Jump to content

Има ли почва у нас препоръчителното налягане в гумите


Recommended Posts

Щом не ми вярвате слушайте Марсианеца. Гуми се помпат с азот за пожаробезопасност и екстремни приложения. Всяка нормална гума в срок на годност се помпа два пъти годишно - пролет и зима. Ако спада по-често без промяна на температурата - има проблем. Дупка или не е монтирана добре.

Ако се чувствате масони се ползва аргон. Пак си променя налягането от температурата ама закопавате ония с азота.

 

Нещо, някой да е чувал за адиабата, изохорни други подобни сложни думи?

 

Може да ползвате търсачката - имаме чудесна тема по въпроса от преди 8 години.

=============

Знам че ви мързи да търсите -

 

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Само от любопитство, какво би се случило, ако напомпим гумите си с въглероден диоксид?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото каквото ако ги напомпаш с криптон. Т.е. нищо особено.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, S8_TDI Vasko said:

Само от любопитство, какво би се случило, ако напомпим гумите си с въглероден диоксид?

 

Молекулата въглеродния двуокис е малко по-малка от тази на азота и тази на кислорода, така че няма да има някакъв позитивен ефект. Аз в чантичката на колелото си държа помпичка която работи с пълнители за сода само заради удобството.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия мули-кули за какво ги ползваш?Требе да са големи като топки за тенис ли за да вършат работа?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 8/19/2016 at 1:23 PM, S8_TDI Vasko said:

Само от любопитство, какво би се случило, ако напомпим гумите си с въглероден диоксид?

Става страшно.

 

Това е отвратителен газ и си мени обема респективно налягането в зависимост от температурата в много широки граници. Понеже навремето е използван в ПГС той е единствения газ при който състоянието на бутилките се следи чрез кантари/теглилки а не чрез манометри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много убеден в това което казваш. СО2 в бутилка е втечнен а не е газ. За това се мери на тегло. И си мени налягането. В гума ще се държи точно като другите газове.

Отделно че много го обичам разтворен в бира и други напитки

.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че е втечнен не означава че не е под налягане ако е на стайна температура.

 

В бутилките под налягане една част е в течно състояние, друга е в газообразно. Ако се намали налягането, частта която е в течно се намаля, а тази в гагообразно се увеличава. Същото е при бутилки под налягане с азот, кислород, пропан-бутан и т.н.

 

Въглеродния двуокис може да е и в твърдо състояние (сух лед) и да не е под налягане, но тогава не е със стайна температура.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти... сериозно ли?

Викаш течен азот, кислород, земан, табун, пропан - все тая.

Човек, физиката и химията не са ти сила.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата предмета са ми в сила. Какво от това което съм написал мислиш че не е вярно?

 

Казвам пак - не е възможно да имаш течен азот или течен въглероден двуокис в бутилка при стайна температура и да не е под налягане.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма сила. Виждам.

Течен кислород. .. в бутилка?

Кажи сега за течната фаза на метана (CNG).

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво чудно има в това??? Ето бутилка за пренасяне на течен кислород (от Уикипедията)

 

800px-Portable_container_for_liquid_oxyg

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С теб няма излизане на глава. Всичко го има в Гугъл и съответно му разбираш.

Покажи сега и бутилка за течен CNG.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течен CNG няма (самото определение изисква да е в газообразно състояние), има обаче LNG, който е течен.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха. Да живее Гугъл. И като отидеш в Месер да си купиш промишлен кислород, азот, аргон колко % течна фаза ще ти сипят в ОНАЗИ бутилка която може да видиш само на снимка?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ново првило във форума ли имаме - да не се чете от Нета, само да се говири наизуст.

 

Не казвам че всяка бутилна може да съхранява газ в течна форма, защото това зависи от налягането и температурата. Просто казвам че е възможно. Иначе ако си купя промишлен кислород, азот или аргон в обикновена метална бутилка която не е термос и е само за високо налягане ще бъде 100% газ, но това не означава че не може да се складира течен газ ако бутилката може да го изстуди под критичната му точка. И тогава бутилката пак ще е под налягане, което се опитвам да обесня от самото начало.

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха. Та с две думи на практика изобщо е НЕВЪЗМОЖНО да си купиш какъвто и да е технически газ в течна форма. Особено кислород защото е силно избухлив и пожароопасен. Ако работиш в Хюстън или Байконур на площадката за изстрелване на космически кораби може би има много.

Полулярните втечнени газове са СО2 и пропан-бутанова смес. Евентуално разните хладилни агенти (фреони). Само при тях има течна фаза при нормални условия на съхранение. И за това се продават на килограм.

 

И да се върнем отначало - 1. какъвто и да е газ напълнен в автомобилна гума ще се разширява от температурата по един и същи начин.

2. Всяка изправна автомобилна гума не изпуска въздуха с който е напомпана. Налягането се променя само от температурата. През зимата спада, през лятото се пренадува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На практика не е невъзможно. Мога да си купя течен азот и да си замразявам различни неща за кеф или да си правя килим от дим.

 

Относто №1 и №2 - не успорвам нито едно от тези две неща.

 

Първото е тезата на колегата @PESHO OT MARS че въглеродния двуокис не се разширявал като идеален газ. Разширява се точно като идеален газ при налягането и температурата които са специфични за гумите.

 

Това което аз казах е че въглеродния двуокис в бутилка даже и да е втечнен, при стайна температура една част от него си е газ и е под налягане. Това си е точно така. Ти каза че не е и от там започна спора.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@PESHO OT MARS, :в линковете , които си дал са описани теоретични неща и то за много големи самолети, очевидно Боинг и подобни. Моите познания се простират до Ан 30, като товароносимост. Отделно какво съм понаучил от лекции. НО един МиГ-25 лети доста нависочко, а там е студеничко и се помпи с въздух. От бутилка. Защо ли? Ами защото няма смисъл от азот, а гумите се проверяват всеки Божи ден.. И защото помещението , в което се прибира колесника минават доста нагрети тръбопроводи и създават някаква съпротива на минус 40гр околна среда, а и въздуха, като се трие по капака, също помага. Хубаво четеш, поздравления, но не превръщай булевардната литература в канони. Все пак тези консултанти -всезнайковци са и търговци, а бутилката с въздух от компресорното е жълти стотинки, нали?

@CVT  послушай     @grizzly  , кислорода си е бутилка газ , която се доставя на крайния потребител: завод или летище. И майка му жална на техника , ако борави с омаслени ръце.

 

 

 

Редактирано от dimpetrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спора не беше как се доставя кислорода в повечето случаи, а дали може да се транспортирва в течен вид в специална бутилка. Аз просто показах че може и че такъв вид бутилки съществуват и се използват.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като е за азота, защо спориш за кислорода:

36 minutes ago, dimpetrov said:

...

@CVT  послушай     @grizzly  , кислорода си е бутилка газ , която се доставя на крайния потребител: завод или летище. И майка му жална на техника , ако борави с омаслени ръце.

...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, dimpetrov said:

Спора беше, дали ползваме азот:nixweiss:

Аз го правя и смятам, че има смисъл.

 

Аз нещо се обърках, за МиГ-а нема нужда но са трошляка има........WTF.

 

Пак питам за милЕонен път, като молекулата на кислорода дифундира по-лесно през гумата защо на 10-тото припомпване нямаме почти чист азот в гумите?

 

 

 

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, отговорих на зададените офф-теми, затова . За МиГ няма нужда, защото се проверяват всеки ден и е доста скъпо на държавата, а за другото: всеки си проверява гумите, когато си реши, обикновенно се констатира, а не превентира. Затова предпочитам азота и не се занимаваш, а и всеки си решава за парите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...