Jump to content

ауди а4 б5 не загрява повече от 65-70градуса


ico1557

Recommended Posts

моля за помощ аудито не вдига повече от 65гр, на диагностика също няма разлика таблото проверено работи ,горен маркуч топъл долен студен което ме води до миселта че термостата си е добре .8-10 км карана в града и15мин на място долния кръг студен .Парно има ,помагайте  ауди 1,9тди 110кс

Редактирано от ico1557
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на мнение ,че термостата си  е в ред ,колега ТДИ двигателите са си така поради високото КПД но ако искаш сложи нещо пред радиатора да спира студения въздух при движение ефекта няма да  е кой знае какъв но пак ще има минимално подобрение .

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, golfa написа:

...............ТДИ двигателите са си така поради високото КПД.............

в смисъл?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се сетя къде го бях чел дали тук или в фолсвагена  но се касаеше  за 1.9 ТДИ,пък  и нали се сещаш ,че КПД то при дизелите започва от 35 проц нагоре ма всеки двигател се изчисляваше по някаква формула.

Редактирано от golfa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В смисъл, че тди има по малко темп. Загуби и загрява по бавно, кпд(коефицент полезно действие) за това в по студените райони са монтирали и три подгревни свещи на антифриза. Щом долния маркуч е студен термостата не е отворил големия кръг. Даже и при продължително надолнище зимата на скорост се охлажда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи високото КПД на дизела(^_^) е причината мотора да загрява по-трудно и бавно?

Да уточним отново за какво се пита, а именно за КПД, тоест за Коефицента на Полезно Действие^_^.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, bobitur написа:

 

Имено за коефициент за полезно действие  става въпрос  ,колегата по горе го  е казал точно ,в допълнение  КПД то при турбинираните дизели  е по голямо от този без турбо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не точно, дизел кпд по-високо от бензин. И директно впръскване при дизел, тди (турбо директион инжект. )

 По малко температурни загуби и по малко изразходвано гориво на вятъра дизела го прави с по високо кпд от бензина.

Редактирано от bobitur
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да при бензина е до 35 процента  а дизела започва от там до около 45-50 макс процента до колкото знам , но идеята ми беше ,че турбината за разлика от обикновения дизел вкарва допълнително студен въздух който от своя страна допълнително сваля температурните загуби...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КПД-то е едно на ръка, но без значение бенз или дизел, колата ТРЯБВА да си загрява до 90 градуса, за да работи в нормален режим. От няколко седмици имам б5 афн, и при мен също е много трудно загряването до 90 градуса, като термостата и антифриза са сменени. Тепърва ще търся защо не загрява като хората. И преди съм карал кола със същия двигател, и загряваше много по-бързо. Стрелката си стои на 60 градуса, а парното вече е започнало да духа топло, което ме навява на мисълта, дали не е датчика, от който взима информация таблото. Мисля да го пробвам и ще пиша пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми приятно губене на време приятелю ,моята  е италиянка  а те нямат допълнително подгряване  имам предвид таралежчето което е в задния край на главата с трите свещи .Нямам база за сравнение но предполагам това таралежче доста подобрява загряването  ,явно конструкторите на този двигател са били на ясно с проблема за загряване и за това са го боцнали това допълнително подгряване ,мое неангажиращо мнение .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не губене на време а на пари за термостати и майстори. Но нека си купуват термостати. Свиквайте при тди е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен с теб. Явно предните ми два дизела(1z и ahu) не са знаели за това, че трябва да загряват бавно, защото за 4км.бяха на 90гр. Сега карам afn и след смяна на термостат "скъп" за 10+км вдига 90гр. И на трите коли съм имал свещи за подгрев на охлад. течност. Пролетта ще се сменя термостата с друг тоз път от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостат е. Просто не е заклинил още, а отхлабва и пуска малко в големия кръг. За това не се усеща на ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, gandalf32 написа:

Не съм съгласен с теб. Явно предните ми два дизела(1z и ahu) не са знаели за това, че трябва да загряват бавно, защото за 4км.бяха на 90гр. Сега карам afn и след смяна на термостат "скъп" за 10+км вдига 90гр. И на трите коли съм имал свещи за подгрев на охлад. течност. Пролетта ще се сменя термостата с друг тоз път от мен.

Колеги уточнявайте  външната температура когато карате 4-7 километра ,именно  външната температура  е фактора  за загряването ,и ако колега твоите  1z  ahu  afn   при минус 7-12 загреят за 4 километра   без допълнителното  подгряване ще те призная,защото аз мисла ,че при минус 10-12 градуса не 4 а 30 километра няма ти стигнат да удариш 90 гр без подгрев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това което написах е било при студено -15гр., а сега при -5гр. обикалям града и трудно прави 90гр. А, подгрева служи за да ти тръгне бързо парното( според мен), не твърдя, че е вярно. Ако за 30км. не ти загрява колата, ще е голям проблем ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи много и от акумулатора, и алтернатора, за допълнителния подгрев. 

 Еку-то следи свободния заряд и под 5 градуса външна температура пуска 1,2 или 3 подгревни свещи. И ги изключва когато температурата на антифриза достигне 65 градуса. Като падне под 65 градуса пак ги включва.

 Не очаквайте чудеса от тях, но спомагат за по бързото загряване зимата. 

 Аз лично като се кача сутрин не пускам парното на макс и винаги затварям клапата да върти въздуха в купето, и чак като вдигне нормална температура тогава е отварям. Но зависи от прехода и студа вън. Градско на къси разстояния трудно вдига нормална температура.

 Сега много колеги ще кажат смени си термостата, да сменил съм го и този е трети. Долния маркуч зимата е студен при градски преход. Просто е тди и иска обороти за да загрее. На място му трябва много време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Извади един котлон зимата на -15 и му сложи 6-7лвода. да видим за колко време ще стигнат 65гр.

 Даже за по достоверно, можеш да гребеш от нея и да поливаш една  тенекия ....да имитираш парното.

При дизела с директно впръскване горивният процес  в голямата си час се извършва в буталото(там е горивната камера).

За това  много малко топлина достига до стената на цилиндъра.  И още една подробност, с включването на свещите...карате алтернатора да работи...това изисква нафта....тая нафта гори, ,,,,и грее.

Изолирането на егр  увеличава значително времето за стопляне.

Премахването на гърнета, катове, дпф...и т.н. екологии също карат колата да загрява по-бавно(шведите при камионите даже затварят  ауспуха на 60-70%  до достигане на 60гр за да сгрее по-бързо).  Вида и вискозитета на маслото също е от значение, дори гъстотата на антифриза има значение.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е егр не се сетих, с него е една идея по бързо. Моя е затапен след първото чистене на всмукат. Колектор. И не мисля да го оттапвам, още се сещам е колко нагар излезна, но това е мой избор.

 Свещите за допълн. Подгрев дърпат ток, и съответно гори повече, ама ако спомогне по бързо да загрее, се компенсира от това, че студена повече време иска повече гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте,

Наскоро /преди има-няма седмица/ си купих А4 АФН, температурите в София сте ги видяли при Николчето Станкулова колко са!

Та мисълта ми е, че за около два часа каране по софийските задръствания и без въобще да я гася - стрелката не отлепи от 60-те градуса.

Парното си духа доволно топло, обаче в един момент си помислих, че датчика за температурата на антифриза е "умрял" или се е разкачил.

Купих нов термостат, утре ще го сменя и ще пиша резултата, въпреки, че няма да е меродавно, защото разликата във външната температура е 15-16 градуса по Целзий.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай на климатроника на 49 канал каква ти температурата. И при мен е нещо подобно бавно си загрява и това си е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И пет термостата да смените първо гледайте долния маркуч дали е студен и то до 80 градуса. 

 При мен зимата е почти винаги студен, което е признак,  че термостата е работещ. Даже и при минус 10 при дълъг преход радиатора е студен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...