стряскай, но е малко вероятно да намалее разхода от смяна на маслото. Отиди да я прегледат за течове. Ако няма почни от проверка за наличие на масло в кулера. Нормално е там да има на стар турбо кош, но не прекалено. 1л на 2500 си е бая. Това значи 4л. на 10000 км. Според мен си долял повече от необходимото. Казвали са ми, че маслото трябва да е точно накрая на деленията, а не накрая на вдлъбнатото от пръчката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.