Jump to content

Изядени перки на Турбо компресор


Hinko

Recommended Posts

Не е проблема в държавата производител..нито пък твърдо тяло от типа на забравен болт .. гайка и т.н.Ако беше твърдо тяло поразените места по перките одавна трябваше да са потъмнели тоест окислили - все пак са от алум. сплав  .. а от там влизат и картерни газове освен свеж въздух.В сервиза на Райно търсехме друг проблем-това с перките го открихме случайно.Както си бяхя първият път тоест като на снимките..така го свалиха 500 км. по-късно .. като че ли току що бе станало-нараняваниятя по перките бяхя пресни и при втория оглед на вече свалена турбина.Което значи че процеса  е продължил и след първия оглед. А пак и твърдо тяло при тези обороти ми се струва ... че пораженията биха били по-големи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

On 16 септември 2016 г. at 4:01 PM, Hinko said:

.В крайна сметка механиците от DAS AUTO сервиз изробваха уплатненоста на турбо системата след въздушния филтър и бе установено изпускане на гарнитура на капака на клапаните на една от главите.

Може ли малко разяснение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 59 минути, Hinko написа:

Надявам се не ме изпитваш .. но не са 2 . 3 хил.

 

Надявам се се бъзикаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Hinko написа:

....А пак и твърдо тяло при тези обороти ми се струва ... че пораженията биха били по-големи.

Всъщност пораженията са близо до максимални. Т.е. турбината е почти унищожена и на практика неизползваема.

Ще го кажа по просто:

Няма начин какъвто и да е въздух да надере САМО стърчащите витла.

По никакъв начин.

 

Ама абсолютно по никакъв.

 

Т.е. е абсолютно невъзможно е какъвто и да е флуид (газ или течност) да нанесе подобни поражения от този вид. Дори течен азот.

 

Просто някой е изпуснал БУРМЪТЪ. И толкова.

Или там каквото е паднало когато не трябва. Съжалявам но факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен описания сценарии, без твърдо тяло е възможен. Не желая да споря излишно, ама твърдите тела не изчезват и не нараняват само витлата, биха оставили следи и по корпуса, а такива липсват на снимките.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влиза студения въздух и почва да стърже по стърчащите витла. От високите обороти на турбината и осъщественото триене - студения въздух се затопля и докато стигне до следващите витла вече е топъл и проблем за тях няма (въздуха вече си е наше тяло, не чуждо). Или с други думи проблемът е в кулера, който е охладил прекомерно въздуха, па не е трябвало толкова. Ако колата е останала със същия охладител, може пак да се сменя турбина скоро...

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кулера е след турбото, байче...

Може да е подавано газ без филтър и да са влезли "песъци, диюни...пустиня" и да са поостъргали перките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ей, верно. обърках се /как ми прецака трампата за по-топъл кулер, не е истина/... значи отпада като проблем, поне за турбината.. ама трябва да се види тогава и състоянието в двигателя като се е вклинил охладения от кулера въздух там

 

 

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже ми беше изтрит поста,ще го напиша по друг начин.Хората се чудят по какъв начин да вкарат студен въздух в мотора,а тука някой който е пропуснал часовете по физика обяснява как като се сблъскат топъл и студен въздух и айде турбото/компресорната перка заминава.Пак питам какво ще се случи като навън е зима -20 ? Най вероятно всяка турбо кола отива за смяна на турбина....
Всеки който е карал турбо кола знае как върви колата при студено време и как при топло време.... На какво ли се дължи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още ли спорите за Гюрова глава ве........Хинко, признавай бързо как ползваш милата за подводница в близкия водОем, щот` кавитацията не идва сама......., и непоканена^_^!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кавитация.. физика...химия..обща механика...абе все сложни думи и науки. Драги колеги..кюто го купих 2015 октомври.Ноември му смених масло и филтри плюс ремъци и ролки.Някъде около края на юни започна да забива -тоест авариен режим с мигащ реотан и спад на мощност.След рестарт всьо нормално .Показанията на компа са- пре високо и недостатъчно налягане в турбо системата-две противоположности.Забиването на автомобила се появяваше ЕДИНСТВЕНО В ГОРЕЩО ВРЕМЕ - над 28 ...30 градуса и при извънградско каране след подаване на газ от нулева позиция на педала .Никога сутрин или пък в градски условия. От това изходиха и момчетата в ДАС АУТО сервиз ... че вероятно е нарушен потока на засмуквания въздух .. една част от която е съставена от картерни газове.Така при извършена проба чрез надуване обратно на газовата система преди турбото се установи изспускане на една от гарнитурите на капака на клапаните.. в което аз лично се убедих след като видях самата гарнитура.

   И така връщам се към въпроса ми в началото дали някой е виждал подобно нещо.. и то само на първия ред лопатки и така равномерно изядени. Само да ви обърна внимание за твърдите тела от типа на " бурмъ" .. " гайка " и т.н.... амии нали все пак турбото спира заедно с мотора когато е загасен автомобила.Какаво става с" твърдото тяло" от гореизброените видове - няма ли да влезе в самото турбо да речем при другите лопатки..или ще чака като стругарски нож за нова врътка да си пили по лопатките и то по цялата им дължина?

   Вижте хубаво първата снимка и забележете ..че на входа на турбото е разположен някакъв филтър вероятно за обиране на маслото от картерните газове.. който е с формата на 90 градусово коляно..  и какво би се задържало там то дори и без засмукване та да остърже така равномерно и двустранно лопатките?    И много Ви моля четете хубаво мненията-поне моите се старая да са подробни и съдаржателни.

   Поздрави на всички и приятни почивни дни!

Редактирано от Hinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В кулера проверявали ли сте дали дрънчи нещо?

Ако проблемът беше студен въздух не трябва ли всички турбини да са с такива щети от въздуха, а не някакъв изолиран случай? Или тази турбина е некво специално кашкавалено издание ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора на темата:

 

Погледни тая снимка ( съжалявам, че е с лошо качество, но такава е от google ):

 

8916651o.jpg

 

Ето това е темата и поста дето става дума за сниманото:

 

Та прочети внимателно и ако нещо не е ясно, помоли автора да ти прати снимките от постовете с наранената турбина.

 

Само да ти подскажа, че тея наранявания при него са от чуждо тяло ( ел.букса, направена от полипропилен ),

пък ти още им вярвай на врелите некипели теории на въздушните потоци с различни температури.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ясно се вижда изкривени и неравномерно счупени лопатки -- което си прилича на удари с нещо си твърдо..само че на тези има и по долните лопатки

 

Редактирано от Hinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта турбина беше със същите наранявания. Колата си вървеше, луфта в оста - перфектен, но я смених с немска втора употреба оригинал. Забележима разлика в средните обороти, много повече тяга :) при мен в някой от сервизите са ми подменили турбината (самото турбо е с щампа 2011г, а колата 2010). Колата е купена и поддържана само в Бг. Та.... Родната действителност е такава, няма смисъл да ровя в кулера като видях щампата, може и при колегата да е така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

2 hours ago, Hinko said:

   И така връщам се към въпроса ми в началото дали някой е виждал подобно нещо.. и то само на първия ред лопатки и така равномерно изядени.

 

Ти май не четеш:

On 8/31/2016 at 9:45 PM, robobug said:

Аз ще го кажа по-просто - нека някой намери снимка на турбина, на коята са пипнати по малко "външните" и "вътрешните" лопатаки.

Няма такава. Винаги при "лек" инцидент се наранява външната периферия. 

За бензинова турбина не е ненормално да вижда температури над 1000 градуса. Дизеловите, които не достигат и половината температура.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко по отгоре се вижда- от ляво

така е брат конго.. свиреше та чак вътре го чувах и си вървеше дакато не стана лято.И да не съм го гледал когато съм го купувал...на 1-ва стр. има снимки.Може и моето да е подменено със счупено и закърпено преди покупката.Само не знам къде пише годината ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В прикрепения .pdf  филе Mahle са посочили малко неясно вероятните причини които го причиняват .

Turbo vanes.pdf

Редактирано от keepers
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо неясно няма, разни варианти на МЕХАНИЧНО износване, само тоя "лед от конденз" ми е интересен, но вероятно при някакви конкретни условия и такъв може да се образува някъде из тръбите.

Любопитното е, че ПАК няма споменат "студен въздух" като причина да такива повреди.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...