Jump to content

Ремонт двигател - АБТ


Disturbed

Recommended Posts

Колеги, главата е долу, дал съм я за обслужване, взел съм нови гарнитури на ЕлРинг, о-пръстени за колектор-а и фланците и т.н. Почистих блок-а от дифузията много внимателно с ножче за винетки и кореселин, колкото успях защото 1ви и 4ти цилиндър са в ГМТ и засега не мисля да ги местя. Възможно е да съм оставил 1-2 черти, но са минимални и се надявам да няма проблем! Взех и 2 маркуча, че изглеждат пораздути и мисля да ги сменя. Сега въпросите:

- Приемам всякакви съвети и жокери от хора които са го правили и са установили опитно нещата, защото теорията е ясна :-)

- Имам и гарнитурата на картер-а, мога ли да съчетая смяната и да продухам маслените магистрали с компресор преди монтаж-а или не излиза толкова лесно тоз картер?

- Общо взето това е , ако някой се сети нещо което ще ми е от полза при събирането на главата - ще се радвам да го прочет-а. Поздрави и стискайте палци!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко снимков материал, така или иначе съм го направил - да го споделя! Мотор-а работеше ИДЕАЛНО, без никакви проблеми единствено леко по-твърди маркучи и малък разход на антифриз. Без никакви други оплаквания, но беше ясно, че е за гарнитур-а. Тези които са в час, ясно могат да различат дифузията на снимките, затова и ги качих. Подозирам, че на главата и няма нищо, но все пак е при ДЖУДИ / на хладилника / за проверка и обслужване. Нищо не се пести така, че трябва да стане тип-топ.

Тея дни чистих блок-а и челата на бутала-та, но ефекта не е "поразителен" - някой ако има жокер да казва - или да не се заигравам толкова.. ? :-)

post-15869-0-20185200-1450468074_thumb.j

post-15869-0-29094600-1450468087_thumb.j

post-15869-0-94720600-1450468138_thumb.j

post-15869-0-54610500-1450468155_thumb.j

post-15869-0-30981300-1450468180_thumb.j

post-15869-0-14128800-1450468199_thumb.j

post-15869-0-51826700-1450468215_thumb.j

post-15869-0-69550400-1450468234_thumb.j

post-15869-0-59953700-1450468247_thumb.j

post-15869-0-58233500-1450468273_thumb.j

post-15869-0-73125200-1450468287_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За буталата - киснене с Меглио ... 
Начииии, мога да ти покажа снимки на моят мотор - станали са като нови ...
Само внимавай да не киснат повече от 2 дни, че не е добре ! В сми ако почнат да потъмняват го махай !  :hilezh: 
А каква е таз ръжда неземна ?! Или на мен така ми се вижда ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блока бих го минал с телена четка и ъглошлайф,за картера махаш магарето.ако има и шанс да смениш и лагерите на вала ,евентуално и сегменти,ще стане нов

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За картер-а наистина ли трябва да се махне магаре-то?

За телената четка не съм съгласен - мисля да ползвам шкурка 1000.

Гумен гарнитура за капака на клапаните съм взел на елринг, болтовете също ще са нови пак на елринг.

За ръждата не разбрах къде е и за какво става въпрос.., снимките качих за любителите, не са кой знае какво, но ясно личи дифузията и си е тема за коментар :-)

Редактирано от Disturbed
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая телена четка вЕрно я забрави, че да не получиш после коледни бонуси от разхвърчали се и попаднали на неправилното място телчета. Към шкурката добре си се ориентиерал, само, че 1000 е прекалено дребна за целта. Тръкни с нещо от сорта на 240 или 320, като използваш подходяща по широчина и равна подложка.Но без да се заиграваш много, много, просто минаваш няколко пъти равномерно на всякъде, колкото да се зачисти леко.

Това за продухването на маслените канали също го забрави. За да стане трябва коляновия вал да е свален, което значи да свалиш кутията и съединителя, което си е ..... за едно профилактично продухване само - заеВи.

А щом казваш че мотора е в ред, няма шумове и е работил перфектно, картера не го барай изобщо, направи си главата, слагай и си карай, освен ако гарнитурата му не е заминала итече и така или иначе ще го сваляш. Ако все пак го свалиш, развий на 3-ти цилиндър петата на биелата и виж как е лагера и шийката. Принципно на тея мотори биелния лагер на трети си заминава първи. Информативно може да свалиш и един основен лагер, да видиш какво е положението, но ако биелния е ОК, няма смисъл и основните би трябвало да са ОК. Ако биелните са зле, можеш да вземеш един комплект нови и да ги смениш, не са скъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата, че картера ми тече от гарнитурата и ми се искаше да го съчетая с почистване на цедката на маслената помпа, измиване на картер-а и направо да наливам хубавото масло и да си карам с него. Лесно ли се сваля картер-а, магарето пречи ли?

За маслените магистрали разбрах, аз и без това съм ги запушил с парцалчета, така че не вярвам да са се задръстили.

Водните обаче мога ли да ги почистя и как ?

Редактирано от Disturbed
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Картера трябва да излезе без да се сваля моста. Водните канали - като захлюпиш главата, правиш една промивка на системата и си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за картера би трябвало да излезе ,като откачиш от тампоните двигателя и повдигнеш на крик от скоросната кутия .на Б2 поне така съм го вадил...и за да нямаш теч на масло от картера задължително намажи гарнитурата от двете страни с червен силикон , колкото и да е добра ,като марка,това го казвам от опит ..

 

ако имаш с какво да го закачиш и повдигнеш отгоре ,още по лесно.

Редактирано от petar_a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не маслената помпа пречи да излезе картера...не е сложно,цялата работа е за 15-20 минути

Редактирано от petar_a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имаме напредък.. днес почистих блока с много финна шкурка - не е като след шлайф, но мисля че стана доста добре. Смених един маркуч, които беше малко пораздут - надявам се този които сложих да изкара .. :-) Продухах също така водните магистрали, желязната тръба за водата и почистих и подсуших дупките и резбите за болтовете на главата. Не е много, но за половин ден толкова. Утре ще мъча картер-а и се надявам междувременно да се обадят, че главата е готова!

Поздрави и стискайте палци :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Весела Коледа!

Колеги, всичко стана чудничко! Главата е стегната, нови гарнитури и о-пръстени, пълна ревизия на главата, нови болтове и всичко по учебник! :-) Само маслото остана да сменя и почистването на картера.

Като видими разлики мога да кажа, че колата има по-добра мощност, много добре поема в ниските. Нагоре не намирам разлика, но предполагам че трябва да ходя пак на настройка на газовата. Стори ми се, че бавно напълни повдигачите, общо взето докато не отвори термостата все си чаткаше? Сега единия пак се обажда, но мисля че е от маслото. Надявам се като го сменя да млъкне, защото там където дадох главата им казах да сменят всичко което не им хареса и дано не са я претупали :-)

Благодарности за съветите и специално на KOKO 100 C4 за частите! Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е заради антифриза.Направил си ремонт,почистил си всичко,редно е да си заредиш автомобила с ново масло и антифриз,И филтрите разбира се.Аз също си правих ремонт на мотора(не,че имаше нужда,но така реших).Извадих го от коша,разпилях го целият на масата,смених му всичко,измих го,боядисах блока и го събрах отново.Всяко болтче съм го измил с ацетон преди да го завия.Нови ремъци,масла,филтри и антифриз.И за да бъде картинката пълна сложих и нов комплект съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги имам един въпрос и другаде питах карам 1,6i  101кс но искам да сменя блока комплект с бутала и вал от 1,8 или 2,0  става ли и какъв ще е ефекта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре смени мотора.

 

Например с 1.8т ;)

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...