Jump to content

Климатика през зимата


kzkoV

Recommended Posts

А как точно си пускате компресорите, когато темературите са минусови? Нали правилно съм се ориентирал, че когато свети "снежинка" - климатроника работи. Когато не свети - ползваме само перката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Има едно копче ECON. Цъкаш го и спира.

Моя модел фабричен климатроник си няма такова копче.И през лято и през зимата си включва компресора :D щом искам външен въздух в купето! За това през есента съм му откачил жицата :respekt: Не знам обаче от къде да откача и перката на вентилатора??????????????,да не се върти и той безмислено.

А за пускането от време на време знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та не ми стана много ясно... Дали трябва да ми духа студено в купето през зимата когато съм пуснал климатика за 2-3 минути или може да си ми духа топло а аз да съм пуснал климатика да работи ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като ми се запотят понякога стъклата го пускам климатика но врътката на парното е на червено. Така си духа топло, а климатика също работи и въздуха се изсушава за 1-2 минути.

Така че не е нужно да мръзнеш според мен :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя модел фабричен климатроник си няма такова копче.

Я го снимай тоз климатроник. Да не би случайно да е допълнително слаган Diavia? Трябва да може да се изключва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се намеся за малко и да внеса някои уточнения че тая тема много се разводни нещо :blink:

Климатик и Климатроник каква е разликата практически никаква освен че Климатроника се управлява от електронен блок който управлява и клапите за въздуха и температурата иначе като хладилни инсталации практически нямат никаква разлика.

От къде ми идва топлото и от къде студеното в колата :)

Такаа тука е хубаво да се отбележи че независимо дали сте с климатик или климатроник топлото винаги идва от водната инсталация на колата няма автомобил на който топлото да му идва от хладилната инсталация на климатика или климатроника (преди малко се скъсах да обяснявам на един клиент че дори и да му сипя фреон в климатика няма да започне да му духа топло и да търси проблема някъде другаде ама той не та не нямам фреон за това нямам парно сипи ми та сипи ми е сипах му пак няма парно :hilezh: )

Колегата Cocteau много добре че и нагледно е обяснил процеса на Карно :P за втечняването и изпаряването на фреоновите пари така че тука не виждам смисъл да се намесвам.

Колегата kzkoV също е дал много хубав съвет но малко ще го допълня

Климатика , Климатроника през зимният период се включва веднъж седмично за около 5 минути да поработи в режим студено сега е момента да обясня защо ами защото фреоновото масло е така направено че когато работи климатика то се разпрашава и циркулира навсякъде из инсталацията и обмазва детаилите които се нуждаят от смазване ( Осевият уплътнител на компресора, силиконовите о пръстенчета на холендровите връзки и ТРВ-то #Термо регулиращият вентил#) ако не пускате климатика през зимата да поработва по малко е твърде вероятно да не успеете да го пуснете и през лятото защото най вероятно фреона ще е изтекъл :hilezh::hilezh::) .

Изводите ги оставям на вас ако иманещо друго питайте :hilezh: надявам се да съм бил полезен :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между климатик и климатроник е във начина на смесване на топлия и студения въздух!

При климатроника има 5 клапи задвижвани от стъпкови моторчета, които поддържат автоматично избраната от нас температура?

Ако има някой специалист да обясни къде се намират и къде точно става смесването на студения и топлия въздух.

(Климатроника си ми е оригинален-ФВ. А за отстраняването на лошата миризма съм използвал антимикотичен спирт за 90стотинки.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не е по темата ама ми е интересно на обикновен климатик, като се пуска да поработва през зимата задължително ли е врътката за температурата на въздуха (топло/студено) да е на студеното(синьото) и ще се прецака ли ако компресора се включи(копчето а/с) а врътката е забравена на топло(червено)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не е по темата ама ми е интересно на обикновен климатик, като се пуска да поработва през зимата задължително ли е врътката за температурата на въздуха (топло/студено) да е на студеното(синьото) и ще се прецака ли ако компресора се включи(копчето а/с) а врътката е забравена на топло(червено)?

колега за втори път го пиша това.. нали целта е да се да се завърти маслото с фреона .. без значение дали вътре ти духа топло нали компресора си работи.. целта е не да ти стане студено а да работи за малко самата инсталация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А я виж какво ми написа на мен SUMISTA на лично:

Цитат:

Та не ми стана много ясно... Дали трябва да ми духа студено в купето през зимата когато съм пуснал климатика за 2-3 минути или може да си ми духа топло а аз да съм пуснал климатика да работи ???

Предварително ти благодаря за разяснението

SUMISTA

Когато всичко по системата е ок трябва да можеш когато си в режим студено и си натиснеш копчето на компресора(АС) и той да си заработи и да ти прави студ това не зависи от външната температура но те съветвам да го ползваш само в режим студено защото ако включиш компресора когато колата ти е в режим топло може да повредиш компресора със образувалото се свръх налягане.

Ако има още неясни неща не се притеснявай да питаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина когато затопляш от парното изстудилия се изпарител се връща високо налягане към компресора но говорим за работа 1-2 мин.. И другото което е важно - разположението на изпарителя на компресора и на парното.. Проблем ще е ако през замръзналия изпарител на климата прекараш топлия въздух от парното а аз лично не съм срещал досега изпаритела на климата да е след този на парното, така че напрактика топло не минава през него..

И замисли се колега как работят климатрониците.. Като пуснеш автоматичния режим блока за управление си включва компресора, ползва и парното смиса чрез клапите до зададената температура. Тогава значи е проблем да караш на автоматичен режим ? А защо г-н немец го е измислил така ? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Господин немец го е измислил много добре но гоподин Италианец който е писал софта се е понаакал :cyclop::hilezh::bia:

Наистина това си е софтуерна недомислица при повечето аидита с климатроник :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли, че когато навън е -6, а аз се кача в Аудито ми и си натисна снежинката на климатроника и той НЕ се включи - то аз има проблем с климатроника? Опасно ли е зимата да включвам на автоматичен режим?

Потретението е майка на мен! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.. Преди малко зареждах климатика на колега от форума и реших да напиша за тези от вас които не са запознати.. Дали е нужно да ползваме климатика през зимата? Отговорът ми е Да, понеже със фреона се движи и маслото в системата, а това масло смазва фибъра на компресора! Ако цяла зима не е пускан климатика следователно не е смазван и фибъра поради което може да се изпъсне някакво количество фреон.. Съветът ми е да вклчвате климатаика и през зимата за по 1-2 мин за да не засъхват триещите части.

mi az sam saglae=sen s tebe 6teto i az imah sa6tiq problem predi vreme.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Господин немец го е измислил много добре но гоподин Италианец който е писал софта се е понаакал <_<:wink:;)

Наистина това си е софтуерна недомислица при повечето аидита с климатроник :D

Нещо пак не разбрах. Климатроника по никакъв начин ли не генерира топло? Напълно различна ли е системата от тази вкъщи например, която със сигурност генерира.

И другия ми въпрос е: защо, когато работи климатРОНИКА (свети снежинката) много по-бързо се затопля въздуха в купето? :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо пак не разбрах. Климатроника по никакъв начин ли не генерира топло? Напълно различна ли е системата от тази вкъщи например, която със сигурност генерира.

И другия ми въпрос е: защо, когато работи климатРОНИКА (свети снежинката) много по-бързо се затопля въздуха в купето? ;)

Поздрави!

Да напълно различна ти е системата от тази в къщи със сигурнос тази в колата ти е само въздухоохладител а за идването на топлото се грижи водната инсталация на колата винаги !!!

На въпроса ти защо колата ти загрява по бързо с пуснат климатроник ами защото компресора ти работи и кондензера(радиатора на климатика който ти е точно до водният) се загрява почти моментално от там и водният ти радиатор се загрява по бързо и от там идва илюзията че с включена снежинка загрява по бързо . <_<:wink:;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор! Май ми се събраха много поводи да черпя... :hilezh::unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е…..не мага да се стърпя и реших да се включа в темата .

1- Напълно съм съгласен , че е необхо димо климатика да се включва от време на време и през зимата . По този начин маслото в системата се разнася заедно с фреона и осигурява смазването на всички триещи се части в системата.В противен случай при по-дълъг период маслото се отцежда и при включване лагерите на компресора и уплътнителя(семеринга) на оста трият на сухо.Това води до по-бързото износване.Същото е и при двигателя.Студеният старт е най вреден по отношение на износването , защото маслото се е стекло в картера и е по-гъсто.Така първоначално смазването е недостатъчно.

2- По отношение на налягането.Налягането на хладилния агент зависи от температурата.Не очаквайте то да е едно и също през зимата и през лятото.През зимата кондензатора се охлажда много по-добре , защото околния въздух е студен.Съответно налягането на фреона е по-ниско и мощността която компресора отнема от двигателя е по-малка.Така че и повишаването на разхода на гориво при включен климатик през зимата е по-малко , отколкото през лятото.Когато налягането е по-малко от 1,2 bar компресора не се включва.При налягане от около 16-18 bar вентилаторът(ите) се включват на 2-ра степен.Ако въпреки това не може да се осигури достатъчно охлаждане и налягането надвиши 32 bar , компресора на климатика се изключва.Когато налягането падне под 24 bar , компресорът се включва отново.

3- При оригиналните климатици (климатроници) има монтиран датчик за околната(външната) температура на въздуха.Така при минусови температури компресора не се включва , защото постъпващия въздух в купето е достатъчно студен за да бъде охлаждан допълнително.При положителни температури , когато натиснете бутона за обдухване на стъклата се включва и компресора.По този начин студеният изпарител обира влагата от въздуха и стъклата се изсушават по-бързо.

4- Каква е разликата между обикновения климатик и климатроника? При климатроника регулирането на температурата в купето и оборотите на венти латора се осъществяват по електронен път , докато при климатикът – ръчно.Друга разлика няма.При климатроника вие задавате дадена температура и електрониката посредством задвижваните от ел. моторчета клапи и оборотите на вентилатора се стреми да поддържа желаната температура.При климатика , когато стане по-студено отколкото бихте желали можете да регулирате температурата на излизащия от “духалките” въздух посредством врътката за топло и студено и степените на вентилатора.

5- От къде идва топлото и от къде студеното. Постъпващия въздух минава първо през изпарителя , а след това през радиаторчето на парното.Между двете има клапа която определя какъв въздух(топъл или студен) да духа в купето.Ако искаме да духа студено , въпросната клапа е затворена и така въздуха се охлажда от изпарителя и влиза директно в купето.А ако искаме да духа топло , клапата е отворена и вече изстудения от изпарителя въздух минава през радиаторчето на парното , където се затопля и чак след това влиза в купето.Всичко това важи както за климатик , така и за климатроник.Разликата е в това , че в единя случай клапата се управлява ръчно ,а в другия – от електронен блок.Колегата SUMISTA е прав ,че клиента му няма парно не защото няма фреон.Причините маже да са само две.Едната е в охладителната система (термостат,радиаторче на парното, въздушна възглавница) и втората е в клапата разделяща изпарителя и радиаторчето на парното.

Надявам се да сте ме разбрали и да съм бил полезен :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина когато затопляш от парното изстудилия се изпарител се връща високо налягане към компресора но говорим за работа 1-2 мин.. И другото което е важно - разположението на изпарителя на компресора и на парното.. Проблем ще е ако през замръзналия изпарител на климата прекараш топлия въздух от парното а аз лично не съм срещал досега изпаритела на климата да е след този на парното, така че напрактика топло не минава през него..

И замисли се колега как работят климатрониците.. Като пуснеш автоматичния режим блока за управление си включва компресора, ползва и парното смиса чрез клапите до зададената температура. Тогава значи е проблем да караш на автоматичен режим ? А защо г-н немец го е измислил така ? :D

Господин немец го е измислил много добре но гоподин Италианец който е писал софта се е понаакал :stupid::rotcol::angry:

Наистина това си е софтуерна недомислица при повечето аидита с климатроник :bia:

Не съм съгласен , че.е грешка.Когато е в автоматичен режим е по-добре компресора да е включен постоянно , защото ако се включва само когато трябва да духа студено ще дойде момент когато ще се включва и изключва доста често.Така при каране с постоянни обороти ще се усеща доста неприятно придърпване.Може да се пробва като се вкл. и изкл. снежинката през 2-3 сек.Този момент ще дойде , когато се достигне зададената температура в купето.

Редактирано от krasiml
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може и аз да се включа в темата с въпрос :respekt:

Значи днес понеже беше топло и реших да пусна климатика (обикновен)Обаче реленцето се чува как включва за 2-3 секунди и изключва за около 10 сек. и после пак включва за много малко и пак изключва

Колата я имам от близо 2г и не съм зареждал или проверявал фреона и се чудя дали иска зареждане или може да има някакъв по сериозен проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам едно питане по темата. Нормално ли е при включване на климатроника независимо от температурите веднага да се включват вентилаторите на радиатора на втора степен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам едно питане по темата. Нормално ли е при включване на климатроника независимо от температурите веднага да се включват вентилаторите на радиатора на втора степен?

Не е нормално............. Презареден? .................... Капилярна тръбичка?.............Дефектен пресостат.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...