Jump to content

Въпрос за Audi A3 8P 1.8Т и 2.0 TFSI


Recommended Posts

  • 1 month later...

на мен лично ми идва много полезна тази тема, особено ме дърви конструктивния спор между двама технически грамотни фенове на турбо бензина. А моят извод от това е че съм избрал по-добрият от двата двигателя... Благодаря пичове!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Малко е постничко, най-вероятно и пробега му не е реален. Това ABT дето са го лепнали според мен си е пълна измислица - предната броня си е стандартна S-line, за задната не мога да преценя по снимките. Иначе цената е хубава ако автомобила няма някакви проблеми, тоест ако имаш интерес е хубаво да му се направи една диагностика :) Моята е със същия двигател BWA и до сега не съм имал драми с него, не виждам надпис Quattro на жабката и нямам идея за какъв блокаж на диференциала говори автора на обявата :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, някой предишен собственик си се сменил само предната броня - няма вариант да излезе от завода така :D Между другото, ти запозна ли се по-подробно с особеностите на 8P с 2.0TFSI двигател, гледам че имаш мерак и не искам да останеш изненадан. Ще напиша личните си наблюдения за основни неща които ще те касаят финансово ако си купиш такъв автомобил :) 
    

  • Подръжка и обслужване - учудващо ефтин за поддържане поне според мен, досега всичко което съм сменял е било на много приемливи цени, първоначалното обслужване също не е мн. скъпо - около 800лв може би ще ти излезе (смяна на ремък, водна помпа, масла и филтри), окачването е завидно здраво (това има значение, особено като знаем какви са ни пътищата)
  • Разход на гориво - лично според мен си харчи доста, извънградско под 8.5 не мога да я сваля посмъртно(на моето каране е обикновенно около 10 разхода), градско ми харчи около 14 (естествено зависи от това колко ти е тежък крака)
  • Харчи масло - след рециклиране на турбината при мен разхода на масло драстично спадна, може би около 200мл на 1000км. е в момента (може и по-малко да е), преди рециклирането обаче направо беше убийствено :D

 

Проблемните неща при този двигател, можеш да ги прочетеш в съответната секция на нашия подфорум (доста колеги сме се изказвали по въпроса).

Що се отнася до динамиката - аз може би съм привикнал и вече ми се струва недостатъчна. Не очаквай някаква ракета, купето е тежко (около 1500кг. при наличие на Quattro), обема на самия двигател не е мн. голям, турбината е малка -  в ниските обороти върви много прилично, но след 6000 си умира. Сравнявал съм времена (на около 400м.) със смяна на предавките на около 7300 оборота и със смяна на 6300 след това - след 3та предавка е по-добре да се сменя по-рано на по-висока предавка (иначе започва да "тъпче" и доускорението е мн. бавно) - това естествено има значение само ако го караш на лимита му, за нормално шофиране мощността си е абсолютно достатъчна :)  Следя темата с интерес, ако имаш още въпроси питай наволя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за информацията от първа ръка МРАК !

Ще разгледам и секцията във подфорума .

Иначе разноските по потдръжка както и разхода на гориво  ме устройват .. за това и се спрях на този вариянт ( 1.8 TFSI също мисля не е за пренебрегване )

Относно динамиката .. :) да, мисля че се свиква със всичко и все ти трябва още . Не очаквам да е ракета , но пък разполага с потенциял при необходимост .

Ако имам въпроси ще питам , благодаря .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика в динамиката с 1.8Т не може да се усети на градско.

За сметка на това извън града при доускорение и изпреварване от 80-140+, разликата е огромна.

 

С 1.8Т ти се налага да слезеш дори до 3-та предвка за що годе прилично ускорение, докато с 2.0Т го правиш на 5/6 в зависимост колко настъпиш.

 

Проблема с разхода на масло се решава с едно ревизиране клапаните - и не е свързан с турбината.

 

Като разход - на извънградско съм правил най-малко 6.4 (София - Банско - София), но никога не бих повторил това каране :)

Нормалния разход е около 7.5-8.5/100 (80-100 км/ч), магистралното е 9-11/100 (140-180 км/ч), градското в зависимост от маршрута е 9-12/100

 

За 6 години и 80 хил.км. пробег (от 107 до 187 в момента) - съм имал два пъти проблем с карета (първата година) - веднъж външно, веднъж вътрешно.

По двигател и скорости - абсолютно никакви драми. Като цяло доста здрава и безпроблемна кола.

 

Ако още нещо те интересува - питай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно полезно мнение от собственик , благодаря Viper !

Според  мен точно  този диапазон 80-140 + е от най-голямо значение .

А много ли е осезателен turbo lag-а на този двигател ? И ако е в повече това за какъв проблем може да говори ? Намирам в една статия за Голф 5 ГТИ че се появява при спукана диафрагма на " turbocharger's dump-valve " .

Това до колко голям проблем е като разход ? А и какви други може да са причините ?

Редактирано от M76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е вероятно някой от клапаните. Аз от турбо лаг не мога да се оплача. Ако погледнеш официалните дино графики за този мотор ще видиш, че максималния въртящ момент започва от около 1550 до към 4-5000 оборота (по спомен) 

 

Забавяне може да има от DSG-то, ако сваляш две предавки или си го успал с мудно каране и искаш изведнъж да ускориш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

M76 - изпускателния клапан на турбото е типична болежка на 2.0 TFSI и отсъства като проблем при 1.8 TFSI, тъй като там въпросната мембрана е друга.

Иначе по-назад съм писал моите впечатления от двата двигателя и предимствата и недостатъците на 2.0 TFSI спрямо 1.8 TFSI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и при 2.0Т се предлага ревизиран въпросния клапан - Diverter Valve  с новата конструкция ,която не е с гумена мембрана и съответно не прави проблеми и при повечето  коли с този мотор проблема е отстранен ,а дори и да се наложи замяната на DV не е скъп и се сменя за нула време .За големия разход на масло ,често е виновен PCV клапана на картерната вентилация ,който също е добре да се замени с нов или направо да се разкара ,тъй като и  допринася до голяма степен за нагара по всмукателните клапани  .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се плашиш от М76 клапанчето - 80-90 лева беше ново новеничко, сменяш ако има нужда и газ. Ако има проблем с него, като се закачи колата ще ти дава грешка за ниско налягане ;) От турбо лаг с тая малката турбина няма как да се притесняваш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Епа объркал съм се кой номер е Diverter Valve-а, Муунчо (помислих че си го проверил в дебелите книги) :D Следващия път ще го проверя в Google :steinigung: Както и да е, М76 (човека а не клапана) сигурно ме е разбрал, че и да има проблем с него не е болка за умиране :P

Ето това представляваше моят Diverter Valve, на който не съм запомнил номера но го смених :D

Untitled-1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
On 2/7/2016 at 9:12 PM, Moonland said:

......

P.s. Един хубав пример за това какво се постига чрез оптимизация на даден обем двигател е, че 1.8 TFSI в новото А3 8V със 180 PS реално е изравнен като характеристики  с 2.0 TFSI в А3 8P... въпреки по-малък обем, въпреки 20PS по-ниска мощност. Просто я развива доста по-ефективно. 1.8 TFSI в A3 8P е междинно стъпало към това, особено ЕА888 версията. Неслучайно 2.0 TFSI в A3 8V вече не съществува. (единствено в S3 8V с разбира се други характеристики)

 

Малко късно прочитам, но все пак реших да се включа по темата.

 

Изглежда 2.0Т (220 к.с.) отсъства в гамата на A3 8V само за Европа. В САЩ двете модификации са 1.8Т (FWD), 2.0T (Quattro).

 

Странно е защо са тръгнали по този път при положение, че новия 2.0Т е доста оптимизиран и на хартия има съвсем сходен разход с 1.8Т.

 

Ето пример:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=223413899

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това при A3 8V Facelift вече няма 1.8 TFSI, а 2.0 TFSI има няколко версии с различна мощност. Но при A3 8P 2.0 TFSI е технологично поостарял спрямо 1.8 TFSI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз пак ще питам - какво е "оптимизирано" при 1.8?

 

конкретно за двете поколения 2.0Т:

второто поколение може да бъде с "variable valve timing"....а може и да не е. Тогава получаваме само проблемите на новия блок.

второто поколение е с ИХИ турбина, която като големина е нещо средно между К03 и К04. За напречни мотори не е проблем да се сложи К04....но за надлъжни няма фабрично решение и ИХИ-то е по-добрият вариант.

 

Каква е разликата на двете поколения с 1.8? Кое му по-оптимизираното и спрямо кое поколение 2.0тфси?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...