Jump to content

GARRET GT2560R особености при монтаж


Recommended Posts

След известно време събиране на информация, за подходяща турбина за ъпгрейд на 1.8т, напазарих една GT2560R.

036464747-thumb.jpg?r=0 036464742-thumb.jpg?r=0

Съответно и за нея поизчетох известно количество информация, но въпреки това остават някои въпроси без отговори. Основния от тях е захранването на турбината с масло и по-точно входа на маслото. На сайта на Гарет има инфо, че лагерните турбини, каквато е въпросната, трябва да имат рестриктор (жигльор) на входа на маслото, който в общия случай е с диаметър на отвора ф1mm. Тук възниква първия въпрос, каква трябва да е дължината на отвора с диаметър ф1mm? Следващия въпрос е дали изобщо има нужда да слагам рестриктор при положение, че в отвора на входа на маслото има навит някакъв елемент, който може би е точно рестриктор?!

036464753-big.jpg?r=0 036464754-big.jpg?r=0

Отворът във въпросния елемент според мен е глух (не е проходен до доло), а странично в него има малко отворче през, което предполагам минава маслото. Не мога да определя какъв диаметър е, камо ли да го измеря до като това е навито на мястото си, но не е по-голям от ф1.5 със сигурност.

Това са ми най-важните въпроси за сега. Гледам в ибея има някакви рестриктори ф1mm за лагерна и ф1.5mm за втулкова турбина: https://www.google.bg/search?q=ball+bearing+turbo+oil+feed+drawing&biw=1280&bih=700&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj_sbKctJ_KAhXDWiwKHSWjCOoQ_AUIBigB#tbm=isch&q=gt2560r+oil+feed&imgrc=QAiLHBD8gJtacM%3A

Другите въпроси са свързани с пространственото положение на средната част, спрямо хоризонталната равнина.

http://turbobygarrett.com/turbobygarrett/oil_water_lines

От инфото в линка, до колкото чувам петела по инглиш разбирам, че хоризонтално положение на средната част се приема когато двата отвора за водата са хоризонтално (тоест отичането на маслото е право на доло). Така, зачитайки по натам пише +/- 35 градуса отклонение на отвора за отичане спрямо вертикала "The oil outlet should follow the direction of gravity +/-35° when installed in the vehicle on level ground." След това пък пише, че при монтажа трябва да се спази +/-15 градуса "When installing your turbocharger, insure that the turbocharger axis of rotation is parallel to the level ground within +/- 15°. This means that the oil inlet/outlet should be within 15° of being perpendicular to level ground." По-надолЕ (вече няма да цитирам, че стана много дълго) пък що се отнася до водното охлаждане оптималното положение било на 20 градуса спрямо хоризонтала. Та след толкова много +/- градуси, какво в крайна сметка е оптималното положение на средната част? Накрая ще я забождам на 0 градуса и май това ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 105
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Един въпрос малко в страни : Изпускателния колектор стоковя ли оставя или се сменява ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре си вземи рестриктор . Трябва да е 0,8-0,9мм рестриктора - има ги по сайтовете готови. По форумите е пълно със стари теми за ГТ2560, горящи масло точно заради монтирането им без рестриктор. При мен оста на турбото е хоризонтална като вх/изх масло са вертикални , а вх/изх вода са хоризонтални.

1461234_184357061757005_1126192057_n.jpg

 

 

 

Сменя се колектора, стоковия няма начин да стане.

Редактирано от ivoair
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да има чертеж на рестриктора на сайта на Гарет.

Давай линк ако го знаеш, че аз от няколко дни ровя, но не съм попадал на него.

 

Иво, имаш ли спомен колко приблизително е дължината на отвора на рестриктора? При теб на какъв диаметър е?

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.ebay.com/bhp/oil-restrictor

http://www.atpturbo.com/mm5/

 

 

В ХЕЕД и в Проспийд също трябва да имат, но ще ти трябва и фланец за оттичането с гарнитура, както и фланец за входа на турбото + преходник за изхода към кулера.

 

За дължината нямам представа, диаметъра е стандарт - 0,035 инча, даже по някои форуми пишат, че слагат и на изхода от масления филтър към турбото рестриктор.

Редактирано от ivoair
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този пдф го намерих, но там са само габаритно-присъединителните размери на турбината.

Фланци, преходници и адаптери сам ще  си ги правя. Също и въпросния рестриктор мисля да си изработя, но единствено дължината на отвора не ми е известна. А пък гледам каквото ми е е възможно да направя хоум-мейд, че иначе много ще се натовари бюджета, а нямам възможност всичко да си купя.

Гледам ей ТУК Калин като е правил рестриктор за ИХИ-то дължината на отвора е около 2мм. В крайна сметка ако не се намери сигурна информация ще го извъртя и аз някъде толкова, просто като диаметър ще е нещо в границите от 0.8 до 1.0mm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега попаднах пък на това и почвам да се колебая дали изобщо трябва да слагам рестриктор, понеже явно от Garrett са се погрижили да сложат?! :nixweiss::gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си рестриктор, Garrett го изискват задължително, за да не пада гаранцията на турбините. Иво Въздушния може да потвърди като върнахме 28-цата му към сервиз какви въпроси и зададоха и какво обясниха тогава.

Не се притеснявай, че ще я убиеш, ако има два рестриктора(в случай, че вграденият елемент е рестриктор), лагерните турбини се нуждаят от изключително малко масло, за да работят. При тях проблемът е, ако маслото е в повече, а не обратното. Дори ако се разровиш в сайта на Garrett има препоръки какъв рестриктор да се ползва спрямо налягането на маслото.

Поздравявам те за избора на турбина, радвам се, че не си се подвел да тръгнеш по най-малоумния път - К04.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята 2560 нямаше такова нещо. При теб има ли?

При мен има. Големите снимки от първия ми пост са на моята турбина, не са от нета.

Поздравявам те за избора на турбина, радвам се, че не си се подвел да тръгнеш по най-малоумния път - К04.

Преди седмица-две бях на косъм да напазаря една К04-023 от С3, даже се навих и викам на пича в моргата, свалаяй ми я от мотора, но като свали тръбата на входа се оказа че студената перка е прекарала някакво дребно чуждо тяло и имаше леки наранявания по повече от половината перки - съответно сделката отпадна. Иначе чугуна с гейта и компресорната перка бяха слънце. Но ето, че всяко зло за добро както се казва сега пък си имам чисто новичка.

Ако това вграденото е рестриктор вероятно ще може да работи и без допълнителен, но ще послушам съвета и ще сложа. Само, че няма да е 0.8 или 0.9мм, а 1.0мм. Така хем ще съм спокоен, че съм сложил нещо, хем ако този вградения е на 0.032инча (0.8мм), допълнителния няма да му пречи по никакъв начин. А пък след като покарам така, ще следя нещата и ако има пушеци през ауспуха и мазнотии в студената част, ще намалявам на 0.9 или 0.8мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да има, като връщахме турбината на Иво гаранционно, първото нещо, което питаха е дали сме ползвали рестриктор и на колко мм е бил той.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тя вътре имаше ли тоя вградения елемент като при мен? Каква е била причината за връщане по гаранция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще те излъжа за елемента, Иво да каже. Имаше изпушване като на масло от време на време, но се оказа, че проблемът не е в турбината.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчвай го  http://www.turbo-parts.de/oil-and-water-lines/Adapter-fuer-Oelzulauf-an-GT25::25.html  не знам  какво толкова му се чудиш и без резтриктор да я караш тази турбина няма да има проблеми от 10тина години се монтират такива турбини не са разработка на НАСА  :hilezh:

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рестриктор ти трябва. Във високи обороти налягането на маслото става сериозно и с това рискуваш без реатриктор при лагерниците. Както самите Гаерет са си описали за количеството масло нужно на лагерна турбина е нужна дори само гравитацията.

Сигурно си го видял това: 

 

https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/oil_restrictor

 

 

Иначе за ъглите добре са го описали - няма противоречие, става въпрос за ъгли в две различни равнини.

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За поръчване - няма шанс да го поръчам, 25лв за едно нищо и никакво фитингче с дупчица. Ще си го врътна на стуга, като ще го направя по подобен начаин като на kalin3000, да е със сменяем рестрикторен елемент. Така първоначално ще започна с диаметър 1мм примерно, а в последствие ако се наложи може да сменя елемента с по-малък 0.8 или 0.9. А тези турбини вярно не са някакви нови, но за мен си е нещо ново, та за това гледам да си изясня каквото не ми е ясно.

Що се отнася до ъглите, наклона който ще гоня ще е 10-15 градуса.

Установих, че входа и изхода на водата на GT2560R са същите като на К03-005 - М14х1,5, та ще могат да се ползват същите връзки, евентуално ще има нужда от преправянето на маркучите по форма и дължина. Отичането на маслото е почти еднакво, като разликата е единствено в размера на болтовете - при К03-ката болтовете са 2бр. по М6, а при ГТ25-цата са 2бр. по М8. Междуосовото им разстояние е едно и също, предполагам, че само с разпробиване на отворите и нови болтове ще стане да се използва оригиналното тръбе за отичане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак , технически си грамотен, а и способен !

Щом до момента си направил, толкова много сам..... изводите са ясни !

Изработи го на единица. Идеята е да се намали дебита при високи оборпти при този тип турбини

Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Врътнах си фитинга с рестриктора, ей го на:

левия е стоковия на К03-кта, десния е новия за гарета

036955326-thumb.jpg?r=0 036955327-thumb.jpg?r=0

ето и самото рестрикторче:

036969034-thumb.jpg?r=0 036969035-thumb.jpg?r=0

Това пробиването на отвор с диаметър ф1mm се оказа доста часовникарска работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колектора е готов отдавна, общо взето едно от първите неща. Log type ("Ш"-образен) от безшевни колена 1 1/4 цола. 036969032-thumb.jpg?r=0

Нова маслена магистрала от медна тръба ф8х1, а за отичането преправих едно стоково тръбе: 037078832-thumb.jpg?r=0 037078834-thumb.jpg?r=0

За даунпайп съм нагласил колена и тръба, неръждавейка ф70х2. Остава да дойде подходящ момент да спра колата и да накича цялата сергия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Малко напредък - бИгачката е в бокса и ъпгрейда е стартиран. За сега всичко върви по план и няма неочаквани изненади. Турбината се побра на мястото на стоковата, че даже и на филтърната кутия няма да пречи.

037229493-big.jpg?r=0

(предпазното тенеке няма да седи така, ще го пръсна черно със спрей за камини от "Прити")

Остава ми да направя един "банджо" преходник за да свържа изхода на водата и ще мога пробно да запаля. След това остават даунпайп и тръбе от филтърната кутия до турбината. В последствие ще правя генерацията на 65 с нови гърнета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...