Jump to content

Двутактово масло в нафтата - да или не?


audibluesky

Recommended Posts

Колеги,имах Голф 4 1.9 TDI 110 с обикновенно ГНП и дюзи.

Позволявах си да сипвам по 5 мг на 1 литър в резервоара и определено имаше положителни резултати откъм двигател и вървене.

Въпроса ми на новата кола (1.9/105) удачно ли е да се слага двутактово масло предвид,че е помпа дюза?

Ще помогне(смаже) или ще навреди?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Няма да навреди, дори си има предимства. Малко двутактово (в разумни граници) ще маже системата доста по- добре. Около 200мл на пълен резервоар е ок. Все пак, гледай да не е най- евтиното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана ми интересно и на мен за двутактовото масло в нафтата и се зачетох из форумите. Доста положителни мнения има. Ще взема и аз да сложа май май :hilezh: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вреди да се сложи до 500мл на пълен резервоар, ако ще се пътува повече километри след това. Определено двутактово и ако може по-добра марка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За последно сложих 300 грама (изпуснах го леко). Свърши си работата перфектно. От тогава нямам забив на променливата геометрия на турбината.

А се слага двуактово, защото то е направено да се смесва с горивото и да изгаря с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Написах че го изпуснах. Няма смисъл над 200 на резервоар да слагаш. А че не плечи, факт. На служебната (CR) и наляхме направо 1 литър. Но нанея не и отчиташе коректно датчик високо налягане. След маслото, грешката не се е връщала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Притесняваше не дюзите дали ще му се зарадват.Значи още утре ще сложа.Важно е да се разбива в туба предварително или да се сипва непосредствено преди зареждане за да се разнесе хубаво.

Редактирано от audibluesky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо щях да попитам дали има няк'ви тънкости при наливането и как е най-добре да се прави.

Може би ще пробвам с 200 гр на следващия резервоар...и без това геометрията на турбото ми е за чистене, пък да видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 28/05/2016 at 22:19, Joro Irl написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Точно така ;)

По-ефективно е преди ноември смяна на горивния филтър ;)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, audibluesky написа:

Важно е да се разбива в туба предварително или да се сипва непосредствено преди зареждане за да се разнесе хубаво.

Аз си го наливам директно в резервоара още на бензиностанцията. Точно след като съм напълнил резервоара до горе. Маслото бързо се смесва с горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво става с вискозитета, налягането, скоростта на горене и  как протича самият процес на изгаряне?

Дали не се повишава вискозитета, а от там и  хидравличното налягане(поради затрудненото преминаване на горивото през разпръсквача)....което от своя страна ще повлиае(повиши) на натоварването на нагнетателният елемент, което пък ще скъси неговият живот.

Скоростта на горене ще се забави поради увеличената големина на частиците впръскано гориво, това ще доведе до повишаване на температурата в турбината и ДПФ(катализатор)... е ще изгорят налепените сажди ама за по дълъг период.... дали няма да отиде катализатор или турбо?

Катализаторът(ДПФ) би трябвало да си замине скоропостижно, щото не би могъл да се справи с променената температура и непредвидените химически седининения реагиращи в него.

И дали гумените уплътнения  в горивната система са предвидени да контактуват с масло?

Знам, че биодизела разгражда маркучите, ама за двутактовото масло нямам инфо.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двутактовото масло се разтваря в нафтата на 100% и мисля,че 5 мг масло на 1000 мг нафта не може да чак толкова да навреди.Само за дюзите се притеснявах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук говориме главно за коли без DPF (BKD и BKC). 

 

Ето малко интересно инфо от VW форумът. Доста неща изчетох, преди да посмея да сипя двутактово масло в резервоара си.

Цитат

Re: Сипвате ли маслко в нафтата ?

  •  

Мнениеот tdi fen » Сря 08 дек 2010 11:15

 

 

превод на статия от немски благодарение на колегите от бмв клуб бг
2-тактово масло и дизел

Благодарение на мерките за контрол на замърсяването нафтата в ЕС е почти лишена от сяра и съдържа до 5% био-дизел. Сярата има способности на смазка при системи за впръскване под високо налягане. Без сяра, намаленото смазване на новите дизели вече показва отрицателно въздействие върху дългосрочната устойчивост на инжекторите и помпата за високо налягане. Производителите на помпи за високо налягане са реагирали като подменят някои от движещите се части с Teflon, или друг подходящ материал. Въпреки това, дългосрочната надеждност все още не е постигната, както със стария (съдържащ сяра) дизел.
Изследователскте центрове на добре известните немски автомобилни производители са провели някои дългосрочни тестове на дизел добавки, за да разберат дали някой от тях ще имат влияние върху дългосрочната надеждност на дизеловия двигател.
Резултатите от това проучване: всички дизелови добавки в момента на пазара е не си струват парите!

НО: 2-тактово масло, което ние използваме в нашите моторни триони, косачки или във 2-тактови моторни двигатели е доказано, че има изключително положителен ефект върху дизелови двигатели, ако това 2-тактово масло се добавя към дизеловите в хомеопатични дози 1:200. На практика: 0300 литра на 2-тактово масло в 70l дизелов резервоар. 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизеловото гориво и ще смазва движещите се части на впръскващата система - помпа и инжектори .
Освен това, 2-тактово масло ще се пази чист дизеловия двигател, тъй като то изгаря напълно като самия дизел.
С други думи, 2-тактовото масло е смного по-ниско съдържание на пепел, както дизела, когато изгори. Това е доказан факт и DPF (дизелови частици (сажди) филтър) не се запушва.
Една допълнителна информация: в Германия, трябва да се представят колите на всеки 2 години с TUV - Технически надзор на организацията - които проверяват, наред с другото, и замърсяването на бензиновите и дизеловите двигатели.
Измерените димности от дизелов двигател, без използване на 2-тактово масло е 0,95.
Същият фактор, с използване на 2-тактово масло е 0,47 - намаляване на почти половината от частици сажди.
Освен това,с употребата на 2-тактово масло в дизеловото гориво ще се увеличат километрите от 3-5%.

До всички:

Попълнете 0,3 литра 2-тактово масло с всеки резервоар . Вие ще забележите изненадващо голяма разлика в гладкостта на работа на Вашия двигател , нивото на шума е намалена, особено когато двигателят е студен, и икономията на гориво ще се увеличи освен описаните други предимства.
2-тактово масло мога да препоръчвам от моя собствен опит (стойност за цена) е Лики Моли , полу-синтетично. 1052 (синя пластмасова бутилка). Използването на 2-тактово масло се препоръчва също така и за дизелови двигатели без DPF. Ако сте забравили да налеете малка доза 2-тактово масло - няма проблем. Просто налейте в следващия момент.
Всеки, който е използвал 2-тактово масло в неговия дизелов двигател, е потвърдил, че работи по добре.

Да не се използва напълно синтетично 2-тактово масло, тъй като е прекалено скъпо и не е наистина необходимо такова високо качество за вашите цели.

Използването на 2-тактово масло в дизеловото гориво при нормални обстоятелства не се вижда, тъй като 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизела и се формира на емулсия..
Както вече казах, ние трябва да преминаваме на всеки 2 години тех. преглед на изг. газове - TUV, както и на емисионните стойности - измерени са далеч добри показатели с използване на 2-тактово масло, отколкото без. Не е имало случай, в който производителят на колата да е отказал гаранционна поддръжка на автомобили използвали 2-тактово масло(разбира се, без да знае това).
Демонтиране на изпитвани дизелови двигатели след употреба на 2-тактово масло показа, че тези двигатели са били в извънредно чисти и в топ състояние. Така че защо производителя да откаже гаранционно обслужване ?

Защо производителите на автомобили не препоръчват 2-тактово масло

Може би всички знаем, че Mercedes Benz проведе през 2007 г., тест за надеждност, с Mercedes E-клас 320 CDI от Париж до Пекин. Поради факта, че качеството на дизеловото гориво в Източна Европа, Русия и Китай, не отговаря на изискванията, DIN, и Mercedes не е искал да поеме риска техните двигатели да дефектират поради лошо качесто на горивото, общото турне е било придружено от дизелов резервоар за гориво от ЕС. Избрани клиенти на Mercedes могат да кандидатстват за участие в определени части на този тест-тур, адвокати и нотариуси трябва да удостоверят верността на този тест за надеждност.
Въпреки, че Mercedes не харесва излязлия наяве факт, че дизеловите горива, използвани за този тест съдържат 2-тактово масло с цел смазване и запазване чисти двигателите по време на този маратон.
Защо на производителите на автомобили да не се позволи официално хомеопатичните допълнение на 2-тактово масло в дизеловото гориво, има много причини, най-вече от правно естество. Освен това, кой автомобилен производител има интерес от прекомерната надеждност на двигателите им? Техните сервизи ще имат големи проблеми поради липса на работа.
Междувременно "2-тактово масло за дизели" издание привлече интереса на редица университети в Германия, тъй като това 2-тактово масло се е доказало, че има невероятни свойства, ако се добави в малки дози към дизелово гориво (1:200) , особено положително е въздействието върху замърсяването на въздуха, намаляването на консумацията на гориво и подобряването на дългосрочната надеждност на дизеловите двигатели. В дискусиите за и против, ще отнемат известно време. Но веднага след като академичен доклад бъде публикуван от един от нашите университети, това ще се промени много бързо.
Между другото: всички производители на автомобили отхвърлиха добавките на гориво в колите си, и предупреждават, че гаранцията може да бъде засегната. Никой не казва, че гаранцията ще бъде отхвърлена. 2-тактовото масло като свойства не е добавка. Такива дози 2-тактово масло в дизеловото гориво е много трудно да се анализират, както всеки (химически) анализ е с основна функция за идентифициране на вещества, които са вредни. Но 2-тактово масло доказа ,че не е вредно изобщо, точно обратното!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен можеше и да има някъв ефект,ако го сипваш от как е нова колата.За дългосрочно запазване.Ама да почнеш след 200-300 000 км. и да очакваш някъв ефект :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със статията ми звучи малко тра-ла-ла.

 

Няма нито един тест с данни преди-след температури, химични съединения, скорости, налягания, киловати няма снимки, няма имена и организации на хора провели теста, та няма един тест даже с газоанализатор, поне едни сажди да мерне къде отлитат?!?!

А това, че маслото се разтваря 100% не означава, че изчезва...Пък щом е толкова хубаво, защо не се слага заводски?

А на пръднала помпа и дюза....точно маслото ще доведе до съживяването им...точно поради  повишеният вискозитет, а от там налягане.

Както се казва, в спора се ражда истината....

Зимно време самата нафта има доста голям вискозитет....че чак отказва да тече...

Но пък се сещам за странната работа на мотора точно тогава. Чукането на орехи е преминало в трошене на камъни.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php

http://www.fuelexpert.co.za/2strokeoilindiesel.php

In conclusion, we would definitely suggest using a properly developed diesel additive over 2 stroke oil as proven by this particular test.

 

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата се стяга нафтата и може би да се сипва масло в нея не е много удачно.Но от април до септември(6 месеца в годината) през топлите дни процеса на действие ще върви по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...