Jump to content

Проблем с автомат 2.8 quattro


McclouD

Recommended Posts

Здравейте.
Имам едно бързо въпросче свързано с един приятел, който е останал на магистралата тази вечер заради проблем със скоростната кутия. Колата е Б5 2.8 автомат. Както е изпреварвал, колата е върнала неестествено предавки надоло и просто е спряла. Колата не е останала на скорост, на "свободна е". И не реагира автомата на никакви команди. Полуоските са здрави и 4те,защото е куатро. Моля давайте идеи къде да започне да се търси проблема. Може ли да е просто софтуерен бъг, защото знам че автоматите могат да се ресетват и тн. Ще съм ви много благодарен. Всичко хубаво !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети я на ваг-ком може да е влезнала в авариен режим и да го изчистите и да тръгне ,но това щом се е случило има нещо гнило .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Аз съм потърпевшия на когото се случи, просто нямаше как да пиша по рано и за това помолих приятелчето да пусне тема от мое име. 

Та по същество. Малко ме беше напушило от един колега с бус който нещо нервно святкаше с фарове зад мен при едно изпреварване, което бях тръгнал да правя без излишно натискане на газта. Та на второто такова не знам защо реших и настъпих малко, при което автомата слезе от 5-та на 4-та, но се полакумях :unsure: и ударих кикдауна. Всичко перфектно както всеки път, още една стъпка на долу, съответно 3-та, всичката газ беше раздадена и когато се прибрах в моята лента вече бях на 110 км/ч. (Забравих да уточня, че случката става на извънградски път). Съответно след като вече съм си в моята лента отпуснах газта и очаквах да си превключи на по горна предавка, но този път не го усетих, макар че си включва доста меко предавките почти винаги я усещам. След като вече скоростта намаля на около 80 съответно подадох газ, но освен форсиране на мотора нямаше никакво друго последствие. Минах на неутрална и после пак на директна със същия краен резултат. След отбиване и спиране направих няколко премествания на лосва във всички позиции. Никаква реакция, нямаше дори и минимално трепване на обороти. Колата я изтеглихме на един паркинг. Както е писал приятелят ми, направих оглед на всички полуоски още на пътя и съответно нито една не се въртеше, с това отписах каретата като вероятна причина. На следващия ден видях странно петно под колата, което на пипане е мазно и мирише на масло. Това което ме озадачава е, че е сравнително в предна дясна част на колата даже бих казал че е пред предната ос. Та варианта с ресет на кутията отпада мигновенно. Въпросът ми е от къде може да е това изтичане, ще имам време да погледна чак другата седмица в понеделник и дали няма някаква помпа или нещо такова за маслото в скоростната, която съответно да е предала богу дух. Ще се радвам и ще съм много благодарен за някаква първоначална информация, напътствия и съответно идеи какво може да е и дали подлежи на ремонт. Колата ще бъде заведена на сервиз, но това е във Франция, та всякаква информация ще ми е полезна, за да мога да предам на майстора какво да провери най-напред, а не да ми вади от 9 кладенеца вода. 

Предварително благодаря на отзовалите се колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си счупил скоростната кутия. Не знам какъв точно авариен режим но може да е нямала шанса за авариен режим.

Ако има масло както казваш не е на добре работата.

А на майстора му предай точно каквото се е случило и ще знае че проблема е в кутията или пък възможно и торк конвертера..

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото от кутията не мирише като двигателното масло. Може и да не е от кутията. Докато не се прочете грешка в кутията или със сигурност теча да е от там, да не се пипа самата кутия. Когато се види каква е грешката, напиши я тука точно с кода и тогава вече можем да помагаме. Ако няма записана грешка, пак казвам, не пипайте кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги. Странното както казах е, че мазното петно е отпред между радиатора и предната ос. Въпрос към Georgiiii, този торк конвертер не се ли намира в самата скоростна кутия :nixweiss:? Извинявам се ако прозвучи тъпо въпроса, но ми е първо ауди и не съм много запознат с тях. Следя темата ти с голям интерес и наистина ти се възхищавам, без излишни ласкания. 

Благодаря Evgeni K. В интерес на истината маслото на пипане и мирис не е двигателно, а и двигателя си има масло и работи съвсем нормално. Предполагам с установяване източника на теча ще стане доста по ясно какво се е случило. Другата седмица се надявам на повече информация като я занеса на севиз, който се е занимавал с ауди и специално автомат. Нямам намерение някое "франсе" да се учи на моята кола.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я виж добре, на водния радиатор от пасажерската страна, влизат 2 метални тръби на общ фланец. Прегледай ги, и по дължината им, да не би от там да тече. Ако е от там, ремонтирате теча, пълните кутията с масло и сте готови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Quote

Извинявам се ако прозвучи тъпо въпроса, но ми е първо ауди и не съм много запознат с тях. Следя темата ти с голям интерес и наистина ти се възхищавам, без излишни ласкания. 

Торк конвъртъра е опред на скоростната кутия.. между двигателя и кутията.

Колега мерси много, но така и така недай си Боже си счупил кутията - вземи сложи като мен една ръчка и си решаваш проблема. Ако недай си Боже пък наистина кутията е счупена или искат много пари за ремонт това ти е добър вариант.

Кажи как се развиват нещата.

Успех :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте с малко развитие по моята болежка. След като колата беше прегледана в два сервиза, краиното заключение и от двата съвпада, а то е скоростна кутия. Сега дилемата е дали да търся друга скоростна кутия или да се отваря моята евентуално да се отремонтира. Въпросът също е до колко ще бъде оправдано едно от двете неща. При условие че в първия сервиз човека ми каза цена за смяна на скоростна с пренапасване или по скоро препрограмиране на компа за новата скоростна около 1100 евро. Все още нямам представа как вървят цените на скоростна при условие че и е куатро ми се струва че няма да е по малко от 300 евро. И като направя някаква много груба сметка нещата отиват към 1500 евро много бързо на първо четене. Та за кола която струва не повече от 2500 евро нещо ми се струва не много добра инвестиция. Вариант за минаване на ръчни скорости го отписвам, защото трябва да се търсят много неща и после не знам присаждането да не би да ми излезе пак на тези цени за работата която ще се хвърли. Та очаквам да кажете кой вариант как излиза като цифра и дали правилно съм се ориентирал в моите сметки, а също така дали има модела на скоростната кутия на лепенката при резервната гума евентуално да търся тези дни? 
Крайният вариант е да я обява цялата за продан за части  и да си търся нова кола.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,едни скорости втора ръка за тоя таралясник колко струват? Над 500 лева надали е скоростната кутия. Та тия коли са на изчезване вече... Ето ти скорости за 350 лева и драмата свършва. http://m.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-B5-A8-D2-4D-1994-1999-2-8-ACK-142KW-CJY-AUTOMATIC-GEARBOX-ZF-5HP-19-/282018826352?nav=SEARCH        Кода си го гледаш в багажника и си зимаш същата скоростна.

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая кутия не е за куатро. При положение, че колата не е в бг според мен е по-добре да се продаде цяла и да си вземе друга след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е за куатро-истина е. Но има и за куатро,стига да се разрови човек. А кое е по-добре-зависи от много фактори. Ако е добре поддържана преди това и си я харесва-да си я оправи. Колко пари ще вземеш за части и колко си вложил? Колко ще ти се хване поправката и колко време ще я продаваш на части? Това ако се оправи качествено не би трябвало да се чупи повече. Ами следващата,колко ще изкара и колко трябва да налееш в нея за да е кола?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите, и аз забелязах че не е за куатро посочената кутия, но все пак благодаря за отделеното време да ми се предложи. В момента търся така, че ако някой има нещо конкретно съм отворен за предложения. Колата ако ще я продавам ще замине цялата. Просто нямам мястото и времето да се занимавам да я разглобявам и да се продава на парчета. В отговор на въпроса дали си я харесвам ще кажа че си ми е симпатична и като преглеждам обявите за момента не съм си харесал нещо. Ето как изглежда PHOTO_20150809_173735.jpg

вие преценете дали ви харесва

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://m.ebay.co.uk/itm/Audi-A8-D2-2-8-V6-5-Speed-Automatic-Quattro-Gearbox-Type-FBA-7-/131595414749?nav=SEARCH 

 

Има куатро скоростни за без пари,ама да се търсят.

Твоята трябва да е едно към едно с тази. 

 

 http://m.ebay.co.uk/itm/audi-a4-a6-2-8-parts-breaking-quattro-Ecb-Automatic-gearbox-Vw-Passat-low-miles-/191851218784?nav=SEARCH

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте с малко развитие по темата.

Та скоростната кутия е сменена както и торка. Не знам защо ни си оставам с впечтлението, че само торка се е предал, но няма значение вече е сторено. Резултата от цялата операция е, че колата се движи, но съответно има и нови проблеми или по точно недостатъци.

Главното нещо е че нямам ръчно сменяне на скоростите и пета скорост така и не иска да я включи дори и на 130 при 3500 оборота. Според майстора трябва да се смени и скоростния лост заедно с цялата му електроника. След търсене намерих такъв, но както се оказа след като го получих няма електрониката, която трябва да сърви с него. От буквите и цифрите покрай скоростния лост нищо не свети, освен символа за натисната спирачка за местене на лоста. Така също и на таблото всички символи са постоянно осветени.

Въпросът ми към вас е. Дали наистина трябва да се смени скоростния лост заедно с електрониката или просто трябва да се синхронизира нещо с компютър. Искрено се надявам да имате повече познания и да ми дадете насока евентуално какво би трябвало да се погледне или да се пипне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо трябва да напишеш точно каква кутия са ти сложили трябва да е нещо от рода 5HP19 и също има три букви, като например DST които и те са важни.

Второ, дали майсторите които са сменяли кутия, случайно не са сменяли и компютъра й. В смисъл, дали са го пипали без да знаеш. Той се намира на пода, под кичето в краката на пасажера. Сваля се от вътре, а не отдолу. АКО е сменян или пипан имам теория за всичко и как може да са те изгърбили.

Трето, това, че ти светят всички индикации на таблото е знак за проблем. Трябва да се закачи диагностика и да се помисли много хубаво върху грешката която дава, пък може и да я качиш да я видим всички.

Това всичко много ме съмнява да е от лоста. Особено пък за това, че 5-а не иска да се включи.

Къде ти е старата кутия?

Редактирано от Evgeni K.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора. Кутията е същата напълно със всички букви както старата ми и е точно това което ти написа 5HP19 DST. За компютъра нямам информация да е сменян, но може и да е пипан, защото стелката не беше закопчана както като си е попринцип. Информация не са ми дали дали са правили нещо по компа. За закачането на диагностика няма да мога да го направя на момента поради причината че нямам кабел и трябва да си набавя както и програма съответно. Мислех това да се случи като се прибирам септември към българия, но ми се отложи за ноември. Старата кутия би трябвало да е още в сервиза. Знам само че са взели някаква част от нея, като клапа или нещо подобно и са я сложили на новата, защото е била проблемна и според майстора при първия тест колата е тръгнала нормално и в един момент е останала на скорост. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дигни мокета и провери компа. Много е възможно да са усетили, че с новата кутия нищо не се получава, а ще изглеждат меко казано идиоти да дадеш толкова пари, а проблема да е в компютъра. След което сменят и компютъра с някакъв под ръка, колата заработва и всичко е ОК. Да ама не за дълго. Смятам, че кутията ти е здрава, ремонта е бил излишен и компютъра ти не е оригиналния. Ако можеш да го стигнеш, го снимай и ще го проверим дали е твоя или не.

Още когато писа за проблема ме усъмни, че счупена кутия ще почне сама да си сваля предавките. Както и други симптоми бяха много съмнителни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте отново с малко инфо по моя проблем. Както ме посъветва колегата Evgeni се насочих към компа докато си чакам кабела да пристигне. Мокета не ми се струва да е махан, защото когато се опитах да го повдигна започна да се разлепя и си личи само оригиналното лепило, няма и следа от презалепване и такива неща. Вече имам и кабел и сега ще пусна това, което ми излезе като резултат. 


                Address 02: Auto Trans       Labels: 01V-927-156.lbl
Control Module Part Number: 8D0 927 156 BE
  Component and/or Version: AG5 01V 2.8l5V  RdW 7803
           Software Coding: 00000
            Work Shop Code: WSC 00000  
                      VCID: 71EE4DEB3BBABDB6A2-4A3A
5 Faults Found:

00264 - Solenoid Valve 4 (N91) 
            31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00268 - Solenoid Valve 6 (N93) 
            31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00266 - Solenoid Valve 5 (N92) 
            31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00270 - Solenoid Valve 7 (N94) 
            31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00293 - Multi-function Switch (F125) 
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

до колкото разбирам като лаик това трябва да са някакви бобини или нещо такова, които или не са им закачени кабелите или са така да се каже оперативно премахнати. Само последното нямам идея какъв превкючвател или бутон. Чакам оценка на резултата и съответно къде да ги намеря тези неща които не работят или и аз не знам. Ако имате някаква примерна схема или линк където да видя как и къде са разположени ще съм много благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е тези грешки да са в следствие на ремонта на кутията. Ще се наложи да ги изчистиш и да покараш, да видим какво актуално ще излезе. Ако имаш проблем с тези клапани, не мисля ча ще стигне и до 2-ра скорост. Не говорим изобщо за 5-а. А компютъра си е за твоята кола. Добре, там няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 8/17/2016 at 10:07 PM, Evgeni K. said:

Смятам, че кутията ти е здрава, ремонта е бил излишен

 

Според мен бъркаш тотално. Това което се е случило още на пътя колата си е изгубила маслото в следствие на което е заминала тотал щета ( в смисъл ремонтира се ама явно там няма да е евтино). Дали е избила заради така печално известния недоклатен lock-up или през скъсан маркуча към радиатора (макар че такова не са му казали от сервиза) няма голямо значение. Просто колата без масло е останала без налягане за управление на пакетите и задвижване на торк конвертора. Голямото петно от маслото е останало някъде по пътя.

 

Сегашните проблеми не ми говорят много но е хубаво да се огледат TCU-то конектора към кутията и да се ресетнат грешките после да се види какво ще излезе

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...