Jump to content

Съвет за дросел ADR


victor4o4

Recommended Posts

Колеги, моля за съвет. Колата е Ауди А4, 1.8 125к.с. бензин/газов инж.

 

Колата има леко дразнещ проблем, който се изразява в следното: 

 

Нестабилни обороти на газ (и на бензин, но много по-малко се усеща) - оборотите играят и тресе (особено на включен климатик), понякога (рядко) гасне, когато освободя от скорост, често забива муцуната и понякога при форсиране до 4-5 хил оборота на празен ход задържа на 2 хил. оборота, докато не чукна леко педала на газта. 

 

Предишните собственици на автомобила са сменили Дебитомера и аз мисля, че проблемите се коренят в замърсена дроселова клапа. 

 

Обадих се в D-bros и ми казаха, че чистенето на дросел струва 80 лева. 

 

Нищо против колегите, чувал съм само добри отзиви от тях, но дали си заслужава да дам 80 лева за чистенето на дросела, и/или можете ли да ми препоръчате човек, който може да го направи за по-малко, че цената ми се струва леко височка. 

 

Поздрави

 

 

Редактирано от victor4o4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почистването на дросела може да помогне при колебание в оборотите, но не и при глъхнене или давене. Виж, почистване на потенциометъра, вече може и да е причината, ама леко ме съмнява. Преди да даваш 80 нека да закачат и да пробват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Evgeni K. написа:

Почистването на дросела може да помогне при колебание в оборотите, но не и при глъхнене или давене. Виж, почистване на потенциометъра, вече може и да е причината, ама леко ме съмнява. Преди да даваш 80 нека да закачат и да пробват.

 

По-скоро не бих го определил като глъхнене или даване, а тресене в ниските обороти и придърпване, особено с включен климатик. Не зная по какъв начин климатроника оказва влияние, но когато го включа (особено на висока скорост) адски много тресе. Иначе, когато я настъпя върви адски добре. Кой потенциометър визираш? Този на дроселовата клапа ли?

 

Преди 8 часа, ChillToucH написа:

Почисти го и ако не можеш да го адаптираш пиши лично, ще го направим.

 

Благодаря ти, колега! Ще го имам предвид! :bia:

Редактирано от victor4o4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих и изчистих дросела. Вече на ниски обороти не тресе, но все още продължава понякога да се форсира сама до 2500 оборта, като освободя от скорост или натисна съединителя... Някакви идеи/предложения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, NIKO написа:

Цитиране на предходно мнение! 

 

NIKO, нов дросел ще взема, но преди това има ли начин, по който старият може да бъде замерен или проверен, за да бъда сигурен, че проблемът е от него?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха ясно... решил съм, ако проблемът наистина е в дросела да си взема нов за 600-700 лева и за това се чудя как да го тествам. Понеже парите не са малко, та се чудя дали ще се оправи от това.

Хммм... оказва се, че не е чак толкова скъп - http://charkove.bg/drosel-klapa-ent310008

 

 

Редактирано от victor4o4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чета насам-натам из темите и попадам на разни твои постове, та да се уточним:

нов дросел при такива симптоми се купува САМО АКО ВСИЧКО друго по мотора и командната електроника/хардуер е НАРЕД. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, victor4o4 said:

Аха ясно... решил съм, ако проблемът наистина е в дросела да си взема нов за 600-700 лева и за това се чудя как да го тествам. Понеже парите не са малко, та се чудя дали ще се оправи от това.

Хммм... оказва се, че не е чак толкова скъп - http://charkove.bg/drosel-klapa-ent310008

 

 

 

В Мегапартс ги има между 50 и 80 лв. втора ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, NIKO написа:

чета насам-натам из темите и попадам на разни твои постове, та да се уточним:

нов дросел при такива симптоми се купува САМО АКО ВСИЧКО друго по мотора и командната електроника/хардуер е НАРЕД. 

 

Разбирам.

 

Именно за това попитах по-горе, как точно може да бъде диагностициран дросела. Какво означава "всичко друго"? Кои компонети могат да бъдат виновници за създалия се проблем, за да започна да проверявам наред? Съответно, ако всичко останало е наред, ще взема дросел. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди дросела, в пластмасовия маркуч има една дупка, която я запуших - явно в нея е влизал маркуча за картерните газове. Друго за тях не знам.

 

Направих си тест преди малко с включена и изключена букса на дросела. Като е изключен работи много зле, прекалено много играят оборотите, а когато е включена работи добре, но когато форсирам , оборотите забиват на 2500. Когато изгася и отново запаля, оборотите се нормализират. 

 

 

 

Редактирано от victor4o4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и как аджеба според теб компютъра ще разбере  как да "командва" двигателя, след като си няма понятие къде е дросела? Изобщо имаш ли дори бегла идея как работи инжекционната система на тоя мотроник и откъде взима ECU-то данните, за да управлява двигателя?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, NIKO написа:

Изобщо имаш ли дори бегла идея как работи инжекционната система на тоя мотроник и откъде взима ECU-то данните, за да управлява двигателя?

  

не.

 

----

 

Днес закачихме с един приятел колата на Ваг-Ком и излязоха следните грешки: 

 

 

asdasd.JPG

Редактирано от victor4o4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не намерих, за жалост :hilezh:

В крайна сметка си взех кракнат Ваг-Ком от sklad66 и днес закачих колата - няма никакви грешки, но проблемът си остава. Колата работи нормално, ако я карам до 2200 оборота. Ако я настъпя, започва да държи 2500 оборота на празен ход.  

 

Иначе грешките за дросела са: 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00670

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16507/P0123/000291

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17953/P1545/005445

 

 

Иначе миналата седмица свалих дросела отново, за да погледна графитените писти на TPS-a, и открих следното: 

 

 

14445633_1321631081210654_1013509528_n.jpg.4980d5eb766b5d5e2c7dca39195d1303.jpg

14429136_1321631107877318_1683097119_n.jpg.1752654508b8952565916cb3047c288b.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така предположих и аз.

 

Само за инфо: Поръчах чисто нов дросел с 1 година гаранция от Англия, излезе ми 180 лева. Ще дойде между 4-ти и 7-ми октомври. Дано тогава да се оправят нещата. 

Редактирано от victor4o4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...