Jump to content

Audi Q7 3.0 TDI DPF филтър


firewire

Recommended Posts

Здравейте колеги, както си карах колата в града ми изписа грешка "Particles filter. Check user manual" като колата продължи да си работи нормално и да си ускорява. Бихте ли ме посъветвали какво да направя сега? Доколкото разбрах колата иска да се регенерира като я покарам малко извънградско с повече газ по магистралата примерно.

Някои дали има въпросният user manual за да погледна каквото ме съветва да погледна...Да очаквам ли скоро да ми се наложи да го зменя/премахна?

 

Колата е 2006г.

Редактирано от firewire
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е единсвеното, което можеш да направиш.

 

Ако скоро си карал извън обаче ще да е по-сериозно затлачването.

 

Не е лошо и с компютър да се види.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, мерси. Изчезна.

Карал съм от София до Боровец по пътя със завоите с 50-60км/ч, което си е равносилно на градско. Според мен обаче проблема ще зачестява, защото доста голяма част от пробега ми си е в градски условя...търся някакво перманентно решение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Има такъв вариант, но той не почиства добре и така се пълни трайно и се приближаваш до смяната му.

Не се ли кара извънградско работата е зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо си виж дюзите на какво дередже са...Познавам хора карат в града и не се затлачва DPF.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Какъв е проблема да я изкараш (когато дойде момента за регенерация) за 20 минути извънградско и да я покараш в по-високи обороти (над 2500об/мин) за едни 30км?! 

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю това което знам от момчетата от сервиза е , че електрониката на автомобила може сама да зададе режим на регенерация дори в градски условия , но не съм ги питал дали е така при Кю-та от по-предни години.Моят е 2009 г. Ако искаш ще ти дам кординати -занимават се само с ВАГ групата ,като и перат ДПФ-и .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че може, може, но не е толкова ефективно като пасивната. И вади до по-бързо запълване на дпф-а.

 

Освен това пуска нафта в закъснение, която да изгаря в изпускателната система и една част изтича в картера и ти разрежда маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пасивната регенерация е такава защото колата влиза в режим на регенерация. Вдигат се оборотите на място, температурата в гърнетата се покачва и мирише на изгорели боклуци. И може да се случи и в града. И тогава отзад е мазало.

Не става само да караш бързо извън града.

Редактирано от stanislav85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стартирана чрез VCDS или VAS-PC на място, регенерацията е принудителна/активна, да.

За пасивната да се коригирам малко, че писах набързо.

При достигнати определени стойности на запълване на филтъра, колата влиза в режим на регенерация (без индикация на таблото).

На празен ход оборотите се увеличават (при мен от ~639 до ~771) и се повишава температурата в изпускателната система. Тогава трябва да се излезе някъде извън града и да се кара 10-15мин с над 2000об/м и над 60км/ч, за да изгорят твърдите частици.

Ако няма възможност за околовръстно/магистрала регенерацията ще протече и в града, но по-бавно и с димна завеса при всяко тръгване. Важно е да не де гаси двигателя до приключването й.

Края на процеса се познава по нормализиране на оборотите.

През останалото време, дори да излизате за кратки високоскоростни разходки няма да изчистите филтъра.

Само може да се удължи периода до следваща регенерация, но не както, ако имате редовно извънградско шофиране.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/9/2017 at 8:32 PM, mshbul said:

Пасивна е като караш извън града с 2000-2500 оборота за 20-30мин.

Зимата може и повече да трябва, особено, ако е -15.

За мен няма нищо пасивно в гореописаният вариант на регенерацията. Мисля че по-правилното би било да се нарече "динамична", "активна" и др. подобни (ИМХО). 

 

Относно регенерацията в града, това е едно неудобно преживяване, особено в час пик, в центъра на София.  Всички те гледат, все едно ще се запалиш всеки момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Точно пасивна си е горепосочената, защото при нея не се впръсква допълнително гориво. Ако караш доста извънградско може и по 2000  км да не ти отчита на VCDS извършвана регенерация (там се отчитат само активните).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...