Ivan Gatev Публикувано 22 Март 2016 Доклад Share Публикувано 22 Март 2016 Здравейте колеги, днес както си карах и ми изпищя индикацията на таблото че не ми свети осветлението на задния номер. Видях че и двете плафончета не работят. Интересното в случая е че са с ЛЕД крушки и когато изгори крушка(само една) индикацията не показва изгоряла крушка. Видях че не са на отделен предпазител в описанието на бушоните. Това ме навежда на мисълта че е проблем с кабелите. Въпросите са от къде се захранват плафоните на номера и от къде минават кабелите. На диагностика ще покаже ли нещо колата какъв е проблема. Колата е А4 Б6 1,9 ТДИ Авант 2003г. Благодаря предварително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pafel Публикувано 22 Март 2016 Доклад Share Публикувано 22 Март 2016 Споко колега! И аз съм с LED и при мен "пищи", чак когато изгорят и двете! На едната не дава индикация за изгоряла кушка! Нещо повече! И при обикновени сулфидни крушки дава индикация, чак когато изгори и втората! Незнам дали нарочно така е програмирана или е заради ниската консумация! Така че погледни първо крушките, а после рови кабелите! При мен едната LED изгоря на третия ден, така че ........... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Gatev Публикувано 23 Март 2016 Автор Доклад Share Публикувано 23 Март 2016 Благодаря колега, като свалих единия плафон другия светна. Смених и двете крушки с нормални и сега всичко работи. Явно едната ЛЕД крушка е дала на късо или нещо такова. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cssc Публикувано 28 Март 2016 Доклад Share Публикувано 28 Март 2016 Здравейте колеги, И при мен същото - следенето за изгоряла крушка е само на единия плафон - левия (по спомен); без значение от типа на крушката. Вероятно фабрично е така. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 29 Март 2016 Доклад Share Публикувано 29 Март 2016 (Редактирано) При мене се случи следното: сложих си камера за задно виждане, от този тип който подменя единия плафон на номера: Понеже камерата си има собствен LED, бях принуден да сменя и другата крушка с LED за да светят с еднакъв цвят. В момента в който махнах обикновената крушка, ЛЕДа на камерата изгасна. Сложиш я пак – не светва нищо. Разбрах че трябва да махна ключа от контакт и да го сложа обратно за да светнат отново. След това сложих една ЛЕД крушка, която работеше за около 1 секунда и угасваше. Същото и със втората от този модел (винаги се продават по 2 в кутийка). Пробвах с друг модел, тя пък светеше само когато съм на габарити, светна ли фаровете и угасваха и двете. Чак на третия модел всичко заспа. Направи ми впечатление че тези с които имах проблем бяха от по сложния тип ЛЕД, които работят без значение как ще им свържеш плюса и минуса. Тази която тръгна беше от типа които работят само в една посока. Та мисълта ми е че при ЛЕД крушките е най-добре да се пробват няколко вида на самата кола и то пред магазина. Редактирано 29 Март 2016 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 30 Март 2016 Доклад Share Публикувано 30 Март 2016 (Редактирано) Просто компа гаси осветлението на номерата защото LED крушката е с по-ниска консумация и отчита изгоряла крушка. При мен се получи същото, когато си слагах камерата на А4-ката преди няколко години. За да излъжа компа изрязах в кората на задния капак в средата правоъгълен отвор и в него монтирах сваления заради камерата плафон за осветление на номерата (с оригиналната си крушка). Самия плафон го свързах към кабелите за осветление на номера. Сега в багажника имам два плафона за осветление, като втория светва като е пуснат габарит. Няма грешки и осветлението на номера си свети с LED диодите. Редактирано 30 Март 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 30 Март 2016 Доклад Share Публикувано 30 Март 2016 Най-вероятно от това е. По-съобразителните производители вече слагат по един по-як резистор в самата лед крушка, така че да харчи същия ток като старата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 30 Март 2016 Доклад Share Публикувано 30 Март 2016 Да, но този „по-як” резистор грее яко и може да стопи всичко наоколо. В случая поне топлината се „разсейва” в светлина и върши някаква работа - осветява багажника. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 30 Март 2016 Доклад Share Публикувано 30 Март 2016 (Редактирано) E, не грее чак толкова че да се достигне до топене на пластмаса. А пък и обикновените крушки превръщат само 25% от енергията в светлина, останлите 75% стават на топлина. Където 100% (при резистора) там и 75%. Освен това и резистора не харчи 100% от тока който обикновената крушка би изхарчила - трявба да остави малко и за ЛЕДа. Редактирано 30 Март 2016 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 31 Март 2016 Доклад Share Публикувано 31 Март 2016 При положение, че ми стопи мишата опашка с която първоначално бях вързал резистора не бих казал, че грее малко. Затова минах на вариант с вътрешен плафон и обикновена крушка - поне свети. Иначе LED крушката на плафоните черпи около 20-30ма, което е нищо спрямо тези ~400ма които черпи стандартна крушка или резистора, който си монтирал да лъже компа. С една дума резистора разсейва около 5W, което никак не е малко. Това говорим ако смениш само едната крушка на плафоните на номера с LED, ако смениш и втората консумацията и разсейваната мощност стават х2 - т.е 10W. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 31 Март 2016 Доклад Share Публикувано 31 Март 2016 (Редактирано) Колега, виждам че не си добре запознат с разликата между съпротивление и мощност. Съпротивлението е това което се измерва в омове, не консумацията. Колкото е по-ниско съпротивлението на една крушка, толкова повече ток минава през нея и в резулат на това изразходва повече енаргия. Така че ЛЕД крушките са с доста по-високо съпротивление от обикновените, не с по-ниско. Затова се слага допълнителен резистор паралелно, за да падне цялостното съпротивление. Всеки резистор си има определена мощност, която може да поеме без да прегрява. Ако сложиш 1 ватов резистор, естествено е че няма да може да поеме 5 вата и ще прегрее. Но има както и 5 ватови, така и 10 ватови резистори. Те са по-големи и по-мощните даже са във радиаторче. Не знам също какъв резистор си свързал за да прегрее, но ако искаш да емулираш стандартната крушка която е 5 вата ти трябва 30-омов 5-ватов резистор. Нещо от този тип: Другото е че не е нужно да се натоварят цели 5 вата за да се излъже компютъра на колата че има крушка и не е изгоряла. Не съм пробвал точно колко, но мисля че доста по-малък товар е достъчен - може би около 1 ват. Редактирано 31 Март 2016 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 31 Март 2016 Доклад Share Публикувано 31 Март 2016 (Редактирано) Колега, много добре съм запознат със съпротивление, ток, напрежение и мощност и има един закон на Ом, който ги описва тези неща. Затова и по-горе съм написал, че LED крушките имат консумация 20-30ма. Сещаш се, че няма как да минава повече ток през по-голямо съпротивление при едно и също напрежение. Така, че това което си изсмукваш от пръстите, че съпротивлението на LED крушките съм казал, че е по-малко, не е лошо да ми го покажеш в моето мнение, че нещо не го виждам . Това, което не взимаш в предвид (или не го знаеш) е, че крушката с нажежаема жичка има реактивно съпротивление - променя се. Компа на колата следи с голяма точност колко точно консумира крушката - т.е следи и тока. Мощността е сума от напрежението и тока (P=U*I), т.е за 5W мощност при 12В е необходимо да протече ток от 417ма през консуматора. В този ред на мисли, за да се постави резистор, който при 12В ще разсейва мощност от 5W, по закона на Ом (R=U/I), за да преминава през него 417ма ток е необходимо неговата стойност да е R=12/0.417=28 ома (близка до тази на снимките). Няма как през този резистор от 28 ома мощността, която разсейва при 12В да е по-малко от 5W. Затова ако сложиш резистор от 1W, както предлагаш, дори и с по-голямо съпротивление или ще цъфне като пуканка за много кратко време или ще изпищи компа, че е изгоряла крушката. Резистора, който трябва да се сложи е хубаво да е с мощност 10W, защото напрежението на ел. инсталацията в автомобила варира в границите от 12-14.5В, съответно тока минаващ през резистора също ще варира. Винаги има пад на напрежението, но въпреки всичко захранването към резистора ще е над 12В. Поставянето на резистор с по-голяма мощност от номиналната се прави за да има запас и по-голяма дълговечност. Резисторите от снимката ти по-горе стават за целта, но е хубаво да са с по-голяма мощност. Точно първия, който е на снимката съм ползвал първия път (5W/30ohm) и изгоря за по-малко от месец - заради прегряване. Редактирано 31 Март 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 31 Март 2016 Доклад Share Публикувано 31 Март 2016 (Редактирано) Колега, сега разбирам че в предишното ти мнение просто не съм прочел правилно това което си написал: 4 hours ago, VBI said: ...Иначе LED крушката на плафоните черпи около 20-30ма, което е нищо спрямо тези ~400ма които черпи стандартна крушка или резистора, който си монтирал да лъже компа... Просто мислех че си написал 20-30 ома и ~400 ома, сега виждам че е 20-30 милиампера. Виждам че разбираш нещата, но аз се занимавам с електроника и като видя нещо подобно написано някъде просто настръхвам. Но грешката е моя и се извинявам! Но относно дали може би 1 ват е достаъчен да излъже компютъра на колата - да, не съм пробвал и спекулирам, но моя компютър е излъган в момента и двата ЛЕДа които имам в никакъв случай не харчат 10 вата, нито 5. Също не искам да кажа че трявба да се сложи 30 омов резистор с мощност 1 ват, а 150 омов резистор с мощност 1 ват. Това е точно по-закона който си цитирал по-горе: Волтаж: 12 V Ток: 84 mA Съпротивление: 144 Ома Консумация: 1 W Относно съпротивлението на жичката в загляло положение - почти съм сигурен че компютъра я изчаква да загрее преди да реши дали да я изключи. Забелязах че тези ЛЕД крушки които не му харесваха ги изгасяше чак след 1 секунда или повече. Редактирано 31 Март 2016 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 31 Март 2016 Доклад Share Публикувано 31 Март 2016 (Редактирано) Няма проблеми, случват се грешки в бързината . Аз съм пробвал с по-ниски стойности на резистора обаче по време на движение от време на време пищеше компа за изгоряла крушка. Затова си сложих 30 ома резистор и нещата заспаха докато не изгоря самия резистор. Затова специално на осветлението на номера си монтирах плафона с крушката отвътре поне да свети в багажника. Така, че компа е доста капризен и отчита сравнително малки разлики в консумацията. Случвало ми се е няколко пъти да дава грешка за изгоряла крушка на стоповете и мигачите, която е здрава и свети, но доста почерняла и с провиснала волфрамова жичка вътре. След смяна на крушката с нова - няма проблеми. Отпред на дневните светлини също съм с LED крушки, но съм сложил керамични резистори и няма проблеми. Тези от снимката по-горе са с кварцов пясък вътре и от вибрациите се разлепват леко покрай изводите, кварца „изтича” покрай фугите, резистора прегрява и гори. Затова мисля, че керамичните са по-държеливи . Редактирано 31 Март 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 1 Април 2016 Доклад Share Публикувано 1 Април 2016 Днес ми остана малко време и реших да направя няколко сравнения между ЛЕД крушката която тръгна и старата обикновена 5 ватова крушка. Между другото оказа се че ЛЕД крушката е от типа които работят без значение на плюс и минус, така че със сигурност има и малко електроника в нея. Ето как изглежда: Първо измерих съпротивлението и на двете в изключено положение при стайна температура. Обикновена: 3,45 ома ЛЕД: 118,34 ома (еднакво в двете посоки) До тук се разбира че компютъра на колата със сигурност изчаква крушката да се нагрее преди да я търси. Иначе съпротивлението на крушката в студено положение е прекалено ниско и ако трябва да се слага 3,5 омов резистор да се излъже, той ще грее като печка. След това захраних крушките от 100% зареден 12 волтов акумулатор от СОТ аларма (12.85V със светеща крyшка) аларма и им измерих тока: Обикновена: 325 mA, изчислено съпротивление: 39.5 ома, изчислена консумация: 4,18 вата. ЛЕД: 130 mA, изчислено съпротивление: 98.8 ома, изчислена консумация: 1,67 вата. Също измерих и температурата на двете крушки след 5 минути светене: Обикновена: 70 градуса на стъклото. ЛЕД: 95 градуса на радиаторчето. Това ме навежда на мисълта че ЛЕД крушката си има вътрешен резистор, най-вероятно със стойност 118 ома, който очевидно е достатъчен да излъже компютъра. Греенето за сега не е стопило нищо, но 95 градуса извън плафона е малко притеснително, особено през лятото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 1 Април 2016 Доклад Share Публикувано 1 Април 2016 (Редактирано) Супер че си ги премерил, дано са добре направени, единствено трябва да се внимава при монтажа да не окъси радиатора в двете пластини на плафона. За целта се налага да се изкривят малко самите пластини. Имат вграден грец щом няма проблеми с поляритета и светят в двете посоки. Ако резистора е вграден вътре обаче, вероятно няма да устиска много дълго щом загрява до 95С, особено като се монтира и в плафона. Редактирано 1 Април 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sasho997 Публикувано 1 Април 2016 Доклад Share Публикувано 1 Април 2016 От няколко месеца карам с LED крушки, но скоро започна да дава грешка (паля, излиза грешка и след секунда се маха). Отидох да купя нови крушки, грешката се оправи. Карах около 30-40 км, нещо ми трябваше да отиворя багажника, отивам и усещам остра миризма на стопена пластмаса/бакелит. Веднага ги смених със старите, те сякаш не грееха толкова или поне не съм имал такива проблеми с тях. Не знам дали съм попаднал на крушки-менте или е нормална тази температура за LED крушки (според мен не е)... Може би идеята с по-голяма платка диоди и резистори ще е по-добре от китайските крушки (има тема в направи си сам). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veni 76 Публикувано 2 Април 2016 Доклад Share Публикувано 2 Април 2016 Привет аз сложих на моето ауди лед с номер 4H0 943 021 и 4H0 943 022 перфектни са. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sasho997 Публикувано 2 Април 2016 Доклад Share Публикувано 2 Април 2016 (Редактирано) Преди 1 час, veni 76 написа: Цитиране на предходно мнение! Здравей. Какви пари ти излязоха? Редактирано 2 Април 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veni 76 Публикувано 2 Април 2016 Доклад Share Публикувано 2 Април 2016 50 лв от олх , но са купени от германия от ауди сервиз. Написа ли им номера в гугала да ги видиш ? Сега търся за габарита отпред , модела е H6W. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 3 Април 2016 Доклад Share Публикувано 3 Април 2016 Тъкмо това щях да пиша,че във фолксваген са около 80 двата и нямат проблеми с греене,индикация и тем подобни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sasho997 Публикувано 3 Април 2016 Доклад Share Публикувано 3 Април 2016 16 hours ago, veni 76 said: 50 лв от олх , но са купени от германия от ауди сервиз. Написа ли им номера в гугала да ги видиш ? Сега търся за габарита отпред , модела е H6W. За габаритите отпред съм спожил Osram LEDriving W5W – Premium и нямам проблеми, не дават грешка, светят като ксенона. Единствено фасунгите трябва да се преправят... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване