Jump to content

Заводски стойности на горивна помпа бош за двигател 1.9 тди АФН мотор


gigabate

Recommended Posts

Как барате тез помпи през ден ? На напречен мотор е лесно, ма на надлъжен си е един малък к.р докато се стигнат болчетата на ГНП. Аз ли не правя правилно нещата. Смъквам броня, бутвам маската в сервизно положение и чак тогава ми се отваря фронт да барам ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 150
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Дори не свалям фаровете за да се стигне до броня и радиатори,с дълга и широка отверка махам видията по средата на капака /претпазителя на ангренажа/ и после със отрязан камък 13 отхлабвам двете гайки под шайбата,третата/контролната или застопоряващата/ това е болт с 13 звездагайчно или лула,и четвъртия болт който е отзат на ГНП-то с чупещо рамо на камък 13,той ми дава най много зор
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесно е колега,даваш на 5та скорост и движиш колата напред назад докато големите отвори на колелото на помпата съвпаднат с болтовете и!После с камък 13 с късо рамо и си ти.Цялата настройка около 20 минути.:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехеее :)) като чета все едно се гледам отстрани преди време като имах АФН. Приятели ходеха на кафе, а аз да си настройвам аванса и мг, защото все нещо....някак си...не ми харесваше.

След доста опити установих, че колата(Пасат Б5 АФН) най-добре ми пасва с 3.8-4мг(заводски)  и аванс(точно по средата Dead ON).Процентите поне аз не ги гледах.Доколкото съм срещал по нета на определни обороти компа понякога иска закъснение, а като му сложиш 2 градуса BTDC няма как да стане.Да не говорим, че става и по-шумна.

Когато я слагах около зелената линия(с аванс) колата не ми харсваше в ниските обороти.Когато беше по средата в ниските беше супер.А аз тди-та ги карам в ниски и средни обороти.

Относно бученето на колегата gigabate, не е от тези настройки или поне не забелязах да влияят толкова.Аз имах бучене и до последно си го имах.

Историята е, че имахме два еднакви Пасата АФН-и. Единия върви страхотно със съвсем леко натиснат педал, другия(моя) все трябваше да го натискаш за да върви.Иначе деботимери помпи аванси настройки - всичко еднакво.

Направи ми впечаление, че след 3000 оборота при моя Пасат стойностите на дебитомера бяха с около 100-на мг по-малко от на другия Пасат.Ако оня държеше 850мг при около 3200рпм(по спомени карам), моя на тези обороти падаше около 750мг.

Дебитомери сменях - ала-бала - същото.Другия Пасат се усещаше по-жив и това мира не ми даваше.

Смених повдигачите(единия беше дал фира, а вала беше перфе) и след смяната още като седнах викам си айдееее това е нещо друго.Колата определено вървеше по-добре.

Направих лог пак на пълна газ на 3-та до 4000 оборота и какво да видя - дебитомера държи 850мг почти докрай.

Колата стана чудесна, бученето намаля леко но определено си го имаше и ме дразнеше а другия Пасат(на баща ми), който беше и по-стара година просто вървеше с лекота и ни бучене ни нищо

Оттам отново профилактика глава(всичко си беше перфе), дюзи-мюзи, оригинални тампони, оригинални тампони генерация, нов съединител с маховик, меки връзки пут.и майни и ....си бучеше.На и след 140км/ч си бучеше, бях се поболял :) сума пари хвърлих и нищо.Катализатори махах-слагах..същата работа

А Пасата си беше на доказани 180хил.км, мноооого запазен много.Масло не гореше въобще или да е горял до смяна 200-300мл.

Другия Пасат си не знаеше километрите, гори си масло обаче върви дето се вика без газ(хората с повече стаж на дизел ще ме разберат), просто вървеше с лекота и НЕ бучеше.Караш го със 150-160 и вътре без забележка.

Та бях чувал един лаф и се убедих сам - кола с кола еднаква няма. Гледаш ги еднакви, параметри и т.н. обаче има си разлика.

Много нерви хвърлих но поне си извадих поука :)

Редактирано от wasteland_TD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)) аз също имам две коли с АФН ( А4 и А6 ) . И двете са в много добро техн. състояние , но...както казваш имат разлики. Едната наистина върви по-леко от другата. Уж настройки опити и т.н. Барна нещо, има промяна , но пък дава негатив в друга посока. Освен да си купя оная скоба за клапана , че не искам с чук да блъскам отгоре му. Имам усещането, че ще се променят нещата и на 80% е там "проблема" ми . Някой ако знае нещо ОЕ номер на тази скоба за клапана, да свирка .

В момента съм поспрял с експериментите, че не ми остава време за извънкласни занимания .

Преди 13 часа, gigabate написа:

Лесно е колега,даваш на 5та скорост и движиш колата напред назад докато големите отвори на колелото на помпата съвпаднат с болтовете и!После с камък 13 с късо рамо и си ти.Цялата настройка около 20 минути.:zustimm:

Това не ме притеснява, притеснението е, че е зор смъкването на капака на ангренажа ( без да местиш в серв.положение маската ), Вече кат го няма капака и баба знае

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и помпата свалях и я носих да и замерят корпусното налягане - всичко на 6.Какво ли не направих.

На другия Пасат наскоро му сменихме помпата с някаква от olx.bg(мислехме, че не пали добре от помпата, а се оказа стартера) за 120лв - и с нея върви като бесен :)

Докато го имах моя Пасат даже им размених гърнетата комплект - файда никаква, единия си върви приятно другия все едно някой го беше стиснал за гушата...

Пасата като го пробвах преди да го купя видях, че хич не върви, но пък беше супер екземпляр и си викам AFN-а няма тайни.В началото веднага излезна дебитомер - повече от 650мг не вдигаше.Смяна и колата си тръгна но не както другия Пасат, въобще беше си спъната каквото и да правех.

На сегашния ми Пасат ПД 131 първо се качих да го пробвам, хареса ми и чак след това закачих вагове.Въпреки, че по стойности дюзите не му бяха перфе колата я взех и досега върви много, с лекота , пали четвърт винаги, работи много равно.

Извода за мен е - сядам, карам да усетя колата и ако ми хареса после закачам ваг-ком и майни-райни.Не ми ли хареса нещо, дори диагностиката да показва, че е ОК - подминавам.

 

 

Редактирано от wasteland_TD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам, а дюзите от вървящият да си прехвърлял на "невървящият"? Имам едно леко съмнение та затова питам :)

П.п. Преди време имах случка с кола на приятел. Уж вс. шест. ма тая кола дръпва и в един момент ..нещо малееше. Оказаха се сменени разпръсквачи с по-малки "дупки". А самите корпуси на дюзите са си каквито трябва по кола . Но мина време докато го разберем.

Редактирано от samo_pechka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно от нещата, които направих веднага беше да замеря дюзите.Всички пръскаха идеално и налягането им беше паднало минимално но бяха равни. Разбира се това е пилотното налягане, че второто тогава не знаех къде да го замерят.Въпреки това смених и четирите разпръсквача с оригинални Бош.
 Вървенето/бученето си остана същото, но колата заработи една идея по-меко и тихо на ниски.

Една от дюзите имаше около -1 компенсация на 13-ти канал и преди и след смяна на разпръсквачите си остана тази компенсация.Айде дюзи от AFN катастрофирал на 90000км. С тях за първи път видях почти 0.00 стойности на 13-ти канал....две от дюзите почти на 0, третата около 0.10 да е била....и разлика почти никаква.Може би се посъбуди в ниските една идея но дотам.

Другия Пасат си имаше около +/-0.5-0.7 компенсации.Просто като седнеш да го караш можеше на 3-та или 4-та предавка да си падне до 1100-1200 оборота и да се наеме без никакво напрежение докато другия се тормозеше, искаше си сваляне на предавки, много пъти съм ги карал и двата.Откачах им вакума към актуаторите на турбините да ги елиминирам - същата работа.

Много пъти сме ги карали на дълго заедно двете коли и моя Пасат винаги е давал около половин литър /100 по-нисък разход.

Гореше по-малко но си и вървеше по-малко.Компресиите им бяха почти еднакви.

Ако не е било нещо по мотора единствено си го обяснявам с ЕКУ-то, защото моя Пасат беше с различно ЕКУ заради по-новата година и с различни карти примерно - не знам .

Много усилия хвърлих, защото страшно си ми харесваше Пасата(легенда мотор), топ икономичност, но колкото пъти се качех в другия и ми омекваха ръцете :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,за в момента всичко ми е ок единствено това тръскане като тръгвам МЕ ВЛУДЯВА!При сменени с чисто нови маховик и съединител и го има отново както и преди смяната.Просто вече нз кое къде да барна за се оправи тоя проблем.Моля ако някой е имал точно този проблем и го е решил да каже,че вече ми дойде до гуша от догадки от майсторите.Това можело да е от онова можело да е като сменим ще видим.А резултата от това е само в мой минус и удря директно в джоба ,с пари,които може да не ги давам.Както и да е поздрави на всички отзовали се и карайте внимателно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи спрял съм натискам съединител,включвам първа и отпускам съединителя.Идва момента когато колата е на полусъединител и вместо да тръгна нормално започва едно тресене на цялата предница.Повече газ давам повече тресе.Не мога да тръгна нормално,все едно сега се уча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Признавам, сефте чувам за такъв проблем. Всичко по окачването/тампони на мотора, скоростите е наред или? Гледай в този момент дали се движи яко лоста на скоростите напред/назад. Ако се движи-ясно , тампони на скоростите са дали фира. Те държат мотора да не мърда напред / назад. Докато тези на двигателя - не толкова имат отношение към хода напред/назад , те са повече за ляво/дясно и обират вибрациите от самия двигател. Докато тези на скоростите , като ги гледаш отдолу без да си ги смъкнал изглеждат чиатви, но колкото коли съм гледал ( вкл. и на моите ) бяха тръгнали . Едната даже излизаше от скорост на първа и надолу по баир, като върнех рязко газта Сега го няма този момент.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9/14/2016 at 14:03, gigabate написа:

Цитиране на предходно мнение! 

 

...и при мен се клати леко, а всички тампони по двигател/скорости/опорен са ОК.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, gigabate написа:

Да всички части са по рама,забелязвам,че скоростния лост се клати по време на движение.

На първа гледай как е. По време на движение подаваш газ и отнемаш. Гледаш как се движи лоста напред назад, мърда ли чувствително , си погледни как са тампоните на скоростите. Което значи, че за да прецениш как са , трябва се смъкнат и чак тогава ще разбереш дали са добре или зле. Така на канал без да си ги смъкнал , не можеш да прецениш добре ли са или не. В смисъл не е възможна правилна преценка без смъкването им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега,при смяната на съединителя и маховика казах на майстора да ги види и според него са ок.За мен това тръскане няма да е от тях.:wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поискай контролно мнение в друг сервиз,разтрисането от маховик трудно се бърка,при  скъсан тампон е друго .

Вземи друго мнение по въпроса без да обясняваш какво си сменил,изслушваш мнението и ако прецениш обясняваш или си тръгваш.Колко да са рапрани тия тампони на ск кутия че да подскача колата ? По скоро нещо е хлабаво и дрънчи,прегледай преден мост, болтове  ,всичко около мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, buzzi написа:

Колко да са рапрани тия тампони на ск кутия че да подскача колата ? По скоро нещо е хлабаво и дрънчи,прегледай преден мост, болтове  ,всичко около мотора.

Точно .  Като си помисля ,чак от скъсан тампон не би подскачала толкова остро, то все едно да я няма гумата там. Любопитен съм въпреки това от какво е.Да споделиш колега отде е била мизерията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, при мен го има същото тресене. Появява се когато покарам колата повече време, да загрее добре и като тръгна да паркирам някъде става кошмар, почва едно сериозно скачане. Колата ми е с едномасов маховик и чисто нов комплект съединител притисквател и лагер на Закс и нов лагер на водещата ос на около 15000км.  Преди време търсих от какво се появява и някъде по темите бяха казали, че се дължи на опечен феродов диск. съединителя ще си кара но като загрее и почва да подкача доста неприятно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега според моите наблюдения до момента разковничето се крие в настройката на помпата.По точно на мг-те.Сега съм на 3.4мг и от няколко дена карам така.Наблюдението ми е че сега тресенето го има когато е студена колата.Като позагрее след 65 градуса го няма!Преди да отворя помпата беше настроена на 3 мг и 5 години я карах така,но тресенето се появяваше обратно-когато загрее колата и се почваха мъките.А сега е обратното!И друго има бях настроил мг над 4 и тогава това тресене изобщо го нямаше!Не искам да раз базиквам колата сега както съм я настроил е дзвер.Страх ме е да я бутам,пак ще има 2 месеца да местя глави и помпи,но според мен това е проблема с моето тресене.Единственото логично обяснение за мен е,че не и стига горивото като тръгва и затова започва това клатене.Като ми остане време ще я закача студена да видя какво става с тия мг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери ли клапана за налягането в помпата,по горе споменах на два пъти,линк има също,повярвай че е от голямо значение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...